Grubleruble124 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Står ved et veiskille hvor jeg ønsker å oppgradere gradvis, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Oppgraderte nylig skjermkortet mitt fra GTX 760 til 970 og en SSD. Forskjellen var magisk. Hva ville du gjort? Er vannkjøling viktig? Har aldri overclocket og har ikke mye kjennskap til det heller. PC brukes til FPS spill. Specs: 550W PSU Intel Core i7-4770 prosessor MSI B85M-E45 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Asus Strix Geforce GTX 970 SSD 240GB HDD 1TB AOC 24" 60hz, 2ms monitor Endret 3. mai 2016 av Frodo124 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg hadde ikke gjort så mye mer. Slik jeg har forstått det får du lite ytelse per krone når du kjøper vannkjøling for å overklokke skjermkort. Og siden du har en låst prosessor er det vel heller ikke så mye vits i å kjøpe en kjempedyr kjøler til denne heller. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Okey, takk for svar :-) Hva mener du med at prosessoren er låst? Hva med monitor da, er det verdt å anskaffe en 144Hz eventuelt G-Sync? Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg hadde ikke gjort så mye mer. Slik jeg har forstått det får du lite ytelse per krone når du kjøper vannkjøling for å overklokke skjermkort. Og siden du har en låst prosessor er det vel heller ikke så mye vits i å kjøpe en kjempedyr kjøler til denne heller. Okey, takk for svar :-) Hva mener du med at prosessoren er låst? Hva med monitor da, er det verdt å anskaffe en 144Hz eventuelt G-Sync? Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Man får i7-4770, som du har. Eller i7-4770k, som er den "åpne" modellen som kan overklokkes. Skal du ha en raskere cpu må du kjøpe en ny. Har ikke satt meg så veldig mye inn i g-sync, så uttaler meg ikke om det. Jeg har en 60hz og en 144hz skjerm. For meg er ikke forskjellen så lett å legge merke til, men om du foretrekker 144hz så kjør på! Merk at du må kunne dra spillene dine på 144 fps for å få utnyttet skjermen fullt. Endret 3. mai 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Låst som i låst multiplier. Kan ikke overklokke CPU. Vent på den nye serien skjermkort som kommer om et par mnd. Skal bli annonsert 6 may. Kjøper du et til 3-4000 og har en kraftig maskin en lang stund fremover. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Han har jo et skjermkort som enda holder! Vent heller et par generasjoner før du kjøper noe nytt kort. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Dæven! Jeg leste 760 jeg. Har du et 970 så ville jeg ikke oppgradert noe nei. Det er plenty kraftig nok. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Takk for innspill folkens! ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå