Gå til innhold

Hvis problemet med religion er et problem?

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke lage opp en ny en og si at du har fått en åpenbaring fra Gud. Bare lag en ny religion og skaff følgere, og si at umoralske folk av Abrahamitt religionen er ifra Satan og at den er tyrransk og ikke baserer seg på guddomelig rettferdighet og at alle som følger den vil lide i ilden for evig tid uten unntak, siden det oppmuntrer ondskap og fordommer. Og selv folk som er onde kan bli gode er det en sjanse om de angrer på de gærne tingene de har gjort utifra ting som psykologiskt skader folk eller ødelegger en person. Og at Gud er en og alene, at jeg har blitt utvalgt for å forkynne og dele budskapet til folket for å gå bort ifra ondskapen. Alt er godt så lenge det ikke ødelegger folk, bruk fornuften til å forstå det. Om det er noe du lurer på så bare be til Gud på knær og spør ham om råd om du lurer på noe, om du har levd et godt liv for andre så vil du havne i himmelen, om du bruker livet på å tyrranisere folk er svaret helvete. Og ting som sex eller slikt er ikke ondskap i seg selv, det spørs hvordan du bruker det, unngå utnytting og ondskap, bare bruk fornuften så vil det ikke skje deg noe.

Vel. Hva synes du?

Endret av Riki
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvilket nummer i den køen fikk du av Gud?

Jeg er blitt født på ny. Det kom når jeg våknet og gudslys åpenbarte seg på meg.

Jeg skjønner, og du er ikke den første i så måte .. du kan trøste deg med at følelsen (rusen) går over, og hadde jeg vært deg så hadde jeg roet meg med misjoneringen til tingene falt på plass igjen og det hele roet seg

Ikke noe galt i å ville hjelpe, men er ikke så sikker på at det er din eller min vilje som skal til .. Det sies at "La Guds vilje skje!", og det tror jeg betyr at jeg skal holde fred og være stille, fordi hvis jeg snakker så er det jo bare min vilje som synes og da lar jeg vel ikke Guds vilje skje men står i veien for at den får lov til å skje

peace out  :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage opp en ny en og si at du har fått en åpenbaring fra Gud. Bare lag en ny religion og skaff følgere, og si at umoralske folk av Abrahamitt religionen er ifra Satan og at den er tyrransk og ikke baserer seg på guddomelig rettferdighet og at alle som følger den vil lide i ilden for evig tid uten unntak, siden det oppmuntrer ondskap og fordommer. Og selv folk som er onde kan bli gode er det en sjanse om de angrer på de gærne tingene de har gjort utifra ting som psykologiskt skader folk eller ødelegger en person. Og at Gud er en og alene, at jeg har blitt utvalgt for å forkynne og dele budskapet til folket for å gå bort ifra ondskapen. Alt er godt så lenge det ikke ødelegger folk, bruk fornuften til å forstå det. Om det er noe du lurer på så bare be til Gud på knær og spør ham om råd om du lurer på noe, om du har levd et godt liv for andre så vil du havne i himmelen, om du bruker livet på å tyrranisere folk er svaret helvete. Og ting som sex eller slikt er ikke ondskap i seg selv, det spørs hvordan du bruker det, unngå utnytting og ondskap, bare bruk fornuften så vil det ikke skje deg noe.

Vel. Hva synes du?

Jeg synes du er morsom :)

Lenke til kommentar

Jeg har en teori som er mye enklere : Det virkelige problemet...er problemet!

Tenkt litt over det. For det første er det en perfekt og enkel logikk som elegant kan skrives på en hvilken som helst tavle : Problemet = Problemet

Vanskelig å finne noe feil med dette regnestykket eller hva? :)

Dessuten kan vi også forstå det meningsfullt på et praktisk nivå : La oss si du har et problem med noe...kanskje religioner og kanskje noe annet...og la oss si du ikke har muligheten til å fjerne det ( fordi det er for mye av det ).

Men la oss si at du kan fjerne selve problemet med det? At altså selve problemet forsvinner...at fenomenet består...men at fenomenet slutter å være problematisk.

Vips så er hele problemet blitt borte.

Dette tyder på : Det grunnleggende problemet med noe som helst er problemet selv. Fjern selve problemet og problemet har nå blitt løst :)

Lenke til kommentar

Vel. Hva synes du?

Jeg syntes at folk ikke skal lures til å tro på overtro jeg, og leve som gode mennesker uten slike fantasier :)

Og nei, ingen gud kommer til å kontakte deg, slapp av :) For finnes det en gud som har skapt hele dette enorme universet med milliarder av milliarder av stjerner og planeter så er du, en knøttliten og totalt ubetydelig karbon basert livsform på en bitte liten planet, overhodet ikke den som denne guden ville kontaktet, hvorfor i all verden tror du slikt :)

Du må være bra stor mannsgal om du tror det, for da tror du bra store ting om deg selv og din person.. :) Tnk litt på det, så skjønner du hvor totalt aburd den tanken er... Du betyr ikke en tøddel i det store universet, hvis du tror det så er det på tide du tar deg en lang og hard realitets sjekk gitt... 

Blir som om vi skulle brydd oss om hva atomene under skone våre mener og tenker, og ikke minst at vi skal brenne og torturere dem i all evighet hvis de ikke tilber oss, så dumt blir det..  :) Totalt absurd og latterlig  :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel. Hva synes du?

Jeg synes du er morsom :)

Det som er veldig trist er at du ikkje skjønner at det er slik alle religioner har oppstått.  :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...