Capitan Fracassa Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 På denne tiden av året er det greit å sjekke himmelretningen for soloppgang/solnedgang om man tror at jorda er flat.Det skulle man kanskje tro, men jeg har helt gitt opp håpet om at flatjordere skal være i stand til å måle himmelretningen til sola og sammenligne med kartet sitt for å se om det stemmer. De bryr seg ikke om slike målbare fakta. Da hadde de ikke vært flatjordere. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Nei, jeg har egentlig lyst på en god og interessant diskusjon som inneholder argumenter om det vi faktisk kan måle, observere og bevise, men jeg har jo forstått at dere flatjordere unngår slike fakta som pesten. Men hadde jeg hatt lyst til å se tåpelige videoer i stedet for å delta i en diskusjon, ville jeg gått til youtube i stedet for å være på diskusjonsforum. Merkelige greier. Jeg har sett meg lei på all denne kveruleringen, det er ingen fakta mennesker kan sitte på om at jorden er en klode i et uendelig stort univers, at den innholder vakuum, svarte hull, mørk materie, mørk energi, gigantiske soler og enda større galakser. Å forsvare sånt er rett å slett religiøst og basert på tro. Hadde bare dere også vært litt harde mot Nasa og romfartsorganisasjonene om hva de serverer oss, og hvor drøyt det alt virker, kanskje det ville blitt åpenbart noe bedre. Bedre enn dette tøvet https://youtu.be/K3QNFF5lflM Don Pettit er en komiker, det vises her. Og mye annet vissvass, fra Nasa og SpaceX. Grunnen til at det er så mange videoer om dette er kanskje fordi de virkelig tabber seg ut, at de virkelig aldri har vært i noe verdensrom. For hadde det vært virkelig så ville det vært mer troverdig. Vi var på månen i 1969. Men neida etter desse turene og folk er mer skeptiske på om vi har vært på månen så fokuserer de heller på Mars. Kanskje har det med alle mulighetene vi kunne hatt på månen om det hadde vært virkelig at vi kunne dra dit hvilket jeg betviler sterkt. Kamera på månen med batteri drevet av solceller. Vi kunne sett jorden snurre som en kule 24/7 live, den kunne zoomet inn og ut slik vi kan zoome inn og ut på månen og se storbyer og diverse om natten. Vi kunne hatt kraftig lyskastere der som vi kunne fra jorden brukt kamera og teleskop til å kikke på. Bare dette ville fått alle skeptikere til å holde munn. Men det vi får servert er latterlig. Så denne delen av vitenskap er noe jeg forkaster. Jeg tror faktisk de aldri kommer til å gjennomføre en månelanding med mennesker igjen fordi for mange er for skeptiske og vil kanskje komme slike forslag som jeg nevnte ovenfor, så vil de hver gang si «vi har vært der der» «vi må fokusere på hvordan få mennesker til Mars» Dess lenger unna dess vanskligere er det for den vanlig mann å avsløre bløffen ikke sant? Jeg tror at månen og alt som lyser der oppe er et sted vi ikke kan dra, det er en barriere der oppe som får elektriske komponenter til å svikte. Så de har bare drevet med løgn siden 50 og 60-tallet basert på Science fiction bøker. Og håver inn penger som den vanlig mann aldri finner ut hvor det blir av, det er bare å klassifisere det som hemmelig for den vanlige mann, og da er pengene ute av syne og inn i lommene på de løgnaktige maktmenn og deres undersåtter. 52 millioner dollar hver dag om jeg ikke husker feil fra amerikanske skattebetalere. Tror en del av våre skattepenger forsvinner til støtte for desse romorganisasjonene. Det er mafia virksomhet på sitt beste. Det er trist, men trøst i at det er så tåpelig at det blir sommersol å se folk lage videoer som avslører dem så åpenbart. https://youtu.be/g1fSFejFyVU Endret 20. mars 2019 av maxRPM 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Som om det hadde overbevist dere med ett kamera som filmet 24/7 live fra månen.. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Som aklla skriver ville vel neppe dette være nok. Uansett ville det være fryktelig dyrt, og hvem skulle gidde å betale for det? Ingen bryr seg så veldig mye om at noen få raringer tror at jorda er flat. Om dere finansierer et slikt kamera selv, så er det selvfølgelig mulig å få til. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Og hadde nå håret til desse damene på ISS bevegd seg slik som håret på de som flyr i Zero G fly Så skulle jeg vært mindre skeptisk. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Som aklla skriver ville vel neppe dette være nok. Uansett ville det være fryktelig dyrt, og hvem skulle gidde å betale for det? Ingen bryr seg så veldig mye om at noen få raringer tror at jorda er flat. Om dere finansierer et slikt kamera selv, så er det selvfølgelig mulig å få til.Samme gamle svaret, vær mer skeptisk dere også, og se hva som skjer, tror neppe de vil holde på slik de gjør og alle mann er mer skeptisk til dem. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Grunnen til at det er så mange videoer om dette er kanskje fordi de virkelig tabber seg ut, at de virkelig aldri har vært i noe verdensrom. For hadde det vært virkelig så ville det vært mer troverdig. Nei, hadde det vært virkelig så hadde du fremdeles stanget hodet i veggen og hevdet at det var falskt. Fordi du ikke vet forskjellen, fordi du mangler kunnskap og sunn fornuft. Fordi det er virkelig, og dette er virkeligheten. 5 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Samme gamle svaret, vær mer skeptisk dere også, og se hva som skjer, tror neppe de vil holde på slik de gjør og alle mann er mer skeptisk til dem.Husker du den gangen du sa at du ville se en oppskytning live fra bakken til verdensrommet? Så skjedde det en stund etterpå, men var det nok? Nope, målet ble bare flyttet, som alltid. Mulig det var noen andre som ville ha det, men hjalp uansett ikke. Får man live 24/7 kamera på månen, så blir målet bare flyttet ett hakk videre.. Endret 20. mars 2019 av aklla 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Samme gamle svaret, vær mer skeptisk dere også, og se hva som skjer, tror neppe de vil holde på slik de gjør og alle mann er mer skeptisk til dem. Samme gamle svaret, ja. Det ble nylig lagt ut linker til andre satelitter som tar bilder av jorda. Hvorfor skulle du tro på bilder fra månen om du ikke tror på disse? 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Og hadde nå håret til desse damene på ISS bevegd seg slik som håret på de som flyr i Zero G fly Så skulle jeg vært mindre skeptisk. Håret til de i zero G fly beveger likt som de som er i zero G, så rart.. Eller vent nå, begge deler er zero G, så er det egentlig så rart? Endret 20. mars 2019 av aklla Lenke til kommentar
ikek Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Og hadde nå håret til desse damene på ISS bevegd seg slik som håret på de som flyr i Zero G fly Så skulle jeg vært mindre skeptisk. Et zero g fly, i fritt fall, og ISS har begge samme underliggende prinsipp. De er begge i fritt fall. For ISS er dette kontinuerlig så lenge den er i sin bane og for et Zero G fly er dette frem til det treffer bakken eller de retter ut flyet. ISS faller kontinuerlig i retning bakken og er påvirket av tyngdekraften det er bare det at man ikke rekker å treffe bakken før jorda har rotert vekk fra ISS. Derav kontinuerlig fritt fall. Prinsippet er det samme og effektene vil i all hovedsak være det samme. kilde for ISS fritt fall For å unnslippe tyngdekraften, uten å "jukse" med å falle kontinuerlig, må man lenger ut enn det f.eks ISS er plassert. En person med langt hår vil ha samme effekt av fritt fall på håret under fritt fall enten det er ISS eller ett fritt fall fly. Selvsagt vil det være mikroforskjeller som f.eks hvor fuløt håret er av hårprodukt, naturlig fett, bruk at luftanlegg og så¨videre. De underliggende prinsipper er dog de samme. Nå har du grunn til å være mindre skeptisk. Ha en god kveld. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Håret til de i zero G fly beveger likt som de som er i zero G, så rart.. Eller vent nå, begge deler er zero G, så er det egentlig så rart? Det gjør det vel ikke. Virker som om det er hårspray og de henger opp ned. Se på videoen du så skjønner du. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Samme gamle svaret, ja. Det ble nylig lagt ut linker til andre satelitter som tar bilder av jorda. Hvorfor skulle du tro på bilder fra månen om du ikke tror på disse? Tro meg. Det ville vært annerledes. Satelitter blir sendt en million kilometer unna for å vise kloden. Ingen zoom som kan zoome slik vi kan zoome til månen. Skulle nesten tro vi kunne sett småbyer på månen om vi kunne bygd byer der. Det hadde vært stilig å kunne gjort med kamera på månen. «Dagens sending zooming mot byen Oslo sett fra månen» Og for ikke å snakke om et kraftig lys fra månen i for eksempel morsekoder. «For de som har et kraftig kamera eller teleskop, kikk på månen og se om du kan lese dagens morsekode» 1 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg har sett meg lei på all denne kveruleringen, det er ingen fakta mennesker kan sitte på om at jorden er en klode i et uendelig stort univers, at den innholder vakuum, svarte hull, mørk materie, mørk energi, gigantiske soler og enda større galakser. Å forsvare sånt er rett å slett religiøst og basert på tro. Men når flathodene begrunner flat jord med merkelige tolkninger i fra bibelen så er det ikke basert på tro?, er du en av dem som mener at bibelen ikke er religiøse skrifter men fakta?. 3 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Husker du den gangen du sa at du ville se en oppskytning live fra bakken til verdensrommet? Så skjedde det en stund etterpå, men var det nok? Nope, målet ble bare flyttet, som alltid. Mulig det var noen andre som ville ha det, men hjalp uansett ikke. Får man live 24/7 kamera på månen, så blir målet bare flyttet ett hakk videre.. You know it’s real because it looks so fake. Den der oppskytningen av Teslaen. Det har vært flere diskusjoner her inne om at hvorfor ser man ikke stjernene fra verdensrommet. Så blir vi kalt duster fordi vi ikke forstår oss på kamera og dere søker på nett etter svar for hvordan kamera fungerer og briljerer her inne med ord og setninger som om dere visste om hvordan kamera fungerer og enhver mann burde vite dette. Vel det skjedde noe da Teslaen ble «hatchet» fra skallet sitt og kameraet gikk fra mørke til lys, i det sekundet burde alle stjernene skint med all sin glans ifølge deres beskrivelse av hvordan kameraet fungerer. Men gjorde det det. Nope. Skal prøve å finne en video av det. Edit: Jeg fant videoen. Se 26 minutter inn i denne videoen https://youtu.be/6WnShzb3Qgs Forklarer bra nok om du er åpen for å høre forklaringer fra oss som tror flat jord og nasa og space x lyver. Hvis du nekter å se, men krever at jeg skal sitte her og skrive og forklare noe som du vil flisespikke på over at jeg ikke forklarer bra nok, så virker det for meg at det er dette dere liker å bruke tiden på. Skulle gjerne sett med egne øyne rakettene lande tilbake. Kjenner dere noen som har vært og sett akkurat det med egne øyne? Var jo en tabbe da at det var brukt samme kamera på begge boosterne under landing, som var en live sending, og at de forandret på live sendingen i ettertid. Hva annet kan de editere av live sendinger? Kan ikke kalles live sending lenger da. https://youtu.be/g1fSFejFyVU Endret 20. mars 2019 av maxRPM 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Tro meg. Det ville vært annerledes. Satelitter blir sendt en million kilometer unna for å vise kloden. Ingen zoom som kan zoome slik vi kan zoome til månen. Skulle nesten tro vi kunne sett småbyer på månen om vi kunne bygd byer der. Det hadde vært stilig å kunne gjort med kamera på månen. «Dagens sending zooming mot byen Oslo sett fra månen» Og for ikke å snakke om et kraftig lys fra månen i for eksempel morsekoder. «For de som har et kraftig kamera eller teleskop, kikk på månen og se om du kan lese dagens morsekode» Jada, det hadde vært stilig å sett èn gang med ungene. For de av oss som vet at jorda er rund høres jo dette ut som et enormt sløseri med penger. Igjen - om dere er villige til å finansiere det selv, så er det jo mulig. Det finnes jo andre eksperimenter man kan gjøre som er mye billigere. Endret 20. mars 2019 av frohmage 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Men når flathodene begrunner flat jord med merkelige tolkninger i fra bibelen så er det ikke basert på tro?, er du en av dem som mener at bibelen ikke er religiøse skrifter men fakta?. Nope. Det er tro. Så finner jeg bibelens «fakta» troverdige. Spesielt det der jeg har skrevet om i en annen tråd her inne som heter matematiske regelmessigheter i bibelen. Ellers ber jeg og andre til Gud og takker i Jesu navn og det virker på en måte som styrker troen vår. Er ikke verste troen jeg har hørt om. Den er ganske nyttig imot å være god mot sin neste. Men ikke imot Eliten i verden. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Tro meg. Det ville vært annerledes. Satelitter blir sendt en million kilometer unna for å vise kloden. Ingen zoom som kan zoome slik vi kan zoome til månen. Skulle nesten tro vi kunne sett småbyer på månen om vi kunne bygd byer der. Det hadde vært stilig å kunne gjort med kamera på månen. «Dagens sending zooming mot byen Oslo sett fra månen» Og for ikke å snakke om et kraftig lys fra månen i for eksempel morsekoder. «For de som har et kraftig kamera eller teleskop, kikk på månen og se om du kan lese dagens morsekode»Hvorfor ikke bare reflektere en laserstråle? Minst en av turene ditt la igjen flere speil som en den dag i dag kan bruke til å reflektere en laser tilbake. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Jada, det hadde vært stilig å sett èn gang med ungene. For de av oss som vet at jorda er rund høres jo dette ut som et enormt sløseri med penger. Igjen - om dere er villige til å finansiere det selv, så er det jo mulig. Det finnes jo andre eksperimenter man kan gjøre som er mye billigere. Enormt sløseri med penger. Skal vi se, 52 millioner hver dag ganger 365 dager i året ganger 50-70 år med romfart. Åja, nei de har viktigere ting å gjøre som å dra til planeten Mars(Grønland) med Rovere som tar bilder av rotter og andre gnagere, eller skyte opp et par eller 42 Teslaer i tilfelle det er noen Aliens som trenger haik i galaksen 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Hvorfor ikke bare reflektere en laserstråle? Minst en av turene ditt la igjen flere speil som en den dag i dag kan bruke til å reflektere en laser tilbake. Ikke få meg til å le. Har ledd nok idag av videoer fra AstroNot som har måttet reloade sine videoe fordi hans originalkanal ble tatt ned. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå