Populært innlegg Arve Synden Skrevet 23. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2019 Og slik vinnes diskusjoner, ti kudos til deg Arve Synden, gå nå og et popcorn Jepp, jeg storkoser meg med popcorn når du bytter mellom å bruke "kan være", "kanskje", "omtrentlig", "merkelig", "kunne vært", "har hørt at", "kan virke som", "ingen kan", "så var det vel" i omtrent hver eneste setning, og samtidig prøver å innbille oss at du har gode argumenter. Jepp, vi blir alle overbevist av det. Totalt. Om du nå kan skrive noen setninger som inneholder "jeg hørte det fra noen andre som selv har hørt det" og lignende, så kommer vi alle sammen til å rope "Halleluja! Flat jord er best, ingen protest!". Eller kanskje ikke. 15 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2019 Jepp, jeg storkoser meg med popcorn når du bytter mellom å bruke "kan være", "kanskje", "omtrentlig", "merkelig", "kunne vært", "har hørt at", "kan virke som", "ingen kan", "så var det vel" i omtrent hver eneste setning, og samtidig prøver å innbille oss at du har gode argumenter. Jepp, vi blir alle overbevist av det. Totalt. Om du nå kan skrive noen setninger som inneholder "jeg hørte det fra noen andre som selv har hørt det" og lignende, så kommer vi alle sammen til å rope "Halleluja! Flat jord er best, ingen protest!". Eller kanskje ikke. Du fikk det til å høres, slik dere liker det. Dere er intelligente og vi er dumme uvitende. Jeg var like intelligent som dere jeg også en gang, som svelget globetroen uten å tenke meg om to ganger. Du vet selv at du ikke står inne for noe som helst selv av det som er funnet ut av globe jord. Så hørt av, kanskje og alt det andre du skrev gjelder deg også. Innbiller meg kanskje, men har ikke hørt at det er skrevet, men det kan virke som. Artig at sangen sweet dreams av Eurythmics starter med at hun står på en lærerpult som har en globus og en video av en rakett på vei opp i spinninga. https://youtu.be/d6iq9Pt2FE4 Sangen handler om å bli brukt og ville bli brukt og misbrukt. Videre handler videoen om Virgin Galactic som skal frakte mennesker litt lenger opp enn vanlige fly, og det hele blir reklamert med en linse som kurver bakken til og med når det ikke har tatt av fra bakken ennå. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Seriøst, Eurythmics? Føler du at dere sliter med å bli tatt seriøst? 8 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Har ikke du hørt Astronautene si «The sky is deep black», «it’s the blackest you could ever imagine» min gjetning er at det er gjort i et studio så derfor ingen stjerner igjen gitt. Når det gjelder din forklaring i begynnelsen av tråden hvor denne astronauten som forsvinner ut av bildet og blir gjennomsiktig rett før, så har jeg nå sett mange videoer hvor de med vilje gjør dette ved filmtriks eller holder du deg til din forklaring fortsatt? Skal jeg vise deg de klippene hvor de popper inn i bildet og ut igjen? Når det gjelder Jeran og hans «interesting» så var det mørkt ute og det var noe som kunne dekket lyset i å nå frem. Men det forklarer ikke noe kurve for om det var en kurve så ville det ikke nått frem da heller. Se bare på gode gamle my perspective sin forklaring. At verdensrommet er svart sett utenfor atmosfæren er vel ikke så rart.Når der ikke er noe lyset kan reflekteres fra,slik som i atmosfæren f.eks. vil en ikke kunne se dette lyset. Tror du virkelig at utsagnet «it’s the blackest you could ever imagine» betyr at de ikke ser stjerner? Din gjettning er ikke noe annet enn ønsketenkning.. 4 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2019 At verdensrommet er svart sett utenfor atmosfæren er vel ikke så rart.Når der ikke er noe lyset kan reflekteres fra,slik som i atmosfæren f.eks. vil en ikke kunne se dette lyset. Tror du virkelig at utsagnet «it’s the blackest you could ever imagine» betyr at de ikke ser stjerner? Din gjettning er ikke noe annet enn ønsketenkning.. Hvis stjerner var slik de sier stjerner er så burde de være synlige ut i det mørke rom. Jeg husker å ha lest en artikkel i Illustrert vitenskap om hvor brilliante stjernene ville være ut i verdensrommet. Ser ikke at noen av de i denne videoen forklarer det utenom Massimino og Pettit som sa det rundtomkring den tiden jeg hadde lest denne artikkelen. https://youtu.be/OmcwW-8CC6E 1 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Hvis stjerner var slik de sier stjerner er så burde de være synlige ut i det mørke rom. Jeg husker å ha lest en artikkel i Illustrert vitenskap om hvor brilliante stjernene ville være ut i verdensrommet. Ser ikke at noen av de i denne videoen forklarer det utenom Massimino og Pettit som sa det rundtomkring den tiden jeg hadde lest denne artikkelen. Hva skjer dersom omgivelsene rundt deg er sterkt opplyst.Ser du stjerner da? F.eks på månens dagside er lyset fra måneoverflaten så sterkt at du ikke kan se stjerner dersom lyset treffer øynene via refleksjon..Likeledes på jorden,klarer du ikke å se stjerner når du har dagslys.Hvorfor det tro? Du kan ikke være så kunnskapløs at du ikke klarer å se sammenhemgen mellom hvor lyst det er rundt deg og det at reflektert lys "blender" deg ,slik at du ikke ser svake lysende objekter,som stjerner. 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 (endret) Hvis stjerner var slik de sier stjerner er så burde de være synlige ut i det mørke rom. Stjernene er synlige i det mørke rom. Men de gir ikke nok lys til å lyse opp dette rommet annet enn i en viss omkrets. Og det lyset blir svakere og svakere jo lenger unna du kommer. Det er som når jeg kom ned i kjelleren nå. Her var det så mørkt at jeg ikke kunne se noen ting. Men når jeg så ut av vinduet kunne jeg se gatelykter og lys i husene på andre siden av gata. Det var altså lyst og fint inne hos dem. Og allikevel var det stummende mørkt her inne. Det er fordi at 40 watts pærene i naboens lampe ikke gir lys nok til å lyse opp min kjeller på andre siden av gata. Men selv om den ikke lyser opp rommet her så ser jeg at det lyser hos naboen. Nok av lyset når mine øyne til at jeg kan se det. Mange av de stjernene vi ser er sterkere enn solen, Sirius er for eksempel 25 ganger så lyssterk, men fordi den er så mye lenger unna er det få av strålene som når oss. Sollyset bruker litt over 8 minutter hit, lyset fra Sirius bruker over 8 år. Det er 500 000 ganger så langt unna. Derfor er det mørkt om natten selv om vi ser stjerner i det fjerne. Og i rommet er det ingen gatelykter eller nabohus som lyser. Når det er mørkt er det virkelig mørkt. Selv om du kan se stjerner som Sirius 80 000 milliarder kilometer unna. Du ser dem, men da er lyset fra Sirius spredd over en tenkt kule på ufattelige 80 trilliarder (8 x 1028) kvadratkilometer *. Ikke så rart at ikke så mange av fotonene treffer akkurat astronautenes øyne... Geir * Pluss/minus et par nuller. Endret 24. mars 2019 av tom waits for alice 8 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2019 (endret) Hva skjer dersom omgivelsene rundt deg er sterkt opplyst.Ser du stjerner da? F.eks på månens dagside er lyset fra måneoverflaten så sterkt at du ikke kan se stjerner dersom lyset treffer øynene via refleksjon..Likeledes på jorden,klarer du ikke å se stjerner når du har dagslys.Hvorfor det tro? Du kan ikke være så kunnskapløs at du ikke klarer å se sammenhemgen mellom hvor lyst det er rundt deg og det at reflektert lys "blender" deg ,slik at du ikke ser svake lysende objekter,som stjerner. Tipper du ikke har sett hva Massimino og Pettit diskuterer i videoen.Og her er Neill degrasse Tyson enig i Massimino og Pettit om at når man kommer ut av atmosfæren så vil man se stjerner selv når solen er til stede https://youtu.be/94PpTmOMXfQ Endret 24. mars 2019 av maxRPM 1 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Du fikk det til å høres, slik dere liker det. Dere er intelligente og vi er dumme uvitende. Jeg var like intelligent som dere jeg også en gang, som svelget globetroen uten å tenke meg om to ganger. Det var jo dumt gjort av deg å svelge noe uten å tygge det først. Tygge, og kjenne smaken. Analysere det, finne ut hva slags smaker det er, konsistensen, ettersmaken, og metthetsfølelsen det gir, samt de helsemessige effektene og fornuften i å spise sunn mat. Så har noen (flatjordere) kommet med godteri og fastfood uten næring, iblandet crack-kokain for å skape en ekstrem avhengighet i form av egne lukkede diskusjonsfora på nett og tilbud om deltakelse i evige sirkelrunker. *Poff* sa det, og borte var all smaks- og luktesans. Og all kritisk sans. Nå er du avhengig av søppelmaten (flatjordssludderet) du får servert. Og jo lengere du spiser søppelmaten, jo mer underernært og ukritisk blir du. Du vet selv at du ikke står inne for noe som helst selv av det som er funnet ut av globe jord. Så hørt av, kanskje og alt det andre du skrev gjelder deg også. Innbiller meg kanskje, men har ikke hørt at det er skrevet, men det kan virke som. Denne delen av svaret ditt gir overhodet ingen mening. Det er rett og slett bare en usammenhengende ordsalat. 7 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Tipper du ikke har sett hva Massimino og Pettit diskuterer i videoen. Og her er Neill degrasse Tyson enig i Massimino og Pettit om at når man kommer ut av atmosfæren så vil man se stjerner selv når solen er til stede Igjen er du avhengig av lyset rundt deg.Blir du blendet av en sterk lyskilde vil ikke øyet være i stand til å se lyset fra stjerner. En kan godt være på dagsiden av jorden og se stjerner ,dersom du ser vekk fra solen,månen eller jorden-Og ingen andre lyskilder forstyrrer deg Du kan gå ut en kveld og se inn i en lommelykt en stund..Så kan du se mot himmelen uten dette lyset og følge med hvordan du gradvis ser flere og flere stjerner. Eller stå i et opplyst rom ,se ut av vinduet mot stjernehimmelen.Skru så av lyset og sammenlign hva du ser. 3 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2019 Det var jo dumt gjort av deg å svelge noe uten å tygge det først. Tygge, og kjenne smaken. Analysere det, finne ut hva slags smaker det er, konsistensen, ettersmaken, og metthetsfølelsen det gir, samt de helsemessige effektene og fornuften i å spise sunn mat. Så har noen (flatjordere) kommet med godteri og fastfood uten næring, iblandet crack-kokain for å skape en ekstrem avhengighet i form av egne lukkede diskusjonsfora på nett og tilbud om deltakelse i evige sirkelrunker. *Poff* sa det, og borte var all smaks- og luktesans. Og all kritisk sans. Nå er du avhengig av søppelmaten (flatjordssludderet) du får servert. Og jo lengere du spiser søppelmaten, jo mer underernært og ukritisk blir du. Denne delen av svaret ditt gir overhodet ingen mening. Det er rett og slett bare en usammenhengende ordsalat. Du prøver deg på humor. Men du forstår den ikke? Trist. Neida. Du blir sikkert pisst hvis jeg skriver sånt. Chillax okey. Men det handler ikke så mye om hvilke ord som blir skrevet her for min del. Det er den store sammenhengen, det kosmiske stjernestøvet som hvisker dere i øret og sier at vi har landet på månen og på Mars. Der detter jeg av lasset, men ikke før, før trodde jeg det like mye som dere. 2001 var vel øyeåpneren for min del, om du vil kalle det junkfood så har jeg levd på det i årevis, bare flabbergaster som er himla opptatt av kalorier og proteiner. Mat er mat. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2019 Igjen er du avhengig av lyset rundt deg.Blir du blendet av en sterk lyskilde vil ikke øyet være i stand til å se lyset fra stjerner. En kan godt være på dagsiden av jorden og se stjerner ,dersom du ser vekk fra solen,månen eller jorden-Og ingen andre lyskilder forstyrrer deg Du kan gå ut en kveld og se inn i en lommelykt en stund..Så kan du se mot himmelen uten dette lyset og følge med hvordan du gradvis ser flere og flere stjerner. Eller stå i et opplyst rom ,se ut av vinduet mot stjernehimmelen.Skru så av lyset og sammenlign hva du ser. Forvirrende. Må nesten ta meg en tur til verdensrommet selv, Tyson og Massimino og Pettit får det til å høres ut som at stjerner og planeter er fullt synlig selv om solen er synlig, de andre sier nei. Armstrong kan ikke huske å ha sett stjerner selv på turen fra jorden til månen som han kaller «cisslunar space» Tyson sier at stjernene åpenbares når du har kommet til Edge of space. Må være derfor Nasa sier at jordens atmosfære strekker seg lenger enn avstanden til månen. Men for å si det slik. Jeg stoler ikke på mafiaen. Og de folka her, er mafiaens undersåtter. 1 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Ser du mot solen vil du ikke kunne se noe,ser du bort fra solen kan du se. Hvor har du det fra at NASA påstår at atmosfæren strekker seg lenger avstanden til månen. Dessuten er dette håpløst.Uansett hva en viser til,godtar du ingen av bevisene,forklaringer eller argumentene. Da er det mafia,svindlere,løgnere eller konspirasjoner. Minner meg om ung jord kresjonisters måte å argumenter på. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Hvor har du det fra at NASA påstår at atmosfæren strekker seg lenger avstanden til månen. https://phys.org/news/2019-02-earth-atmosphere-moon.html 1 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Du prøver deg på humor. Men du forstår den ikke? Trist. Neida. Du blir sikkert pisst hvis jeg skriver sånt. Chillax okey. Men det handler ikke så mye om hvilke ord som blir skrevet her for min del. Det er den store sammenhengen Det spiller ingen rolle hvilke meninger eller sammenhenger du ønsker å få fram, all den tid du ikke klarer å formidle det slik at andre enn deg selv forstår. Dette er tross alt et diskusjonsforum, ikke din personlige dagbok. 3 Lenke til kommentar
JTHammer Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Synd du ikke klippet inn da Spielberg tømte flere bokser bønner over navnet til Einstein. Ikke bønner, men hundemat. Du vet, oppi hundeskålen til hunden hans, kalt Einstein? Jesus, at dette må forklares med teskje til en voksen mann. 8 Lenke til kommentar
Mudmann Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 https://phys.org/news/2019-02-earth-atmosphere-moon.html Leste du bare overskriften,eller fikk du med deg hvordan dette skjer og at ved månen er der ca 0.2 hydrogenatomer pr. kubikkmeter Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Istedetfor å ikke tro han sa det. Så se det Hvor kommer dette "klippet" fra? Det blir ikke oppgitt, og jeg vil gjerne se det i sin sammenheng før jeg tror på sånt oppkok fra en fyr på YouTube med en agenda. Hvordan kan man vite at dette ikke bare er to setninger fra Kaku som er limt sammen for å gi det inntrykket denne personen ønsker? Du tror du lar deg overbevise av noe Kaku selv har sagt, men i virkeligheten lar du deg overbevise av noe en fyr fremstiller det som at Kaku har sagt. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Space elevator: http://spaceref.com/space-elevator/michio-kaku-explains-the-space-elevator-for-the-daily-show.html https://www.nbcnews.com/mach/science/colossal-elevator-space-could-be-going-sooner-you-ever-imagined-ncna915421 https://www.youtube.com/watch?v=IMPVLLZp0nE Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Space elevator: http://spaceref.com/space-elevator/michio-kaku-explains-the-space-elevator-for-the-daily-show.html https://www.nbcnews.com/mach/science/colossal-elevator-space-could-be-going-sooner-you-ever-imagined-ncna915421 https://www.youtube.com/watch?v=IMPVLLZp0nE Akkurat. Som både artikkelen fra NBC News og begge videoene fra NOVA og History Channel viser, så er det snakk om en "space elevator" opp til en romstasjon/satellitt i geostasjonær jordbane; "22000 miles up". Men maxRPM velger å tro på en annen "tolkning", akkurat som han velger å tro på en "FE-tolkning" av bibelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå