JMW Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei! Topicen sier vel det meste ... Takk for alle svar!! Mvh, Jon Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Topicen sier vel det meste ... Nei det gjør den ikke. Forklar! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Du vil rett og slett legge win98se på vanlige disketter. eller? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Du får lagt den på disketter, men tviler på om du får installert fra dem Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har du et par hundre disketter du skulle hatt brukt opp nå...? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg antar du vil installere Win98 på en maskin som ikke har CD-ROM. Du kan zip'e hele installasjonskatalogen på intallasjons-CD'en til disketter, og bruke et program som pkzip/pkunzip for DOS til å pakke ut på harddisken. Men som det allerede er nevnt, så vil dette ta ca. 100 disketter. Dette fordi det meste av installasjonsfilene er pakket i .cab-filer, og du vil oppnå liten ekstra kompresjon. Ville nok heller linket sammen denne maskinen med en annen, enten via seriell- eller parallellporten. Kabelen vil bli billigere enn alle diskettene, og programvare skal finnes som freeware eller shareware. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Er ikke de gamle cab-filene til 95/98 på 1,38 MB hver? Synest å huske det. Da kan du legge hver cab fil på en egen disk, men er litt usikker på hva du trenger på disk 1. Du må jo i alle fall ha en exe-fil til å starte installasjonen. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Første versjonen av win95 kom i både cd og disketter. Men støtte for disketter falt bort med versjon b, siden cdrom allerede var en utbredt standard. Går ikke an å gjøre dette uten ekstra programvare. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Er ikke de gamle cab-filene til 95/98 på 1,38 MB hver? Synest å huske det. Da kan du legge hver cab fil på en egen disk, men er litt usikker på hva du trenger på disk 1. Du må jo i alle fall ha en exe-fil til å starte installasjonen. Nope, Win98 har 1,63 MB per cab-fil. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Nope, Win98 har 1,63 MB per cab-fil. OK :-) Lenge siden jeg har vært borti de greiene... Lenke til kommentar
JMW Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Sorry jeg ikke svarte... men her er det...hehe... Ja har win 98se cd og skal ha det på en bærbar uten cd-rom... Hva slags programvare trenger jeg for å linke en XP pc sammen med en liten bærbar som bare har dos på seg ? Takk for alle svar hittil !! :-) (håper på fler !! ) Mvh, Jon Lenke til kommentar
ArcticRaider Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Husker i sin tid at jeg brukte et program som het FastLynx og en nullmodem kabel for å overføre filer mellom 2 dos-pc'er. Ellers var jo også en parallell-zip drive noe jeg brukte til dette formålet og. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Du kan zip'e hele installasjonskatalogen på intallasjons-CD'en til disketter, og bruke et program som pkzip/pkunzip for DOS til å pakke ut på harddisken. Men som det allerede er nevnt, så vil dette ta ca. 100 disketter. Du trenger faktisk bare én diskett for å gjøre dette. Du bare bruker samme disketten hele veien. Men uansett vil det være MYE arbeid, så en seriellkabel vil være mye mer praktisk. Jeg har overført filer knirkefritt mellom Win98 og DOS med fastlynx, men jeg vet ikke hvor en får tak i det. Men det finnes sikkert plenty av slike programmer på nettet... Endret 24. november 2003 av runeb Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Her er link til to programmer som bør kunne gjøre jobben. Begge er freeware (lovlig gratis): http://www.simtel.net/pub/pd/63068.html http://www.simtel.net/pub/pd/6828.html De er begge DOS-programmer, så det er mulig du må boote DOS på XP-maskinen. Det kan du gjøre med Win98-disketten om du ikke har den muligheten i XP. Win98-disketten har også DOS-driver for CD-ROM, slik at du kan overføre direkte fra denne. Begge programmene støtter både seriell og parallell-overføring. Har du parallellport på begge maskinene, så er dette raskere enn seriell. Eksempel på parallelkabel du kan bruke finner du på denne linken. Serielkabel finner du på denne linken. Hvis den ene eller begge serielportene er av 25-pinstypen, så trenger du i tillegg dette adapteret (32-5882). Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det er mulig å legge dette inn på disketter, men en må ha et program for utvidet formatterering av diskene. Cab filene er på 1.8Mb. Det blir over 70 disketter. Program for utvidet formattering finnes det flere versjoner av. Jeg har brukt Winimage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå