Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant, kurven er spesielt tydelig på det bildet der :)

De som tror på rund jord har for vane å undervurdere hvilken kurve som er nødvendig for å danne en kule.

Hæ? Se på bildet jeg la ved da?

Og WTF er det du rabler om?!

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Så du er ikke uenig i at jorden har en kurve?

Jo, stort sett. Når disse insisterer på at den er en liten kurve på bildet, er det ikke mulig å overtale dem. Men personlig ser jeg en rett horisont.

Men linjen jeg tegnet var rett, mens du kan klart se at jorda kurver vekk? Så du ljuger til deg selv?  :ohmy:

Lenke til kommentar

Det morsomme her er jo at du totalt ignorerer hvordan et kamera med dertil hørende objektiv funker. Hva forskjellen feks er på å ta et bilde av jorden med et 10mm objektiv og et 400mm objektiv... Det er liksom litt greit å vite hva man snakker om, før man poster bilder som skal bevise at jorden ikke kurver :wee:

Lenke til kommentar

Nå må jeg snart slutte å poste i denne tråden :p

Det er også forskjell på om et bilde tas fra et stillestående objekt eller for eksempel et fly som er i høy fart. Et fly kan vel helle en grad til venstre eller høyre, og du vil få bilder som ser ut som en krumning av jorda. Eller hvis kameraet ikke holdes helt rett, vil du også få en liten helning på bildet. Dette var et fint bilde;

archipelago-panoramic-view-2_00449799.jp

Lenke til kommentar

Men hva er poenget med det? Som du ser så er det bakerste der åser/fjell, så blir liksom ikke så lett å se horisonten kan du si

Er ikke du samme person som vil foreta en måling av en krumning på et stort vann?

Fant nettopp en video fra UFO-fanatikere, om "missing scientists in Antarctica". En pensjonert flyger skal ha snakket ut om at han så ting han ikke skulle ha sett i Antarktis, det ble hintet om sølvtallerkner som sirklet over et kjempestort hull like ved den geografiske Sydpolen. Noen forskere skal ha forsvunnet i to uker ved stedet, og da de ble hentet var de tause og redde.

Selv om jeg ikke tror på UFOer, kan det være verdt å google "missing scientists in Antarctica.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at med 100% sikkerhet at ingen av de er manipulerte?

a) Beskyldninger om juks kan en alltids slenge fram og tilbake

b) Vil tro det generelt er lettere å dra/endre en rett horisont til en runding, enn å endre en krumning til en rett linje (photoshoppe)

c) Bildene stemmer med mine egne observasjoner.

Dette bildet er nok photoshoppet: Curiousity killed the cat.

Hadde tenkt jeg ikke skulle poste i denne tråden, men...

Det var ganske enkelt å gjøre et bilde tidligere postet her, hvor man tydlig ser krumningen, om til et bilde av en rett horisont.

Så hvorfor kan ikke bildene av en flat horisont være manipulerte?

Orginal:

post-42788-0-24703200-1472024632_thumb.jpg

Manipulert versjon:

post-42788-0-80276300-1472024607_thumb.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sant, kurven er spesielt tydelig på det bildet der :)

De som tror på rund jord har for vane å undervurdere hvilken kurve som er nødvendig for å danne en kule.

Hvilken som helst kurve gjør jobben dersom den går hele veien rundt. Flat earthere har vel således en tendens til å undervurdere størrelsesforholdet det er snakk om.

Lenke til kommentar

Men hva er poenget med det? Som du ser så er det bakerste der åser/fjell, så blir liksom ikke så lett å se horisonten kan du si

Er ikke du samme person som vil foreta en måling av en krumning på et stort vann?

Fant nettopp en video fra UFO-fanatikere, om "missing scientists in Antarctica". En pensjonert flyger skal ha snakket ut om at han så ting han ikke skulle ha sett i Antarktis, det ble hintet om sølvtallerkner som sirklet over et kjempestort hull like ved den geografiske Sydpolen. Noen forskere skal ha forsvunnet i to uker ved stedet, og da de ble hentet var de tause og redde.

Selv om jeg ikke tror på UFOer, kan det være verdt å google "missing scientists in Antarctica.

Men de sa ingenting om den enorme glassveggen der?

Lenke til kommentar

(...)

Hvilken som helst kurve gjør jobben dersom den går hele veien rundt. Flat earthere har vel således en tendens til å undervurdere størrelsesforholdet det er snakk om.

Hvis de konspirasjonsteoretikerne vi har her på forumet er representative så kan det ha noe med at de ikke har peiling på verken fysikk eller matematikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, men hvilken som helst kurve vil ikke kunne slutte endene sine slik at det blir ei kule (ball).

https://no.wikipedia.org/wiki/Kule_(geometri)

"Det var ganske enkelt å gjøre et bilde tidligere postet her, hvor man tydlig ser krumningen, om til et bilde av en rett horisont.

Så hvorfor kan ikke bildene av en flat horisont være manipulerte?"

Kanskje enklere hvis bakgrunnen er helt svart. Men tanken er at hvis du drar en linje oppover er det relativt greit, mens hvis du drar en horisont nedover vil det føre til rot i "innmaten" hvis du skjønner :p

"Ja, ut fra statistikken så er denne på topp med 274 innlegg sist uke."

Joho!

25676750.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...