Gå til innhold

Redesign av pakning (skoleoppgave)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har startet med mitt siste prosjekt for det første året på grafisk design ved Høyskolen Kristiania. I dette prosjektet er temaet pakning. Jeg lurer på om dere kunne kommet med noen innspill til ideer!

Det er samme hva produkt det er. Om du mener et produkt er upraktisk, eller trenger et nytt design på utseende. Et eksempel kan være at melkekartonger fikk en skrukork.

Setter stor pris på alle innspill ettersom dette er en god måte å sette i gang en ide, i tillegg til å ha en god ideprosess å henvise til! ?

Håper ikke dette var altfor off-topic, var det nærmeste jeg fant for grafisk design.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting som jeg tror hadde vært en fordel for miljøet og resirkulering er unimateriale for dagligvarer.  Dvs at innpakkingen bruker kun en type materiale - f.eks. plast eller papir men ikke begge deler.  (For ikke å snakke om elementer som kun blir til restavfall/miljøproblem - f.eks. "bleien" som suger opp kjøttsaft) 

Gir sikkert noen tekniske utfordringer som må løses.

Lenke til kommentar

Tenk på hverdagslige ting som irriterer litt, f.eks vin-på-boks. Å få krana ut av kartongen og på plass er en liten plage.

Jeg tenker fortsatt: "Å så kjekt!" hver gang jeg åpner skrukorken på en melkekartong. Jeg tenkte aldri: "Å så kjekt" da jeg åpnet melkekartongen på gamlemåten.

Jeg lover å tenke: "Å så kjekt!" hvis du finner på en bedre løsning på vinkartongen.

Lenke til kommentar

Enkelt, en hendel som man drar nedover/oppover og som tar med seg krana ut "kraft x arm prinsippet".

Du må ha god råd. Pappvin drikker du i ihvertfall ikke! 

En hendel meg her, og en hendel meg der. Det du foreslår høres ut som et brekkjern. 

Ser for meg følgende: "Inn med hendelen. Vreng ut krana - å filler'n - KAN NOEN HENTE EI BØTTE?"

Endret av Thonord
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

det er jo ufattelig mye du kan velge mellom da!

det var vel faris (drikken) som endret design på flaskene. både for det visuelle og at det ble mindre skader på flaskene under transport som gjorde at det kan brukes flere ganger.

Mors flattbrød skulle lanseres i USA,. hva tror du skjedde? Amerikaneren så det som et uhygienisk produkt å de måtte trekke seg fra markedet da de ikke fikk solgt.

jeg ville gått for mors var jeg deg kanskje om det passer oppgaven.
du kan presentere det som et eksempel på hvor mye kultur spiller inn i design av esken. re-designe boksen til å kunne passe et internasjonalt marked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...