Ezio Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Hei. Jeg var i en situasjon der jeg ikke ønsket å gå i militæret, motivasjonen var ikke på topp og jeg var på mange måter en drittunge. Jeg gikk skole, hadde kjæreste og spilte fotball på den tiden så når jeg ble nødt til å fylle inn all denne personal infoen om meg selv så "løy" jeg om mange ting slik at jeg ikke ble tatt inn til sesjon 2. Er nå 24 år. Er det helt umulig for meg å søke på nytt? Jeg sendte de en email og prøvde å forklare dette men da fikk jeg bare "du vil få begrunnelse for hvorfor du ikke ble kalt inn til sesjon 2 pr post. Der står også begrunnelsen for hvorfor avgjørelsen ikke vil endres" Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Hva løy du om? Du må gjerne ha lege-erklæring eller tilsvarende som viser at du nå er frisk, så vil legen i millitæret ta en vurdering. Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hva er du utdannet som? Har du noen kompetanse som de kan benytte seg av? Er det aktuelt å søke befalsskole? Jeg vet om noen som søkte befalsskole, kom inn, men byttet seg til å heller avtjene førstegangstjeneste etter opptaket. Kanskje ikke den vanligste veien, men det er altså mulig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hva er du utdannet som? Har du noen kompetanse som de kan benytte seg av? Er det aktuelt å søke befalsskole? Jeg vet om noen som søkte befalsskole, kom inn, men byttet seg til å heller avtjene førstegangstjeneste etter opptaket. Kanskje ikke den vanligste veien, men det er altså mulig. Han kommer ikke inn på befalskole heller om han er regnet som ikke tjenestedyktig, noe det virker som han er. 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Litt vanskelig, er jo en stund siden, men det var sånne generelle ting som var vanskelig å bevise. Men var slike ting At jeg ikke i trivdes i sosiale miljøer, likte ikke å skyte med våpen, osv. Vet ikke om man kan logge inn og se hva man har svart men det tviler jeg på. Er utdannet som kokk og tatt fagbrev. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 En periode var overskuddet av kandidater til verneplikt så stort at de som ikke krysset av for motivert ikke ble kalt inn til sesjon del 2. (Ikke motivert, eller vet ikke, havnet på den lista som ble lagt vekk.) Noen valg man tar får konsekvenser senere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå