xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Hei Solgte for ca 10 dager siden følgende: I5 3570k Asus Z77 V-LK 16GB Corsair 1333mhz ram (4x4) Tok bilde før jeg la dette ut på finn, inkludert bios bilde med datostempel. Fikk solgt det dagen derpå. Sendte alle deler i original innpakning, eller tilsvarende også antistatisk pose og skikkelig innpakket som norgespakke. Fikk nå beskjed om at kjøper mener HK er dødt. Dette ble sendt dagen derpå med bilde av forsendelsesetikett. Jeg forstår at han vil returnere dette og få tilbake pengene, men om han har bricket hovedkortet fordi han har klønet. Hva gjør jeg da? Jeg sendte da vittelig fra meg en fungerende maskin. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Hvor lenge gikk det fra pakken ble utlevert til han til du fikk beskjed? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Hentet 02.05 Fikk beskjed kl 23.50 03.05 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Så vidt jeg ser det må det enten reklameres til posten eller så har kjøper ødelagt det? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Jeg tenke det samme. Jeg ville jo aldri selge noe som ikke fungerer for å så skape problemer for meg selv. Han kunne jo ha kortsluttet det på en hel rekke måter. For mye kjølepasta (gitt at den er strømledende) Strammet kjøler for mye Feilsatt ram Dårlig PSU Manglende avstandsskruer etc Endret 4. mai 2016 av xClaymanx Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Slik er jo sykt kjedelig da. Har vært borti det selv, men da viste det seg at kjøper hadde kobla en haug feil (sendte meg bilder) så etter jeg påpekte dette hørte jeg aldri noe mer .. Uansett det høres ut som du har god dokumentasjon på at du har sendt fra deg noe som virket. Sendte du det med norgespakke? Da er det vel rimelig godt forsikret (10K?). Kan jo tenkes at det må opprettes en sak mot dem .. Slik jeg ser det er ikke du pliktig til å gjøre opp for deg på noe måte her. Har du datostempel som viser varen i fungerende stand så ligger du godt ann skulle dette bli dradd inn for noen rett. Men det blir det aldri .. Tviler sterkt på at kjøper kan heve kjøpet i denne sammenheng. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Slenger meg bak Kyrre sin kommentar. Ønsker deg lykke til Endret 4. mai 2016 av flamethower1234 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Han er definitivt ute å fisker å nevner flere ganger at han har jobbet innen IT i 15 år. (noe jeg ikke tar for god fisk, for alt jeg vet kan han ha jobbet med IT i en helt annen sammenheng) Har bilde med datostempel, før og etter innpakket. Og selvsagt i fungerende stand. Endret 4. mai 2016 av xClaymanx Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Høres litt snodig ut ja .. Forventer han at du skal betale han tilbake og at han skal beholde delene? Det du evt kan gjøre, er å få han til å sende det i retur (for egen krone) hvorpå du betaler han i etterkant og så sjekker om det faktisk er feil med varen. Er det det, oppretter du en sak mot posten. Kanskje du kommer godt ut av det? Men ville sjekka med posten hva krav du kan stille. Det KAN jo tenkes postgangen har hærpa det, men jeg har sendt syyyykt mye i posten, og pakker man det bra er det ingen problem! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Han ville returnere hele greiene og få tilbake pengene. Har enda ikke fått noen bilder fra han. Skal spørre senere. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Snakk med posten også - forklar situasjonen. Du kan jo ringe forbrukerrådet også og forklare deg. Høre hva dem sier. Og få sett noe bilder ja. Sikkert kobla som en amatør Endret 4. mai 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Det er jo selvfølgelig ingen garanti for at han selv har gjort en blemme under fks installasjonen. Han rekker vel fint det på et døgn. Og det at han har jobbet x antall år innen IT er egentlig totalt irellevant. Minner mer som en skremselstaktikk. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Jepp enig .. Selg face-to-face og kontant i hånda folkens! Selges "som er" og kjøper er ansvarlig for å sjekke varen. Når handelen er gjort så er den gjort. Ferdig snakka ... Det er så mye idioter og rasshøl på finn at jeg blir helt kvalm. Selvsagt mange trivlige folk også da 2 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Har solgt før og har gått helt fint, men han her virker helt rar. Han var også veldig på'n at han måtte ha hardwaren med en gang. For meg så virker det som han har fucket opp og prøver å legge skylden på meg. Endret 4. mai 2016 av xClaymanx Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Høres ut som en luring. Uansett ... Og nå tenker jeg høyt her: Hvis jeg kjøper noe f.eks fra Komplett, og dette viser seg å ikke fungere skikkelig. Da oppretter jeg en RMA, og når denne er godkjent så sendes varen i retur. Viser det seg at jeg hadde rett og varen ER defekt så kan jeg få penger igjen eller få en tilsvarende vare osv. Hvis varen er skadet pga brukerfeil (f.eks bøyde pins i HK) så er du fucked som kjøper .. Fungerer det slik privat også? Det burde jo det .. Altså at DU kan få varen i retur. Sjekke varen..Og så gjør en vurdering. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Tenker om jeg sender han pengene, jeg får en ødelagt vare eller ei, så tror jeg kan se langt etter pengene selv om varen fungerer. Så ja, en luring. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Ville tatt det med forbrukerrådet. De er ganske gode på å svare. http://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Har han jobbet i IT i 15 år så vet han også at det finnes noe som heter reklamasjonsrett. Hvorfor kan du ikke sende han kvittering på delene og be han ta kontakt med stedet der du kjøpte hovedkortet? Eller evnt hjelpe han med å lage en RMA sak til forhandleren. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Tenker om jeg sender han pengene, jeg får en ødelagt vare eller ei, så tror jeg kan se langt etter pengene selv om varen fungerer. Så ja, en luring. IKKE send han pengene! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 Varen har ingen garanti, da den ikke er kjøpt på privatperson for 4 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå