Gå til innhold

[Løst] Datadeler solgt, men problemer med kjøper.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Solgte for ca 10 dager siden følgende:

 

I5 3570k 

Asus Z77 V-LK

16GB Corsair 1333mhz ram (4x4)

 

 

Tok bilde før jeg la dette ut på finn, inkludert bios bilde med datostempel.

Fikk solgt det dagen derpå.

Sendte alle deler i original innpakning, eller tilsvarende også antistatisk pose og skikkelig innpakket som norgespakke.

 

Fikk nå beskjed om at kjøper mener HK er dødt.

Dette ble sendt dagen derpå med bilde av forsendelsesetikett.

 

Jeg forstår at han vil returnere dette og få tilbake pengene, men om han har bricket hovedkortet fordi han har klønet. Hva gjør jeg da? Jeg sendte da vittelig fra meg en fungerende maskin. 

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenke det samme. Jeg ville jo aldri selge noe som ikke fungerer for å så skape problemer for meg selv.

 

Han kunne jo ha kortsluttet det på en hel rekke måter.

For mye kjølepasta (gitt at den er strømledende)

Strammet kjøler for mye

Feilsatt ram

Dårlig PSU

Manglende avstandsskruer etc

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Slik er jo sykt kjedelig da. Har vært borti det selv, men da viste det seg at kjøper hadde kobla en haug feil (sendte meg bilder) så etter jeg påpekte dette hørte jeg aldri noe mer ..

 

Uansett det høres ut som du har god dokumentasjon på at du har sendt fra deg noe som virket. Sendte du det med norgespakke? Da er det vel rimelig godt forsikret (10K?). Kan jo tenkes at det må opprettes en sak mot dem .. Slik jeg ser det er ikke du pliktig til å gjøre opp for deg på noe måte her. Har du datostempel som viser varen i fungerende stand så ligger du godt ann skulle dette bli dradd inn for noen rett. Men det blir det aldri .. Tviler sterkt på at kjøper kan heve kjøpet i denne sammenheng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er definitivt ute å fisker å nevner flere ganger at han har jobbet innen IT i 15 år. (noe jeg ikke tar for god fisk, for alt jeg vet kan han ha jobbet med IT i en helt annen sammenheng)

Har bilde med datostempel, før og etter innpakket.

Og selvsagt i fungerende stand.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Høres litt snodig ut ja .. Forventer han at du skal betale han tilbake og at han skal beholde delene? :rofl:

Det du evt kan gjøre, er å få han til å sende det i retur (for egen krone) hvorpå du betaler han i etterkant og så sjekker om det faktisk er feil med varen. Er det det, oppretter du en sak mot posten. Kanskje du kommer godt ut av det? Men ville sjekka med posten hva krav du kan stille. Det KAN jo tenkes postgangen har hærpa det, men jeg har sendt syyyykt mye i posten, og pakker man det bra er det ingen problem!

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig ingen garanti for at han selv har gjort en blemme under fks installasjonen. Han rekker vel fint det på et døgn. Og det at han har jobbet x antall år innen IT er egentlig totalt irellevant. Minner mer som en skremselstaktikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp enig ..

Selg face-to-face og kontant i hånda folkens! Selges "som er" og kjøper er ansvarlig for å sjekke varen. Når handelen er gjort så er den gjort. Ferdig snakka ... Det er så mye idioter og rasshøl på finn at jeg blir helt kvalm. Selvsagt mange trivlige folk også da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har solgt før og har gått helt fint, men han her virker helt rar.

Han var også veldig på'n at han måtte ha hardwaren med en gang.

 

For meg så virker det som han har fucket opp og prøver å legge skylden på meg.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Høres ut som en luring.

 

Uansett ... Og nå tenker jeg høyt her:

Hvis jeg kjøper noe f.eks fra Komplett, og dette viser seg å ikke fungere skikkelig. Da oppretter jeg en RMA, og når denne er godkjent så sendes varen i retur. Viser det seg at jeg hadde rett og varen ER defekt så kan jeg få penger igjen eller få en tilsvarende vare osv.

Hvis varen er skadet pga brukerfeil (f.eks bøyde pins i HK) så er du fucked som kjøper ..

 

Fungerer det slik privat også? Det burde jo det .. Altså at DU kan få varen i retur. Sjekke varen..Og så gjør en vurdering.

Lenke til kommentar

Har han jobbet i IT i 15 år så vet han også at det finnes noe som heter reklamasjonsrett.

 

Hvorfor kan du ikke sende han kvittering på delene og be han ta kontakt med stedet der du kjøpte hovedkortet? Eller evnt hjelpe han med å lage en RMA sak til forhandleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...