Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Det er ikke mye å argumentere mot nei når beviser som "det kan være noe som gjør det" og " det bare er sånn" teller mer enn kjent, testbar vitenskap

Det pluss mantraet :"Vi vet ikke alt, derfor vet vi ingenting", gjerne i sammenheng med at de er klar over at deres "argumenter" (Les: påstander) ikke holder seg flytende i tre milliontedels sekund engang og støtter seg på ren uvitenhet.... Så har du nivået slike bruker i ignoranse og fornektelse av fakta....

 

Hadde de brukt halvparten av den tiden de bruker til å fornekte viten og kunnskap, ordentlig viten og kunnskap, til å faktisk sjekke opp ordentlig kunnskap og viten ville de sett at det de kommer med er ren bullshit... Men de juger for jesus vet du, sikkert en nobel sak i deres øyne... Det er sånn det blir når man tror på påstander fra primitive og ignorante menn.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så om du ikke har mulighet til å forklare det, hvorfor aksepterer du ikke den forklaringen du blitt gitt av oss?

Sier du, som tror at jorda er rund.

 

Hva er det for et motsvar? Satellitter beviser jo nettopp at jorda er rund. Ærlig talt, dette spillet ditt begynner å bli for dumt nå, du viser oss alle at du er totalt uten viten og ikke vil vite fordi "Jesus"

 

Lykke til videre du :)

Lenke til kommentar

Er også noe med at hvis det er en som ikke er innvandrer, tolereres ikke noen sjokkerende meninger.

Men nylig stod det i nyhetene at en muslim har utstedet en fatwa mot liv på Mars.

Dette vil jo heve øyenbrynene hos de fleste (selv om jeg når alt kommer til alt faktisk ser en logikk i den fatwaen).

Poenget mitt er at selv om folk ser dette som et helt sprøtt utspill, aksepterer de at at muslimen faktisk mener det alvorlig.

Siden han ikke er nordmann stiller de ikke spørsmål ved alvoret.

 

Men dere kan da ikke forvente å ha kontroll over alle nordmenns sprøe oppfatninger, selv om det er obligatorisk sosialdemokratisk vitenskapelig skolegang i Norge, følger det vel ikke samtidig med neddoping slik at det etterpå blir fullstendig uråd å skifte standpunkt. (For mange er det nok det, men ikke for alle.)

Lenke til kommentar

Hva i all verden prater du egentlig om? Du snakker om ting som ikke henger på greip eller kan sammenlignes, selv sett i kontekst av at det som presenteres ikke henger på greip i seg selv.

 

Eh nei... Det er fordi mange ikke tåler at det engang stilles spørsmål ved rund jord-vitenskapen.

Dette er til en viss grad tydelig også når det gjelder darwinisme, men enda mer tydelig ved flat jord-spørsmålet. Det skal ikke diskuteres, bare latterliggjøres. Etter min oppfatning skyldes dette mind control, og science demons.

Lenke til kommentar

Er også noe med at hvis det er en som ikke er innvandrer, tolereres ikke noen sjokkerende meninger.

Men nylig stod det i nyhetene at en muslim har utstedet en fatwa mot liv på Mars.

Dette vil jo heve øyenbrynene hos de fleste (selv om jeg når alt kommer til alt faktisk ser en logikk i den fatwaen).

Poenget mitt er at selv om folk ser dette som et helt sprøtt utspill, aksepterer de at at muslimen faktisk mener det alvorlig.

Siden han ikke er nordmann stiller de ikke spørsmål ved alvoret.

 

Men dere kan da ikke forvente å ha kontroll over alle nordmenns sprøe oppfatninger, selv om det er obligatorisk sosialdemokratisk vitenskapelig skolegang i Norge, følger det vel ikke samtidig med neddoping slik at det etterpå blir fullstendig uråd å skifte standpunkt. (For mange er det nok det, men ikke for alle.)

 

http://www.slag.no/

http://www.ahus.no/omoss_/avdelinger_/nevroklinikken_/akutt-hjerneslag-_/Sider/side.aspx

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du stiller ikke spørsmål, du PÅSTÅR bombastisk at jorda er flat - og det uten å vite om den faktisk er det. Det er som om du bare "tror", men likevel hevder. Sånn som med satellitter, du forklarer at du ikke veit hvordan de "henger der opp" - men da er konklusjonen at de ikke er der. Ingen grunn, ingen argument - "det bare er sånn"

Om du hadde vært en prest, så hadde kirken din vært tom

Lenke til kommentar

"Er du seriøs eller er dette ett rollespill der du tester ut hvordan det er å tro at jorda er flat?"

 

Er dette et argument? Høres mer ut som "ad hominem" eller personangrep.

Det er ikke et argument, det er et spørsmål. Tror du seriøst at jorda er flat, eller velger du bare å prøve ut argumentene for flat jord?
Lenke til kommentar

Eh nei... Det er fordi mange ikke tåler at det engang stilles spørsmål ved rund jord-vitenskapen.

Dette er til en viss grad tydelig også når det gjelder darwinisme, men enda mer tydelig ved flat jord-spørsmålet. Det skal ikke diskuteres, bare latterliggjøres. Etter min oppfatning skyldes dette mind control, og science demons.

Så det ligger ingen agenda bak? Kun de deler av vitenskapen som jernalderjødene tok feil om blir stilt spørsmål rundt. Hvilken kreasjonist har vært kritisk til den periodiske tabell? Eller elektrisitet? Nei, det er bare det samme hele tiden, religiøs agenda i kamp mot vitenskapen.

 

Er det ikke lov å være kritisk til elektrisitet? Eller er det bare lov å være kritisk til de deler av vitenskapen som ikke samsvarer med 2000 år gammel asiatisk ørkenmytologi?

 

Er det ikke lov å være kritisk til holocaust? Eksisterte egentlig gasskammerne? Hvor mange jøder ble egentlig drept? Uskyldige spørsmål uten agenda bak?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om vi skal tro History Channel sitt "Ancient Aliens", så hadde Hitler en helt klar sammenheng med de utenomjordiske før andre verdenskrig, og er grunnen til at liket aldri ble funnet, fordi de hentet ham  :huh: 
 
Hva syns du om dette, Porcius? Dette virker da troverdig? Skjønner du nå hvorfor vi latterliggjør en flat jord? Fordi det er faktisk samme type "klin kokos og burde vært innlagt" og "Mikke Mus" som det.

(Dette er faktisk seriøst, jeg holdt på å daue av latter - om Hitler faktisk døde eller ikke er én ting, men Aliens...... amagawd)
 

Lenke til kommentar

 

Så det ligger ingen agenda bak? Kun de deler av vitenskapen som jernalderjødene tok feil om blir stilt spørsmål rundt. Hvilken kreasjonist har vært kritisk til den periodiske tabell? Eller elektrisitet? Nei, det er bare det samme hele tiden, religiøs agenda i kamp mot vitenskapen.

 

Kan faktisk være en ide å stille spørsmål ved alt vi lærer på skolen, men hvis mikroskopiske observasjoner er korrekte er de bare en beskrivelse av Guds skaperverk. Og selve beskrivelsen er i tilfelle ikke syndig, bortsett fra at den kobles på et ateistisk univers.

Lenke til kommentar

De i tråden her har ikke penger som motivasjon...

Det var de jeg tenkte på, toppene osv har penger som motivasjon. Jeg skulle påstått at jorden var flat og at jeg personlig jar drukket cognac med gud, jesus og budda jeg også om jeg fikk nok penger for det :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg siktet til sånne som Jeranism på Youtube, som fort gjør $20-30000 på å lage disse videoene, ikke deg eller "vi" :) Dessverre lite penger å tjene på å sitte på diskusjon.no :p
 

 

 

Så det ligger ingen agenda bak? Kun de deler av vitenskapen som jernalderjødene tok feil om blir stilt spørsmål rundt. Hvilken kreasjonist har vært kritisk til den periodiske tabell? Eller elektrisitet? Nei, det er bare det samme hele tiden, religiøs agenda i kamp mot vitenskapen.

 

Kan faktisk være en ide å stille spørsmål ved alt vi lærer på skolen, men hvis mikroskopiske observasjoner er korrekte er de bare en beskrivelse av Guds skaperverk. Og selve beskrivelsen er i tilfelle ikke syndig, bortsett fra at den kobles på et ateistisk univers.

 

Stil alltid spørsmål, vær nysgjerrig - det er viktig! Men du gjør jo ikke det, du stiller ingen spørsmål - du sitter jo bare å ser på Jeranism som egentlig preker (og tjener gode penger på det)

Foreslår at du går inn i vitenskapen SELV, i stedet for å høre på noen andre.

Men så svarte du for noen sider siden, "kan jo bare google andres eksperimenter", men da stiller du jo ikke spørsmålet? Du bare sitter der å kikker på hva andre gjør. 


I dag utfordrer jeg deg til en ting. Ta et kompass - det tipper jeg du har liggende. Så går du ut å finner ut av himmelretningen som sola går ned i, i antall grader vest. Det er ikke så vanskelig. Så sammenligner du med kartet til FE. Så gjør du det om en mnd, og sammenligner du igjen, så gjør du dette en gang i ett år. Se om du finner en trend, og om den stemmer med FE-modellen. Kan du gjøre det?
 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Dessverre lite penger å tjene på å sitte på diskusjon.no :p

I dag utfordrer jeg deg til en ting. Ta et kompass - det tipper jeg du har liggende. Så går du ut å finner ut av himmelretningen som sola går ned i, i antall grader vest. Det er ikke så vanskelig. Så sammenligner du med kartet til FE. Så gjør du det om en mnd, og sammenligner du igjen, så gjør du dette en gang i ett år. Se om du finner en trend, og om den stemmer med FE-modellen. Kan du gjøre det?

 

 

What?? Får jeg ingen penger for å sitte på diskusjon.no??

 

12733544_910099485773247_810998423829171

 

Hva Flat Earth-modellen innebærer i form av grader, er vel ikke 100% klarlagt...

Flat Earth-modellen er noe helt nytt, som bare kom i stand i hui og hast fordi noen faktisk oppdaget verdens ende. Men det er vel ikke ukjent at sola står opp i øst og går ned i vest.

 

Og du, kan du lese i Bibelen hver dag og notere din eventuelle forandring?

Lenke til kommentar

 

Dessverre lite penger å tjene på å sitte på diskusjon.no :p

I dag utfordrer jeg deg til en ting. Ta et kompass - det tipper jeg du har liggende. Så går du ut å finner ut av himmelretningen som sola går ned i, i antall grader vest. Det er ikke så vanskelig. Så sammenligner du med kartet til FE. Så gjør du det om en mnd, og sammenligner du igjen, så gjør du dette en gang i ett år. Se om du finner en trend, og om den stemmer med FE-modellen. Kan du gjøre det?

 

 

What?? Får jeg ingen penger for å sitte på diskusjon.no??

 

 

Hva Flat Earth-modellen innebærer i form av grader, er vel ikke 100% klarlagt...

Flat Earth-modellen er noe helt nytt, som bare kom i stand i hui og hast fordi noen faktisk oppdaget verdens ende. Men det er vel ikke ukjent at sola står opp i øst og går ned i vest.

 

Og du, kan du lese i Bibelen hver dag og notere din eventuelle forandring?

 

Om antall grader på FE-kartet ikke er 100% nøyaktig, så kan du vel likevel se himmelretningen? I følge FE sitt kart så er nemlig direkte feil. Men det kan du jo finne ut selv.

 

Siden du bare stilte spørsmålet rett tilbake uten å gi meg et skikkelig svar (seriøst, greier du ikke gå ut døra di?), så regner jeg med at du ikke tørr å gå ut for å sjekke himmelretningen på solnedgangen over en liten periode? Det tar deg jo 2 min å gjøre, det er bare å peke kompasset mot solnedgangen og notere. Noter i dag, så gjør du det samme 23. september.

 

Forøvrig, jeg har lest litt i bibelen, noe som tar en god del lengre tid enn det jeg foreslo for deg, og det ble spikeren i kista på min kristne tro kan du si. Kom rimelig langt uti Gamle Testamentet også, før jeg ga opp hele greia. Hele ideen min var for å lese det som poesi eller som en historie, men det er jo bare reinspikka møl. Jeg likte Ringenes Herre mye bedre for å si det sånn.

 

Så igjen, tar du med kompasset ditt ut en kjapp tur og sjekker det mot FE-kartet? Antall grader er ikke så viktig, bare få med deg en generell retning, da den finnes på FE-kartet og skal peke deg i riktig retning :)

Lenke til kommentar

 

Eh nei... Det er fordi mange ikke tåler at det engang stilles spørsmål ved rund jord-vitenskapen.

Dette er til en viss grad tydelig også når det gjelder darwinisme, men enda mer tydelig ved flat jord-spørsmålet. Det skal ikke diskuteres, bare latterliggjøres. Etter min oppfatning skyldes dette mind control, og science demons.

Så det ligger ingen agenda bak? Kun de deler av vitenskapen som jernalderjødene tok feil om blir stilt spørsmål rundt. Hvilken kreasjonist har vært kritisk til den periodiske tabell? Eller elektrisitet? Nei, det er bare det samme hele tiden, religiøs agenda i kamp mot vitenskapen.

 

Er det ikke lov å være kritisk til elektrisitet? Eller er det bare lov å være kritisk til de deler av vitenskapen som ikke samsvarer med 2000 år gammel asiatisk ørkenmytologi?

 

Er det ikke lov å være kritisk til holocaust? Eksisterte egentlig gasskammerne? Hvor mange jøder ble egentlig drept? Uskyldige spørsmål uten agenda bak?

Når alt kommer til alt så er det faktisk de rike jødene som står bak det meste av løgnen. Jesus gikk den gang han levde imot desse jødene som kalte seg jøder. Men ikke var det. De fulgte menneskelover. Talmud. Og de har holdt på siden og blitt et mektig manipulistisk folk som lyver så de sikkert tror det selv.

 

Her er en siste video jeg vil dele. Synes tråden har gått for mye vekk inn i drittslenging.

Må dere kjempe for at sannheten kommer frem. Ta ikke del i løgn. Det går an å ta feil. Men da vender man om.

 

https://youtu.be/aoFkHFVYY2M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...