Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ISP...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en ISP som leverer RadioLink internett. Det er NextNet ( www.nextnet.no ). Jeg har deres 512/256 linje, dette er den beste linja det er mulig å få tak i for meg. ADSL er ikke tilgjengelig.

Jeg og vennene min har hatt mye problemer med denne linja: dårlig CS ping, veldig dårlige speedometer målinger fra ITavisen på noen av oss (ca 250kb/s i gjennomsnitt). De har lukket alle portene via en router firewall som står nede på kontoret deres. Alle med denne linja har felles IP, de sier at det ikke er mulig for oss å få private IPer. Dette gir store problemer fordi vi blir G-Lina fra quakenet hele tiden pga clones.

Vi har sendt mail ned til dem og spurt dem om de kan sende en mail til quakenet folka og bekrefte at vi er flere med samme ip. Vi har ikke fått noe svar, og ingenting er blitt gjort. Vi har også sendt mail til dem angående det at vi ikke får den linja vi har betalt for, og også for flere ting. Vi har aldri fått svar. En gang var vi nede og besøkte dem på kontoret for å snakke med direktøren. Han sa at han ikke visste hva som var galt, og han mente det var ingenting å gjøre. Han sa han kunne prøve å flytte oss over i en annen router, noe som ikke har skjedd. Han sa han skulle sjekke opp det med private IPer også, men ingenting er blitt gjort.

I det siste har vi også hatt store problemer med packet losses, noe som er et stort problem når vi laster fra feks. FTPer. I det siste har også upload linja vært crap, ligger mellom 2-4kb/s

Jeg legger med et screenshot jeg tok av en tracert til www.vg.no. Jeg føler på meg at det er noe som ikke helt stemmer der. Kunne jeg få en evaluering av dette screenshotet, og/eller tips om hva jeg kan gjøre?

Screenshot av tracert: http://home.no.net/nff2k3/tracert/tracert.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...