Taake89 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Da er det hun som må bevise at hun har betalt sin del, ikke han. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Da er det hun som må bevise at hun har betalt sin del, ikke han. Men hva hvis avtalen de imellom er slik at han skal betale alt. Kan alle som har sambo uten inntekt komme i ettertid å si de skylder de penger hvis det blir slutt. Jeg betviler. (da har jeg masse penger til gode hvis det skal bli slutt, iom jeg var forsørger i mange år) Edit: Laget egen tråd i juss og krikkert ga et greit svar og i tråd med hva jeg tenkte jussen var på det https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1722409 Endret 3. mai 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Moderatormelding Vi ber om at diskusjonen holdes sivilisert, personangrep og drittslenging som går på person ønskes ikke. Anse dette som en høflig oppfordring, dersom trådens regler ikke blir fulgt vil innlegg slettes og advarsler utdeles Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Dette er lommerusk. Pris deg lykkelig for at det ikke var værre og gå videre med en lekse til neste forhold. Ikke bli sammen med noen som ikke har inntekt eller har eksisterende gjeldsproblemer. Eksen min har kostet meg nesten en halv million og selv om jeg har rettskraftig behandlet krav på flere hundre tusen kroner kan jeg se langt etter pengene mine. Noen mennesker er rett og slett bare parasitter og det eneste vi andre kan gjøre er bare å lære oss å unngå å ha slike mennesker i livet vårt. Vi i mellomklassen har ingen rettigheter eller hjelpeapparater når vi blir offer for de "hjelpesløse" for de har et stort apparat som gratis opererer fulltid for å ivareta deres interesser. Anonymous poster hash: 1b7f8...e67 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 TS. Dersom dere har en skriftlig avtale, Gå i forliksrådet. Du får antagelig medhold. Dersom dere hadde en muntlig avtale så kan du glemme det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Tips til trådstarter: Ikke legg ut penger for andre mennesker hvis ikke du er forberedt på å tape pengene. Det kan også være en fordel å velge en annen tone neste gang du spør om hjelp på forumet. Akkurat nå er det vel flere som sympatiserer med ekskjæresten din og håper at du ikke får tilbake penger. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Ta det opp med henne, og vær direkte. Hun skylder deg penger. Gi henne også dokumentasjonen du sier at du har. Enten betaler hun, eller så forsvarer hun seg mot kravet. I så fall koster det deg 7 000 kroner å få drittkjærringa ut av livet ditt for godt. Vinn - vinn. Jeg er visst en optimist. Kvinnfolk må lære seg respekt Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Høres ikke ut som om du har noe særlig dokumentasjon som ville hatt noe å si i en rettssak uansett. Greit, du betalte 2000 mer i leie en gang, men man aner jo ikke om avtalen var at hun skulle tilbake. Er ganske mange forhold der den ene har jobb og derfor betaler litt mer, uten at den andre dermed skylder pengene. Med mindre du har en melding eller skriftlig avtale der det er tydelig at hun lover å betale tilbake pengene, så er det ikke noe du kan gjøre. Og penger som folk skylder, er det sykt vanskelig å få, spesielt om det ikke er en klar avtale. Har selv drevet ENK og selv det å få folk til å betale regninger er noe stress. En person som lett kan komme unna med å slippe å betale, vil aldri betale, spesielt om det er en eks. Du kommer ikke til å få pengene. Det eneste du kan vinne i dag, er å gå fra situasjonen med litt mer verdighet. Jo mer du maser om penger fra henne, jo mer bitter høres du ut, og jo mer "taper" du bruddet. Dra på ferie, lev livet, slutt å tenke på eksen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Dette er smålig etter 5 år med forhold. Skal man sette seg ned på første date og skrive kontrakt på at ved brudd så skal alle utlegg i løpet av forholdet betales tilbake med renter? Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Hadde dere samboeravtale?Hvis ja, så har du en viss mulighet til å få tilbake 2000 kroner. Er det verdt det? Nei.Uten avtale har du ingen sak, med mindre hun skrev under for en form for gjeldsbrev. Det blir evt påstand mot påstand. Og som andre har skrevet i tråden, du virker bitter og kanskje en smule gniten.Jeg personlig hadde ikke taklet et forhold der kroner og ører skal dokumenteres. Et forhold er et forhold. Ikke en transaksjon. ( med mindre en blir grovt utnytta) Utleggene du hadde i forholdet tilhører det kapittelet. Å erstatte kjærlighetssorg med bitterhet /hat kommer sannynligvis ikke til å gjøre deg mindre miserabel.Men ser at det å bli dumpa på tekst er veldig kjipt. Føler med deg på den. Men la det gå, mann.Start et nytt og bedre kapittel. Lenke til kommentar
Imis Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Sykt mange frekke kommentarer her synes jeg og av voksne erfarne folk! Gutten trenger hjelp og råd.. Selv om jeg har null peiling på samboerskap med kjæreste og delte utgifter, er jeg 21 år og vet hva vanlig folkeskikk er! Jeg har selv lånt bort masse penger som jeg kunne se langt etter og trodde helhjertet at personen ikke skulle svikte ved å betale tilbake, noe jeg tipper du også gjorde, for du stolte vel på dama di? At hun itillegg forlot deg på den måten er hjerteskjærende! Jeg foreslår at du sender en basic kald melding og sier at pengene du lånte vil du gjerne ha tilbake, for det er vanlig folkeskikk, og at oppførselen er avskyelig og at du trodde bedre om henne etter så mange år. Noe hun burde være voksen nok til å se selv! Normale folk får dårlig samvittighet for sånn oppførsel i ettertid... om hun ikke kan gi dem nå, iallefall være klar på at du skal få dem når hun får råd. Selv om jeg sikkert ikke kan hjelpe så mye, så håper jeg uansett at du ikke gir deg på ditt.. 7000 er mye penger og ikke bare småtteri! Du kan iallefall bevise med de dokumentene du har Heier på deg! Ps - linjene her ville ikke samarbeide helt her med meg.. hehe! Endret 8. mai 2016 av Imis Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Sykt mange frekke kommentarer her synes jeg og av voksne erfarne folk! Gutten trenger hjelp og råd.. Det kan ha noe å gjøre med den barnslige tonen han selv tok. I de første svarene fikk han velmente og gode råd. Normale folk får dårlig samvittighet for sånn oppførsel i ettertid... Nei. Normale folk finner på unnskyldninger for å rettferdiggjøre egen dårlig oppførsel. Hvis ikke hun klarer å overbevise omverdenen, har hun i hvert fall overbevist seg selv om at det er helt greit å glemme den gjelden. Eventuelt tenker hun at det aldri var gjeld til å begynne med, men et underholdningsbidrag av den størrelsen man kan forvente i et forhold. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Ene eksen min stakk av med 20000 + er usikker hvor mye. Men jo, jeg orket ikke å lage en stor sak av det. Det var og er mye lettere for meg å bare la alt ligge, så kunne jeg ta noen ekstra dager på jobb, eller spare litt.Det er litt kjipt å måtte spare opp så mye penger på nytt. Men det er ikke sånn at jeg ikke får det til. Men jeg nå i dag er veldig glad for at jeg aldri lagde en stor sak om det å få disse 20000 tilbake. sånn for meg psykisk, så har jeg klart å bevise for megselv at jeg var den bedre halvdelen i forholdet. Det jeg gjorde var kanskje ikke det smarteste økonomisk sett. Men i forhold til sinne, krangler og skape fred rundt situasjonen. Så var jeg absolutt vært den flinkeste til å holde ro i campen. Jeg er kjempe glad for at jeg har klart å fjerne fokuset mitt på disse 20000kronene, og heller klart å se andre ting som har gitt meg lærdom. For å kanskje unngå en lignende situasjon i fremtiden.Skulle jeg begynt å lage rettsaker og slå opp i lovdata osv. Så hadde jeg nok bare gitt etter sinnet mitt, og ødelagt utrolig mye for meg selv og for min tidligere partner. Men det er bare min mening da. Hevn er ikke helt min greie, jeg har ikke opplevd at hevn har gitt meg noe særlig heller tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå