Budeia Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Kanskje Julenissen og Isbilmannen er samme person = ? Jeg tror jeg skal spør Isbilmannen neste gang jeg handler hvalkjøtt. Husk at Isbilmannen vil nekte uansett om du har rett, men kanskje han vil bli litt flakkende i blikket og legge en ekstra søppelsekk over en rød nissedrakt som han tilfeldigvis har i Isbilen. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Tidligere har isbilen solgt økologisk laks (iallfall noen steder). Økologisk laks er bare tull. Økologisk laks er egentlig villaks. Ps. Dog er nok økologisk laks bedre enn ikke økologisk oppdrettslaks Endret 6. mai 2016 av zeebra 1 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Tidligere har isbilen solgt økologisk laks (iallfall noen steder). Økologisk laks er bare tull. Økologisk laks er egentlig villaks. Ps. Dog er nok økologisk laks bedre enn ikke økologisk oppdrettslaks Delvis enig, men økologisk laks får bl.a. naturlig føde og lever ikke så tett. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Tidligere har isbilen solgt økologisk laks (iallfall noen steder). Økologisk laks er bare tull. Økologisk laks er egentlig villaks. Ps. Dog er nok økologisk laks bedre enn ikke økologisk oppdrettslaks Delvis enig, men økologisk laks får bl.a. naturlig føde og lever ikke så tett. Jojo, derfor er den bedre enn "standard" laks, men fremdeles ingenting i forhold til villaks. Irland produserer mye økologisk oppdrettslaks. Norge er ikke så gode på det. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Hvorfor slutte med hvalfangst? Ikke alle hvaler er utryddningstruet vet du. Skal vi slutte med laks i samme slengen?Jeg er ikke nødvendigvis enig i å slutte med hvalfangst, men hva er poenget med å sammenligne med laks? Gunfreak gjør et godt poeng med graderinger, derfor er det absurd for meg å se sammenligner med hval og laks. Endret 6. mai 2016 av Abigor Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Folk er imot alt som ikke påvirker dem selv. Det er ikke mange som liker å spise hval, derfor vil de gjerne beskytte dem. Derimot har de ingenting imot at havene tømmes for torsk og at norskehavstorsken nå er listet som truet art, eller at f.eks husdyrhold ødelegger planeten. Hvem er "de" som ikke har noe imot at havene tømmes for torsk? Kilde på at husdyrhold ødelegger planeten? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Ergo, flygefisk og laks er ikke fisk, men kråkeboller, tang og ubåter er fisk? Den var fin! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Mange tror at julenissen er all-seeing and all-knowing, så hvorfor ikke Isbilmannen? Isbilen er nå avslørt i å servere kjøtt fra hvalen, et vesen som for mange betyr mer enn et menneske. Fysj og føy Hvem er de "mange" som mener hval betyr mer enn menneske? Hvis du har problemer med å peke på mange, pek gjerne bare på en. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Hvem er de "mange" som mener hval betyr mer enn menneske? Hvis du har problemer med å peke på mange, pek gjerne bare på en. Her er en ganske bra artikkel om "green brainwashing" eller grønn påvirkning fra noen miljøverngrupper som etter hvert har blitt veldig vanlig. http://www.breitbart.com/london/2014/02/18/humans-or-sharks/ Forfatteren peker på begreper som "shark rights" som påberopes når haier angriper mennesker, og sitatet “The earth has a cancer; the cancer is man”. Man kan av og til se kommentarer på sosiale medier, i samme retning. Dersom en turist har blitt drept av en løve, kan en miljøvennlig sjel finne på å skrive "Jeg holder med løva". Som artikkelen nevner, er dette et helt nytt perspektiv som ikke fantes på 1970-tallet, og trolig heller ikke tidligere ettersom det da var nok av rovdyr og vill natur, og det var hardt arbeid å dyrke nytt land og forsøksvis holde rovdyra unna buskapen. En new age-forestilling er vel at Moder Jord (gudinne) er en levende planet og en dag kommer til å riste av seg miljø-ødeleggelsene, eller i klartekst kvitte seg med asfalt og betong, og dermed mange mennesker. Det er muligens det som ligger bak begrepet "The living planet". Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Hvem er de "mange" som mener hval betyr mer enn menneske? Hvis du har problemer med å peke på mange, pek gjerne bare på en. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Folk er imot alt som ikke påvirker dem selv. Det er ikke mange som liker å spise hval, derfor vil de gjerne beskytte dem. Derimot har de ingenting imot at havene tømmes for torsk og at norskehavstorsken nå er listet som truet art, eller at f.eks husdyrhold ødelegger planeten. Hvem er "de" som ikke har noe imot at havene tømmes for torsk? Kilde på at husdyrhold ødelegger planeten? Her har du shitloads med eksempler på at husdyrhold i hvert fall skader miljøet voldsomt: http://www.cowspiracy.com/facts/ At havene "tømmes for torsk" er jeg mer usikker på. Har selv fiskere i familien, deres moderate fangstmengder er i hvert fall ikke grunnen til dette. Det er i så fall trålerne som sluser inn syke mengder som står bak dette. At Isbilen selger hvalkjøtt visste jeg ikke. Det er jo litt absurd da, som om man skulle få kjøpt fotballsko på Elkjøp. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Hvem er det som ikke har noen ting imot at husdyrhold ødelegger planeten? Jeg spurte ikke etter kilder på at havene tømmes for torsk, jeg tok det for god fisk. Det jeg lurte på er begrunnelse for din påstand om at det finnes mennesker som ikke har noe imot dette. Hvem er disse menneskene? Det gjelder ikke bare deg, men jeg ser at det er hard kritikk blant flere her mot "folk", "mange" og "de". Jeg lurer på hvem "folk" er, hvem "de" er og hvem "mange" er. Endret 7. mai 2016 av Abigor Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Nei, du etterspurte kilder på at husdyrhold skader miljøet. Jeg ga deg en kilde, og det var min første post i denne tråden. 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Havene er forventet å være døde og utfisket innen 2048.Over halvparten av livet i havene har forsvunnet siden 1970 på grunn av overfiske, ødeleggelser, forsuring og forgiftning ifra landbruk, industri og forsøpling. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Untitled.jpg Havene er forventet å være døde og utfisket innen 2048. Over halvparten av livet i havene har forsvunnet siden 1970 på grunn av overfiske, ødeleggelser, forsuring og forgiftning ifra landbruk, industri og forsøpling. Nå er det særdeles stor forskjell på de forskjellige torskestammene. I Barentshavet er torskekvotene ikke så veldig langt unna all time high, og man har rimelig bra kontroll på kontroll av fisket der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå