bshagen Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Tviler ikke, men det var det eneste som jeg gadd å sjekke sjøl. Sant, kurven er spesielt tydelig på det bildet der I tilfelle du ikke tror på dette, Porcius - så kan du gjøre det selv: Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Sant, kurven er spesielt tydelig på det bildet der De som tror på rund jord har for vane å undervurdere hvilken kurve som er nødvendig for å danne en kule. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Sant, kurven er spesielt tydelig på det bildet der De som tror på rund jord har for vane å undervurdere hvilken kurve som er nødvendig for å danne en kule. Hæ? Se på bildet jeg la ved da? Og WTF er det du rabler om?! Endret 23. august 2016 av bshagen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Sant, kurven er spesielt tydelig på det bildet der De som tror på rund jord har for vane å undervurdere hvilken kurve som er nødvendig for å danne en kule. Så du er ikke uenig i at jorden har en kurve? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Så du er ikke uenig i at jorden har en kurve? Jo, stort sett. Når disse insisterer på at den er en liten kurve på bildet, er det ikke mulig å overtale dem. Men personlig ser jeg en rett horisont. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Så du er ikke uenig i at jorden har en kurve? Jo, stort sett. Når disse insisterer på at den er en liten kurve på bildet, er det ikke mulig å overtale dem. Men personlig ser jeg en rett horisont. Men linjen jeg tegnet var rett, mens du kan klart se at jorda kurver vekk? Så du ljuger til deg selv? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Det morsomme her er jo at du totalt ignorerer hvordan et kamera med dertil hørende objektiv funker. Hva forskjellen feks er på å ta et bilde av jorden med et 10mm objektiv og et 400mm objektiv... Det er liksom litt greit å vite hva man snakker om, før man poster bilder som skal bevise at jorden ikke kurver Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Nå må jeg snart slutte å poste i denne tråden Det er også forskjell på om et bilde tas fra et stillestående objekt eller for eksempel et fly som er i høy fart. Et fly kan vel helle en grad til venstre eller høyre, og du vil få bilder som ser ut som en krumning av jorda. Eller hvis kameraet ikke holdes helt rett, vil du også få en liten helning på bildet. Dette var et fint bilde; Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Kjempefint bilde ja, ser ut som en fin plass for litt dykking Men hva er poenget med det? Som du ser så er det bakerste der åser/fjell, så blir liksom ikke så lett å se horisonten kan du si Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Men hva er poenget med det? Som du ser så er det bakerste der åser/fjell, så blir liksom ikke så lett å se horisonten kan du si Er ikke du samme person som vil foreta en måling av en krumning på et stort vann? Fant nettopp en video fra UFO-fanatikere, om "missing scientists in Antarctica". En pensjonert flyger skal ha snakket ut om at han så ting han ikke skulle ha sett i Antarktis, det ble hintet om sølvtallerkner som sirklet over et kjempestort hull like ved den geografiske Sydpolen. Noen forskere skal ha forsvunnet i to uker ved stedet, og da de ble hentet var de tause og redde. Selv om jeg ikke tror på UFOer, kan det være verdt å google "missing scientists in Antarctica. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Hvordan vet du at med 100% sikkerhet at ingen av de er manipulerte? a) Beskyldninger om juks kan en alltids slenge fram og tilbake b) Vil tro det generelt er lettere å dra/endre en rett horisont til en runding, enn å endre en krumning til en rett linje (photoshoppe) c) Bildene stemmer med mine egne observasjoner. Dette bildet er nok photoshoppet: Curiousity killed the cat. Hadde tenkt jeg ikke skulle poste i denne tråden, men... Det var ganske enkelt å gjøre et bilde tidligere postet her, hvor man tydlig ser krumningen, om til et bilde av en rett horisont. Så hvorfor kan ikke bildene av en flat horisont være manipulerte? Orginal: Manipulert versjon: 4 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Sant, kurven er spesielt tydelig på det bildet der De som tror på rund jord har for vane å undervurdere hvilken kurve som er nødvendig for å danne en kule. Hvilken som helst kurve gjør jobben dersom den går hele veien rundt. Flat earthere har vel således en tendens til å undervurdere størrelsesforholdet det er snakk om. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Men hva er poenget med det? Som du ser så er det bakerste der åser/fjell, så blir liksom ikke så lett å se horisonten kan du si Er ikke du samme person som vil foreta en måling av en krumning på et stort vann? Fant nettopp en video fra UFO-fanatikere, om "missing scientists in Antarctica". En pensjonert flyger skal ha snakket ut om at han så ting han ikke skulle ha sett i Antarktis, det ble hintet om sølvtallerkner som sirklet over et kjempestort hull like ved den geografiske Sydpolen. Noen forskere skal ha forsvunnet i to uker ved stedet, og da de ble hentet var de tause og redde. Selv om jeg ikke tror på UFOer, kan det være verdt å google "missing scientists in Antarctica. Men de sa ingenting om den enorme glassveggen der? Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Synes det er utrolig imponerende at denne tråden er på 1794 innlegg... 4 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Ja, dette er faktisk den mest aktive tråden på forumet for tiden. Det er både til å le og gråte av. Uvitenhet er tydeligvis god underholdning. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 What? Den mest aktive utenfor OT-baren også? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (...) Hvilken som helst kurve gjør jobben dersom den går hele veien rundt. Flat earthere har vel således en tendens til å undervurdere størrelsesforholdet det er snakk om. Hvis de konspirasjonsteoretikerne vi har her på forumet er representative så kan det ha noe med at de ikke har peiling på verken fysikk eller matematikk. 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Ja, ut fra statistikken så er denne på topp med 274 innlegg sist uke. Den nye Forumkaféen v2 er på andreplass med 234. (men nå er jeg vel OT med disse innleggene ) 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Hvilken som helst kurve gjør jobben dersom den går hele veien rundt. Flat earthere har vel således en tendens til å undervurdere størrelsesforholdet det er snakk om. Nja, men hvilken som helst kurve vil ikke kunne slutte endene sine slik at det blir ei kule (ball). https://no.wikipedia.org/wiki/Kule_(geometri) "Det var ganske enkelt å gjøre et bilde tidligere postet her, hvor man tydlig ser krumningen, om til et bilde av en rett horisont. Så hvorfor kan ikke bildene av en flat horisont være manipulerte?" Kanskje enklere hvis bakgrunnen er helt svart. Men tanken er at hvis du drar en linje oppover er det relativt greit, mens hvis du drar en horisont nedover vil det føre til rot i "innmaten" hvis du skjønner "Ja, ut fra statistikken så er denne på topp med 274 innlegg sist uke." Joho! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå