AfterGlow Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Se videoen av den ekstreme bilen utviklet i samarbeid med svenske Koenigsegg.Bilentusiaster lagde en «ekte» batmobil Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) Jalopnik påstår at Leif Tufvesson er mysteriemannen bak dette prosjektet men hvor har dere fått det fra at det er i samarbeid med koenigsegg? er vel bortimot 10+ år siden Leif skilte veier og kun ville jobbe på egne prosjekter? Edit: Altså om man skulle gi credit where credit is due http://www.caresto.se/cargallery/arkham.html Bygd av Caresto for team galag av Leif Tufvesson Endret 5. mai 2016 av Primer4 Lenke til kommentar
G Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Kunne ha utviklet de spesielle bremsene istedetfor å bare klebe på noen look-a-like felgdeksler da. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Kunne ha utviklet de spesielle bremsene istedetfor å bare klebe på noen look-a-like felgdeksler da. Regner med det var ett spørsmål om tid for å bli klar til gumball. Lenke til kommentar
G Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) For all del, og ikke minst hvor fordyrende noe sånn kunne ha blitt. Men, det hadde virkelig imponert mer enn en karbonfiberdrakt. Selv om også det er et imponerende stykke kunstverk. Hvor mye bidrar karbonfiber-oppdraget til bilers utvikling? Disse alternative bremsene kunne kanskje ha bidratt til noe helt nytt, for det vi vet. Ser ut til at det er en slags coil i tillegg til at bremseskiver sitter ytterst, for kraft og kjølingens skyld? Bremsekraft, eller helelektrisk normaldrift på hjul (eller begge deler), samt jetmotor bak på bilen når krav om rask forflytting virkelig er nødvendig. Endret 5. mai 2016 av G Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Mtp. at Tufvesson tegnet de der bremsene er jeg 100% sikker på at han har en ide om hvordan de skal fungere og se ut Lenke til kommentar
johanf Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Nå skal jo bilen være sikker og kjørbar også. Usikker på hvor lett det er å få skilter på den, men i praksis er det jo bare et nytt karosseri på en Lamborghini. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 2.5 meter bred, hjulbase på 3.4 meter, sammenlignet med 1.9 og 2.64 for gallardoen den er basert på, joda de har brukt en lamborghini til utganspunkt men det er vitterlig ganske lite gallardo igjen Lenke til kommentar
G Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Er ihvertfall kjipe hos norsk biltilsyn. For er ikke bilmodellen allerede kjent i landet, så må man vel ofre en slik bil i krasjtester før du får skilter på den? Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) Batman på stylter var det første jeg tenkte når jeg såg denne. Ikke lignet den på noen skikkelig Bamobil heller.Sånn skal det ser ut. Endret 5. mai 2016 av Lucifer24 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Er ihvertfall kjipe hos norsk biltilsyn. For er ikke bilmodellen allerede kjent i landet, så må man vel ofre en slik bil i krasjtester før du får skilter på den? Tja, karen som står bak dette har som sagt blant annet jobbet for research&development for både volvo og koenigsegg, alle disse bilene har han fått godkjent til bruk på offentlige veier i sverige og lengre ned i europa. http://www.caresto.se/gallery.html Finnes det en person som har kontakter, kunnskap og kan dra i snorer for å få registrert banale kjøretøy er det nok han 1 Lenke til kommentar
DohnJoe Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) "Primer4 Jalopnikpåstår at Leif Tufvesson er mysteriemannen bak dette prosjektet men hvor har dere fått det fra at det er i samarbeid med koenigsegg? er vel bortimot 10+ år siden Leif skilte veier og kun ville jobbe på egne prosjekter?" Står vel ingen steder at det er i samarbeid med koenigsegg? Men heller at det er en ingeniør som har jobbet for koenigsegg i 15år+ (Så er vel også lite trolig at han da har forlatt koenigsegg for 10+ år siden som du påstår?) Endret 5. mai 2016 av DohnJoe 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Mulig at biltilsynet har måtte tilpasse seg krevende folk etterhvert. Jeg har null kontakt med sånne ting. Husker bare hvor nazi-byråkratiske de var med en am-car på slutten av 80-tallet. En stor 6.2 liter pickup (truck). Det måtte kjøøpes et usselig PAPIR-bevis fra en norsk bilimportør for å overbevise schwiina, at den tålte en krasjtest. Minner litt om å måtte kjøpe "avlatsbrev" fra pedopaven, hvis ikke dreper han deg og voldtar de unge sønnene dine. Ok, kan tenkes at det å få en tung motorblokk i fanget ikke er særlig sunt for helsen, men fy for et monster, kommer jo til å mose mange andre blikkboksbiler i en ulykke. Ikke særlig annereledes enn andre store biler med andre ord, så sånn sett må jo biltilsynet være delvis "tilbakestående byråkratiske". Endret 6. mai 2016 av G Lenke til kommentar
vegardhilstad Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Joda, denne bilen kunne ha blitt godkjent i Norge : http://www.dinside.no/923581/naa-kan-du-bygge-bilen-selv 1 Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Er ihvertfall kjipe hos norsk biltilsyn. For er ikke bilmodellen allerede kjent i landet, så må man vel ofre en slik bil i krasjtester før du får skilter på den? Det har blitt andre regler på det med selvbyggede kjøretøy. http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging/Amatorbygg 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Artig for de som driver med slikt Siden de må betale et greit gebyr for all oppfølgingen, så er det jo ikke bare innsats som gir et rent tap for biltilsynet heller. Endret 6. mai 2016 av G Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Kanskje en proff som bygde den, men nå har "proffene" som kjørte den mistet nøklene. Batmobilen vil mao ikke bli brukt mer i årets Gumball Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 "Primer4 Jalopnikpåstår at Leif Tufvesson er mysteriemannen bak dette prosjektet men hvor har dere fått det fra at det er i samarbeid med koenigsegg? er vel bortimot 10+ år siden Leif skilte veier og kun ville jobbe på egne prosjekter?" Står vel ingen steder at det er i samarbeid med koenigsegg? Men heller at det er en ingeniør som har jobbet for koenigsegg i 15år+ (Så er vel også lite trolig at han da har forlatt koenigsegg for 10+ år siden som du påstår) Se første posten i denne tråden, der står det at den ble utviklet i samarbeid med koenigsegg, det står ikke på internett nøyaktig hvor lenge leif jobbet for koenigsegg, bare at han ble headhuntet i 1995 og var sjef for research and development i seks år før han ville fokusere 100% på sideprosjektet hans caresto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå