Gå til innhold

Flytte sammen med dama og midlertidlig på nav.

Anbefalte innlegg

Hei, visste ikke hvor jeg skulle poste denne, men prøver her.

Jeg og dama ønsker og flytte isammen, jeg bor nå en plass der jeg betaler 5000kr/ink strøm og internett.

Jeg får 3200 av nav til det som er nødvendigt, Bostøtte av husbanken på 2500.
Og nav betaler min husleige på 5000kr.

Men hun går også på nav, og er uføretrygdet pga en skade, hun har vell 16000kr, da ink bostøtte fra husbanken etter som jeg har forstått.

Vis vi flytter sammen, vil en av oss minste bostøtte fra husbanken da ?, eller noe annent jeg bør være obs på ? :)

Jeg skal ut i jobb snart der nav bataler lønn, da vil jeg ha ca 10000kr før skatt + husleige om jeg ikke forsto min saksbehandler feil. ( jeg vett ikke når hun finner jobb til meg ).

Vil kun ha svar fra enten folk som virkeligt har peiling eller som har vært i situasjonen selv.

Takker på forhånd for seriøse svar :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

".....( jeg vett ikke når hun finner jobb til meg )....".  Sjerpings gutt. Foreslår at du selv finner deg en jobb og kutter ut snyltingen på NAV.

Det kan være en god grunn til at han ikke kan finne jobb på egenhånd. Må ikke dømme for tidlig, og her er han på jakt etter svar. pIkke å få kritikk fra deg. 

Står litt om bostøtte her. Hvis jeg ikke forstod det feil fra siden dems, er det slik at bostøtten reguleres utifra samlet inntekt. 

Endret av Jarv!s
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

".....( jeg vett ikke når hun finner jobb til meg )....".  Sjerpings gutt. Foreslår at du selv finner deg en jobb og kutter ut snyltingen på NAV.

Han er motivert til å jobbe, men trenger hjelp fra NAV. Du kjenner verken til situasjonen eller de bakenforliggende årsakene til dette. Foreslår du skjerper deg, og slutter å hetse en som bare spør om råd.

Når det gjelder spørsmålet til trådstarter. Situasjonen endres og vilkårene for tidligere innvilget bostøtte endres. Dere har plikt om å opplyse om dette til husbanken. Du skal både melde flytting og at noen flytter inn sammen med deg. Om hun flytter inn til deg må du melde om dette. Og hun må melde om det samme pluss flytting. Dette vil garantert endre bostøtten i negativ retning. Hvor mye vil først avklares etter dere melder i fra.

Du kan se her for veiledning.

http://www.husbanken.no/bostotte/meld-fra-om-endringer/#Jeg%20har%20flyttet%20III 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...