Gå til innhold

Bli kvitt 10 kg +

Anbefalte innlegg

God dag.

Har over en periode med skiftarbeid og dårlig service lagt på meg litt. Spørsmålet som jeg har til folket er som følger.

Er det noen effektive måter for oss normale å bli kvitt noen kg? Jeg vil ikke legge opp til spesifikt kosthold. Altså bare spise 50g torsk til frokost og slikt.

Jeg synes heller ikke trening er særlig motiverende. Men når sånt skal sies drar jeg å trener alikevell.

Det jeg håper på er om noen her har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre.

Tenker slik at 3 dager trening i uka. Middag må jeg spise. Men de andre måltidene kan justeres.

Noen der ute som har vært i samme båt som har en vellykket plan på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis mindre enn du forbrenner. Kcal in vs kcal out. Spis LITT mindre og beveg deg LITT mer. Du får tilbake det arbeidet du legger ned. Virker ikke som du er motivert til å gjøre noen forandring i det heletatt, og da får du det samme resultatet tilbake.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Er ikke så veldig motivert. Har ikke funnet noe som jeg føler virker. Står 100 millioner forskjellige ting på internettet.

Prøver å spise 4 ganger om dagen.

Du klarer å spise sunt. Og du klarer å bevege deg. Du trenger ikke begynne med noe kcal telling eller slikt, men spis mindre og sunnere og bevege deg mer. Står mye på internett ja, men at du må bevege deg for å gå ned i vekt er universalt.

Lenke til kommentar

Lifesum

Det er en app.

Lastet ned denne nå. Kurrant. :) Er det en aktivitetsmåler/klokke det går an å parre med denne appen? Tenker en som måler hr, skritteller og slikt.

Du må tilføre nøyaktighet og viljestyrke.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er motivert, hvorfor gjøre det da?

Så eneste grunnen til at du trener er fordi du er motivert?

Jeg vil gjøre det fordi jeg trenger det. Har gått lenge nok nå. Og nå trenger jeg å gå ned i vekt. :)

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig motivert. Har ikke funnet noe som jeg føler virker. Står 100 millioner forskjellige ting på internettet.

Du klarer å spise sunt. Og du klarer å bevege deg. Du trenger ikke begynne med noe kcal telling eller slikt, men spis mindre og sunnere og bevege deg mer. Står mye på internett ja, men at du må bevege deg for å gå ned i vekt er universalt.

Jeg er klar over at man må bevege seg. Det gjør jeg. Prøver å få trent 3 dager i uken. Mye gåing på jobb. Så prøver jeg å holde meg til dette.

Frokost: 10 hasselnøtt kjerner, proteinshake, 6000 mg fiskeolje, vitaminer og en banan.

Lunsj: proteinshake og frukt.

Middag: en porsjon av hva det nå blir.

Kveldsmat: proteinshake og frukt.

Dette er jelt sikkert feil. Men målet er å få i meg nok proteiner til å forbrenne fett samtidig synes jeg det gir en grei metthetsfølelse. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Lifesum

Det er en app.

Lastet ned denne nå. Kurrant. :) Er det en aktivitetsmåler/klokke det går an å parre med denne appen? Tenker en som måler hr, skritteller og slikt.

Du må tilføre nøyaktighet og viljestyrke.

En parrer appen med en app som er parret med en klokke. Med andre ord, ikke direkte.Du kan på samme vis parre appen med en badevekt:

http://www.withings.com/eu/en/products/smart-body-analyzer

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at man må bevege seg. Det gjør jeg. Prøver å få trent 3 dager i uken. Mye gåing på jobb. Så prøver jeg å holde meg til dette.

Frokost: 10 hasselnøtt kjerner, proteinshake, 6000 mg fiskeolje, vitaminer og en banan.

Lunsj: proteinshake og frukt.

Middag: en porsjon av hva det nå blir.

Kveldsmat: proteinshake og frukt.

Dette er jelt sikkert feil. Men målet er å få i meg nok proteiner til å forbrenne fett samtidig synes jeg det gir en grei metthetsfølelse. :)

Har du regnet ut proteinbehovet for din type "aktivitet"?  Ergo hva du enn gjør på treningen og spaseringen din.

Hva legger du i setningen " Men målet er å få i meg nok proteiner til å forbrenne fett samtidig" 

Grov utregning:

Om du er 100kg, med fettprosent på 20%... ergo 80 fettfri masse... med aktivitetsbehov på ca 1,5gram protein pr fettfri.. = 120gram daglig... *4kalorier pr gram prot..= 480kalorier.

Så enten spiser du aaaaalt for mye proteiner kontra Carbs&Fett siden du går opp i vekt, eller så veier du 5kg og har lyst til å veie -5kg.

Dropp alle shakene med mindre du ikke når dagens mål, Havregryn til frokost metter lenge.

Lunch kan vare gårsdagens middag, eller yoghurt elns

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fitness ekspert smooshball. Så jeg vet a faen. :) det er det jeg vil frem til. Det er så mange meninger om hvordan man gjør dette så man kan jo rive av seg håret.

Jeg er ute etter noe som fungerer, er enkelt å forholde seg til.

Knekkebrød med kalkun eller noe da kanskje. Jeg vil ned i vekt og det jeg har lest meg til, virker det som det å holde forbrenningen i gang via riktig mat er lurt. Slik at man får forbrent kroppsfettet..

Lenke til kommentar

Om du vil virkelig gå inn for en vektreduksjon er mengden trening helt essensiell. Spis deg slank funker for kvinner, hard styrketrening kombinert med riktig kosthold er KEY. Jeg gikk ned 20 kilo på rett over 4 mnd og byttet fra en puddingkropp til en lettere muskuløs kropp, det krevde ekstremt mye av meg. Jeg måtte endre måten jeg levde på, om du er klar for det så er mulighetene dine kjempegode.

Jeg kombinerte 3 styrkedager og 2 kondisjonsdager, hvordan du velger å trene styrke er helt opp til deg, men et treningsstudio med etpar stk som vet hva de snakker om er veldig hjelpsomt.

Jeg spiste mye cottage cheese med litt yoghurt og nøtter (frokost og lunch). Middager spiste jeg normalt men jeg kuttet litt ned på karbs og økte litt proteiner. 

Dette er ingen oppskrift, men det er en av mange gode løsninger. Den er sunn såfremt du gjør øvelsene dine riktig og får skikkelig med søvn :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Skal du ned i vekt burde du faktisk kutte ut proteinpulveret.

Ikke hvis du samtidig skal opp i styrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...