Gå til innhold

Sliter med hastigheten

Anbefalte innlegg

Jeg har en Tp-link archer c7, til denne har jeg en harddisk koblet til i usb porten. Til den har jeg koblet en nvidia shield tv, og en pc med kabel. Hastigheten går aldri over 9 megabyte i sekundet, noe jeg syns er litt rart siden det er en gigabit router. Jeg har også en bærbar pc tilkoblet trådløst i 5g, og det kommer aldi over 8 mbps. Jeg har testet litt forskjellige kanaler opp igjennom, nå bor jeg i enebolig uten noe forstyrrelser, men hastigheten er alltid like lav. 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du snakker om hastigheten du får du når du skal kopiere/flytte filer fra og til disken koblet til routerer. Så tror jeg nesten du skal være fornøyd. USB 2.0 via en router og nettverk skriker ikke høye hastigheter.

Jeg har en billig 4 TB nas fra buffalo koblet til i ethernetporten. Jeg får alt mellom 20-30 MB/s via wifi.

Lenke til kommentar

Merk at en del rutere vil kunne ha litt forskjellig ytelse avhengig av filsystem brukt på usb-lagringsmediet. F.eks. at FAT32 er raskere enn NTFS. Ulempen med FAT32 er at det ikke støttes filer over 4GB. Kan du bruke ExFAT eller EXT på eksternt lagringsmedie kan det være bedre, men en ulempe med EXT er at du ikke har direkte støtte for det hvis du kobler usb-lagringsmediet til en Windows-pc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...