Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg ville få en kraftig reaksjon på denne videoen jeg delte.

https://youtu.be/aoFkHFVYY2M

Fokkeslasken nevnte det så bra at vitenskapen kaller oss for dyr. Nettopp det Talmud lærer jødene hva andre folkeslag er. Videre har muslimene også tatt opp dette her. Men de eier ikke vitenskapen slik jødene gjør.

Kan jeg få en reaksjon på videoen? Den inneholder omskjæring av baby og strupekutting av kyr. Jødene har gjort noe forferdelig av å gjøre seg ekstralover. Det er helsefordeler ved omskjæring og den beste tiden å gjøre dette er når babyen er åtte dager gammelt, men det står ingenting i bibelen at presten skal suge en del av blodet. Og det er helsefordeler ved å la all blodet renne av et dyr, så kjøttet vi spiser ikke innholder det stresset dyret har i blodet når det dør. Men det kan gjøres mer humant.

Det mest sjokkerende for meg er å høre at talene til Hitler var at de ville være i fred uten påvirkning av jødestyrte banker og jøder som gjorde landet forferdelig. Jeg vet det var et jødehat før i tiden. Men som kristen har jeg lært at man skal støtte jødene som blir så forhatt for ingen grunn. Men det viser seg at det er en grunn. Jeg har oppdaget det er dem som står bak Eliten og bankene og media. Så etter denne videoen har jeg tatt helomvending av synet på Hitler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har omskjæring og slakting med flat jord å gjøre?

Nei, bare fordi videoen er fra brukeren Eric Dubay, er det ikke dermed sagt at den egner seg i en flat jord-diskusjon. Som nevnt er han en yogi, vegetarianer og trolig new ager, som vil at tilhørerne hans skal dele mange andre meninger enn flat jord.

Det som jeg har lest om de fæle skriftene til The "Secret elders of Zion" (Sions eldste), er at det er frimurerne som later som disse skriftene er fra jødisk kultur. Uansett er det ikke OK å forsvare Hitler og jødeutryddelsene. Selv om familien Rothschild kanskje er av jødisk opphav, gjør det for min del ikke Ku Klux Klan, Hamas og andre noe bedre.

På forrige side er det spørsmål om tyngdekraften på en flat jord. Med tanke på at tyngdekraften skal være i midten av en flat jord også, er det spørsmål om ens vekt dermed vil variere i midten og i utkantene på en flat jord. Men det er ingen grunn til å anta at tyngdekraften skal befinne seg i midten av en flat jord. Som nevnt trenger en kun det faktum at en masse som er tyngre enn luft, vil falle ned. Når en skal tro på en flat jord, må det ryddes opp i mange av forestillingene som var rundt en kuleformet jord.

flat-earth-memes-74-19.jpg

Lenke til kommentar

Men hvordan forklarer du at gravitasjonen svinger litt på forskjellige steder på jorden, og ikke er konstant? Er dette noe du har funnet ut av?

Eller som han så vakkert skriver:

"Som nevnt trenger en kun det faktum at en masse som er tyngre enn luft, vil falle ned."

Da lurer jeg på... Hvorfor faller ting nedover i vakuum?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvordan forklarer du at gravitasjonen svinger litt på forskjellige steder på jorden, og ikke er konstant? Er dette noe du har funnet ut av?

Eller som han så vakkert skriver:

"Som nevnt trenger en kun det faktum at en masse som er tyngre enn luft, vil falle ned."

Da lurer jeg på... Hvorfor faller ting nedover i vakuum?

Om det ikke er tilført noen form for energi, så flytter det ikke på seg.

Tilfører du en bowlingkule og en fjær like mye energi så vil dem bevege seg i lik hastighet (der det ikke er noe motstand / gravitasjon).

Lenke til kommentar

Ekkel følelse når jeg åpner sida og må se på en smilende Hitler sammen med smilende barn.

Nå påstår de å ha funnet en ny jordklode i vårt nabolag... ESA-kontoret. De har vel kunnet jobbe litt i sommerferien når de har fri fra sine vanlige jobber. Enkelte har nemlig sjekket og funnet ut at kontoret vanligvis ikke er bemannet.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/08/24/195237965/ny-jordklode-funnet-i-vart-nabolag

Lenke til kommentar

Liksom alt er er de vage "enkelte sier at" eller "noen mener at" og enda bedre "noen ville si". Finnes null fakta, bare sludder og vås alt sammen. Men likevel så mener MaxRPM og Porcius at dette er mer reelt enn det at det feks skytes opp raketter fra Kennedy Space Center?

"Nei, det er eliten, fordi enkelte sier at..." Seriøst, har dere så liten selvinnsikt at dere ikke engang leser hva dere selv skriver?

Forøvrig så har jeg prøvd å skrive litt sånn selv også i de siste innleggene mine, i håp om at det skulle bli fanget opp, men den gang ei. Dette er håpløst.

Om jeg hadde kledd meg ut som en prest, rigga opp et kamera, så hadde dere trodd meg om jeg sa at "verden er opp-ned", og at "alt bare er satan (og ikke glem eliten) som kommet inn i hodene våres for å snu bilde, slik at vi tror vi går på bakken, mens i realiteten så går vi i taket"

• Liker 2
Lenke til kommentar

La oss si att jordkloden er flat, da hadde vel tyngekraften vert ekstremt mye mer betydelig kraftigere i "midten" enn ut i kantene? Dvs att om du da veier deg 2 ulike plasser på jordkloden så kan du forvente en differanse på 150-200kilo, right?

Real planets got curves

Eventuelt motsatt, du får mye mer masse i kantene. I midten er vel tyngekraften lik null.

Lenke til kommentar

Vel, har aldri oppfattet det som noe kristent å tro på flat jord. Oppdaget en video med Kent Hovind, der han svarte på et leserbrev. Om jeg skjønte det riktig, benektet Hovind at det var en flat jord og han bekjente seg absolutt til en rund jord.

Her er en kristen som tror på flat jord; (men en må regne med å bli latterliggjort hvis en sier slike ting i kirka).

https://www.youtube.com/watch?v=bJ-ZPkJ5AJk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...