Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

La oss ta en fotball 300 meter opp over deg. Flytt den 300 meter bort. Er den da nevneverdig mindre?

Ja.

Her er et presist svar:

Om du sammenligner en vanlig fotballs størrelse "angular size" med 300 meters høyde.For så å flytte den 300 meter til siden.

Vil den observerte størrelsen gå fra 0.0042 til 0.0029" .En betrakltelig forskjell.

Vedgår du at dette motbeviser flat jord, siden sola alltid har samme observerbare størrelse?

Hvis nei, hvorfor ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er desimaler det er snakk om.

Det ene tallet er 44% større enn det andre.

At det står 0.00... kommer av målestokken. På samme måte som at jeg er 0.00018 mil og sønnen min er 0.000125 mil så er jeg fortsatt 44% lenger. De fleste kan se forskjell på oss.

Men ikke en flatjorder tydeligvis.

Mener du at den synlige flaten av sola er 44% større når den er rett over deg i motsetning av f.eks når den går ned?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og med forrige innlegg i mente:

Ok. Men jeg forstår fortsatt ikke hva du har oppå - eller i ditt eksempel snarere under - platespilleren. Snurrer den bare sånn for seg selv, eller er det noe som snurrer med den? Hvis det ikke ligger noen plate på platespilleren, hvorfor roterer den...?

Geir :)

Er ikke for meg å ha svar på alt. Jeg ser på himmelen, månen og solen og stjernene, de beveger seg som et urverk. Jeg blir fortalt at det er jorden som beveger seg. Solen er det som alt går rundt. Men månen går rundt jorden visstnok, den blir ikke overtatt av solens gravitasjon nei. Den er så svak at månen blir fastlåst i posisjon rundt jorden så vi ikke kan se alle månens sider. Bare den ene. Men månen er en kule. Det har pappa Nasa sagt.

Jorden likeså. Inni kule er det brennende magma og en jernkule, hvis ikke så hadde ikke jorden vært så tung som den er regnet seg frem til av Cavendish. Men ikke bry deg om glødende varm lava. Det har ingenting å si på at jorden klarer å skape et magnetfelt som går tvers gjennom polene. Selvom man her på jorden vil se magnetisme bli svekket av varme, spesielt den glohete. Vi har bare kunne drillet 12 kilometer ned men faktum er vi mennesker vet alt nå. Vi kan lage bøker som splitter planetene og viser oss hva som er inni dem om det så er 6000 kilometer dypt her og 100 tusener kilometer dypt på andre planeter 1000 millioner kilometer unna.

Lenke til kommentar

Det er desimaler det er snakk om. Se denne da fra 2 minutt utover.

Solen skifter størrelse her

Den blir ca halvert. Ja, i den videoen skifter sola størrelse. Vet du hvorfor? Jo, som jeg har forsøkt å forklare: De har ikke brukt solfilter, og da blir solstrålene mer og mer dominerende jo høyere sola kommer på himmelen. FE-ere er jo allergiske mot solfilter, og denne fyren som har kokt i hop videoen, Rob Skiba, han er bl.a. TV-produsent og vet selvfølgelig alt dette. Men han vet også at det er dette som skal til for å lure flatjordinger som ikke har greie på foto.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du kan bittelitt prosentregning, ser du at desimaler utgjør en ball som er over 40% større rett over oss, enn 300 m. unna. Men slike fakta er vel ikke så viktig...

Mindre desimaler enn tiere og hundredeler. Om jeg ser et fly ti kilometer over meg så vil jeg ikke si det ser noe særlig større ut etter å ha flydd 3*10 kilometer bortover.

Lenke til kommentar

Er ikke for meg å ha svar på alt. Jeg ser på himmelen, månen og solen og stjernene, de beveger seg som et urverk. Jeg blir fortalt at det er jorden som beveger seg. Solen er det som alt går rundt. Men månen går rundt jorden visstnok, den blir ikke overtatt av solens gravitasjon nei. Den er så svak at månen blir fastlåst i posisjon rundt jorden så vi ikke kan se alle månens sider. Bare den ene. Men månen er en kule. Det har pappa Nasa sagt.

Jorden likeså. Inni kule er det brennende magma og en jernkule, hvis ikke så hadde ikke jorden vært så tung som den er regnet seg frem til av Cavendish. Men ikke bry deg om glødende varm lava. Det har ingenting å si på at jorden klarer å skape et magnetfelt som går tvers gjennom polene. Selvom man her på jorden vil se magnetisme bli svekket av varme, spesielt den glohete. Vi har bare kunne drillet 12 kilometer ned men faktum er vi mennesker vet alt nå. Vi kan lage bøker som splitter planetene og viser oss hva som er inni dem om det så er 6000 kilometer dypt her og 100 tusener kilometer dypt på andre planeter 1000 millioner kilometer unna.

Nå skjedde det igjen. Du forsvant ut i det blå, eller skal jeg si ut i tåka. Apropos månen. Den skal jo sirkulere et stykke inne på den flate jorda. Altså må de som er på utsida av sirkelen se ei anna side enn de som er på innsida av den samme sirkelen. Kan du forklare det? Jeg observerer i alle fall at det er den samme sida jeg ser hele tida, og når det gjelder den saken, følger jeg oppfordringene fra FE-hold: Stol på det du ser, og ikke la NASA eller andre lure deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Mindre desimaler enn tiere og hundredeler. Om jeg ser et fly ti kilometer over meg så vil jeg ikke si det ser noe særlig større ut etter å ha flydd 3*10 kilometer bortover.

Nå må du gi deg. Om ballen er 100 meter unna deg ser den så og så stor ut. Om den 200 meter unna deg ser den halvparten så stor ut. Dette er matematikk på barnehagenivå som til og med jeg skjønner.

Det samme med sola. Den ser selvfølgelig ca halvparten så stor ut når den er 9000 km unna enn når den er 4800 km unna. Ærlig talt.

Endret av matteus
  • Liker 5
Lenke til kommentar

La meg spørre deg maxRPM, hvor lant unna flyet er du i det andre tilfellet der?

Altså når flyet er 10 km når det er rett over deg, og så flyr det 30 km horisontalt i en rett linje bortover (parallelt med bakken)

Lenke til kommentar

Den blir ca halvert. Ja, i den videoen skifter sola størrelse. Vet du hvorfor? Jo, som jeg har forsøkt å forklare: De har ikke brukt solfilter, og da blir solstrålene mer og mer dominerende jo høyere sola kommer på himmelen. FE-ere er jo allergiske mot solfilter, og denne fyren som har kokt i hop videoen, Rob Skiba, han er bl.a. TV-produsent og vet selvfølgelig alt dette. Men han vet også at det er dette som skal til for å lure flatjordinger som ikke har greie på foto.

Rob Skiba om solnedganger og hva som skjer, kanskje solfilter ikke klarer å gjør jobben sin med å viske vekk atmosfæren som forstørrer.

https://youtu.be/tflhWwoqWAw

En ting er sikkert. Den månen som jeg nevnte var knøttliten sett ifra 100 kilometers høyde eller hvor langt det var igjen de kunne gå, om den hadde vært direkte over hodet og fortsatt like liten sånville du stusset over når du står ned på bakken og ser månen over hodet og den er større.

Lenke til kommentar

La meg spørre deg maxRPM, hvor lant unna flyet er du i det andre tilfellet der?

Altså når flyet er 10 km når det er rett over deg, og så flyr det 30 km horisontalt i en rett linje bortover (parallelt med bakken)

Litt over 30 kilometer

Lenke til kommentar

Det var ingen argumenter her så vidt jeg kan se, bare masse tåkeprat hvor du tydelig viser at du er totalt uinteressert i å forstå noe av dette. Jeg synes det er bare trist...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er sikkert. Den månen som jeg nevnte var knøttliten sett ifra 100 kilometers høyde eller hvor langt det var igjen de kunne gå, om den hadde vært direkte over hodet og fortsatt like liten sånville du stusset over når du står ned på bakken og ser månen over hodet og den er større.

Hvordan vet du hvor liten den var? Vet du hvilken brennvidde det var på den linsa de brukte?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skjedde det igjen. Du forsvant ut i det blå, eller skal jeg si ut i tåka. Apropos månen. Den skal jo sirkulere et stykke inne på den flate jorda. Altså må de som er på utsida av sirkelen se ei anna side enn de som er på innsida av den samme sirkelen. Kan du forklare det? Jeg observerer i alle fall at det er den samme sida jeg ser hele tida, og når det gjelder den saken, følger jeg oppfordringene fra FE-hold: Stol på det du ser, og ikke la NASA eller andre lure deg.

Har det blitt sagt månen er en ball på en flat jord? Har vertfall ikke sett den andre siden av den. Det burde jo sette spørsmåltegn ved alle om å ikke svelge hva myndighetene fortelle deg at den er det.

Ja da jeg vet, «tidal lock»

Lenke til kommentar

Har det blitt sagt månen er en ball på en flat jord? Har vertfall ikke sett den andre siden av den. Det burde jo sette spørsmåltegn ved alle om å ikke svelge hva myndighetene fortelle deg at den er det.

Ja da jeg vet, «tidal lock»

Jeg er fullt i stand til å se sjøl, og jeg har vært på "motsatt side" av der dere mener månens bane er. Guess what! Det var akkurat samme sida jeg så der. Månen er ikke en ball? Hva er den da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ingen argumenter her så vidt jeg kan se, bare masse tåkeprat hvor du tydelig viser at du er totalt uinteressert i å forstå noe av dette. Jeg synes det er bare trist...

For at det ikke skal bli tåkeprat for deg så skal jeg sette meg ned å regne på alt mellom himmel og den flate jord for så å mate deg med det svaret du er ute etter. Men mye tid vil jeg ikke bruke. Du kan se litt av flat jord materialet som er ute på YT av spørsmål du enn måtte ha. Selv om det faktisk er vansklig nå å finne frem fordi YouTube i samarbeid med den betalende Eliten har nå siden nyttår gjort det vansklig å finne frem det du søker etter av flat jord. Så min gave til dere kan være å finne dem frem til dere siden jeg faktisk må bruke litt tid på å finne dem frem.

Lenke til kommentar

Rob Skiba om solnedganger og hva som skjer, kanskje solfilter ikke klarer å gjør jobben sin med å viske vekk atmosfæren som forstørrer.

Rob Skiba ja. Han er amerikaner, og han vet hvordan han skal skaffe inntekter. Det er litt rart å bli beskyldt for å være naiv og blindt følge myndighetene og NASA når jeg ser at dere uten reservasjoner biter på alt en luring som Rob Skiba putter i dere. Han er i hvert fall ingen seriøs og ærlig person.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er desimaler det er snakk om. Se denne da fra 2 minutt utover.

Solen skifter størrelse her

Hvorfor er disse filsnuttene av solen filmet uten solfilter.

Kan det være at da viser deg seg at solen ikke forandrer størrelse?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...