Gå til innhold

Hva skjer med Komplett.no og deres priser?

Anbefalte innlegg

Skulle bestille 980 ti, og nærmest automatisk startet bestilling på komplett.no

Men så sjekket jeg prisene via prisguide på samme kort andre butikker.

Elkjøp 1009 kroner billigere en komplett!

Tenkte dette måtte være et underlig unntak. Men nei, sjekket flere varer.

Komplett er rett og slett blitt en gedigen koloss som ikke har fokus på priser lenger.

Nesten som om de tror at firmanavnet alene er grunn god nok til å blåse opp prisene.

Heia Elkjøp og deres fokus på gaming gear.

Sjekket listen på prisguide. Komplett ligger på 32. plass på det kortet jeg skal ha, samt at jeg sjekket 10 andre varer som jeg kan tenkes å kjøpe. Komplett håpløst langt ned

Trist

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg skulle bestille nytt hovedort, minne og cpu så var komplett blant dem billigste på 2 av 3 varer. På cpuen var netonnet ca 600 kr billigere. Sjekker alltid prisjakt.no eller tilsvarende tjenester. Er prisforskjellen moderat, la oss si max en 100 lapp, så velger jeg komplett. Servicen ved reklamasjon er,  etter min erfaring, helt strålende...og det betaler jeg gjerne noen kr ekstra for (men ikke 600 kr ekstra hehe).

• Liker 1
Lenke til kommentar

komplett er ikke billigst generelt sett, har vel aldri vært det, men de er store, har bra utvalg, superb service og er raske til å sende varene. har opplevd at varer jeg bestillte på lørdag kom i posten på mandag.

derfor handler mange der, da de er villige til å betale litt ekstra for den kvaliteten som er komplett. 

men det finnes grenser selfølgelig. 

Lenke til kommentar

Hvis man ikke er redd for å handle Demo varer fra Komplett, så kan det være verdt å sjekke ut hva de har der innimellom. Kjøpte for eksempel 980Ti kortet mitt der og sparte 1000,- av hva det egentlig kostet. 

Kjøpte selv 5930k demovare til 2000 kr under normal pris :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man ikke er redd for å handle Demo varer fra Komplett, så kan det være verdt å sjekke ut hva de har der innimellom. Kjøpte for eksempel 980Ti kortet mitt der og sparte 1000,- av hva det egentlig kostet.

I min erfaring så er komplett blitt gjerrige på demovarene. Det var stor forskjell på prisene deres før men nå synes jeg det knapt er noen kroner du sparer på å kjøpe noe brukt og returnert der.

Lenke til kommentar

I min erfaring så er komplett blitt gjerrige på demovarene. Det var stor forskjell på prisene deres før men nå synes jeg det knapt er noen kroner du sparer på å kjøpe noe brukt og returnert der.

Ja det er litt ymse. Er man veldig heldig som FranZe over her, så kan man gjøre et røverkjøp. I mange tilfeller er det også bare snakk om å spare et par hundrelapper, og da kan man jo spørre seg om det ikke er bedre å gå for et helt nytt og ubrukt produkt selvfølgelig.

Har også opplevd ved flere anledninger å finne Demo varer til eksakt lik pris som en ubrukt vare. Om det er bevisst eller ubevisst fra Komplett sin side skal jeg ikke spekulere i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har også sett enkelte demo varer til flere tusen kroner over hva varen koster ny. Ja, en må følge litt med så en ikke ryker på en smell her også.

Mener å ha hørt at Komplett har sagt at om man finner en demovare til samme pris eller dyrere enn ny og ubrukt, så kan man sende de en henvendelse og få en ny pris.

Hvis prisen på en vare går ned, så kan den plutselig bli rimeligere enn demovaren, som det nok er lett å glemme når prisen endres.

Lenke til kommentar

Demovarene må bli manuelt priset, funker ofte å sende en melding til kundeservice eller facbooken dems.

Lenke til kommentar

Demovarene må bli manuelt priset, funker ofte å sende en melding til kundeservice eller facbooken dems.

Det tror jeg også, fordi det virker ikke som demo-varene går ned i pris når den opprinnelige varen gjør det. Ser av og til at en demo-vare er dyrere enn opprinnelig vare, da er det nok som du sier at den ble manuelt priset for en god stund siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...