matteus Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 For at det ikke skal bli tåkeprat for deg så skal jeg sette meg ned å regne på alt mellom himmel og den flate jord for så å mate deg med det svaret du er ute etter. Men mye tid vil jeg ikke bruke. Du kan se litt av flat jord materialet som er ute på YT av spørsmål du enn måtte ha. Selv om det faktisk er vansklig nå å finne frem fordi YouTube i samarbeid med den betalende Eliten har nå siden nyttår gjort det vansklig å finne frem det du søker etter av flat jord. Så min gave til dere kan være å finne dem frem til dere siden jeg faktisk må bruke litt tid på å finne dem frem. Jeg har sett mange FE-videoer på YT, og jeg har også sett dem bli motbevist en etter en på YT. Har du sett de videoene? Jeg har inntrykk av at for å bli tatt alvorlig av flatjordinger må du være yogainstruktør (Eric Dubay/Christian Paaske), eller businessman av det sleipe slaget. Den eneste, og jeg gjentar den eneste som har vist noe som minner om fagkunnskap er Brian Mullin, og påstandene hans er blitt motbevist ganske grundig. Lenke til kommentar
matteus Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Nei. Men man skulle tro de brukte en kikkert feil vei. Det behøvde de ikke. En vanlig vidvinkel holder. Hvis jeg tar bilde av månen med min 10 mm linse og sender den til deg, vil du da tro at så liten er månen sett fra jorda? Igjen - jeg anbefaler at du setter deg litt inn i fotografering før du uttaler deg om temaet. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Er ikke for meg å ha svar på alt. Nei, jeg har forstått det. Men her hadde du helt konkrete motforestillinger mot min versjon, og da er det vel rimelig at du kan forklare hvordan det skal fungere, om ikke fysikken bak det. Platespilleren er inne i bollen sier du, men kan ikke svare på hvorfor eller hva den gjør der. Og bollen er opp ned, sier du, men vil ikke svare på hva det betyr heller. I stedet forteller du oss for n'te gang at du vet hvordan verden fungerer, men nekter å tro på det, fordi NASA... Jeg ser på himmelen, månen og solen og stjernene, de beveger seg som et urverk. Ja, det er et fint bilde. Og i sentrum av urverket er solen, og vi sitter på et av de mange tannhjulene og koser oss og snurrer rundt. Geir 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Så min gave til dere kan være å finne dem frem til dere siden jeg faktisk må bruke litt tid på å finne dem frem. Hvis jeg ville diskutere med folk på youtube så hadde jeg diskutert på youtube. Men jeg vil diskutere med deg, Budeia, An-Arv, Gammel nok og kanskje et par andre som har vært innom. Du må gjerne vise til slike videoer hvis du mener de forklarer eller opplyser det du sier med egne ord, men da må innsatsen stå i forhold. "Se hva X sier" rettferdiggjør ikke en 45 minutters video fra en tilfeldig fyr på youtube. Geir 2 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Litt over 30 kilometer En dårlig tegning,men hvor lang er c. ? Endret 12. mai 2019 av Mudmann Lenke til kommentar
G Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Er ikke for meg å ha svar på alt. Jeg ser på himmelen, månen og solen og stjernene, de beveger seg som et urverk. Jeg blir fortalt at det er jorden som beveger seg. Solen er det som alt går rundt. Men månen går rundt jorden visstnok, den blir ikke overtatt av solens gravitasjon nei. Den er så svak at månen blir fastlåst i posisjon rundt jorden så vi ikke kan se alle månens sider. Bare den ene. Men månen er en kule. Det har pappa Nasa sagt. Jorden likeså. Inni kule er det brennende magma og en jernkule, hvis ikke så hadde ikke jorden vært så tung som den er regnet seg frem til av Cavendish. Men ikke bry deg om glødende varm lava. Det har ingenting å si på at jorden klarer å skape et magnetfelt som går tvers gjennom polene. Selvom man her på jorden vil se magnetisme bli svekket av varme, spesielt den glohete. Vi har bare kunne drillet 12 kilometer ned men faktum er vi mennesker vet alt nå. Vi kan lage bøker som splitter planetene og viser oss hva som er inni dem om det så er 6000 kilometer dypt her og 100 tusener kilometer dypt på andre planeter 1000 millioner kilometer unna. Gjesp. Du burde seriøst jobbe med skrivestilen din slik at det blir mer spennende lesning. Les igjennom dette du her skrev (sitat) 40 ganger selv, og se om du finner ut av hva jeg vil fram til. Endret 12. mai 2019 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Det er desimaler det er snakk om. Se denne da fra 2 minutt utover. Solen skifter størrelse her 2 minutter og 13 sekunder ut i "din" video, så ser man en sol som bader jorden i sollys gå ned for kvelden. Sollyset er så sterkt at det skjuler dens ytre omkrets i sollyset. Det er først når det kommer nok skydekkekilometer i mellom observatør og solnedgangen at man kan se et tydelig skille mellom soloverflaten og universet rundt den. Solen er så mange kilometer borte at det er logisk at den ikke ville ha minket i størrelse ved en solnedgang. Så langt vekke som ca. 8 minutter i lysets hastighet. Det blir 60 sekunder * 8 minutter = 480 sekunder unna oss det. Lyset beveger seg med en kjent tilnærmet hastighet på 300.000 km/s. Det vil si at solen er 144.000.000 kilometer unna oss. (144 millioner kilometer, eller 144 milliarder meter) Man kunne for ordens skyld ha kalt denne avstanden for 8 lysminutter (istedetfor å regne i lysår). Edit: En liten digresjon til JV-ere da. Skal jo være 144.000 som får gleden av å styre verden når guden deres får viljen sin. Fryktelig artig tall da, gitt at solen er 144 med mange nuller bak i fra jorden. Kanskje dere JV-ere skal grilles i solen? Endret 12. mai 2019 av G Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 ... Men ikke bry deg om glødende varm lava. Det har ingenting å si på at jorden klarer å skape et magnetfelt som går tvers gjennom polene. Selvom man her på jorden vil se magnetisme bli svekket av varme, spesielt den glohete. Enda et eksempel på at du bare slenger ut tåkeprat uten å forstå hva du snakker om. Det er riktig at permanentmagneter svekkes av temperatur (Curie temperature). Men jordens magnetfelt kommer da slett ikke fra en permanentmagnet. The magnetic field is generated by electric currents. For at det ikke skal bli tåkeprat for deg så skal jeg sette meg ned å regne på alt mellom himmel og den flate jord for så å mate deg med det svaret du er ute etter. Men mye tid vil jeg ikke bruke. Du kan se litt av flat jord materialet som er ute på YT av spørsmål du enn måtte ha. .. Dette kan vel oversettes slik: "Jeg gidder ikke anstrenge meg for å sette meg inn i argumenter dere har mot flat jord. Jeg diskuterer ikke fakta, jeg har min tro og YT." 7 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 12. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Nei, jeg har forstått det. Men her hadde du helt konkrete motforestillinger mot min versjon, og da er det vel rimelig at du kan forklare hvordan det skal fungere, om ikke fysikken bak det. Platespilleren er inne i bollen sier du, men kan ikke svare på hvorfor eller hva den gjør der. Og bollen er opp ned, sier du, men vil ikke svare på hva det betyr heller. I stedet forteller du oss for n'te gang at du vet hvordan verden fungerer, men nekter å tro på det, fordi NASA... Ja, det er et fint bilde. Og i sentrum av urverket er solen, og vi sitter på et av de mange tannhjulene og koser oss og snurrer rundt. Geir Funker for min tro. Her er en som har fått skrive litt negativt om den teorien du tviholder på. I verdslig mediahttps://blogs.scientificamerican.com/observations/cosmology-has-some-big-problems/ «A theory of the entire universe, based on our own tiny neighborhood as the only known sample of it, requires a lot of simplifying assumptions. When these assumptions are multiplied and stretched across vast distances, the potential for error increases, and this is further compounded by our very limited means of testing.» Endret 12. mai 2019 av maxRPM Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 12. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2019 Avstand.png En dårlig tegning,men hvor lang er c. ? Litt over 30 kilometer Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Litt over 30 kilometer 31,622776601683793 km, sier Pytagoras og min kalkulator. Så ja. Geir 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Funker for min tro. Ja, det gjør visst det. At det ikke funker for noen andre her er vel ikke så farlig da. Her er en som har fått skrive litt negativt om den teorien du tviholder på. I verdslig media https://blogs.scientificamerican.com/observations/cosmology-has-some-big-problems/ Men tror han at jorda er flat?: "Of course, my critique should not be understood as a claim to have a better answer than cosmologists as to what the universe really is. Nor can I offer any alternative scientific cosmology in its stead" Geir 5 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Jeg vil oppfordre dem som er interessert i sannheten om den flate jorden vi lever på til å se denne videoen. For det er sikkert noen her som vil vitte sannheten om dette, selv om de fleste som deltar i denne diskusjonen ikke er interessert i sannheten, men av en eller annen grunn ønsker å holde på illusjonen om en rund balljord. De som ikke tør å se den av frykt for å miste illusjonen om en balljord trenger ikke å se videoen. Endret 12. mai 2019 av Gammel Nok Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 De som ikke tør å se den av frykt for å miste illusjonen om en balljord trenger ikke å se videoen. Den varer i to timer. Er det noen av "bevisene" der som ikke er diskutert i tråden allerede? 3 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Den varer i to timer. Er det noen av "bevisene" der som ikke er diskutert i tråden allerede? Hvis du er interessert i å få vite sannheten om dette så vil du holde ut i to timer. Jeg har studert dette med flat jord i adskillig lengre tid enn to timer. Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Jeg vil oppfordre dem som er interessert i sannheten om den flate jorden vi lever på til å se denne videoen. For det er sikkert noen her som vil vitte sannheten om dette, selv om de fleste som deltar i denne diskusjonen ikke er interessert i sannheten, men av en eller annen grunn ønsker å holde på illusjonen om en rund balljord. De som ikke tør å se den av frykt for å miste illusjonen om en balljord trenger ikke å se videoen. Skummet gjennom videoen og merkelig nok har jeg sett de fleste tidliger.Men også hvordan de har blitt motbevist. 2 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Skummet gjennom videoen og merkelig nok har jeg sett de fleste tidliger.Men også hvordan de har blitt motbevist. At du har "skummet" gjennom en to timers video på mibedre enn 40 minutter, kan ikke godtas. At du mener du kan kommentere videoen etter dette betyr bare at du har "skummet" gjennom den i den hensiklt å finne noe som du mener er feil, Det er mao dine egne fordommer og onsker om å fortsette å tro på balljorden som styrer deg Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Hvis du er interessert i å få vite sannheten om dette så vil du holde ut i to timer. Jeg har studert dette med flat jord i adskillig lengre tid enn to timer. Da har du sikkert også lest hele denne tråden og kan fortelle hva som kommer frem i videoen som ikke allerede er diskutert? Ellers: Vil bygge verdens største Foucault-pendel i Danmark 3 Lenke til kommentar
matteus Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Jeg vil oppfordre dem som er interessert i sannheten om den flate jorden vi lever på til å se denne videoen. For det er sikkert noen her som vil vitte sannheten om dette, selv om de fleste som deltar i denne diskusjonen ikke er interessert i sannheten, men av en eller annen grunn ønsker å holde på illusjonen om en rund balljord. De som ikke tør å se den av frykt for å miste illusjonen om en balljord trenger ikke å se videoen. Jeg har gjort akkurat det samme som Mudmann, skummet raskt gjennom, og jeg har akkurat samme erfaring. Jeg fant ingenting jeg ikke har sett før - med det forbehold at jeg ikke har kasta bort to timer av mitt liv med å se enda en FE-video, men bare tatt stikkprøver. Fyren har jo ikke gjort annet enn å plukke sammen 37 videoer som ikke er verken nye eller sensasjonelle. Skjønner ikke hvorfor vi skal gå gjennom dette enda en gang. Jeg nøyer meg med et eksempel: Adam i Fe Returns er en av bidragsyterne. Dere finner ham etter ca 1 time og 10 minutter. Denne er en av de mere latterlige, og den er blitt grundig debunka av SciManDan: https://www.youtube.com/watch?v=DQh8tncHeYc&list=PLrKt50rZpcuHgMYS0RBAyn0zzYZYspS7d&index=6&t=0s At denne i det hele tatt er funnet verdig til å bli med i dette dokumentariske mesterverket, sier egentlig det meste. Det mest latterlige er all den patos disse videoene blir presentert med. Nå er globen død!! Vi har funnet sannheten!! Halleluja! Jeg er fristet til å spørre sannhetssøkerne en gang til, hva synes dere om videoene til Phuket Word og My Perspective der de debunker Miles Davis. Jeg la ut lenker for noen sider siden. Er den måten de opptrer på med tryllekunster akseptabelt for dere som holder dere til de ti bud? Våget dere å se dem, eller har dere glemt det? 4 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) At du har "skummet" gjennom en to timers video på mibedre enn 40 minutter, kan ikke godtas. At du mener du kan kommentere videoen etter dette betyr bare at du har "skummet" gjennom den i den hensiklt å finne noe som du mener er feil, Det er mao dine egne fordommer og onsker om å fortsette å tro på balljorden som styrer deg Det var bare det at jeg har sett de aller fleste klippene tidligere.Så dermed trengte jeg ikke å se de i detalj. De fleste er gått igjennom av f.eks Team Sceptic,Reds Retoric,Fight the flat earth,Godless engineer.Sciman Dan,Conspiraty Catz,for å nevne noen. Endret 12. mai 2019 av Mudmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå