maxRPM Skrevet 10. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2019 Her er en video av en flat jorder som mener solen krymper i det den setter. Han sier han bruker videoen til Wolfie6020 som dere åpenbart vet er anti flatjorder. Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Kunne du vært en engel og postet en link til den gang vi debatterte avstanden til solen med denne 89,9999 grader vinkelen? Kunne tenkt meg og lest det igjen. Når dere snakker om super earths, svarte hull, 14 milliarder til 38 milliarder lysårs avstand til enden av universet, at Pluto ser sånn ut, månens bakside ser sånn ut, så er dette data fra Nasa eller annen romfartsorganisasjon dere får dataene. Og det kan rett og slett være styrt av en Elite jeg mener er løgnaktige som vil holde hele verden for narr om de kan og jeg mener de har fått det til fordi verden vil bedras. Dere beskytter Nasa og deres mange bevismangel til folket ved å beskytte dem uten at de ber dere beskytte dem. Dere blir deres forsvarere uten at de har forsvaret for dere. Selv mener jeg at Nasa og russerne aldri kom seg i bane rundt jorden med raketter. Fordi teknologien var for dårlig. Tunge raketter kom seg aldri raskt nok ut. Men den en løy og kom unna med det. Da ville Nasa også lyve og til slutt samarbeidet de med løgnen for å spare penger, men dele penger de kan suge ut av folket ved skattebetaling og gjeld som skattebetalere må betale og rikdommer som landet eier blir ikke lenger folkets. Jeg beklager å si det og idag kan man bli arrestert for å si det. Men jøder har opp igjennom tidene vært er folk som har klart å utrettet rikdom og makt ved løgn og manipulasjon, og de er idag en Elite som har lurt til seg andre maktmenn til å bli deres nikkedukker. Jeg drar ikke alle jøder over en kam. Men det er noe med en mann som går så langt vekk fra nestekjærlighet at det er ingen vei tilbake. Og de vil dra alle med på lasset. Ingen røyk uten ild. Forstå hvorfor jøder ikke var velkommen i mange lang før i tiden. Jeg forstår hvorfor du MÅ beskylde NASA,ESA og alle andre romfartsorganisasjoner for løgn. Det er fordi om det ikke er tilfelle faller alt du tror på sammen. Så lenge du ikke kan legge fram bevis for disse løgnene,blir det bare en påstand Gjelder disse løgnene også alle amatørastronomer, meg selv inkludert? 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 10. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2019 Jeg forstår hvorfor du MÅ beskylde NASA,ESA og alle andre romfartsorganisasjoner for løgn. Det er fordi om det ikke er tilfelle faller alt du tror på sammen. Så lenge du ikke kan legge fram bevis for disse løgnene,blir det bare en påstand Gjelder disse løgnene også alle amatørastronomer, meg selv inkludert? Det vil alltid være med at det bare blir påstander og ikke beviser. Nei. Det gjelder ikke deg som amatørastronom. Hva har du å komme med som beviser jordkloden og millioner av kilometer solsystem? Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Det vil alltid være med at det bare blir påstander og ikke beviser. Nei. Det gjelder ikke deg som amatørastronom. Hva har du å komme med som beviser jordkloden og millioner av kilometer solsystem? Jeg har forsøkt å å måle paralaksen til "CN Leonis" over et par år.Resultatet mitt gir en avstand på ca 6.5 lysår.Så jeg bommet med ca 1.5 lysår. Jeg så Venuspassasjen i 2012 som viser at solen er lenger unna enn Venus. Jeg kan se en mengde objekter som galakser,stjernehoper,gassskyer,supernova rester,de fleste planetene i vårt solsystem.Hvordsn månene til f.eks Jupiter lager skygger på Jupiters overflate. Observert solens vinkelstørrelse flere ganger. Når jeg så bruker mattematikk og fysikk med utgangspunkt i mine observasjoner.Stemmer dette med det andre astronomer og romorganisasjoner sier.Derfor har jeg stor tiltro til det disse organisasjoner , forskere,og astronomer sier .Det som gir den største tiltroen er at de møysommelig viser hvordan hele prosessen blir gjort.Alt fra hypoteser,ustyr,fysikk,mattematikk,målinger,forsøk på falsifisering osv. Har nå solgt mitt gamle teleskop for å gå opp i størrelse for å kunne observere mer av verdensrommet 7 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 11. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2019 Jeg har forsøkt å å måle paralaksen til "CN Leonis" over et par år.Resultatet mitt gir en avstand på ca 6.5 lysår.Så jeg bommet med ca 1.5 lysår. Jeg så Venuspassasjen i 2012 som viser at solen er lenger unna enn Venus. Jeg kan se en mengde objekter som galakser,stjernehoper,gassskyer,supernova rester,de fleste planetene i vårt solsystem.Hvordsn månene til f.eks Jupiter lager skygger på Jupiters overflate. Observert solens vinkelstørrelse flere ganger. Når jeg så bruker mattematikk og fysikk med utgangspunkt i mine observasjoner.Stemmer dette med det andre astronomer og romorganisasjoner sier.Derfor har jeg stor tiltro til det disse organisasjoner , forskere,og astronomer sier .Det som gir den største tiltroen er at de møysommelig viser hvordan hele prosessen blir gjort.Alt fra hypoteser,ustyr,fysikk,mattematikk,målinger,forsøk på falsifisering osv. Har nå solgt mitt gamle teleskop for å gå opp i størrelse for å kunne observere mer av verdensrommet Kunne du forklart meg hvordan du kom frem til svaret på 6,5 lysår vær så snill? Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Kunne du forklart meg hvordan du kom frem til svaret på 6,5 lysår vær så snill? Er for tiden på jobb i nordsjøen så jeg har ikke tilgang til notatene. Enkelt forklart så tok jeg bilder og posisjon i løpet av ca 6 måneder .Brukte mit teleskop et Celestron schmidt-Cassegrain 11".Tok vel ca 125 bilder .Brukte i tillegg et annet dataprogram for sjekk av sentrering..Målte bevegelsen,trakk dette fra.Brukte så trigonometri. Brukte omtrent samme måte som andre amatørastronomer har brukt tidligere. De fleste har målt mye mer nøyaktig enn det jeg klarte. 4 Lenke til kommentar
Henrik.H Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Utrolig hvor flinke disse NASA-folkene er til å holde på hemmeligheter. Tenk å ha lurt en hel verden i så mange år, og det uten at én eneste har plapra i fylla! Var forresten en gjenganger på Dikemark å tro man var Jesus, at NRK drev med overvåking av enkelt personer gjennom TVen, samt at NASA var satans verk for å misslede oss fra tro og frelse. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 11. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2019 Er for tiden på jobb i nordsjøen så jeg har ikke tilgang til notatene. Enkelt forklart så tok jeg bilder og posisjon i løpet av ca 6 måneder .Brukte mit teleskop et Celestron schmidt-Cassegrain 11".Tok vel ca 125 bilder .Brukte i tillegg et annet dataprogram for sjekk av sentrering..Målte bevegelsen,trakk dette fra.Brukte så trigonometri. Brukte omtrent samme måte som andre amatørastronomer har brukt tidligere. De fleste har målt mye mer nøyaktig enn det jeg klarte. Så du tar utgangspunkt i jordklodens bane rundt solen som har en diameter på 300 millioner kilometer, men det blir uansprett en særdeles tynn trekant sammenlignet med 6,5 lysår som er et vannvittig tall i kilometer. Tror ikke du hadde klart å tegnet den trekanten i mindre skala uten at det hadde sett ut som en strek. Hva er vinkelen 89,99999999999999999999999999999999999999999999999999? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Så du tar utgangspunkt i jordklodens bane rundt solen som har en diameter på 300 millioner kilometer, men det blir uansprett en særdeles tynn trekant sammenlignet med 6,5 lysår som er et vannvittig tall i kilometer. Tror ikke du hadde klart å tegnet den trekanten i mindre skala uten at det hadde sett ut som en strek. Hva er vinkelen 89,99999999999999999999999999999999999999999999999999?Hvis man tar utgangspunkt i 800mm objektiv på et fullfoematkamera med 33 megapiksler sensor, så er hele bildet ca. 2,6 grader i bredden, delt på 8000 piksler lik 0,000325 grader. Altså, med et stødig kamera og en god linse, så kan man faktisk se så små forskjeller, som mindre enn 1/1000 dels grad. Med kraftige hobbyteleskop, så kan man nok se enda mindre også. Så det er ikke så utrolig at en hobbyasteonom klarer å måle parallakse. Du må heller ikke tro på at Jordens bane er 150millioner km i radius. Man kan bruke lignende målinger til å finne ut av dette selv (som venuspassasje). Endret 11. juli 2019 av Reeve 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Han her tar bilder av solen og andre himmellegemer, ganske fascinerende. Utstyr alle kan få tak i:) https://instagram.com/simon2940?igshid=jfi1brwnchf 1 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Så du tar utgangspunkt i jordklodens bane rundt solen som har en diameter på 300 millioner kilometer, men det blir uansprett en særdeles tynn trekant sammenlignet med 6,5 lysår som er et vannvittig tall i kilometer. Tror ikke du hadde klart å tegnet den trekanten i mindre skala uten at det hadde sett ut som en strek. Hva er vinkelen 89,99999999999999999999999999999999999999999999999999? +/- 0.42 buesekund,om jeg husker rett Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 12. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2019 +/- 0.42 buesekund,om jeg husker rett Funker uansett ikke som et argument mot flat jord når man tar utgangspunkt i jordens bane rundt solen som har en diameter på 300 million kilometer. Håpløst å tro på sånne distanser. Men det går visst an. Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 (endret) Funker uansett ikke som et argument mot flat jord når man tar utgangspunkt i jordens bane rundt solen som har en diameter på 300 million kilometer. Håpløst å tro på sånne distanser. Men det går visst an. Da supernova SN1987A eksploderte, ble det sendt ultrafiolett lys i tillegg til det vanlige, synlige lyset. Omtrent 0.66 år etter eksplosjonen traff lyset en ring av gass i avstand fra stjernen, og lyste opp forskjellige deler av gassringen på forskjellige tidspunkter. "Da kunne en finne den absolutte diameteren av gassringen rundt restene av stjernen som eksploderte.Gassringen ligger med en vinkel på 43 grader sett fra jorden. Lyshastigheten kjenner vi,tiden det tok før lyset rakk fram til gassringen vet vi også.Dermed har en svært gode indikasjoner på hvor stor diameter denne gassringen har.I tillegg har en vinkelstørrelsen på dette objektet sett fra jorden. Ved å benytte dette som basis av en vinkeltrekant og vinkelstørrelsen sett fra Jorden for lokal vinkel, kan man bruke grunnleggende trigonometri for å beregne avstanden til SN 1987A, som er rundt 168 000 lysår.Denne avstanden er forsøkt motbevist gang på gang av "ung jord kreasjonister" gang etter gang ,uten å lykkes. Dette uavhengig av om jorden går i bane rundt solen eller er rund eller flat. I tillegg til dette finnes det flere andre måter å beregne avstander på,som ,radar for vårt solsystem,Cepheider,Supernova 1, rødforskyvning,Hubbles lov og radioteleskop. Endret 13. juli 2019 av Mudmann 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 13. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2019 Da supernova SN1987A eksploderte, ble det sendt ultrafiolett lys i tillegg til det vanlige, synlige lyset. Omtrent 0.66 år etter eksplosjonen traff lyset en ring av gass i avstand fra stjernen, og lyste opp forskjellige deler av gassringen på forskjellige tidspunkter. "Da kunne en finne den absolutte diameteren av gassringen rundt restene av stjernen som eksploderte.Gassringen ligger med en vinkel på 43 grader sett fra jorden. Lyshastigheten kjenner vi,tiden det tok før lyset rakk fram til gassringen vet vi også.Dermed har en svært gode indikasjoner på hvor stor diameter denne gassringen har.I tillegg har en vinkelstørrelsen på dette objektet sett fra jorden. Ved å benytte dette som basis av en vinkeltrekant og vinkelstørrelsen sett fra Jorden for lokal vinkel, kan man bruke grunnleggende trigonometri for å beregne avstanden til SN 1987A, som er rundt 168 000 lysår.Denne avstanden er forsøkt motbevist gang på gang av "ung jord kreasjonister" gang etter gang ,uten å lykkes. Dette uavhengig av om jorden går i bane rundt solen eller er rund eller flat. I tillegg til dette finnes det flere andre måter å beregne avstander på,som ,radar for vårt solsystem,Cepheider,Supernova 1, rødforskyvning,Hubbles lov og radioteleskop. http://curious.astro.cornell.edu/the-universe/79-stars-and-star-clusters/distances/359-how-can-i-measure-the-distance-of-a-star-beginner Så mye for amatører å finne ut. Ellers vil jeg si at å bruke jordens distanse rundt solen etter seks måneder ikke er et argument for flat jord. Vi tror stjernene og solen og månen er nærmere. Filme stjerner med kamera er tingen. Kan se mye rart virker det som, istedet for å være opphengt i noe som er for vansklig uten for dyrt utstyr. Her er beetlejuice filmet av et Nikon p900 kamera. https://youtu.be/p1MU1t4t9KA Hva er det som gjør at stjernen forandrer seg? Det ville vært noe å forske på Jeg ser frem til at flat jord bevegelsen vil slutte å vokse, eller at den vokser ved at utdannende astronomer forkaster ideen om at jorden er 300 millioner kilometer unna jorden var for 6 måneder siden og heller tar utgangspunkt i at stjernehimmelen er den bevegende part. Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 http://curious.astro.cornell.edu/the-universe/79-stars-and-star-clusters/distances/359-how-can-i-measure-the-distance-of-a-star-beginner Så mye for amatører å finne ut. Ellers vil jeg si at å bruke jordens distanse rundt solen etter seks måneder ikke er et argument for flat jord. Vi tror stjernene og solen og månen er nærmere. Filme stjerner med kamera er tingen. Kan se mye rart virker det som, istedet for å være opphengt i noe som er for vansklig uten for dyrt utstyr. Her er beetlejuice filmet av et Nikon p900 kamera. Hva er det som gjør at stjernen forandrer seg? Det ville vært noe å forske på Jeg ser frem til at flat jord bevegelsen vil slutte å vokse, eller at den vokser ved at utdannende astronomer forkaster ideen om at jorden er 300 millioner kilometer unna jorden var for 6 måneder siden og heller tar utgangspunkt i at stjernehimmelen er den bevegende part. Nå viste jeg til avstanden ti supernova SN1987 A.Denne målingen har ingeting med jordens rotasjon rundt solen å gjøre. Å filme stjerner med kamera med maks zoom gir feile bilder.Optikken er ikke laget for dette.LBildet ender opp med å være ute av fokus.Det ser ut som det gjør i et speilteleskop som ikke er kollimert skikkelig.Lysvariasjon i videoen skyldes atmosfæriske forstyrrelser.For den som har drevet med astronomi en stund vet inderlig godt hva som skal til for å få til et skikkelig bilde. Solen er lenger fra oss en Venus,det kan ikke motstrides.Avstanden til både månen og Venus er bekreftet ved bruk av radar.I tillegg til en mengde andre metoder. Du "tror" at solen,månen og stjernene er nærmere enn det de i virkeligheten er.Kan du bevise det ved hjelp av vitenskapelige metoder og observasjoner? Om ikke så ender det bare med "tro". 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 13. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2019 Nå viste jeg til avstanden ti supernova SN1987 A.Denne målingen har ingeting med jordens rotasjon rundt solen å gjøre. Å filme stjerner med kamera med maks zoom gir feile bilder.Optikken er ikke laget for dette.LBildet ender opp med å være ute av fokus.Det ser ut som det gjør i et speilteleskop som ikke er kollimert skikkelig.Lysvariasjon i videoen skyldes atmosfæriske forstyrrelser.For den som har drevet med astronomi en stund vet inderlig godt hva som skal til for å få til et skikkelig bilde. Solen er lenger fra oss en Venus,det kan ikke motstrides.Avstanden til både månen og Venus er bekreftet ved bruk av radar.I tillegg til en mengde andre metoder. Du "tror" at solen,månen og stjernene er nærmere enn det de i virkeligheten er.Kan du bevise det ved hjelp av vitenskapelige metoder og observasjoner? Om ikke så ender det bare med "tro". Bare å gjør om et lysår til kilometer så ser du hvor stor tro du har. Og går ikke jorden rundt solen i en avstand på 300 milioner år så feiler all beregning av avstander til stjerner. Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 Bare å gjør om et lysår til kilometer så ser du hvor stor tro du har. Og går ikke jorden rundt solen i en avstand på 300 milioner år så feiler all beregning av avstander til stjerner. Om avstanden er i lysår eller kilometer spiller ingen rolle.Vi vet hastigheten til lyset.Så når en observerer en eksplosjon i senter av SN1987A.Så tar det ca 0.66 lysår før dette lyset når ytterkanten av gassringen.Dermed vet vi diameterenog vinkelstørrelsen sett fra jorden osv.Dette er observert både vel ALMA submillimeter telskopet,vanlig lys og røntgen stråling.Så avstanden kan ikke benektes uten å ty til magi eller lignende.. Jeg gjentar at denne avstanden er uavhengig av jordens bane rundt solen. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 13. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2019 Om avstanden er i lysår eller kilometer spiller ingen rolle.Vi vet hastigheten til lyset.Så når en observerer en eksplosjon i senter av SN1987A.Så tar det ca 0.66 lysår før dette lyset når ytterkanten av gassringen.Dermed vet vi diameterenog vinkelstørrelsen sett fra jorden osv.Dette er observert både vel ALMA submillimeter telskopet,vanlig lys og røntgen stråling.Så avstanden kan ikke benektes uten å ty til magi eller lignende.. Jeg gjentar at denne avstanden er uavhengig av jordens bane rundt solen. Host hark «Wikipedia» host hark Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 13. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2019 Se den før den blir slettet sier dem. 44 myndighets dokumenter som forteller om flat jord vitenskap. Kan være nonsens. Men verdt å se om det blir sensurert snart. Jeg har kommer meg noen minutt ut og morsomt at han første sier det er overveldende vitenskap at jorden er flat. Om jeg hadde vært globetroende så hadde jeg gapet kjeften gjennom jordskorpen. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Nei, ikke før du oppriktig svarer på innlegget du ignorerte rett over med å hoste og harke wikipedia som om det skulle være et motargument til noe som helst, uærlige, uredelige deg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå