Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Bare å søke opp «As queer as a clockwork orange» så vil du se hvor han har det fra.

Stanley Kubrick fascinerer med valg av filmer han velger å produsere, ikke har jeg sett alle. Men de jeg har sett er favoritter. Og når jeg ser dem igjen med tanke på at han la inn skjulte budskap, så finner jeg mannen genial. Han døde i 1999. Han s siste film var Eyes wide shut. Hans siste intervju var da han mottok en filmpris.

Legg merke til hva han sier 2 minutt og noe sekund ut i videoen om Icarus og hva vi mennesker har å lære av den historien.

«Ikke prøv å fly for høyt eller glem voksen og fjærene og gjør en bedre jobb med vingene»

Her tror jeg han sier at vi kan ikke fly høyt nok, det går med alle raketter som med Icarus. De flyr en stund men faller eventuelt ut i sjøen. Han som ikke gir mange intervjuer og velger sone ord med omhu. Og i filmene har alt som blir sagt betydning, det som trengs å sies. Han som har jobbet med Apollo månelandingsforfalskningene, har sikkert ett eller to og si om det. Men får ikke lov. Dette prøver han å nå publikum som forstår med i filmen The Shining hvor Jack Nicholson skildrer ham selv når han blir sint på sin kone om kontrakten han har gjort med sin overordnede.

10 minutts video som viser akkurat det.

Skulle på en måte ønske jeg aldri falt ned i dette endeløse kaninhullet. Men slik er verdenen jeg har oppfattet. Flat jord gir på en måte mening i denne maktsyke verdenen å holdes skjult.

Kona til Stanley gav et intervju der hun sa at Stanley sa

'Never, ever go near power. Don't become friends with anyone who has real power. It's dangerous.'”

Bibelen er iallfall klar på maktsyke personer som går imot Gud men vil feile til slutt og at de som tror de slipper unna slipper ikke unna. De vil ikke ha noe med Jesus å gjøre for de vet hva Jesus står for, og Jesus sier at man må tro på Ham. Han er Sønnen til Eieren. Men arbeiderne plotter imot og vil drepe Sønnen for å selv ta i eie det som er Eierens. Forstå det den som kan.

Enten er jorden flat eller så kan vi reise til månen. Men klimahysteriet vil jo sikkert sette en brems på fremtidige månelandinger da dette vil ødelegge miljøet. Nasa har jo satelitter som overvåker nedsmeltingen i Antarktis. Det er full katastrofe. Det blir fjerteavgifter og ti års fengsel for vedfyring i hus. Kjendiser i private jetfly kommer til din by og forklarer deg at vi må betale mer for å stoppe klimautslippene. Ha bare råd til brød og sirkus servert av Lucifer lysets engel.

Du klarer til og med å bruke fiksjon ,som en form for bekreftelse på dine allerede forutintatte konspirasjonsteorier.Vil dette ingen ende ta.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du klarer til og med å bruke fiksjon ,som en form for bekreftelse på dine allerede forutintatte konspirasjonsteorier.Vil dette ingen ende ta.

Har du sett filmen a clockwork orange? Den er på Netflix. Spol frem til scenen hans gamle venner er blitt politimenn. De er nummererte i scenen de holder Alex på hver sin side. 665 og 667

Alex i midten er 666.

Stanley Kubrick dør 7.Mars 1999.

666 dager før 11.September 2001

Hans film 2001 a space odessy hadde filmpremiere i USA 2.April 1968. Apollo 11 ble skutt opp 16. Juli 1969

Det er 66 uker og 6 dager mellom de to datoene.

Jeg øyner djevelen og hans makt. Men det er forutsett av Gud i Åpenbaringene 13.18

Så vel så stor makt jeg finner djevelen ha blant hans undersåtter som vet at symbolisme er makt, så har Jesus overvunnet denne verdens gud og setter min lit til det. Døden skal vi alle gjennom, og om du unnslipper straff i denne verden så er det ikke dermed sagt du skal få slippe den. Stolte mennesker som avskyr Jesu tilgivelse klarer ikke se dette. En intelligens som blir deres undergang.

Lenke til kommentar

Har du sett filmen a clockwork orange? Den er på Netflix. Spol frem til scenen hans gamle venner er blitt politimenn. De er nummererte i scenen de holder Alex på hver sin side. 665 og 667

Alex i midten er 666.

Hvorfor dager?

Hans film 2001 a space odessy hadde filmpremiere i USA 2.April 1968. Apollo 11 ble skutt opp 16. Juli 1969

Hvorfor ble det plutselig både uker og dager? Det kunne jo vært 16 måneder, 2 uker og 6 dager. Eller 1854 dager. Eller 44496 timer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alex i midten er 666.

Jeg øyner djevelen og hans makt. Men det er forutsett av Gud i Åpenbaringene 13.18

Så vel så stor makt jeg finner djevelen ha blant hans undersåtter som vet at symbolisme er makt, så har Jesus overvunnet denne verdens gud og setter min lit til det. Døden skal vi alle gjennom, og om du unnslipper straff i denne verden så er det ikke dermed sagt du skal få slippe den. Stolte mennesker som avskyr Jesu tilgivelse klarer ikke se dette. En intelligens som blir deres undergang.

Ehm, det er 919 dager mellom 7. mars 1999 og 11. september 2001. Du bare tar all forkynnelse for god fisk, eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, men du ble medlem 2011, 101 år etter at Kristus kirke ble bygget i Ashford, samtidig er kallenavnet ditt maxRPM som har sin sum av ASCII-verdiene lik 565. Og siden 565+101=666, så er du djevelen og jobber hemmelig for Kristus kirke.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Ehm, det er 919 dager mellom 7. mars 1999 og 11. september 2001. Du bare tar all forkynnelse for god fisk, eller?

Beklager, går i surr med konspirasjoner.

666 dager mellom hans dødsdag og 1. Januar 2001

Han som lagde 2001 en romodyssé

Det er fakta at det er 911 dager mellom 11. September 2001 og Madrid bombingen 11. Mars 2004. Noe som sier meg at det er symbolistene som står bak. Ikke noen afghanere som gjemte seg i huler og opererte internasjonalt derfra. De skjulte seg den gang bak navnet Al Qaida. Så brukte de navnet ISIS og IS til å bedrive terror på symboliserte dager og øke totalitæriteten de har.

Flat jord troende tror jeg det har vært siden tidenes morgen. Men for å holde orden på dette så kan de være gjengen som holder styr på hva som kommer ut, og også stå for latterliggjøringen. Jeg vet hva dere vil si om det, latterliggjøringen står man for selv om man tror flat jord. Spørs det. Den som ler sist.

Jeg tror ikke vi kan dra ut verdensrommet.

“Don’t fly too high” som Kubrick sa

Lenke til kommentar

“Don

’t fly too high” som Kubrick sa

Høyde, størrelse og hastighet av ISS beregnet av transitt over månen, fra på 2 forskjellige overflatesteder på jorden samtidig. Begge observatørene ser ISS på samme tid, på litt forskjellige stillinger i himmelen, på grunn av parallax.

Her har du bevis for at ISS går i bane rundt jorden.Du kan også se hvordan >ISS passerer foran solen.

At du ikke tror vi kan dra ut i verdensrommet er en påstand du bør underbygge.

Hvorfor kan vi ikke reise til verdensrommet,hva er det som stopper oss?

post-517490-0-36969600-1560923912_thumb.png

post-517490-0-90052900-1560924046_thumb.png

post-517490-0-39162100-1560924060_thumb.png

post-517490-0-91618300-1560924138_thumb.png

Endret av Mudmann
Lenke til kommentar

“Don

’t fly too high” som Kubrick sa

Høyde, størrelse og hastighet av ISS beregnet av transitt over månen, fra på 2 forskjellige overflatesteder på jorden samtidig. Begge observatørene ser ISS på samme tid, på litt forskjellige stillinger i himmelen, på grunn av parallax.

Her har du bevis for at ISS går i bane rundt jorden.Du kan også se hvordan >ISS passerer foran solen.

At du ikke tror vi kan dra ut i verdensrommet er en påstand du bør underbygge.

Hvorfor kan vi ikke reise til verdensrommet,hva er det som stopper oss?

Gjenstår å se. Det er noe på himmelen som har samme bane som ISS. Og det kan godt hende det er regnet til å være rundt 400 kilometer over oss. Men det igjen betyr ikke at det er noe mennesker har laget og sendt opp i bane. Det bildet hvor den passerer månen. Hadde jeg vært skeptisk i flere år før den ble ferdigbygget så ville jeg følgt med med kamera hvordan den ble bygget, jeg ville sett om den hadde kontur av en romferge etter seg og dokket på plass. Alt jeg ser av videoer er denne konturen som ligner på ISS selvom jeg synes det er rart den har den vinkelen ovenfra og opp hver gang.

Så høyt som flyet X-1 i 1950 noe er så høyt jeg tror vi kan sende opp noe før vi får problemer med elektriske komponenter i fartøyet. Når jeg ser romturene fra den tid og nå så ser jeg heller forbedring i filmtriks enn å tro at de virkelig var i vektløshet i bane rundt jorden i 1960-årene. Stop motion bevegelser får meg til å tro at det var et dukketeater. Swivel helmet-en som ble brukt er klassisk. Skulle tro han skiftet hjelm under turen fordi han svinger på hodet inne hjelmen uten at hjelmen beveger seg når han er filmet inne i kapselen. Men når han er filmet utenfor så svinger hjelmen.

https://youtu.be/PEPuY_OmCps

Lenke til kommentar

...det kan godt hende ... jeg synes det er rart ... jeg tror ... å tro ... får meg til å tro ... Skulle tro ...

Dette summerer egentlig veldig godt maxRPM sin overbesvining, og forklarer hvorfor vi aldri kommer videre her i tråden. Mens noen av oss er interessert i fakta som kan måles, observeres og bevises, er maxRPM og andre flatjordere kun opptatt av sin egen tro, og helt uten interesse for alle bevis (bortsett fra YT-videoer som støtter deres sak, som ukritisk regnes som bevis).

Hvis er overbevist om sin tro, er det ingen fakta som får en til å endre det tydeligvis.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Gjenstår å se. Det er noe på himmelen som har samme bane som ISS. Og det kan godt hende det er regnet til å være rundt 400 kilometer over oss. Men det igjen betyr ikke at det er noe mennesker har laget og sendt opp i bane. Det bildet hvor den passerer månen. Hadde jeg vært skeptisk i flere år før den ble ferdigbygget så ville jeg følgt med med kamera hvordan den ble bygget, jeg ville sett om den hadde kontur av en romferge etter seg og dokket på plass. 

Her er et bilde av en romferge som har koblet seg til ISS.Bilde er tatt fra jorden

post-517490-0-23572900-1560948801_thumb.jpg

Endret av Mudmann
Lenke til kommentar

Dette summerer egentlig veldig godt maxRPM sin overbesvining, og forklarer hvorfor vi aldri kommer videre her i tråden. Mens noen av oss er interessert i fakta som kan måles, observeres og bevises, er maxRPM og andre flatjordere kun opptatt av sin egen tro, og helt uten interesse for alle bevis (bortsett fra YT-videoer som støtter deres sak, som ukritisk regnes som bevis).

Hvis er overbevist om sin tro, er det ingen fakta som får en til å endre det tydeligvis.

Fakta er at Big Bang er bevist. Fakta er at svarte hull finnes. Fakta er at mørk materie finnes. Fakta er at mørk energi finnes. Fakta er at det finnes mange stjerner som har planeter rundt seg som er gode forhold for liv på dem. Yeah right

Lenke til kommentar

Fakta er at Big Bang er bevist. Fakta er at svarte hull finnes. Fakta er at mørk materie finnes. Fakta er at mørk energi finnes. Fakta er at det finnes mange stjerner som har planeter rundt seg som er gode forhold for liv på dem. Yeah right

Stråmann!

Det er da ikke all mulig astronomi vi diskuterer, men formen på vår egen planet, og litt om vårt eget solsystem.

Vitenskap er jo slik at man kommer med hypoteser som man begrunner, og så vil forsøk og forskning bekrefte dem eller avkrefte dem.

Sorte hull er bevist.

Big Bang er så godt som bevist

Sort Materie, i hvert fall mengden er man vel fortsatt usikker på.

Men at du er for ignorant til å sette deg inn i forskning f. eks. om svarte hull, betyr ikke at bevisene mangler. Og det påvirker uansett ikke alle de lett tilgjengelige bevisene for vår klode, som du hardnakket lukker øynene for.

Endret av theNiceOne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du noen gang klart å tatt et slikt bilde. Kjenner du noen?

For å ta et bilde av ISS må man ifølge google ha minst et 8" teleskop, helst større. De koster fort 20 000 kroner med stativ. (De som linkes til i CaZpeRs video koster 2100 dollar tilsammen, pluss moms, og du ser resultatet.) Og så må du ha et godt kamera. Så man skal nok ha det som primær hobby om man skal bruke slike penger. 

Ble det forresten noe P900 eller 1000 på deg?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...