Itek Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Heisann! Kloke hoder Jeg har hatt planer i lengre tid nå om å resette pcen helt fra skratch. Derfor tok jeg vare på alt av interessante filer før jeg startet. Jeg skulle altså formatere harddisker og reinstallere windows. Jeg er litt noob på dette, så lette etter menyer i oppstart uten hell, deretter googlet jeg meg fram til at jeg kunne resette windows. Satte i gang, med sletting av alt jeg fikk valg om å slette. Etter noen timer fikk jeg opp en feilmelding: Nå får jeg ikke startet pcen (reboot-loop). Eneste jeg finner i "boot options menu" er: Hard Drive Network CD/DVD/CD-RW Drive Diagnostics Enter Setup (Jeg har kjørt gjennom "diagnostics" med success.) Info om pcen: Laptop: Dell XPS 14z W7 oppgradert gratis til w10 Pcen har ikke cd/dvd drive installert, kan heller ikke lage oppstarts-dvd en da jeg ikke har cd/dvd drive i den stasjonære. Ide på hva jeg kan gjøre nå? Endret 4. mai 2016 av Itek Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Lage oppstarts-USB-minnepinne. Bruk Media Creation Tool fra Microsoft. 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Så pcen vil klare å lese usb selv om usb ikke er listet som boot option? Prøvde å lage oppstarts-usb, men antivirusprogrammet likte det ikke, og det feilet. Prøver igjen nå, med antivirus deaktivert. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Da var usb oppstartsdisken laget, ingen forandring. Det ser ikke ut som pcen finner usb pinnen... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Gjør som beskrevet i denne tråden så funker det http://forum.notebookreview.com/threads/xps-14-windows-7-downgrade-cant-boot-from-usb.711920/ Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Startet pcen på nytt, plutselig var det dukket opp et valg om å lese fra usb! Takker ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå