Gå til innhold

Dataen oppfatter ikke alt minnet

andesam

Anbefalte innlegg

Sitter her med en data som jeg har reparert for noen jeg kjenner.

Pentium2 400mhz, packard bel...

det satt orginalt 64mb ram i dataen, men så satte jeg i en 256mb ram brikke ekstra. den orginale brikken er på 100mhz og den nye er på 133mhz.

men dataen oppfatter den nye brikken som en 128mb brikke.

Har sett i aida32, og den skjønner at det er en 256mb ram brikke.

Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at du bruker en brikke med singelside minne, og en med dobbelside. Den 64MB brikken er sannsynligvis singelside, dermed registreres singelside på den nye brikken din også (mens den er dobbelside), som gir 128MB i tillegg - istedefor 256MB. Løsning: Sett inn singelside minne, eller aller helst - fjern 64MB brikken, slik at du bruker kun 256MB brikken. :yes:

Lenke til kommentar
Problemet er at du bruker en brikke med singelside minne, og en med dobbelside. Den 64MB brikken er sannsynligvis singelside, dermed registreres singelside på den nye brikken din også (mens den er dobbelside), som gir 128MB i tillegg - istedefor 256MB. Løsning: Sett inn singelside minne, eller aller helst - fjern 64MB brikken, slik at du bruker kun 256MB brikken. :yes:

som han sier, det er chipper på begge sider av minnet, men hk støtter bare dem på den ene siden, dermed mister du halvparten av minnet ;)

Dermed kan du ikke bruke chippen i den pcn hvis du vil ha med deg all ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...