AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Vi var sammen i 5 år, hun dro uten engang å snakke med meg, dumpa med en tekst liksom... den siste tiden vi var sammen var det trangt økonomisk og jeg la ut for både husleie og mat. Vi var enige om å dele utgifter. Nå har det gått nesten ett år og hadde håpet hun skulle ta initativ selv for å gjøre opp, i det minste be om unnskyldning for måten hun dro på. Først ville jeg ikke si noe om penger fordi jeg var redd for å pushe henne vekk (hadde fortsatt følelser), kom over henne etterhvert men har utsatt dette lenge fordi jeg blir i dårlig humør av å tenke på det. Det er snakk om 7000 kr, så ikke et uvesentlig beløp. 2000 av de er for husleie (jeg kan dokumentere at jeg har betalt husleie alene og ikke fått inn noe fra henne) , resten er fra matbudsjettet (dette kan bli vanskeligere å dokumentere siden jeg ikke har kvitteringer liksom..). Tips? Anonymous poster hash: 2c749...af5 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Så hva endret seg den siste tiden på den økonomiske biten. Mistet hun inntekten, brukte det på annet, etc? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Så hva endret seg den siste tiden på den økonomiske biten. Mistet hun inntekten, brukte det på annet, etc? Hun var student og hadde kun studielån, mens jeg hadde jobb. Så siden hun alltid var blakk utviklet det seg over tid. Anonymous poster hash: 2c749...af5 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Hun skylder deg ikke noe slik jeg ser det og utifra info du har kommet med Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Ta det opp med henne, og vær direkte. Hun skylder deg penger. Gi henne også dokumentasjonen du sier at du har. Enten betaler hun, eller så forsvarer hun seg mot kravet. I så fall koster det deg 7 000 kroner å få drittkjærringa ut av livet ditt for godt. Vinn - vinn. Jeg er visst en optimist. Endret 3. mai 2016 av Løgn Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Hun skylder deg ikke noe slik jeg ser det og utifra info du har kommet med da er jeg takknemlig hvis du holder deg utenfor tråden heretter, siden du tydeligvis ikke er god på å lese Ta det opp med henne, og vær direkte. Hun skylder deg penger. Gi henne også dokumentasjonen du sier at du har. Enten betaler hun, eller så forsvarer hun seg mot kravet. I så fall koster det deg 7 000 kroner å få drittkjærringa ut av livet ditt for godt. Vinn - vinn. Jeg er visst en optimist. Hun er ute av livet mitt uansett, jeg er vel mer opptatt av konkrete ting jeg kan gjøre nå for å få pengene, enn åpenbare muligheter som å la det gå... Anonymous poster hash: 2c749...af5 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Hun skylder deg ikke noe slik jeg ser det og utifra info du har kommet medda er jeg takknemlig hvis du holder deg utenfor tråden heretter, siden du tydeligvis ikke er god på å lese Du har jo frivillig betalt mer og mer av gildet. Dere delte ikke utgiftene og det gjorde du jo frivillig. Det framkommer ikke annet i det du skriver enn at dere egentlig skulle dele, men så ble det slik at du betalte. Dere har vel ikke inngått en låneordning slik jeg kan se Lenke til kommentar
imposibles Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Bør man ta med husarbeid, matlaging, plenklipping, klesvask, snømåking, bensinpenger, sex osv i et slikt regnskap? Kanskje det er enda mere å hente. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Hun skylder deg ikke noe slik jeg ser det og utifra info du har kommet medda er jeg takknemlig hvis du holder deg utenfor tråden heretter, siden du tydeligvis ikke er god på å lese Du har jo frivillig betalt mer og mer av gildet. Dere delte ikke utgiftene og det gjorde du jo frivillig. Det framkommer ikke annet i det du skriver enn at dere egentlig skulle dele, men så ble det slik at du betalte. Dere har vel ikke inngått en låneordning slik jeg kan se du har neppe noe erfaring med samboer lol. Så ditt syn er uinteressant Bør man ta med husarbeid, matlaging, plenklipping, klesvask, snømåking, bensinpenger, sex osv i et slikt regnskap? Kanskje det er enda mere å hente. Ser ikke hva som er urimelig med å ønske penger tilbake som man har *lånt* vekk med muntlig avtale. Stikk å troll et annet sted Anonymous poster hash: 2c749...af5 2 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Husleie har du nok juridisk grunnlag til å få tilbake for, men matbudsjett er verre. Se om du kanskje får noen napp under juridisk på forumet her eller les litt i lovdata. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) du har neppe noe erfaring med samboer lol. Så ditt syn er uinteressant Lol? Tror nok du kan være yngre enn min yngste sønn og ja, jeg har samme sambo og har vel vært sambo i over 30 år totalt. Så med tanke på lengden så er mitt syn veldig interessant? (hvis man skal følge filosofien din) Btw - sambo betaler hele husleien og maten her Endret 3. mai 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Bare regn pengene som tapt med forholdet. Du kan nok tvinge henne til å betale, men det er ikke verd det. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 du har neppe noe erfaring med samboer lol. Så ditt syn er uinteressant Lol? Tror nok du kan være yngre enn min yngste sønn og ja, jeg har samme sambo og har vel vært sambo i over 30 år totalt. Så med tanke på lengden så er mitt syn veldig interessant? (hvis man skal følge filosofien din) Btw - sambo betaler hele husleien og maten her Du sier at vi ikke delte utgiftene *av fri vilje* - når jeg sier at dama var blakk og hvis ikke jeg la ut hadde vi ikke mat... så du har tydeligvis både lesevansker og knapp EQ. Tror både du og "samboeren din" bør la denne tråden være i fred. Jeg sier jeg ikke er interessert i hva du skriver, så hvorfor skriver du mer? Anonymous poster hash: 2c749...af5 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Bare regn pengene som tapt med forholdet. Du kan nok tvinge henne til å betale, men det er ikke verd det. Hva legger du i å tvinge? Anonymous poster hash: 2c749...af5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Hva legger du i å tvinge? Anonymous poster hash: 2c749...af5 Forliksråd eller retten. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Hun er ute av livet mitt uansett, jeg er vel mer opptatt av konkrete ting jeg kan gjøre nå for å få pengene, enn åpenbare muligheter som å la det gå... Du skal sende henne et skriftlig krav med minst 14 dagers betalingsfrist, deretter purringer iht inkassoloven hvis hun ikke betaler. Uteblir fremdeles betalingen skal du bringe saken opp for forliksrådet. En så liten sak vil blir avgjort av dem, enten i din eller hennes favør. Taper du betaler du også saksomkostningene. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Tar jeg feil dersom jeg tror at du, en eller flere ganger har sagt: "Ikke bry deg om pengene. Jeg jobber, du går på skole. La oss snakke om det når du er ferdig med utdannelsen"? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Hun er ute av livet mitt uansett, jeg er vel mer opptatt av konkrete ting jeg kan gjøre nå for å få pengene, enn åpenbare muligheter som å la det gå... Du skal sende henne et skriftlig krav med minst 14 dagers betalingsfrist, deretter purringer iht inkassoloven hvis hun ikke betaler. Uteblir fremdeles betalingen skal du bringe saken opp for forliksrådet. En så liten sak vil blir avgjort av dem, enten i din eller hennes favør. Taper du betaler du også saksomkostningene. Jeg tenkte å nevne forliksrådet hvis hun ikke betaler. Mest sannsynlig kommer hun ikke til å gidde å møte opp, vinner ikke jeg saken da? Hvis hun møter opp har hun i hvert fall ikke noe bevis på at hun har betalt (jeg derimot har kontoutskrifter). Anonymous poster hash: 2c749...af5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Tar jeg feil dersom jeg tror at du, en eller flere ganger har sagt: "Ikke bry deg om pengene. Jeg jobber, du går på skole. La oss snakke om det når du er ferdig med utdannelsen"? Ja, da tar du faktisk feil. Vi var begge studenter og hadde ræva økonomi, men jeg var den eneste som hadde jobb og tok ansvar for begge to. Drit i å sitte og trekke fram argumenter fra ræva di, hvis du ikke forholder deg til det jeg skriver er du bare plagsom Anonymous poster hash: 2c749...af5 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Du sier at vi ikke delte utgiftene *av fri vilje* - når jeg sier at dama var blakk og hvis ikke jeg la ut hadde vi ikke mat... så du har tydeligvis både lesevansker og knapp EQ. Tror både du og "samboeren din" bør la denne tråden være i fred. Jeg sier jeg ikke er interessert i hva du skriver, så hvorfor skriver du mer? At jeg har sambo i mange år og ikke du, kan ha noe med hvordan vi er - iom du legger opp til det. For å holde oss til tema: Hvordan skal du bevise at du ikke fikk penger fra henne? At husleie blir trekt fra din konto beviser jo ikke at det er bare du som har betalt. Du kan jo ha fått halve husleien cash fra henne - samtidig sier du at det utviklet seg over tid - hvordan går det når hun var blakk? Endret 3. mai 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå