Gå til innhold

Ja takk til den nye silkeveien og økt handel, nei takk til TTIP og fascisme

23 stemmer

1. 1. Hvilken handeløkende avtale/tiltak bør vi velge for våre barn og barnebarn?

• TTIP avtalen
      0
    • Den Nye Silkeveien
      13
    • Ingen av de
      10

Anbefalte innlegg

Den linken fungerer forresten ikke. Den linker til denne tråden. Litt forvirrende første gang jeg skulle sjekke.

Beklager det, denne funker!

Takk takk. Bra lesning på den siden der.

Jeg åpner som regel slike lenker og leser de senere når jeg holder på med noe, så det var egentlig morsomt forvirrende..

:xmas:

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det jeg også finner interessant er at Kina pragmatisk kjører videre med prosjektet tross mangel på samarbeidsvilje i Europa. De sier på mange måter, de som er med, er med, vi skal ikke tvinge noen, men fordelene er store for hele Europa og Asia.

Klassisk kinesisk framgangsmåte og de selger seg jo inn på den måten. Har ingen illusjoner om kinesiske styresmakter – de er noen skruppelløse machiavellianere på de fleste områder –  men de er gode på business.

Lenke til kommentar

Hehe, jojo. Kina øker jo også sin innflytelse og bedrer forhold til andre land samtidig.

Men det mest fantastiske jeg bet meg tak i:

The $150 billion project is scheduled for completion somewhere between 2020 and 2025 and China has already announced the planned construction of the Urumchi-Tehran leg of the railway which could eventually reach the Turkish border.

At Silkeveien faktisk allerede i 2020-2025 kan strekke helt til Tyrkia er jo helt utrolig og en enorm utvikling. Det er ikke langt fra Tyrkia til Venezia, Moskva og Rotterdam.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

At Silkeveien faktisk allerede i 2020-2025 kan strekke helt til Tyrkia er jo helt utrolig og en enorm utvikling. Det er ikke langt fra Tyrkia til Venezia, Moskva og Rotterdam.

Vel... "ikke langt" er vel relativt, men det er ikke akkurat noen liten biltur om en skal fra sentraleuropa til syd/øst i Tyrkia. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Vel... "ikke langt" er vel relativt, men det er ikke akkurat noen liten biltur om en skal fra sentraleuropa til syd/øst i Tyrkia.

Nja, langt nok.  Såvidt jeg har fått med meg er jo formålet å bygge en nordlig rute (via Moskva, til Berlin/Rotterdam) nord for Kasperhavet og en sørlig rute gjennom Tyrkia (til Venezia/Østerike) sør for Kasperhavet derifra (Ashbagat og Tehran). Altså, godt over halveis fra Østlige Kina.

Det er et godt fundament og vil øke økonomiske aktiviteter i hele sentral Asia.

post-180111-0-23278300-1473693275_thumb.jpg post-180111-0-60603500-1473693513_thumb.png

(Gjennom vanskelig terreng)

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...