Anders Hovland Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 AEG T57802 Tørketrommelen kjører programmet lufting uten problem, men når det gjelder programmer som inkluderer tørking så stopper den etter ca 10 sekunder med ingen feilkoder, men indikerer at programmet er ferdig. Har rengjort og testet temperatur sensoren. Varmelementet og termostatene virker. Vifta går og lufta flytter på seg. Trenger hjelp fra dere Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Min tørketrommel stopper tilfeldig, men det er et annet merke (Asko). Det virker å være noe med bryteren i døra, så den plutselig tror den har blitt åpnet. Sjekket det? Lenke til kommentar
Anders Hovland Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Min tørketrommel stopper tilfeldig, men det er et annet merke (Asko). Det virker å være noe med bryteren i døra, så den plutselig tror den har blitt åpnet. Sjekket det? maskinen går i pause når eg åpner døra, og fortsetter programmet når eg trykker start igjen. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Utenfor mitt område men, er det noen føler for fuktighet? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 sjekke at det ikke er noe filter eller lignende i vannbeholderen som er tett? Lenke til kommentar
Anders Hovland Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Utenfor mitt område men, er det noen føler for fuktighet? Fant kun en føler i tørketrommelen som står montert på vifta, og den er renset og testet Lenke til kommentar
Anders Hovland Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 sjekke at det ikke er noe filter eller lignende i vannbeholderen som er tett? Lo filteret er renset og filteret i døra er renset. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Har du sjekket at kondensatoren ikke er "tett"? Hadde tidligere en Gorenje som stoppet før tøyet var blitt helt tørt. Der satt det en føler av noe slag som målte på utsiden av trommelen. Denne var plassert rett under topplokket. Tok en klut med rødsprit og tørket rundt hele trommelen der føleren målte. Etterpå oppførte den seg upåklagelig. Lenke til kommentar
Anders Hovland Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Har du sjekket at kondensatoren ikke er "tett"? Hadde tidligere en Gorenje som stoppet før tøyet var blitt helt tørt. Der satt det en føler av noe slag som målte på utsiden av trommelen. Denne var plassert rett under topplokket. Tok en klut med rødsprit og tørket rundt hele trommelen der føleren målte. Etterpå oppførte den seg upåklagelig. Kondensatoren har eg gjennomspylt, og tørket pakningen rundt. Det er ein føler som måler rett på trommelen og som kan trykkes inn etter bevegelsene fra trommelen. Er det den du mener? Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Har du et program på tørketrommelen hvor du kan tvangskjøre f.eks. 30/60 min? Da vil du jo kunne se om den faktisk tørker, eller om det er en føler eller noe som er defekt. Min tørketrommel stopper noen ganger på "vanlig" program, sannsynligvis fordi den tror den er ferdig, selv om den ikke er det. Hvis jeg setter på 60 min, så tørker den uansett i 60 min. Lenke til kommentar
Anders Hovland Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Har du et program på tørketrommelen hvor du kan tvangskjøre f.eks. 30/60 min? Da vil du jo kunne se om den faktisk tørker, eller om det er en føler eller noe som er defekt. Min tørketrommel stopper noen ganger på "vanlig" program, sannsynligvis fordi den tror den er ferdig, selv om den ikke er det. Hvis jeg setter på 60 min, så tørker den uansett i 60 min. Eg har tvangskjørt den i 30 minutter og den fungerer som den skal. Kjører 30 minutter flere ganger inntil klærne er tørket. Endret 6. mai 2016 av Anders Hovland Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Kan være feil i fukt-sensor. Kan være for lite tøy / tøyet er ikke fuktig nok. Ved bruk at lite tøy anbefales det å bruke tids-program uansett, da disse auto-programmene kan stoppe for tidlig. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Det er ein føler som måler rett på trommelen og som kan trykkes inn etter bevegelsene fra trommelen. Er det den du mener? Føleren så ut som en slags børste som lå inntil trommelen, og hadde laget et lite slitemerke rundt trommelen. Rengjøring av føleren og dette "sporet" hjalp på min maskin i alle fall :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå