bshagen Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Se for deg at du har en klokke som er helt perfekt og alltid går riktig, visste du at om du er ved siden av noe forferdelig tungt, så vil tiden gå saktere? Så feks, om du står ved siden av Pyramidene i Egypt, og du står der i noen tusen år, så vil faktisk verden være noen sekunder foran deg når du drar derfra? Pyramidene er veldig lette i kosmisk sammenheng, men likevel noe å tenke på. Alt med masse har tyngdekraft, jo tyngre jo mer, og det kan regnes ut - med matte Edit: til og med du Porcius har tyngdekraft Endret 22. august 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Lol...? Tviler på at noen kollektivtrafikk vil slippe meg inn som et 2000 år gammelt skjelett. Eller at jeg vil være i stand til å kjøpe noen billett uansett. Som et skjelett. Ergo... kjøre selv. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Lol...? Tviler på at noen kollektivtrafikk vil slippe meg inn som et 2000 år gammelt skjelett. Eller at jeg vil være i stand til å kjøpe noen billett uansett. Som et skjelett. Ergo... kjøre selv. Du skjønte ikke poenget nei, så da går det ikke fordi vi ikke lever så lenge? Poenget var fysikken, ikke biologien - skjønner du? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Alt med masse har tyngdekraft, jo tyngre jo mer, og det kan regnes ut - med matte Edit: til og med du Porcius har tyngdekraft For alt du vet kan jeg være svært overvektig. Det er dessverre velkjent at tunge personer lager større plask når de faller i vannet, og at hvis det står en veldig tung person i den ene sida av robåten kan det utgjøre en katastrofe. Dette vet man uten å være interessert i fysikk eller vitenskap. Ditt eksempel med to sekunder på noen tusen år kan ha noe for seg, men det er veldig lite. Men du skal vel begynne å sammenligne det med lysår i verdensrommet, eller lignende. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 To sekunder er så klart lite, men pyramidene er også knøttsmå i denne sammenheng. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Ha meg unnskyldt.. men ler ennå av tanken på en person som stiller seg opp ved pyramdene, står der i to tusen år og går videre som et skjelett, mens verden forøvrig ligger to sekunder foran. Fantastisk! Som de sier i denne videoen, hvis vekten eller tettheten til et objekt er større enn lufta som omgir det, faller objektet. https://www.youtube.com/watch?v=52NocSMUQ8E Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Hvor i den nesten 19 minutters filmen er det? Og hvorfor faller da ikke satelitter, sola, månen og stjernene? Endret 22. august 2016 av aklla Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Poenget er fortsatt ikke om du er overvektig eller hvor mange sekunder på tusen år! Poenget at tiden endres fordi den blir påvirket av gravitasjon. Satt jeg deg i riktig retning nå da?Plask og en robåt? (...) Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hvor i den nesten 19 minutters filmen er det? Og hvorfor faller da ikke satelitter, sola, månen og stjernene? Det er den aller første setningen som står der, på 00:2... Som nevnt har Gud plassert disse lysene på himmelhvelvingen. Jeg har da ingen mulighet til å vite hvorfor de ikke faller ned. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Men du har mulighet til å vite at Gud har plassert lys på et himmelhvelv. 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Som de sier i denne videoen, hvis vekten eller tettheten til et objekt er større enn lufta som omgir det, faller objektet.I hvilken retning, og hvorfor den retningen? (video)Jeg klarer ikke bestemme meg om denne videoen er laget for å gjøre narr av de som ikke tror på gravitasjon eller ikke. Alltid i slike flat jord fremstillinger oversees komplett det faktum at ting med samme tetthet kan ha forskjellig vekt under forskjellige forutsetninger. For eksempel - hvorfor veier ikke en liter vann det samme på nordpolen og ved ekvator? Globen kan svare på dette. Kan den flate jorden det? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Som nevnt har Gud plassert disse lysene på himmelhvelvingen. Jeg har da ingen mulighet til å vite hvorfor de ikke faller ned.Er du seriøs eller er dette ett rollespill der du tester ut hvordan det er å tro at jorda er flat? 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (...) Globen kan svare på dette. Kan den flate jorden det [uten ad hoc antakelser]? Ok korrigering? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hvor i den nesten 19 minutters filmen er det? Og hvorfor faller da ikke satelitter, sola, månen og stjernene? Det er den aller første setningen som står der, på 00:2... Som nevnt har Gud plassert disse lysene på himmelhvelvingen. Jeg har da ingen mulighet til å vite hvorfor de ikke faller ned. Så om du ikke har mulighet til å forklare det, hvorfor aksepterer du ikke den forklaringen du blitt gitt av oss? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hvor i den nesten 19 minutters filmen er det? Og hvorfor faller da ikke satelitter, sola, månen og stjernene? Det er den aller første setningen som står der, på 00:2... Som nevnt har Gud plassert disse lysene på himmelhvelvingen. Jeg har da ingen mulighet til å vite hvorfor de ikke faller ned. Spolte fort gjennom, den er jo full av juks(som vannet), triks for barn og sveving via magneter. tyngdekraften er ikke selektiv men når en kraft dytter noe opp like mye som tyngdekraften dara det ned svever det, ikke så ulikt hvorden drage flyr, vinden dytter den opp med enn tyngdekraften drar den ned Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Så om du ikke har mulighet til å forklare det, hvorfor aksepterer du ikke den forklaringen du blitt gitt av oss? Sier du, som tror at jorda er rund. "Er du seriøs eller er dette ett rollespill der du tester ut hvordan det er å tro at jorda er flat?" Er dette et argument? Høres mer ut som "ad hominem" eller personangrep. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Høres ut som et vanlig spørsmål i en allerede svært lite seriøs tråd. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Må si jeg lurer selv, er nesten så jeg ikke tror det kan være seriøst Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hele denne "diskusjonen" minner om et forum for minecraft der fireåringer (flat earthere) spør voksne hvorfor minecraft er flat.... Bare å gi opp, la disse ignorantene få gå rundt og tro på håpløse youtube videoer som sier at verden er flat. Vi andre vet at den ikke er det og at ingenting, INGENTING, av de tingene vi tar for gitt ville virket i en flat verden. Dette er bare tull.. De lar seg fordumme av jesus også vettu... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Det er ikke mye å argumentere mot nei når beviser som "det kan være noe som gjør det" og " det bare er sånn" teller mer enn kjent, testbar vitenskap 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå