Dapp47 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Hei, Har ett spørsmål jeg lurer på da jeg skal levere inn iPhonen min til en garantisak, som forøvig må gjøres vær gang jeg kjøper meg en iPhone (hehe.....) Da jeg leverer inn telefonen min har jeg ett ekstra glass på skjermen som jeg selv har kjøpt og betalt, men vær gang jeg får igjen telefonen får jeg en swap enhet som da ikke har ett slikt glass. Hvordan stiller dette seg? Er dette ett tap jeg må ta selv eller har butikken (denne gangen Expert) ett ansvar for å gi meg ett nytt glass? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Ta av glasset før innlevering... Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Ta av glasset før innlevering... Da blir det ødelagt Ta kontakt med butikken før du sender inn Etter det jeg har opplevd på Elkjøp vertfall, så har jeg fått et nytt glass i butikken når mobilen kom tilbake fra service Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Deksler og slikt skal fjernes før reparasjon. Og dette "glasset" går innafor det. Hvis en butikk erstatter dette for deg er de snille. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Ta av glasset før innlevering... Da blir det ødelagt Ta kontakt med butikken før du sender inn Etter det jeg har opplevd på Elkjøp vertfall, så har jeg fått et nytt glass i butikken når mobilen kom tilbake fra service Nei, det er mulig å ta av uten å ødelegge. Jeg har tatt av og på "tempered glass" fra min Note 4, det var ikke noe problem. Syltynn kniv til å vippe opp glasset i et av hjørnene. Her er en video som viser hvordan du trykt tar den av: Når du skal ta den på igjen kommer du til å få problemer med at den har blitt støvete og fettete. Løsningen er å lage såpevann av zalo i en liten bolle. Legg glasset oppi og gnikk det godt med fingrene dine til det er helt fettfritt og blankt. Ikke tørk glasset, men plasser det i våt tilstand på telefonen din. Pass på at det ligger rett. Nå presser du ut vannet med fingrene eller et kredittkort. Ha en klut til å tørke opp såpevannet slik at det ikke renner ned i telefonens elektronikk. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Hvis du må levere inn iPhonen din hver gang... hvorfor fortsetter du å kjøpe iPhone? 3 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Tipper at de andre merkene har bortimot like høy RMA prosent. Jeg holder meg borte fra Apple av andre grunner. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Hvis du må levere inn iPhonen din hver gang... hvorfor fortsetter du å kjøpe iPhone? Saueflokken vettu 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 At jeg har fått 3 stk "doa" iPhoner endrer ikke at jeg er fornøyd med selve telefonen. :-) Har bare vært uheldig. Ang glasset er det ikke noe problem at jeg ikke får nytt, det er kjøpt på eBay til 10kr, lurte mest på reglene rundt det bare. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Leverer du inn en bil med ekstrautstyr har du krav på å få igjen en bil med ekstrautstyr, hvorfor skulle mobiler ha andre regler? Butikken kan ikke bare ta seg til rette over dine eiendeler. (Se fkjl. §30 ang uten kostnad og vesentlig ulempe.) Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Ser for meg at de er pliktige å gi ut kundens reservedeler, ikke å gi nye reservedeler (som at på til er slitedeler). Det beste er selvfølgelig at kunden selv tar seg av sine egne reservedeler dersom slike småting erfaringsmessig forsvinner. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Leverer du inn en bil med ekstrautstyr har du krav på å få igjen en bil med ekstrautstyr, hvorfor skulle mobiler ha andre regler? Tja... Men hvis du har montert ekstrautstyr som ikke lar seg fjerne(sveist, poppet, limt), kan forhandler gi deg valget mellom å enten avstå fra en garantireparasjon, eller godta at nødvendige tiltak blir gjort for å komme til. Enkelt og greit. Og det vil være akkurat likedan på en telefon... 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Leverer du inn en bil med ekstrautstyr har du krav på å få igjen en bil med ekstrautstyr, hvorfor skulle mobiler ha andre regler? Tja... Men hvis du har montert ekstrautstyr som ikke lar seg fjerne(sveist, poppet, limt), kan forhandler gi deg valget mellom å enten avstå fra en garantireparasjon, eller godta at nødvendige tiltak blir gjort for å komme til. Enkelt og greit. Og det vil være akkurat likedan på en telefon... Derfor bruker man heller reklamasjonsretten enn garanti. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Leverer du inn en bil med ekstrautstyr har du krav på å få igjen en bil med ekstrautstyr, hvorfor skulle mobiler ha andre regler? Tja... Men hvis du har montert ekstrautstyr som ikke lar seg fjerne(sveist, poppet, limt), kan forhandler gi deg valget mellom å enten avstå fra en garantireparasjon, eller godta at nødvendige tiltak blir gjort for å komme til. Enkelt og greit. Og det vil være akkurat likedan på en telefon... Derfor bruker man heller reklamasjonsretten enn garanti. Og resultatet er akkurat det samme. 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Leverer du inn en bil med ekstrautstyr har du krav på å få igjen en bil med ekstrautstyr, hvorfor skulle mobiler ha andre regler? Tja... Men hvis du har montert ekstrautstyr som ikke lar seg fjerne(sveist, poppet, limt), kan forhandler gi deg valget mellom å enten avstå fra en garantireparasjon, eller godta at nødvendige tiltak blir gjort for å komme til. Enkelt og greit. Og det vil være akkurat likedan på en telefon... Derfor bruker man heller reklamasjonsretten enn garanti. Og resultatet er akkurat det samme. Nei. Hvis du taper tilbehør du har kjøpt til tingen pga retting ved reklamasjon, har du rett på erstatning for å kjøpe tilsvarende tilbehør. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Har du en kilde på det? Fkjl. §33-34 Tenk hvor fint det hadde vært å være bilverksted om man kunne beholde dyre reservedeler og bare sende en lignende bil tilbake. Det hadde blitt god butikk. "Du hadde ettermontert tilhengerfeste, anlegg og skinnseter? Vel, din erstatningsbil har ikke slikt, sorry." Lenke til kommentar
Strato Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Fant ingenting om dette i paragraf 33-34. Står det i en sentral forskrift? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Fant ingenting om dette i paragraf 33-34. Står det i en sentral forskrift? H*n er vekke. Ute og ror... Lenke til kommentar
Strato Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Prøver ikke å påstå at dere tar feil. Jeg har ikke peiling på dette temaet. Er bare nysgjerrig på hvilken hjemmel du bruker for å støtte påstanden din. Dersom påstanden din ikke har grunnlag i noen hjemmel så er det lite nyttig info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå