Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

De som etter hvert finner ut at jorden er flat er ikke "idioter" det er både piloter,militære offiserer,ingeniører,musikere osv osv.

 

Felles for dem alle er at de kan tenke selv, de stoler ikke bare blindt på løgnene vi alle har lært på skolen, og/eller på NASA eller "vitenskapen"

Der er du igjen jo. Da kanskje du kan svare på denne fra en måned (men bare 12 innlegg) tilbake:

 

En forklaring på hvor solen må befinne seg for at dette skal være mulig.

 

Snip:

 

Men hvor er solen hen når skyene lyses opp fra undersiden (2)?

 

Siden jeg tok meg bryet med å illustrere problemstillingen så fint, mener jeg...  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det som er felles for de som "finner ut" at jorda er flat, er at de har liten eller ingen kunnskap om fysikk, og at de ignorerer alle målinger og observasjoner som de selv kan gjøre.

 

Mao. er "idioter" ikke en helt feil betegnelse.

 

Da er det rart at de ofte oppfører seg som deg, poster videoer de ikke selv forstår, og ikke er i stand til å diskutere reelle målinger og observasjoner.

 

Å tenke selv, burde vel bety at man forstår argumentene i videoene man poster, og er i stand til å sette dette i sammenheng med målbare fakta. Med andre ord slik flatjordere IKKE får til.

 

I stedet stoler de blindt på youtube.

Du overdriver nok litt dette med fysikk, for både du og andre her tror tydeligvis at hva du ser betyr ikke noe, Det er kun fysikk og kompliserte regnestykker som kan vise om jorden er rund eller flat, men slik er det ikke.

 

Og tror du virkelig at piloter, og ingeniører og militære offiserer ikke har kunnskap om fysikk ?

 

 

Hvis du tror at du selv har mer kunnskap om fysikk enn disse, så tror jeg nok du må jekke deg ned noen hakk. Piloter kan også selv se at horisonten er like flat i alle høyder som på bakkenivå,

 

Jeg vet ikke hva du har lært om youtube, men det er folk på youtube som lager videoer og viser bla eksperimenter de selv gjør for å finne ut om jorden er en ball eller om den er flat.

 

De stoler ikke blindt på media eller på NASA, slik du tydeligvis gjør.

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Ok. Nå har du hatt noen dager til å tenke selv, og da kan du kanskje svare på følgende gamle spørsmål:

 

Disse flytidene er så godt dokumentert at ingen kan være i tvil.

Sydney - Santiago 12 timer

Johannesburg - Perth 14 timer

Johannesburg - Sao Paolo 9 timer.

Hvordan er det mulig på ei flat jord hvis vi legger Gleason map til grunn. Du har selv sagt at det kartet er korrekt.

 

Her må du nok tenke selv, for jeg har lett og ikke funnet noen FE-er som har gitt et fornuftig svar på spørsmålet. Tør du ta utfordringa? Jeg er litt spent. Og i tilfelle du ikke greier å finne ut av det, vil det ikke da ringe ei lita bjelle et eller annet sted?

Siden jorden er flat så er alle flytider regnet ut etter en flat jord.

Lenke til kommentar

Siden jorden er flat så er alle flytider regnet ut etter en flat jord.

 

Hvorfor påstår du dette? Flytidene stemmer perfekt hvis jorda er rund. Hvis den er flat og Gleason Map er korrekt vil flytiden være minst tre ganger så lang. Bare mål selv! Det er ikke vanskelig. Eller du kan finne en YT-video som forklarer saken. Ingen grunn til å forandre rutinene nå. Jeg spør igjen: Hvorfor kommer du med slike påstander som helt åpenbart er feil. Det er noe med mentaliteten her jeg ikke skjønner. 

Lenke til kommentar

99.9% av alle ingeniører, piloter og militære ledere vet at jorden ikke er flat. Dette er et ikke-argument og en red herring. Bruk heller tiden din på å svare oppriktig der du flyktet fra diskusjonen tidligere.

De fleste piloter og militøre sier ikke noe fordi de har familie å forsørge og er derfor redd for å miste jobben.

 

Jeg flykter ikke fra noen diskusjon, jeg blir bare oppgitt over den selvrettferdigheten og arrogansen de fleste her viser, samt uvilje til å se på den dokumentasjon som legges ut.

 

Det betyr ikke noe for meg om dere tror at jorden er en rund ball, jeg er her for å dele min kunnskap med dere, men vil dere ikke så får dere bare fortsette å tro på de løgnene som makthaverne og politikerne forteller dere for å fremme sin egen onde agenda.

Lenke til kommentar

De fleste piloter og militøre sier ikke noe fordi de har familie å forsørge og er derfor redd for å miste jobben.

 

Denne konspirasjonsteorien har du ikke dekning for, så istedenfor å gjenta den så kan du heller svare på innleggene til for eksempel tom waits for alice, som har vært mer enn tålmodig nok med deg allerede.

 

Hvis du har ingen intensjon om å diskutere dine påstander, så har du ingenting i denne tråden å gjøre. Dette er ikke prekestolen der du fritt kan "spre ditt budskap", uten å argumentere for det i gjensidig diskusjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor påstår du dette? Flytidene stemmer perfekt hvis jorda er rund. Hvis den er flat og Gleason Map er korrekt vil flytiden være minst tre ganger så lang. Bare mål selv! Det er ikke vanskelig. Eller du kan finne en YT-video som forklarer saken. Ingen grunn til å forandre rutinene nå. Jeg spør igjen: Hvorfor kommer du med slike påstander som helt åpenbart er feil. Det er noe med mentaliteten her jeg ikke skjønner. 

Makthaverne vet selvfølgelig at jorden er flat, og alle flytider er regnet ut etter en flat jord. De kan jo ikke regne ut flytider etter en innbilt rund jord når jorden er flat.

Lenke til kommentar

 

Denne konspirasjonsteorien har du ikke dekning for, så istedenfor å gjenta den så kan du heller svare på innleggene til for eksempel tom waits for alice, som har vært mer enn tålmodig nok med deg allerede.

 

Hvis du har ingen intensjon om å diskutere dine påstander, så har du ingenting i denne tråden å gjøre. Dette er ikke prekestolen der du fritt kan "spre ditt budskap", uten å argumentere for det i gjensidig diskusjon.

Jo denne "konspirasjnsteorien" har jeg dekning for. Det er allerede mange som har mistet jobben fordi beviste at makthaverneslpåstander ikke stemmer med virkeligheten,mange er også blitt drept av samme grumm,

Lenke til kommentar

Makthaverne vet selvfølgelig at jorden er flat, og alle flytider er regnet ut etter en flat jord. De kan jo ikke regne ut flytider etter en innbilt rund jord når jorden er flat.

 

Du skriver at vi har uvilje mot å se dokumentasjonen. Jeg har ingen uvilje. Det er bare å komme med dokumentasjonen på hvordan FE-kartet skal se ut for at flytidene skal stemme. Eventuelt dokumentasjon på at fly sør for ekvator flyr tre ganger så fort som de på den nordlige halvkule (unnskyld uttrykket). Venter du at vi skal godta dine påstander uten at du dokumenterer dem? Hva slags diskusjon er det? Unnskyld at jeg sier det, men dine svar på mine spørsmål vil jeg kalle å flykte fra diskusjonen.

Lenke til kommentar

Du overdriver nok litt dette med fysikk, for både du og andre her tror tydeligvis at hva du ser betyr ikke noe,

Jeg ser at sola går ned under horisonten hver kveld, gjør ikke du?

 

Jeg ser at stjernehimmelen her stemmer perfekt med globemodellen, og antar at folk ville sagt fra hvis den ikke stemte andre steder, ser ikke du det?

 

Jeg ser at vinkelen på sola og lengden på døgnet stemmer perfekt med globemodellen, og antar at folk ville sagt fra hvis den ikke stemte andre steder, ser ikke du det?

 

Jeg ser at skip forsvinner ned under horisonten, gjør ikke du?

 

Jeg ser at på ettermiddagen er skyer opplyst nedenfra, og jeg kan se at høye bygg får sol på toppen, samtidig som den har gått ned sett fra bakken. Ser ikke du det?

 

 

Eller kan det være slik at det er du som ikke synes det du ser betyr noe?

 

 

Og tror du virkelig at piloter, og ingeniører og militære offiserer ikke har kunnskap om fysikk ?

 

Hvis du tror at du selv har mer kunnskap om fysikk enn disse, så tror jeg nok du må jekke deg ned noen hakk. Piloter kan også selv se at horisonten er like flat i alle høyder som på bakkenivå,

Selvsagt har piloter og ingeniører kunnskap om fysikk, og jeg tviler på at du finner en eneste pilot som ikke ler av påstanden om flat jord.

 

Det om at horisonten er flat i alle høyder og at det er en indikasjon på at jorda er flat, må du gjerne forklare. Jeg tror nemlig det er noe du tror blindt på fordi du har hørt det på youtube, men ikke forstår selv.

 

Jeg vet ikke hva du har lært om youtube, men det er folk på youtube som lager videoer og viser bla eksperimenter de selv gjør for å finne ut om jorden er en ball eller om den er flat.

Som de i Netflix-dokumentaren, hvor alle forsøkene stemte med globe.

 

Du må gjerne forklare meg det beste av disse. Jeg er veldig spent på om du har forstått det godt nok til å kunne forklare det, eller om du bare tror blindt.

 

 

De stoler ikke blindt på media eller på NASA, slik du tydeligvis gjør.

Hvorfor gjør jeg tydeligvis det? Jeg har kommet med mange detaljerte forklaringer på ting du kan måle og observere selv, jeg har ALDRI vist til NASA for et eneste argument. Så det med at jeg tydeligvis stoler blindt på dette, til tross for at alt jeg skriver her motbeviser det, er vel egentlig et argument du bare gjentar uten å kunne vise til noe konkret, er det ikke?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du overdriver nok litt dette med fysikk, for både du og andre her tror tydeligvis at hva du ser betyr ikke noe, Det er kun fysikk og kompliserte regnestykker som kan vise om jorden er rund eller flat, men slik er det ikke.

Nei? Jeg ser at Jorden er rund hver dag. Sollys under skyer er et eksempel.

 

Jeg har også flydd mot solen ved solnedgang, flydd lavere og sett at solen forsvinner bak horisonten, for å så klatre høyere, og se solen komme tilbake. Så flydd lavere, og sett den forsvinne igjen. Dette viser jo at Jorden er rund. Du kan ikke forklare den med perspektiv, når jeg hele tiden nærmer meg solen med ca. 600 km/t.

 

Og tror du virkelig at piloter, og ingeniører og militære offiserer ikke har kunnskap om fysikk ?

Som sagt, jeg er pilot, militær, og har kunnskap om fysikk (fysikk og matematikk på universitetsnivå, men jeg er ikke fysiker). Og jeg vet at Jorden er rund.

 

Hvis du tror at du selv har mer kunnskap om fysikk enn disse, så tror jeg nok du må jekke deg ned noen hakk. Piloter kan også selv se at horisonten er like flat i alle høyder som på bakkenivå,

Hvem er "disse" du snakker om? Det er flere her inne som er nøyaktig de personene du beskriver.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du er pilot og tror at jorden er en planet, så er du blitt lurt.

Okei, du kan mene det, men jeg har sett det selv også. Se det jeg skrev over.

 

Jeg har sett, med egne øyne, at Jorden er rund.

 

Les under:

 

Jeg har også flydd mot solen ved solnedgang, flydd lavere og sett at solen forsvinner bak horisonten, for å så klatre høyere, og se solen komme tilbake. Så flydd lavere, og sett den forsvinne igjen. Dette viser jo at Jorden er rund. Du kan ikke forklare den med perspektiv, når jeg hele tiden nærmer meg solen med ca. 600 km/t.

Endret av Reeve
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...