mikke83 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Jeg har en Tp-link archer c7, til denne har jeg en harddisk koblet til i usb porten. Til den har jeg koblet en nvidia shield tv, og en pc med kabel. Hastigheten går aldri over 9 megabyte i sekundet, noe jeg syns er litt rart siden det er en gigabit router. Jeg har også en bærbar pc tilkoblet trådløst i 5g, og det kommer aldi over 8 mbps. Jeg har testet litt forskjellige kanaler opp igjennom, nå bor jeg i enebolig uten noe forstyrrelser, men hastigheten er alltid like lav. Noen tips? Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hvis du snakker om hastigheten du får du når du skal kopiere/flytte filer fra og til disken koblet til routerer. Så tror jeg nesten du skal være fornøyd. USB 2.0 via en router og nettverk skriker ikke høye hastigheter. Jeg har en billig 4 TB nas fra buffalo koblet til i ethernetporten. Jeg får alt mellom 20-30 MB/s via wifi. Lenke til kommentar
mikke83 Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Mener du megabit eller megabyte per sekund? Jeg snakker om megabyte per sekund i filutforskeren... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 USB via router er alltid litt sånn halvveis, så tror ikke du kan forvente noe voldsom ytelse. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Jeg mener og skrev megabyte.. Derav MB/s og ikke Mb/s Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Lav hastighet på USB-porter på routere er et veldig vanlig problem. Spesielt på de rimeligere routerne. 9MB/s høres ikke uvanlig ut. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Merk at en del rutere vil kunne ha litt forskjellig ytelse avhengig av filsystem brukt på usb-lagringsmediet. F.eks. at FAT32 er raskere enn NTFS. Ulempen med FAT32 er at det ikke støttes filer over 4GB. Kan du bruke ExFAT eller EXT på eksternt lagringsmedie kan det være bedre, men en ulempe med EXT er at du ikke har direkte støtte for det hvis du kobler usb-lagringsmediet til en Windows-pc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå