Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MaxRPM: Når du sitter i en bil. Så er luften i bilen stillestående om man måler fra deg selv og dine sanser på den. Mens måler du luftens hastighet fra et punkt på utsiden på veien. Så forflytter den seg like fort som bilen går på veien.

 

Kaster du en ball inni bilen, fra baksetet til foran i bilen, så vil den oppføre seg lik der inne med de samme kreftene som affekter den i den stillestående luften målt fra ditt ståsted som om du stod stille utenfor bilen og kastet samme ball.

 

Målt fra to ulike punkter, en i bilen og en utenfor, så er forskjellene hva, og hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Apollo rakettene unnslapp jordens gravitasjon, kunne de ikke bare beregnet at månen kommer mot dem i 110,000 km/t da og vært fremme på 3-4 timer?

Hvorfor tror du det? Gjør du sånn når du reiser med tog?

Vi merker ikke hastighet, vi merker bare krefter.

Men avstander og hastigheter er da reelle allikevel.

 

La oss si jordkloden er på rullebåndet rundt solen, egentlig faller vi vel mot solen, er det ikke sånn? Men ja og dronen aka ISS har forlatt jordens punkt og surrer nå rundt i rundinger samtidig som jorden er på rullebånd, er ikke det hastighetsendringer å ta i betraktning?

Eller kan jorden sakke farten til 50 000 km/t rundt solen og økes til 100,000 km/t på 45 minutters mellomrom uten at vi merker det fordi jordens gravitasjon?

Du kan jo regne på kreftene, så finner du ut svaret selv. Men av en eller annen merkelig grunn får jeg sterkt inntrykk av at du egentlig ikke er ute etter å finne ut hvordan ting virker...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

La oss si jordkloden er på rullebåndet rundt solen, egentlig faller vi vel mot solen, er det ikke sånn? Men ja og dronen aka ISS har forlatt jordens punkt og surrer nå rundt i rundinger samtidig som jorden er på rullebånd, er ikke det hastighetsendringer å ta i betraktning?

 

 

Nei. :) Fordi ISS tiltrekkes av jorden til en hver tid. Som sagt tidligere er jordens gravitasjon på ISS ca. 88% av hva den er her nede på bakken, mens solens gravitasjon bare er en halv promille av det. Så det blir som om du har 2000 hester som trekker i én og samme retning, og én enslig hest som trekker i litt ulike retninger ettersom. 

 

Eller kan jorden sakke farten til 50 000 km/t rundt solen og økes til 100,000 km/t på 45 minutters mellomrom uten at vi merker det fordi jordens gravitasjon?

 

 

Men det gjør den jo ikke. Jordens hastighet rundt solen er konstant, det er bare retningen som endrer seg med en snau grad pr. døgn. Det merker vi ikke. Det er den ene hesten mot de 2000.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. :) Fordi ISS tiltrekkes av jorden til en hver tid. Som sagt tidligere er jordens gravitasjon på ISS ca. 88% av hva den er her nede på bakken, mens solens gravitasjon bare er en halv promille av det. Så det blir som om du har 2000 hester som trekker i én og samme retning, og én enslig hest som trekker i litt ulike retninger ettersom.

 

 

Men det gjør den jo ikke. Jordens hastighet rundt solen er konstant, det er bare retningen som endrer seg med en snau grad pr. døgn. Det merker vi ikke. Det er den ene hesten mot de 2000.

 

Geir :)

Selvfølgelig må det være sånn. Vi kjenner ikke bevegelse selv om jorden beveger seg konstant og andre retninger beveges. Og ISS farer fint rundt jordkloden til enhver tid og vi ser jo desse videoene hvor fint de har det der oppe. De har jo til og med vakuum toalett. Verre med Apollo astronautene som var borte fra jorden i 12 døgn og måtte bæsje bløte bajser i plastikkbleier.

Det er jo desse gravitasjonsprosentene da. Kan jo være enig i at om en rullende vogn skyter en ball rett opp så vil den lande på vognen som ruller videre.

Men det er en ball. Det er ikke baller som kastes rett opp i luften som er gjort på jorden. Det er fly og helikoptere som skifter retninger til enhver tid. Joda. Men så er jo det atmosfæren som dras med rundt jorden som kan sammenlignes med å være inni en bil eller båt. Bremser bilen eller båten så merkes det av alt som er inne i dem. Så jorden har visstnok konstant fart rundt solen så og si. Har jo vært kverulert på at det ikke er merkbar endring.

Og så er det nå dette med at når det ikke er noe luft lenger som drar alt med seg rundt som der oppe med ISS så er det visstnok noen gravitasjonsprosenter som fikser biffen for at ISS ikke merker hastighetsendringene den vil ha med å fare rundt jorden og solen samtidig. Alrighty then

Lenke til kommentar

Morsom idé. Kan du illustrere den, så vi skjønner hvordan? Hvor er Apollo, og hvordan kommer månen mot dem?

 

Geir :)

Som en fugl kommer ut av ene togvognen for så å bli smadret av neste om den ikke flyr i samme fart som togvognene.

 

Så det er viktig å unnslippe jorden når månen er på vei til å bli fullmåne, tre fire timer før kvart måne. Spar tid og drivstoff, bare finn en plan og ikke bli smadret av månen som kommer i en fart på 110 000 km/t. Eller sneie den og ikke bli tatt opp av månens gravitasjon.

Lurer fælt på hvordan desse sidethrusterne holdt seg på siden av raketten og ikke falt av når Apollo rakettene skøyt seg fra bakken i flere tusen km/t. Ville ikke luftmotstanden ta knekke på dem? Og så desse sidethrusterne på månelanderen. Det var jo så spinkelt bygget feste på dem. En liten blaff fra en av dem og festet ville knekt av.

Lenke til kommentar

Som en fugl kommer ut av ene togvognen for så å bli smadret av neste om den ikke flyr i samme fart som togvognene.

 

Så det er viktig å unnslippe jorden når månen er på vei til å bli fullmåne, tre fire timer før kvart måne. Spar tid og drivstoff, bare finn en plan og ikke bli smadret av månen som kommer i en fart på 110 000 km/t. Eller sneie den og ikke bli tatt opp av månens gravitasjon.

Lurer fælt på hvordan desse sidethrusterne holdt seg på siden av raketten og ikke falt av når Apollo rakettene skøyt seg fra bakken i flere tusen km/t. Ville ikke luftmotstanden ta knekke på dem? Og så desse sidethrusterne på månelanderen. Det var jo så spinkelt bygget feste på dem. En liten blaff fra en av dem og festet ville knekt av.

Hovedmotoren på månelanding-modulen hadde en skyvekraft på ca 1587 kg.Modulen veide ca 1500 kg.Etter at motoren hadde blitt brukt i 435 sekund ,oppnådde modulen en fart på 2000 m/s.

Dette kan du beregne selv.Du har månens gravitasjon 1.62 m/s^2,vekten på modulen og skyvekraften til motoren og hvor lenge denne motoren var i bruk.

 

Sidetrusetrene ble kun brukt til finjustering.

Lenke til kommentar

Beklager for at jeg ikke biter på den gravitasjonsball unnfangelsen. Må vær som en vond drøm for dere og våkne opp, surre litt rundt for så å finne ut at dere fortsatt er i den vonde drømmen.

 

Hvordan er tidevannet påvirket på denne måten? Hvis de har registrert tidevannshøydene forskjellige steder på jorden på denne måten og det viser seg at noen steder har nesten ingen og noen steder er det store forskjeller. Vel da kan lure på om gravitasjonsball tiltrekning har noe for seg. Da ville det heller vært at den lille ballen ville laget en liten kul på vannet på den store ballen og om himmelen var dekket av et tjukt lag med skyer så kunne man vite hvor månen var ved å finne den kulen på havet på den store ballen.

Ikke at jeg ikke tror månen kan ha noe med tidevannet, men så snuser jeg mer på Electric universe teorien og da går tidevann mening. Visste dere at man kan lage strøm av salt vann og at vann er diamagnetisk.

Lenke til kommentar

Beklager for at jeg ikke biter på den gravitasjonsball unnfangelsen. Må vær som en vond drøm for dere og våkne opp, surre litt rundt for så å finne ut at dere fortsatt er i den vonde drømmen.

 

Hvordan er tidevannet påvirket på denne måten? Hvis de har registrert tidevannshøydene forskjellige steder på jorden på denne måten og det viser seg at noen steder har nesten ingen og noen steder er det store forskjeller. Vel da kan lure på om gravitasjonsball tiltrekning har noe for seg. Da ville det heller vært at den lille ballen ville laget en liten kul på vannet på den store ballen og om himmelen var dekket av et tjukt lag med skyer så kunne man vite hvor månen var ved å finne den kulen på havet på den store ballen.

Ikke at jeg ikke tror månen kan ha noe med tidevannet, men så snuser jeg mer på Electric universe teorien og da går tidevann mening. Visste dere at man kan lage strøm av salt vann og at vann er diamagnetisk.

 

Så var du ferdig med gravitasjonen, og jeg er veldig usikker på om du har skjønt noe, eller om du bare snur ryggen til og holder deg for ørene. Så var det tidevannet med en ny video av en av guruene. Hva blir det neste? Jeg begriper ikke hvordan du kan holde på slik når vi vet avstanden mellom kontinentene på den sørlige halvkule, og det ikke stemmer med flatjordkartet. Vi vet hvor langt det er fra øst til vest i Australia, og det stemmer heller ikke. Det eneste svaret du gir, hvis jeg skjønner deg rett, er at alle lyver, og alt er fake. Hva med å sette seg ned og lure bare littegrann på om det du tror kanskje kan være feil? Eller kanskje du kan komme opp med en video som forklarer avstanden mellom kontinentene. De finnes kanskje, men kanskje de er for dumme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til Matteus, viser dere bare begrunnelsen for hva jeg nå tror, jeg gidder ikke tro lenger det «de» vil jeg skal tro er fakta. Australia er så stort som det er. Hvor det er plassert i verden vet jeg lite om. Sør for ekvator, men ikke mer. Kompass er visst ikke til å stole på lenger sør.

«De» ville at vi skulle tro vi kunne reise til Mars innen 2020, se bare Arnold sine spådommer på dette.

Denne var postet for 2 måneder siden. Her er en han postet for 1 år siden.

Og her er spådommen hans for 3 år siden

Som du ser hadde han rett.

Og jeg har selv en spådom, vi kommer aldri til å reise til månen igjen med folk. Tror ikke folk takler å spille den falske rollen for hele verden.

Lenke til kommentar

Det jeg tror Max mener ang månen og Apollo, er at de skal komme mot hverandre. Altså at Apollo slippes mot uret, når månen kommer med uret som retning. 
Kanskje det bare er tull, men ser den. Hvis fartøyet starter på motsatt side av jorden, og da går mot den retningen månen kommer, oppnår man muligens større kombinert hastighet, enn om man bare følger rett ut eller kommer bakfra?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Til Matteus, viser dere bare begrunnelsen for hva jeg nå tror, jeg gidder ikke tro lenger det «de» vil jeg skal tro er fakta. Australia er så stort som det er. Hvor det er plassert i verden vet jeg lite om. Sør for ekvator, men ikke mer. Kompass er visst ikke til å stole på lenger sør.

«De» ville at vi skulle tro vi kunne reise til Mars innen 2020, se bare Arnold sine spådommer på dette.

Denne var postet for 2 måneder siden. Her er en han postet for 1 år siden.

Og her er spådommen hans for 3 år siden

Som du ser hadde han rett.

Og jeg har selv en spådom, vi kommer aldri til å reise til månen igjen med folk. Tror ikke folk takler å spille den falske rollen for hele verden.

 

Jeg har aldri møtt noen som har trodd på dette tullet at man skulle sende folk til mars innen 2020, men det er jo utrolig hva noen kan finne på å lyve om for å lure penger fra folk. Det har vi sett mange eksempler på. Nå er altså det at noen ville sende folk til mars i 2020 også blitt et bevis på at jorda er flat.

 

For at du skal godta de bevis som "de" (vi?) har lagt fram, må du altså se alt med dine egne øyne. Du må reise til Australia, leie bil og kjøre hele kontinentet fra øst til vest. Eller kanskje du må ha med din egen bil for sikkerhets skyld. "De" kan jo ha juksa med triptelleren. Med det samme du er der må du ta fly til Johannesburg, videre til Sao Paulo og videre tilbake til Australia. Det blir dyrt. Jeg skjønner ikke hvorfor du starta denne tråden når du ikke greier å finne motargumenter til de utallige bevis vi har lagt fram, men bare tror vi alle lyver eller er hjernevaska av skolen, myndighetene, den såkalte eliten, NASA pluss alle andre. Omtrent hele verden består av idioter, bortsett fra ei lita gruppe som henter all info fra YT. Det må være slitsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri møtt noen som har trodd på dette tullet at man skulle sende folk til mars innen 2020, men det er jo utrolig hva noen kan finne på å lyve om for å lure penger fra folk. Det har vi sett mange eksempler på. Nå er altså det at noen ville sende folk til mars i 2020 også blitt et bevis på at jorda er flat.

 

For at du skal godta de bevis som "de" (vi?) har lagt fram, må du altså se alt med dine egne øyne. Du må reise til Australia, leie bil og kjøre hele kontinentet fra øst til vest. Eller kanskje du må ha med din egen bil for sikkerhets skyld. "De" kan jo ha juksa med triptelleren. Med det samme du er der må du ta fly til Johannesburg, videre til Sao Paulo og videre tilbake til Australia. Det blir dyrt. Jeg skjønner ikke hvorfor du starta denne tråden når du ikke greier å finne motargumenter til de utallige bevis vi har lagt fram, men bare tror vi alle lyver eller er hjernevaska av skolen, myndighetene, den såkalte eliten, NASA pluss alle andre. Omtrent hele verden består av idioter, bortsett fra ei lita gruppe som henter all info fra YT. Det må være slitsomt.

Australia er så stor som det er, havene er det verre med å vite avstanden til, man bruker vel ikke akkurat lengde og breddegradene til en globus å navigere seg rundt med. Tiden får vise.

Ikke jeg som får dere til å virke som idioter om hele verden er lurt av dem. De som ler av dere hele veien til banken det som dere burde være sinte på. Du trodde kanskje ikke på Mars One. Men de fleste mainstream media presentert dette som sannhet for mange folk. Det var jo hele tiden i VG Dagbladet og forskjellig for 3-4 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...