Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det virker ikke sånn. Selvom NASA lager pene bilder av jorda med CGI, så betyr ikke det at jorda er flat. Kan liksom ikke fatte å begripe hvorfor dette er konklusjonen.

Jeg kan faktisk nå gå ut å se satellitter om jeg vil, de er rett på horisonten hele tiden for oss parabol-brukere. Men likevel, så er dette fake? Det tar meg under et minutt og finne satellitten, beviset er rett foran de hele tiden

Lenke til kommentar

Idioter er hva idioter gjør, tydeligvis... Flat jord liksom... Problemet til de aller fleste opplyste mennesker er at de forstår for mye til å godta dette på bakgrunn av basic knowledge... De flest i dag kan for mye om kjemi og biologi og grunnlaggende fysikk til å falle for dette, så det er kun de som ikke gadd å følge med på skolen (kanskje de hadde en agenda allerede der..) som tror på slike håpløse påstander som at jorden er flat. Beklager, men en flat jord ville gjort det umulig for oss å leve der på så mange plan at det hele blir bare latterlig... 

Men disse flat jord nissene mangler tydeligvis den kunnskapn, på toppen av det er de foret med løgner om en elite som liksom skulle betale ti tusener for å holde kjeft for hvilken sak? Å ja, jesus og påstandene i bibelen ja...

Til trådstarter: Har du noen gang lest boka "Programming with visual basic 60"? Ikke? Tror du den er veldig viktig for alle? Hvis nei, hvorfor tror du den ikke er viktig for alle?

IMed den boken kan du faktisk lære deg å programmere... Det kan du ikke med bibelen, da bibeln ikk lærer deg å gjøre en dritt som på noen måte er matnyttig... Så tror du VIRKELig at en "elite" ville satset så mye penger og anstrengelser på en bok som har så litn verdi som bibelen? Jeg mener, virkelig? I den boka læer vi at kvinner er mindreverdige menn, at det er helt ok å holde slaver, at dyreplageri er helt ok, at man ikke skal spise reker og skalldyr som er nevnt fire ganger så mye som at man ikke skal hole på md homoseksuelle aktiviteter (noe krisnte har glemt tydeligvis, at kvinner ikke skal bruke to slags stoffer i klærne sine, at man skal utarme jorden (og heller sulte ihjel) fordi denne idiot guden ikke engang forsto at man ikke kan plante det samme i jorden år etter år uten å utarme jorden totalt.. og å påstå at jorden er flat selvsagt... 

Du legger i sannhet alt for mye vekt på bibelens relevans har, da 99.5% av de som faktisk gjør en skikkelig jobb for å faktisk finne ut ting som religiøse idioter tror fantsi guden deres står bak driter en lang marsj i bibelen, nettopp fordi den er totalt irrelevant for å gi svar på noe som helst. Kun de dummete blandt oss tor bibelen gir svar... 

Så du tror alt for godt om bibelen her, for like lite som boka "Art og blacksmiting" betyr for deg betyr bibelen for de aller fleste av de du kaller "eliten"... 

Og hvis du tror at det er en elite som har innbilt oss at jorden er rund er du ikke annet enn en idiot egentlig, for dette er noe enhver med et åpent sinn kan finne ut av er fakta uten hjelp fra noen... 

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Har du noen gang lest boka "Programming with visual basic 60"? Ikke? Tror du den er veldig viktig for alle? Hvis nei, hvorfor tror du den ikke er viktig for alle?

IMed den boken kan du faktisk lære deg å programmere...

Selv lærte jeg C++ fra hjelpefilene til Borland C++ 3.1.

Utover det: Øl for øyeblikket?

Lenke til kommentar

Enten dere liker det eller ikke, finnes det flere ulike veier mot en flat jord-omvendelse.

a) Vet selv helt fra barndommen at jorda er flat

b) Oppdager noe som ikke stemmer. F.eks. at det er mulig å ta bilder av hus på den andre sida av sjøen som det ikke burde vært mulig å ta bilde av.

c) Begynner å se på youtube-videoene, og begynner å ta temaet seriøst.

d) Er på fest med toppsjefer i NASA eller forsvaret, og de plumper ut med sannheten.

e) Det er i den personlige religionen, som i islam, i en indiansk tro, eller hva med Amish-folket....? Vil ikke tro det er så mange typer kristendom som tror på flat jord, men at det er endel enkeltpersoner er sikkert. De er likevel vanskelige å finne.

f) Begynner å tro på eldgamle kart og opptegnelser om sol og måne.

Soloppgang og solnedgang er et hint om at sola reiser selv, den flytter seg selv. Må være gamle begreper, rund jord-folka ville nok heller at det skulle hete jordbevegelse...

flat-earth-memes-78-11.jpg

Lenke til kommentar

Enten dere liker det eller ikke, finnes det flere ulike veier mot en flat jord-omvendelse.

Ingen betviler det.

d) Er på fest med toppsjefer i NASA eller forsvaret, og de plumper ut med sannheten.

e) Det er i den personlige religionen, som i islam, i en indiansk tro, eller hva med Amish-folket....? Vil ikke tro det er så mange typer kristendom som tror på flat jord, men at det er endel enkeltpersoner er sikkert. De er likevel vanskelige å finne.

Det disse har til felles er at de alle sammen krever at man bare godtar det man får servert.

b) Oppdager noe som ikke stemmer. F.eks. at det er mulig å ta bilder av hus på den andre sida av sjøen som det ikke burde vært mulig å ta bilde av.

Og så har man de som tror en billig kameralinse har en høyere horisont enn en dyrere linse.
Lenke til kommentar

G) er dum nok til å tro på en gude påstand som ikke understøttes av en rund jord og får derfor en agenda med å tro på en flat jord...

a) Jeg "visste" fra barndomen av at verden ikke var større enn Drammens dalen og veien til Oslo, for det var dette jeg så med egne øyne. Hadde jeg rett?

B) Oppdager jeg noe som "ikke stemmer" sjekker jeg det grundig. Som da jeg oppdaget at det var noe som het kreasjonisme for noen år siden. Jeg syntes det var kult at noen gikk etablert vitenskap midt i mot og begynte derfor å lese det jeg kom over av kreasjonisme for å faktisk se om de hadde noen sak, men jeg hadde ikke lest lenge før jeg forsto at kreasjonisme er bygget på den samme uærligheten og løgnene som religiøse omgir seg med til vanlig, der nye løgner var tuftet på toppen av eldre løgner og alle "bevis" de hadde var huller i vitenskapen som vitenskap selv hadde funnet ut. 

Du derimot er styrt av en agenda og derfor ikke ærlig i dine betraktninger...

c) Herregud, youtube videoer ville jeg nok aldri stolt blindt på og ALLTID tatt med en teskje med salt samme hvem som står bak, som resten av nettet må tas med en saltklype...

d) Når var du på fest med toppsjefen i NASA sist? Å ja, du var ikke der, noen som påsto at de var der ja... akkurat... Godtroende er du jo som religiøs, men dum på toppen kanskje? Å tro blindt på slikt blir jo bare tull, igjen samme hvem som påstår det...

E) agenda... Er man religiøs er det dessverre slik at man har lett for å tro alskens annet sludder uten noen form for bekreftelse også... Religiøse har dessuten en lei tendens til å la alt som ikke stemmer med det de tror på være urørt... De skjønner heller ikke verdien av bevis for noe, med mindre det gjelder hva de skal betale i skatt da... Der er de fryktelig opptatt av bevis... plutselig...

Som bshagen sier, vacuum i rommet er lett å forklare... Hadde du brydd deg om å faktisk finne sannheten. Men det var denne jesusen og agendaen ved å tro på ubekreftet sludder som står i en bok og da skjønner du tydeligvis ikke at du lar deg fordumme av slikt... 

Ingen vits i å komme med bevis til deg, for du vil aldri tro dem om de så hoppet opp og beit deg i ræva... For det er den religiøses vei å gå. Drit i ærlighet og bevis, hallelulja til jesus

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det dog slik at Jesus er sannheten, og Den Hellige Ånd er Sannhetens Ånd.

Har begynt å se på denne Boylan eller Powerland som en sjef, selv om han neppe kan sammenlignes med en konservativ norsk kristen. Men han er definitivt et friskt pust.

Greier du å finne noe som helst av noen som ikke er religiøse nut jobs?

Har du f.eks noe som kan ligne en teori? Dere som tror på FE greier jo ikke bestemme dere om jorda er konkav, helt flat eller om universet er på innsiden (!) av jorda. Ja, du leste riktig, det er også en ide som har kommet opp

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å argumentere uten argumenter?

Hvorfor er det et godt argument å si at Gud er løgn, mens det ikke er noe argument i det hele tatt å si at Gud er sannhet?

Når Stephen Hawking (eller lydbåndet) sier at gravitasjonen skapte universet uten Gud, elsker dere det.

ZGmo88.gif

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å argumentere uten argumenter?

Hvorfor er det et godt argument å si at Gud er løgn, mens det ikke er noe argument i det hele tatt å si at Gud er sannhet?

Når Stephen Hawking (eller lydbåndet) sier at gravitasjonen skapte universet uten Gud, elsker dere det.

Jeg vet knapt nok hvem denne karen er så jeg forherliger han hvertfall ikke. Jeg sier bare at når du definerer deg selv som rett på semantisk vis så har du gitt opp og meldt deg ut av en saklig debatt.

Lenke til kommentar

Fordi det å påstå noe som sannhet uten beviser for det er løgn... 

Ville DU sagt at en som påsto at troll var sannhet og at trolle ånden var sannhet var sannferdig eller en som prøvde å spre løgner?

Kan en påstand påstås uten bvis kan den avfeies uten bevis også... På tide at du forstår det... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...