Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Flextra Lysrampe til montering bak bilskilt, fra Mekonomen...

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er på jakt etter bedre fjernlys til bilen min og har lest meg opp på regler og diverse forumtråder her inne. Det virker som reglementet er utdatert og ikke har fått med seg at det har kommet mange nye produkter på markedet, blant annet led-lister som ikke går an å montere "parvis" osv. 

Hvordan blir reglene når dette produktet (som forøvrig ikke er LED) som består av 4 små lykter, monteres over bilskiltet?  Jeg er usikker på hvordan produktet virker, men det ser ut som det er 4 x 17,5 referansetall? Referansetall totalt: 70. Er det i det hele tatt lov til å bruke slike i Norge, og i så fall, hva er vitsen med å selge slike hvis ingen normale biler oppfyller kravene til totalt referansetall?

http://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/el-i-bilen/ekstralys/ekstralys-pa101071no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en regel om at bil under 3,5 tonn ikke kan ha mer enn maksimalt fire fjernlys, sammen med at totalt referansetall for alle lyktene ikke kan overstige enten 75 eller 100%, litt avhengig av årsmodell. Eneste muligheten for å montere noe sånt som den du linker til lovlig må vel være om originale fjernlys fjernes/kobles ut, slik jeg kan se det...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...