N o r e n g Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Har ikke sagt at jeg ikke ser noen problemer med dette kartet, har jeg vel? Kun en mulig løsning. Heller mer i mot at det er Gleason sitt kart som er det korrekte. Det som er mye mer interessant er din fascinasjon av 666. Virker nesten som om du har fått dette på hjernen. Ikke helt sunt.. Har kun påpekt hva som er helt åpenbart og du blir like trigget som en SJW. Lagde til og med egen blogg. De skrittene er det vel sjelden noen tar.. Og akkurat slik var superb owl rause med oss Uansett om Arktis eller Antarktis er plassert i senter får man nøyaktig samme problem: avstandene stemmer ikke med den virkelige verden! Hva er helt åpenbart med tallet 666? At det er over halvveis til 1000? Hva mener du med at superb owl var rause med oss angående "magiske tall"? Den ikke-uglesette subredditen? Den enkle forklaringen ligger i at dette er små primtall som ikke er komponentene (2 og 5) av titallsystemet 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Fantastisk N o r e n g, jeg fant superb owls i lenken din Kan godt hende at noen av disse ikke er laget av ugler i originalbildet. Den øverst til venstre er tydelig en ugle da. Endret 11. mars 2019 av G Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Har ikke sagt at jeg ikke ser noen problemer med dette kartet, har jeg vel? Kun en mulig løsning. Heller mer i mot at det er Gleason sitt kart som er det korrekte.Gleasons kart har det eksakte samme problemet. Slike kart gir jo kun mening når jorden er rund... Se på disse kartene. Blir jo helt like, men har satt forskjellige steder på jorden i senter. De har den funksjonen at de viser korrekt retning og distanse til alle punkter på jorden senter av kartet. Det et slikt kart IKKE viser, er korrekt distanse/retning fra noe annet sted. Det kan vi jo teste. Hvis vi tar utgangspunktet i at det er 1700 kilometer i luftlinje fra Lindesnes til Nordkapp. Et fakta som kan etterprøves. Norge.jpg Og ser på andre deler av verden.. Den sørlige øyen til New Zealand er ca 840km lang. Også et fakta som kan etterprøves... South Island.jpg Dette kan dere prøve selv også. Passer jo ikke inn i det hele tatt. Norge og New Zealands sørlige øy er i følge kartet deres like langt... Eller? Her er de to plottet inn på en globe og et av "deres" kart. lang flyrute globe.PNG 14 534 kilometer. På globusen blir distansen korrekt. På det flate kartet vet vi jo ikke, for vi vet jo ikke distansene. Tok utgangspunkt i Norge, som vi vet lengden på, og regnet meg frem. longroute_flatearth kopi.png ca 17 945 kilometer. - Ca 10 og en halv gang Norge Så ser vi jo at rutene tar to ganske forskjellige turer, om man flyr direkte. I tillegg er 17 945 kilometer over rekkevidden til en 777-200LR, som, litt avhengig av kilde har rekkevidde på oppmot 17 371 kilometer (kilde1, kilde2). Dette er riktig nok med fult fly, så det er mulig de kan klare turen med få passasjerer. Fortsatt har man problemet med hvilke hav/landområder man flyr over. Dette er jo hvis vi tar utgangspunkt i Norge. Kartet har jeg jo forsøkt å snakke om før, men dere vil ikke det. Vi vet jo også hvor langt det er over Australia, fra øst til vest. Ser vi på den lengde, blir jo flyruta på rundt 8000 kilometer.. longroute_flatearth kopi2.png Men så går det også fem ganger lengden av Norge over Australia på dette kartet... 4 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Hvorfor akkurat dette klippet? Er det fordi han nevner den bibelske Abraham? Var du enig i det han uttrykket som budskap? Eller var det også noe med budskapet du var uenig med? Helt tilfeldig. Var det første jeg fant og som var relativt kort. Har faktisk ikke hørt hele klippet heller siden jeg ikke hører mer enn hva som er absolutt nødvendig av han. Imidlertid verifiserte det argumentasjonen min. Jeg ser en del ord, men sammenhengen i måten du har presentert dette på gjør det noe uleselig faktisk. Beklager men noe av meningene forsvant muligens i veldig dårlig setningsbygning. Der ser du mine begrensninger eller du blander sammen to ulike saker. Det du sa om tvang gir likevel mening. Klart og tydelig. Er Jordan Peterson på noen som helst måte for tvang, kan du si hva du mener om det? Er han lik eller ulik deg på det punkt? Tvang omhandlet at du mente at AnArv skulle bruke sin tro for pålegge folk Gud's ord og hadde ingenting med Peterson å gjøre. AnArv svarer her Arve Synden: Jeg har kikket gjennom bloggen til Arve Synden, og jeg slet med å finne 666 noe sted. Men det kan jo hende at du er mer kyndig numeriolog enn mange av oss andre: https://diversebetraktninger.blogspot.com/2019/03/atte-tommer-per-mile-i-andre-en.html Så ArveSynden har ikke skrevet en blogg for å motbevise 666 sammenhengen? Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Uansett om Arktis eller Antarktis er plassert i senter får man nøyaktig samme problem: avstandene stemmer ikke med den virkelige verden! De avstandene vi har fått oppgitt. Hvordan kan du vite med sikkerhet at disse stemmer? Finnes det enkeltperson som har fløyet fra Chile til Australia. Hva er helt åpenbart med tallet 666? At det er over halvveis til 1000? Sjekk bibelen for hint. Hva mener du med at superb owl var rause med oss angående "magiske tall"? Den ikke-uglesette subredditen? Den enkle forklaringen ligger i at dette er små primtall som ikke er komponentene (2 og 5) av titallsystemet Ettersom det var GOAT vs RAMS tok man seg friheten til å spille litt. Selvrettferdighetsgjorde dette med at det ikke er gambling siden vi visse resultat på forhånd. Du kan sjekke hvor mange 3, 7 og 13 du finner i resultatet av superb owl. Frimurerne og katolikkene fikk vel mentale orgasmer over en lav sko vil jeg formode. Bare se hvilken pauseunderholdning de hadde. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Alt ved kartet er korrekt slik jeg kan se det. Men jeg er ikke ufeilbarlig og derav er det mulig at jeg tar feil. Slik jeg kjenner satanismen blir alt speilvendt og om dette er tilfellet er kan jeg ikke med sikkerhet si.OK, så du aner ikke hvordan du mener jorda ser ut, og du bryr deg egentlig ikke om det - bortsett fra at du er 100% sikker på at den er flat. Har du noen gang vært ute på åpen sjø? Man er helt avhengig av teknologisk utstyr om man skal hele tiden vite eksakt hvor man befinner seg. Ettersom jorden består av ca. 75% vann.Ok, så du mener at fly, båter og biler alle har en magisk innretning som endrer farten med 10-gangeren når man svinger fra øst-vest til nord-syd retning, og ingen (bortsett fra de som er med på konspirasjonen) merker dette. De vil ikke kunne si hva som er nord og hva som er sør? Men det spiller jo ingen rolle om noen ikke aner det, i din konspirasjon må jo ALLE enten være lurt eller være med på konspirasjonen. Det betyr jo f.eks. at alle som driver med orientering er med på konspirasjonen. Dette betyr bare at de løper i en annen retning av hva de tror. Ja, og når begynner de å lure når de ser på kartet at de har kommet motsatt retning av kompasskursen de tok ut? Etter en time, to, eller aldri? Siden ingen har avslørt din fantasifulle ide om at alle kompass viser motsatt vei, kan de jo ikke ha merket det ennå. Rart noen orienteringsløpere noengang finner hjem. Igjen, hvorfor er det relevant hvem som presenterte en formel først? Jeg vet at Arve Synden presenterte en detaljert forklaring på hvordan han utleder den korrekte formelen, en forklaring jeg har nok matte- og geometri-kunnskaper til å kunne forstå at er korrekt. Hvorfor skal jeg da bry meg med hvem som først lagde den? Min mening er at det eneste viktige er om formelen er beviselig korrekt eller ikke, men jeg skjønner at om den er korrekt eller ikke er mindre viktig for deg, enn konspirasjoner om hvem som har laget den først. Fordi det kan fortelle oss noe om bakgrunnen til vedkommende. Er ikke du førstekonstabel i kildekritikkpolitiet? Hvorfor er bakgrunnen til vedkommende viktig, og ikke det om formelen er korrekt? Å ja, glemte nesten at du ikke bryr deg om noe er korrekt eller ikke, bare om det kanskje er en frimurer som kan ha laget den. Har du ikke fått med deg at vi kan se båten bak horisonten med en kikkert, selv om den er utenfor rekkevidene av øynene våre?Nei. Jeg har fått med meg at en båt som er så liten at vi ikke ser den på 5 km avstand, blir lett å se med kikkert, men den er ikke da bak horisonten. Alle videoene deres viser jo sånne, ikke en hvor man kan se at den er (delvis) under horisonten før man zoomer inn. Dette er fra Gleason's bok som du avfeier som løgn hele boken, istedet for at du kan henvise til sideanvisninger, har jeg en mistanke om at du ikke har lest boken. Dermed skal vi til høstjevndøgn 21/22 september (for dere som vil lese hele kapitlet er dette nr 14 - XIV, fra bokens side 302. Sola er da vertikal over ekvator. Uansett om jorda er flat eller ikke, er det en ting vi vet; folk som bor i Ottawa, Canada, hvilket er 45º nordlige breddegrad, og folk i Sor-Amerika på den 45º sørlige breddegrad , ser sola kl 12 formiddagtid, hvilket på en og samme tid er den vertikal ved ekvator. Hvor ser de den og ved hvilken vinkel mot himmelen? Svaret er 45º høyde. Dette er (tilnærmet) korrekt. Om dette skal skje med en globemodell trenger vi 3 stk soler.Se på bildet ditt en gang til: Hvor langt unna jorda har Gleason plassert sola? Han har ikke plassert den der den er i forhold til jordkloden, men ca. 50000 ganger nærmere. Det er jo klart vinkler i en trekant blir feil når du flytter det ene punktet med en faktor på femti tusen. Så når han prøver å vise at globeteorien er feil, så gjør han det ved å gjengi en totalt feilaktig variant av den som ingen hevder er korrekt. Han virker med andre ord omtrent like opptatt av sannhet som deg (mao. ikke i det hele tatt). Men siden vi er inne på vinkler. Ved solnedgang, skal vinkelen til sola i følge flatjordere, være på rundt 20 grader, mens alle kan se at den faktisk er 0 grader (i horisonten). Men det er vel ikke så viktig om solas vinkler stemmer når det motbeviser flat jord, eller? "It would wipe the earth out of existence in its first revolution" A.Gleason beskriver hvordan 800.000 miles i diameter for solen er direkte feil, slik globerne påstår.Det er klart at sola med en radius på knapt 700 000 km ville svi vekk jorda hvis den bare var 3000 km unna slik som Gleason har tegnet den, og ikke 150 millioner km unna slik den faktisk er. Er resten av Gleasons argumenter like tåpelige (antar det)? Uansett om Arktis eller Antarktis er plassert i senter får man nøyaktig samme problem: avstandene stemmer ikke med den virkelige verden!De avstandene vi har fått oppgitt. Hvordan kan du vite med sikkerhet at disse stemmer? Finnes det enkeltperson som har fløyet fra Chile til Australia. Det går jo flyrute mellom Australia og Afrika. Men du ignorerer jo at det ikke bare er med fly man ville merke det. En som skal krysse Australia fra øst til vest eller omvendt vil jo merke at han bruker 10 ganger så lang tid som speedometeret i bilen viser. [Edit]Sitat-formatteringen din er virkelig elendig AnArv. Som Arve Synden skriver, skjerp deg, slik at vi andre slipper å måtte gjøre hele formatteringsjobben for deg for å svare deg. Endret 11. mars 2019 av theNiceOne 2 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 11. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) AnArv. Uten å gå skikkelig grundig om grunntekstene til bibelen, så var det en Geneva Bible som var skrevet før King James sin. Den sies å være mer lik grunntekstene. Den har også 66 bøker. Slik jeg husker det, så var det noen som fortalte meg at han ville studere den heller fordi den var mer lik grunnteksten. Men når man søker opp forskjellene så er det ikke mye ulikt og bibelen mister ikke sammenhengen. For meg blir det litt tomt å grunde på sånt. Har en 1988 studiebibel som funker helt fint for meg å lese. Hadde en vanlig også som ikke hadde så mye tilleggsinformasjon som jeg brukte da jeg nesten leste hele gamle testamentet. Har lest nye testamentet gjennom tre fire ganger minst. Om King James var en frimurer eller ikke, noen har værtfall stått for å spre bibelen. Om de var mordere eller fæle så jobbet de imot det onde ved å la vanlige mennesker lære seg å lese bibelen og om Jesus. Enoks bok sies å være en av bibelens bøker. Det står omtalt om den i Judas bok. Men det slo meg at den virket litt utenom det vanlige, sjokkerende annerledes enn alle andre bøker i bibelen, og de som står omtalt om den i Judas bok oppstår allerede i begynnelsen av Enoks bok. Det virker også litt suspekt hvordan den ble oppdaget. Jeg kan godt diskutere med deg om flat jord. Men alle desse spørsmålene fra motstanderene her inne vil jeg heller like å se at de har forstått seg på litt av flat jord argumentene og heller forklare det synspunktet de har sett med istedetfor å komme med «hva er under den flate disken da?» «hva mener du med at solen går inn?» «bestill deg en tur til Antarktis» «kartet er feil» De nekter å se flat jord videoer men elsker å være her inne å argumente mot vi som tror på flat jord her inne, spesielt elsker de å flisespikke på ord som da jeg skrev om uendelig hastighet og G skriver et helt kåseri om hvordan han vet at Big Bang fungerer. Det er nettopp slik kunnskap vi mener er umulig å bevise dermed tomhet å forklare. Og den der ISS med egne øyne. Jeg ser da selv bevegende lyspunkt på himmelen opp til sju åtte på under en time om jeg virkelig ser etter. Hvor mange ISS-er er det der oppe? Og er det virkelig mulig å se et lysende kjøleskap 400 kilometer unna? Da burde jo jeg se alle fly og båter på jorden da fra videoer av jorden fra «ISS» Må avslutte med en video som seg hør og bør av meg, det irriterer motstandere her inne skikkelig. De vil jeg skal sitte timesvis og diskutere mot de sju åtte innleggene mot deg, skulle tro dette var livet deres. AstronNot er en kanal jeg liker å se snutter av, han klipper inn mange klipp ifra Nasa som er avslørende med litt musikk og galgen humor som bør tåles, så er det god underholdning og samtidig få innblikk i feilene med Nasa du har sett så mang en gang før. https://youtu.be/4986VZH3vbs Endret 11. mars 2019 av maxRPM 2 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Amen! Kan du være så snill (med sukkerstrø på toppen) og gå tilbake og fikse formatteringa av postinga di, spesielt den delen der det ser ut til at du svarer meg? For nå er foruminnstillingene slik at man bare får ett nivå med sitering, så dermed får jeg bare fram det du svarte til maxRPM. Altså kommer ikke sitatet der du svarer meg opp, og jeg får ikke svart på det du skriver. Selv om det ville vært teknisk mulig for meg å hente det fram, så orker jeg rett og slett ikke å ordne opp i dine feil. 2 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 11. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) AnArv. Jeg har ikke hatt så mye tid til flat jord informasjon i det siste grunnet endringer i livet. Jeg så/lyttet til en god del Globebusters show før nyttår. Men ikke så mye etter det. Liker veldig godt å lytte til Iru Landucci og Bob Knodel og Jeran. Har lært mye av dem. Morsomt er det når flere kjendiser står frem og sier jorden er flat. Har du sett den videoen av han kjendistennis spilleren som dama blir fly forbanna på?, hun spilte også tennis men krangler med mannen fordi han ikke applauderer fordi han er så opptatt med å se på flat jord videoer. Hysterisk morsomt for en flat jorder. Skal se om jeg finner den. HER ER DEN, MÅTTE LETE LITT FOR Å FINNE. SIKKER PÅ DET VAR MANGE FLERE DA DETT BLE KJENT ENN DEM JEG KUNNE FINNE NÅ. MÅ SE ETT MINUTT TIL ETT MINUTT OG 30 SEKUND UT I DENNE VIDEOEN FOR Å SE KLIPPET. Millie Bobby Brown kom ut med en video der hun sier hun kanskje kan tro jorden er flat, hun som spiller Eleven i Stranger Things. Hun nevner en Shane Dawson, så jeg søkte opp videoen, og det er denne, den er veldig god for nybegynnere som vil tenke utenfor boksen. Endret 11. mars 2019 av maxRPM 1 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Det som er mye mer interessant er din fascinasjon av 666. Virker nesten som om du har fått dette på hjernen. Ikke helt sunt.. Har kun påpekt hva som er helt åpenbart og du blir like trigget som en SJW. Lagde til og med egen blogg. De skrittene er det vel sjelden noen tar.. JEG fascinert av 666? Nei, du. Det jeg er fascinert av er DIN 666-fascinasjon. En meta-fascinasjon, om du vil. Det er du som vrir og vrenger på ting slik at du får 666 ut fra diverse formler og andre sammenhenger, det er du som tillegger det bestemte betydninger som ihvertfall ikke er matematiske, men magiske og fulle av en slags okkult mening, og som hevder det må ligge en slags intensjon bak det at du finner 666 her og der. Og akkurat det er litt fascinerende å observere. Men 666 er ikke noe annet enn 665+1 for meg, palindromisk i et base-10 posisjonssystem, med en kjedelig primtallsfaktorisering (), samt noen andre egenskaper, som bare er marginalt interessante. Hadde det vært et annet tall isteden, for eksempel et primtall (et Mersenne-primtall hadde vært litt gøy), eller ett av to tvillingprimtall, hvor det andre også var nevt, så kunne man hatt litt mer gøy med det, og vært litt mer fascinert. Derimot, om 666 hadde vært helt uinteressant matematisk sett hadde det i seg selv vært en interessant egenskap, men der er vi altså ikke. Men 666 som tall - der synes jeg det er et helt vilkårlig og relativt uinteressant tall. Meh. 4 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Hei maxRPM, Jeg har faktisk begynt å savne deg. Jeg er rykende uenig med deg, men med deg gikk det i hvert fall til dels an å diskutere uten med en gang å ende opp i tåpeligheter som at alle kompass er snudd bak fram... Jeg vet du skrev til AnArv, men siden du postet det her og ikke som en PM, så svarer jeg på litt av det. Jeg kan godt diskutere med deg om flat jord. Men alle desse spørsmålene fra motstanderene her inne vil jeg heller like å se at de har forstått seg på litt av flat jord argumentene og heller forklare det synspunktet de har sett med istedetfor å komme med «hva er under den flate disken da?» «hva mener du med at solen går inn?» «bestill deg en tur til Antarktis» «kartet er feil»Jeg er faktisk til dels enig med deg. At flatjordkartet er påviselig feil i forhold til offisielle mål er verdt å ta med, og å få presiseringer om nøyaktig hva dere mener med uttrykk som at solen går inn i horisonten er relevant, men det er en del dumme argumenter fra vår side også. Jeg vil gjerne forstå deres argumenter og prøve å diskutere dem ett og ett, men det krever at dere presenterer dem litt annerledes enn en 1 times lang video, og det krever i hvert fall at dere svarer på de konkrete ankepunktene mine hvis jeg allikevel bruker tid til å se videoen. Der mener jeg også du feilet mange ganger. De nekter å se flat jord videoer men elsker å være her inne å argumente mot vi som tror på flat jord her inneNekte er en overdrivelse, og jeg kan bare snakke for meg selv, men: 1. Å se en lang video, hvor kanskje de viktigste argumentene kunne vært summert opp i 4-5 setninger er mye bortkastet tid for meg. 2. Når du har sett videoen, men ikke tar deg bryet med å summere opp argumentene i den, da er det ganske sannsynlig at du ikke blir med og debatterer de konkrete argumentene mot den heller. Det husker jeg at skjedde flere ganger. Hvis du derimot kan poste hovedargumentene man finner i videoen, og så være med å faktisk diskutere dem etterpå, kan videoene være et poeng. 3 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 11. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2019 Hei maxRPM, Jeg har faktisk begynt å savne deg. Jeg er rykende uenig med deg, men med deg gikk det i hvert fall til dels an å diskutere uten med en gang å ende opp i tåpeligheter som at alle kompass er snudd bak fram... Jeg vet du skrev til AnArv, men siden du postet det her og ikke som en PM, så svarer jeg på litt av det. Jeg er faktisk til dels enig med deg. At flatjordkartet er påviselig feil i forhold til offisielle mål er verdt å ta med, og å få presiseringer om nøyaktig hva dere mener med uttrykk som at solen går inn i horisonten er relevant, men det er en del dumme argumenter fra vår side også. Jeg vil gjerne forstå deres argumenter og prøve å diskutere dem ett og ett, men det krever at dere presenterer dem litt annerledes enn en 1 times lang video, og det krever i hvert fall at dere svarer på de konkrete ankepunktene mine hvis jeg allikevel bruker tid til å se videoen. Der mener jeg også du feilet mange ganger. Nekte er en overdrivelse, og jeg kan bare snakke for meg selv, men: 1. Å se en lang video, hvor kanskje de viktigste argumentene kunne vært summert opp i 4-5 setninger er mye bortkastet tid for meg. 2. Når du har sett videoen, men ikke tar deg bryet med å summere opp argumentene i den, da er det ganske sannsynlig at du ikke blir med og debatterer de konkrete argumentene mot den heller. Det husker jeg at skjedde flere ganger. Hvis du derimot kan poste hovedargumentene man finner i videoen, og så være med å faktisk diskutere dem etterpå, kan videoene være et poeng. Å forklare et riktig flat jord verdenskart vet du like godt som meg er å kreve for mye. Ingen vet nøyaktig hvordan hele verden ser ut om man ikke kan komme høyt nok opp slik vi tror og dessuten ingen kan med sikkerhet måle hele verdenshavet og det som ikke er av veier. Ikke hele verden er så gjennomført målt som Norge er. Så at dere krever sånne svar er å vanne ut tråden, haha vi vet ikke derfor må jorden være en globe. Ta heller å kikk på noen timeslange videoer dere istedet, så kan du heller snakke om hvor uenig eller enig du var i noen av argumentene i dem. Tror det finnes mange svar i videoer for hvert spørsmål dere har. Men dere krever det av oss. Vil dere slite oss ut? Jeg ville sett meg fornøyd med å ha noen her inne som kan være åpen og jeg vil kunne dele noen videoer verdt å se på. Men dere vil fornekte tråden og helst se den tapt, at vi ikke kan svare imot sju åtte argument på en gang. Har ikke tid til sånt tullball lenger. Om det er sånn dere vil vinne argumente så vær min gjest. Inntil det motsatte er bevist. Skulle ønske jeg hadde råd til en Antarktis tur. Men med min lønn så må jeg bruke pengene på noe annet. Rart det er så mange kjendiser som sier de er flat jordere men drar ikke til Antarktis. Har litt problemer med den delen da Cecilie Skog har vært der og sagt hun så solen oppe hele tiden. Men nå er ikke jeg henne, stakkars som mistet sin ektemann i Mount Everest 33 år gammel. Jeg må nok bare vente og se hva mer som dukker opp av flat jord informasjon. Har hørt at Hurtigruten sitt nye skip ble forsinket og det var flere hundre betalende til Antarktis som fikk pengene igjen og nå går turen heller til Arktis. Den som lever får se. Jeg lever ennå. Jeg ser på mang en videoer som viser noe muffens med verden vi lever i. Vi blir på en måte neddopet og noen skjulte folk som trekker i trådene. De på ISS er i mine øyne trukket i tråden, som Pinocchio så vokser nesene deres og vikler seg mang en gang i den åpenbare videotriksingen 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Å forklare et riktig flat jord verdenskart vet du like godt som meg er å kreve for mye. Ingen vet nøyaktig hvordan hele verden ser ut om man ikke kan komme høyt nok opp slik vi tror og dessuten ingen kan med sikkerhet måle hele verdenshavet og det som ikke er av veier. Ikke hele verden er så gjennomført målt som Norge er. Så at dere krever sånne svar er å vanne ut tråden, haha vi vet ikke derfor må jorden være en globe. Ta heller å kikk på noen timeslange videoer dere istedet, så kan du heller snakke om hvor uenig eller enig du var i noen av argumentene i dem. Tror det finnes mange svar i videoer for hvert spørsmål dere har. Men dere krever det av oss. Vil dere slite oss ut? Jeg ville sett meg fornøyd med å ha noen her inne som kan være åpen og jeg vil kunne dele noen videoer verdt å se på. Men dere vil fornekte tråden og helst se den tapt, at vi ikke kan svare imot sju åtte argument på en gang. Har ikke tid til sånt tullball lenger. Om det er sånn dere vil vinne argumente så vær min gjest. Inntil det motsatte er bevist. Skulle ønske jeg hadde råd til en Antarktis tur. Men med min lønn så må jeg bruke pengene på noe annet. Rart det er så mange kjendiser som sier de er flat jordere men drar ikke til Antarktis. Har litt problemer med den delen da Cecilie Skog har vært der og sagt hun så solen oppe hele tiden. Men nå er ikke jeg henne, stakkars som mistet sin ektemann i Mount Everest 33 år gammel. Jeg må nok bare vente og se hva mer som dukker opp av flat jord informasjon. Har hørt at Hurtigruten sitt nye skip ble forsinket og det var flere hundre betalende til Antarktis som fikk pengene igjen og nå går turen heller til Arktis. Den som lever får se. Jeg lever ennå. Jeg ser på mang en videoer som viser noe muffens med verden vi lever i. Vi blir på en måte neddopet og noen skjulte folk som trekker i trådene. De på ISS er i mine øyne trukket i tråden, som Pinocchio så vokser nesene deres og vikler seg mang en gang i den åpenbare videotriksingen Konspiratorisk tenking. Man kan lett motbevise mye slik tenkning med å lære om hvordan hjernen vår fungerer og unngå logiske tankefeil. Jeg hater å bli lurt, både av andre og av meg selv og jeg innser også at jeg ikke er den smarteste personen i verden så da må jeg ha noen solide verktøy for å finne ut hva som er riktig og hva som er galt, beste metoden vi da har er vitenskap og en sunn dose skeptisisme. Jeg vet at minner og tanker ikke alltid er til å stole på. Hjernen filtrerer og forsøker å skape sammenhenger der det ikke nødvendigvis er noen. Se Pareidoli (Jesus i vaffelrøren og ansikter på mars) og Søvnparalyse (noe jeg har opplevd mye). Hjernen konstruerer fantasier, fyller inn for å få ting til å passe og roter generelt mye rundt. Bare noen tips Endret 11. mars 2019 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Gøy å se maxRPM igjen. Håper du klarer brasene i privatlivet. Det kan faktisk være litt tungt med alle påstandene om at frimurerne har skrevet Bibelen for sin Gud. Men jeg så nylig en video om at prestene i Sverige vil gjøre Gud kjønnsnøytral. Og det minner oss om hva som er saken, nemlig at de vil skrive om Bibelen så den passer til deres transkjønnede Gud/gudinne. De liker ikke det patriarkalske systemet i Bibelen. Ut fra Bibelen får en litt lyst til å plassere Jerusalem i sentrum av den flate verden, "det hellige berg" som det står. Og dette ble gjort på kart i middelalderen. Enoks bok antyder at sentrum av den flate verden ligger i nord. Men så er det ikke alle som liker Enoks bok, og mener at det er en god grunn til at den ikke er med i Bibelen. Selv om det er passende å sette Jerusalem i midten, kan en også tenke seg at det ultimate sentrum ivaretar funksjoner som ikke passer sammen med store byer. Som jo blir påstått å være tilfelle med denne virvelstrømmen som omtales i nord. Ord om målesnor - det er noe som strekkes ut over landet. Og kan strekkes ut over hele verden. Målesnor og lodd skal strekkes over det, landet skal bli øde og tomt. Jeg vil utstrekke samme målesnor over Jerusalem som over Samaria og bruke . Mannen gikk nå mot øst med en målesnor i hånden og målte tusen alen. .. Men deira målesnor er gått utover heila jorda, deira ord til jorderikets ender. (Den flate verden har flere "verdens ender"). Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 (endret) OK, så du aner ikke hvordan du mener jorda ser ut, og du bryr deg egentlig ikke om det - bortsett fra at du er 100% sikker på at den er flat. Blir bare mer og mer sikker på Gleason har rett, men kan ikke sett to streker under dette svaret enda. Satanistene liker snu sannheten helt på hodet og det er kanskje dette de har gjort ved å lage en ball. Mao. er 90º s sentrum selv for avansert for dem. Ok, så du mener at fly, båter og biler alle har en magisk innretning som endrer farten med 10-gangeren når man svinger fra øst-vest til nord-syd retning, og ingen (bortsett fra de som er med på konspirasjonen) merker dette. Spesielt fly. Hvor mange produsenter har du for kommersiell flytrafikk? Båtene tror jeg også har en finger med i spillet. Se bare dette: "Thanks a lot for your answer! I have heard back from freightertravel and unfortunately it's not possible to travel from NZ/Australia to the West coast of South America since the operating freighter companies have a blanket ban on passengers... The only option would be to go from NZ to Columbia through the Panama canal. Well, seems like we're forced to fly after all." https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g255104-i125-k9022261-New_Zealand_to_South_America_by_boat-New_Zealand.html Ja, og når begynner de å lure når de ser på kartet at de har kommet motsatt retning av kompasskursen de tok ut? Etter en time, to, eller aldri? Siden ingen har avslørt din fantasifulle ide om at alle kompass viser motsatt vei, kan de jo ikke ha merket det ennå. Rart noen orienteringsløpere noengang finner hjem. Du skjønner virkelig ikke, eller vil kanskje ikke forstå, at hjem ikke har noe med retningen man løper i om man tror man løper mot syd og det egentlig er mot nord. Selv om denne er mer søkt passer den godt inn i satanistenes verden. Ikke dermed sagt at den er korrekt. Derimot hva du burde spørre deg selv om er hvorfor det er nødvendig med to sett kompasser. Jeg tror det er fordi den SH er kortere enn den NH. Om dette kan forklare hvorfor du måtte holde kompasset fra SH litt på skrå vet jeg ikke. Hvorfor er bakgrunnen til vedkommende viktig, og ikke det om formelen er korrekt? Å ja, glemte nesten at du ikke bryr deg om noe er korrekt eller ikke, bare om det kanskje er en frimurer som kan ha laget den. Her beviser du til det fulle at du virkelig ikke vil avsløre dette. Du kan sjekke ringen til Neil Armstrong og se om du drar kjensel på den... Ja formelen er så langt i fra 666 man kan komme så hvorfor vi skal blande inn dette i krumningen av jorden er jo tilnærmet fri fantasi. Nei. Jeg har fått med meg at en båt som er så liten at vi ikke ser den på 5 km avstand, blir lett å se med kikkert, men den er ikke da bak horisonten. Alle videoene deres viser jo sånne, ikke en hvor man kan se at den er (delvis) under horisonten før man zoomer inn. Du tilpasser bare forklaringen din. Går båten ned bak horisonten når øyet ikke kan se den lenger slik du tidligere har hevdet eller skal denne justeres nå siden man vet at man via kikkert kan se båten? Dette er (tilnærmet) korrekt. Hvilket da blir umulig ved en globemodell. Da må du forklare meg hva som foregår siden vi ikke kan ha både en flat og rund (ball) jord samtidig? Se på bildet ditt en gang til: Hvor langt unna jorda har Gleason plassert sola? Han har ikke plassert den der den er i forhold til jordkloden, men ca. 50000 ganger nærmere. Det er jo klart vinkler i en trekant blir feil når du flytter det ene punktet med en faktor på femti tusen. Ca. 2,000 statute miles. Så når han prøver å vise at globeteorien er feil, så gjør han det ved å gjengi en totalt feilaktig variant av den som ingen hevder er korrekt. Han virker med andre ord omtrent like opptatt av sannhet som deg (mao. ikke i det hele tatt). Hva du ikke ser selv, sannsynligvis, er at det er kun en person av oss to som ikke er opptatt av sannheten. Og det er ikke meg! Du tar utgangspunkt i at alt tallmaterialet du har blitt fortalt er korrekt. Jeg derimot forsøker etterprøve dette. Da kan du selv tenke litt over hvem som faktisk søker sannheten. Men siden vi er inne på vinkler. Ved solnedgang, skal vinkelen til sola i følge flatjordere, være på rundt 20 grader, mens alle kan se at den faktisk er 0 grader (i horisonten). Men det er vel ikke så viktig om solas vinkler stemmer når det motbeviser flat jord, eller? Jeg skal ikke fortelle deg nøyaktige grader siden jeg ikke vet. Synet kan bedra og derav har vi diskusjonen om den går ned eller trekker seg vekk. Det er klart at sola med en radius på knapt 700 000 km ville svi vekk jorda hvis den bare var 3000 km unna slik som Gleason har tegnet den, og ikke 150 millioner km unna slik den faktisk er. Hvem har målt dette forresten og hvilken metode har de brukt? Hvordan kan de verifisere at den er korrekt siden vi ikke har mulighet med distansene vi har på jorden annet enn om man sender stråler som i et slags flipperspill, hvilket ville kunne by på en og annen utfordring. Er resten av Gleasons argumenter like tåpelige (antar det)? Dermed avslører du at du ikke har lest boken, hvilket igjen beviser at min "radar" fungerer. Og hvem lyver sa du? Hele boka er feil mener jeg huske du sa... Det går jo flyrute mellom Australia og Afrika. Men du ignorerer jo at det ikke bare er med fly man ville merke det. En som skal krysse Australia fra øst til vest eller omvendt vil jo merke at han bruker 10 ganger så lang tid som speedometeret i bilen viser. Nettopp derfor tror jeg man har fjernet deler av vannmassene i stedet. Du har en grei jobb foran deg om du vil forsøke bekrefte eller avkrefte dette. Jeg kan kun snakke for egen del og jeg merker ingen forskjell i cruisemode. Om det var sagt at man fløy i enten 400 eller 600 mph kunne jeg ikke fortelle deg i hvilken hastighet vi var i. [Edit]Sitat-formatteringen din er virkelig elendig AnArv. Som Arve Synden skriver, skjerp deg, slik at vi andre slipper å måtte gjøre hele formatteringsjobben for deg for å svare deg. Og dette kan jeg bare beklage! Det gjøres ikke med vilje. Om noen kan sende en tutorial i PM eller noen av moderatorene går inn å endrer er det helt i orden for meg. Mottar såpass mange svar og forsøker etter beste evne svare alle. AnArv. Uten å gå skikkelig grundig om grunntekstene til bibelen, så var det en Geneva Bible som var skrevet før King James sin. Den sies å være mer lik grunntekstene. Den har også 66 bøker. Slik jeg husker det, så var det noen som fortalte meg at han ville studere den heller fordi den var mer lik grunnteksten. Men når man søker opp forskjellene så er det ikke mye ulikt og bibelen mister ikke sammenhengen. For meg blir det litt tomt å grunde på sånt. Har en 1988 studiebibel som funker helt fint for meg å lese. Hadde en vanlig også som ikke hadde så mye tilleggsinformasjon som jeg brukte da jeg nesten leste hele gamle testamentet. Har lest nye testamentet gjennom tre fire ganger minst. Om King James var en frimurer eller ikke, noen har værtfall stått for å spre bibelen. Om de var mordere eller fæle så jobbet de imot det onde ved å la vanlige mennesker lære seg å lese bibelen og om Jesus. Enoks bok sies å være en av bibelens bøker. Det står omtalt om den i Judas bok. Men det slo meg at den virket litt utenom det vanlige, sjokkerende annerledes enn alle andre bøker i bibelen, og de som står omtalt om den i Judas bok oppstår allerede i begynnelsen av Enoks bok. Det virker også litt suspekt hvordan den ble oppdaget. Jeg kan godt diskutere med deg om flat jord. Men alle desse spørsmålene fra motstanderene her inne vil jeg heller like å se at de har forstått seg på litt av flat jord argumentene og heller forklare det synspunktet de har sett med istedetfor å komme med «hva er under den flate disken da?» «hva mener du med at solen går inn?» «bestill deg en tur til Antarktis» «kartet er feil» De nekter å se flat jord videoer men elsker å være her inne å argumente mot vi som tror på flat jord her inne, spesielt elsker de å flisespikke på ord som da jeg skrev om uendelig hastighet og G skriver et helt kåseri om hvordan han vet at Big Bang fungerer. Det er nettopp slik kunnskap vi mener er umulig å bevise dermed tomhet å forklare. Og den der ISS med egne øyne. Jeg ser da selv bevegende lyspunkt på himmelen opp til sju åtte på under en time om jeg virkelig ser etter. Hvor mange ISS-er er det der oppe? Og er det virkelig mulig å se et lysende kjøleskap 400 kilometer unna? Da burde jo jeg se alle fly og båter på jorden da fra videoer av jorden fra «ISS» Må avslutte med en video som seg hør og bør av meg, det irriterer motstandere her inne skikkelig. De vil jeg skal sitte timesvis og diskutere mot de sju åtte innleggene mot deg, skulle tro dette var livet deres. AstronNot er en kanal jeg liker å se snutter av, han klipper inn mange klipp ifra Nasa som er avslørende med litt musikk og galgen humor som bør tåles, så er det god underholdning og samtidig få innblikk i feilene med Nasa du har sett så mang en gang før. Det er en diskusjon om dette og du kan søke litt om King James sin versjon. Noen helt fundamentale forandringer der jeg ikke kan stille meg bak, som bl.a. Holy Ghost istedet for Holy Spirit. Her kan du se de aller groveste (link i bunnen). I utgangspunktet enig i at de som sprer kunnskapen om Jesus gjør god nytte for seg. Dessverre er det slik at f.eks den katolske kirken er okkult og foretar seg blasfemi på et nivå man vanskelig skal tro det er mulig gjennomføre. Den dagen det blir allment kjent at katolikkene er lurt er de ferdige. Bokstavlig talt. Jeg kjenner mange fra den sørlige delen av Europa og de har et annet lynne enn Nord-Europeere:-) For meg forklarer boken om Enoch hvordan de klarte bygge pyramidene. Om det stemmer at det var omtrent 1 million av Nephilims (gigantene) ved Jesu fødsel ville de har vært mange nok til å gjennomføre byggingen da den startet etter noen hundre år etter floden. Med en høyde opptil 12m kan du legge litt tyngde bak om du skal heise opp de svære steinene. Noen hevder 30000 mann er tilstrekkelig også. Ellers er jeg enig i at man ikke skal ta alt for god fisk. Katolikkene har vært kreative. Bl.a. hevdes det at Da Vinci har malt Jesus hvilket jeg finner som en ikke helt usannsynlig teori. Siden Da Vinci var frimurer har vi mere vann på konspirasjonsmølla til theniceone. Det er nok mer sannsynlig at Jesus lignet en opprinnelig jøde, litt mørkere i huden, men ikke svart slik the black israelitt i USA hevder. Og vil tro han hadde kortere hår også siden langt hår er forbundet med kvinnen sin glorie. Siden katolikkene er satanister perversierer de alt hva de kommer over og de tilber jo en transkjønnet figur i virkeligheten, så at de går det whole nine yards ville ikke overrasket meg. Absolutt enig med deg i at de har en feil innfallsvinkel. Noe som heter seg at egen lykke er vel og bra, men andres ulykke er heller ikke å forakte.. Så kan man tolke dette slik man selv vil. Problemet i all hovedsak er at den andre siden ikke vil innse at tallmaterialet de er presentert kan være manipulert. Og derav er alle andre målinger eller teorier feil siden de ikke samstemmer. Derav kan de heller ikke samstemme siden de er blitt tuklet med. At man i det hele tatt er kommet såpass langt som vi har gjort med flat jord er imponerende siden den andre siden har alle ressursene med NASA og deres 55 millioner dollar dagen. Gi meg deres budsjett for 1 mnd så skulle vi avklart spørsmålet en gang for alle. G virker som om han er litt på begge sider av elva og fyrer opp under dem som biter på. Du skulle sett forsøket han/hun gjorde i tråden som omhandlet pedofili. Sendte bilder av små barn med ledende tekster og selvsagt avslørte jeg dette umiddelbart som trolling. Hvorvidt dette er livet deres kan man bare spekulere i. Derimot har katolikkene, via Jesuittene, omtrent 15000 mennesker på verdensbasis som utelukkende jobber med å skape splittelse og på godt norsk djevelskap. I tillegg skal man ikke glemme alle frimurerne som i Norge alene utgjør ca. 16000. ISS er jo bare et fly. Med en størrelse som en amerikanske fotballbane. Ikke rart man kan se den oppe på himmelen. Viser igjen hvilke ressurser NASA rår over. Og logoen til NASA er heller ikke tilfeldig, slangetungen. Selvsagt har jeg lett meg blind på dette også... Utrolig morsom video. Med mange sannheter i tillegg. De som med hånden på hjertet kan si at vi har landet på månen mangler virkelighetsforståelse, rett og slett. At man gjerne skulle ønske det er en annen sak derimot. Til og med sjefen for Israel sitt spaceprogram bekreftet at vi ikke har har satt foten der enda. Hvor mange flere bevis trenger man? Kan du være så snill (med sukkerstrø på toppen) og gå tilbake og fikse formatteringa av postinga di, spesielt den delen der det ser ut til at du svarer meg? For nå er foruminnstillingene slik at man bare får ett nivå med sitering, så dermed får jeg bare fram det du svarte til maxRPM. Altså kommer ikke sitatet der du svarer meg opp, og jeg får ikke svart på det du skriver. Selv om det ville vært teknisk mulig for meg å hente det fram, så orker jeg rett og slett ikke å ordne opp i dine feil. Jeg gjør det ikke med viten og vilje. Kan noen hjelpe er jeg takknemlig. AnArv. Jeg har ikke hatt så mye tid til flat jord informasjon i det siste grunnet endringer i livet. Jeg så/lyttet til en god del Globebusters show før nyttår. Men ikke så mye etter det. Liker veldig godt å lytte til Iru Landucci og Bob Knodel og Jeran. Har lært mye av dem. Morsomt er det når flere kjendiser står frem og sier jorden er flat. Har du sett den videoen av han kjendistennis spilleren som dama blir fly forbanna på?, hun spilte også tennis men krangler med mannen fordi han ikke applauderer fordi han er så opptatt med å se på flat jord videoer. Hysterisk morsomt for en flat jorder. Skal se om jeg finner den. HER ER DEN, MÅTTE LETE LITT FOR Å FINNE. SIKKER PÅ DET VAR MANGE FLERE DA DETT BLE KJENT ENN DEM JEG KUNNE FINNE NÅ. MÅ SE ETT MINUTT TIL ETT MINUTT OG 30 SEKUND UT I DENNE VIDEOEN FOR Å SE KLIPPET. Du har også Steven Curry, tre-poeng sjefen til Golden State Warriors, som er flat jorder. Om du sjekker litt på YouTube vil du finne klipp hvor idrettsstjerner blir avbrutt om de begynner snakke om hvor viktig Jesus er for dem. Derimot har du Tom Brady, David Beckham, Dele Ali (Tottenham), Messi og Ronaldo som sprer satans verk i ethvert medie. Lo godt da norske journalister ikke kunne begripe hvorfor Stefan Johansen og Joshua King løp rundt og hysjet etter scoringene sine med landslaget. De kunne bare ringt meg:-) Dette er eden de avgir til satan. Men at nordmenn er satanister kan jo selvsagt ikke stemme. Sjekk twitter kontoen til Gunhild Stordalen hvor hun dekker det ene øyet. Så kan man trekke konklusjoner selvstendig og ikke glem at hun omtaler seg som global.. Millie Bobby Brown kom ut med en video der hun sier hun kanskje kan tro jorden er flat, hun som spiller Eleven i Stranger Things. Hun nevner en Shane Dawson, så jeg søkte opp videoen, og det er denne, den er veldig god for nybegynnere som vil tenke utenfor boksen. JEG fascinert av 666? Nei, du. Det jeg er fascinert av er DIN 666-fascinasjon. En meta-fascinasjon, om du vil. Det er du som vrir og vrenger på ting slik at du får 666 ut fra diverse formler og andre sammenhenger, det er du som tillegger det bestemte betydninger som ihvertfall ikke er matematiske, men magiske og fulle av en slags okkult mening, og som hevder det må ligge en slags intensjon bak det at du finner 666 her og der. Og akkurat det er litt fascinerende å observere. Men 666 er ikke noe annet enn 665+1 for meg, palindromisk i et base-10 posisjonssystem, med en kjedelig primtallsfaktorisering (), samt noen andre egenskaper, som bare er marginalt interessante. Hadde det vært et annet tall isteden, for eksempel et primtall (et Mersenne-primtall hadde vært litt gøy), eller ett av to tvillingprimtall, hvor det andre også var nevt, så kunne man hatt litt mer gøy med det, og vært litt mer fascinert. Derimot, om 666 hadde vært helt uinteressant matematisk sett hadde det i seg selv vært en interessant egenskap, men der er vi altså ikke. Men 666 som tall - der synes jeg det er et helt vilkårlig og relativt uinteressant tall. Meh. Men du kan forstå at sett fra andres synspunkt kan du virke i overkant opptatt siden du oppretter en egen blogg? Selv om jeg forstår at dette er av praktiske grunner slik du selv sa, da du slipper gjenta deg selv. I tillegg vil jeg også anta du forstår at for en som tror på de som står skrevet i bibelen, er det matematisk formel som bunner i djevelens tall, noe vi fatter mer interesse for. Endret 12. mars 2019 av AnArv Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Gøy å se maxRPM igjen. Håper du klarer brasene i privatlivet. Det kan faktisk være litt tungt med alle påstandene om at frimurerne har skrevet Bibelen for sin Gud. Men jeg så nylig en video om at prestene i Sverige vil gjøre Gud kjønnsnøytral. Og det minner oss om hva som er saken, nemlig at de vil skrive om Bibelen så den passer til deres transkjønnede Gud/gudinne. De liker ikke det patriarkalske systemet i Bibelen. Ut fra Bibelen får en litt lyst til å plassere Jerusalem i sentrum av den flate verden, "det hellige berg" som det står. Og dette ble gjort på kart i middelalderen. Enoks bok antyder at sentrum av den flate verden ligger i nord. Men så er det ikke alle som liker Enoks bok, og mener at det er en god grunn til at den ikke er med i Bibelen. Selv om det er passende å sette Jerusalem i midten, kan en også tenke seg at det ultimate sentrum ivaretar funksjoner som ikke passer sammen med store byer. Som jo blir påstått å være tilfelle med denne virvelstrømmen som omtales i nord. Ord om målesnor - det er noe som strekkes ut over landet. Og kan strekkes ut over hele verden. Målesnor og lodd skal strekkes over det, landet skal bli øde og tomt. Jeg vil utstrekke samme målesnor over Jerusalem som over Samaria og bruke . Mannen gikk nå mot øst med en målesnor i hånden og målte tusen alen. .. Men deira målesnor er gått utover heila jorda, deira ord til jorderikets ender. (Den flate verden har flere "verdens ender"). Bare slik at dette er avklart. Jeg tror ikke frimurerne har skrevet bibelen for sin gud. Derimot tror jeg de har omskrevet King James' versjon og perversiert den. Det er altfor mange unike eksemplarer av bibelen til at den kan være fiktiv. Husk at protestantene virkelig ikke likte hva katolikkene drev med. Kan du linke til denne videoen fra Sverige med prestene? Dette bevise i såfall hva jeg har hevdet om at kirken er fullstendig rasert. Den transkjønnede ideologi er ordentlig farlig siden den ufarliggjør pedofili ved at man skal lære barn om seksuell orientering. Dette trenger ikke barn vite om før de er i slutten av tenårene. Hadde jeg hatt barn i skolepliktig alder ville jeg tatt dem ut av skolen inntil pensum ble forandret. Dette gjelder forøvrig barnehager også, da samme vanvittige ideologi blir innprentet der. Som om barn ikke er forvirret nok fra før av. Sykt! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 (endret) "Kan du linke til denne videoen fra Sverige med prestene?" Edit: Byttet ut med en kart-video. Jeg skjønner ikke alltid "krigen" om de ulike bibelversjonene. Endret 12. mars 2019 av Budeia Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 "Kan du linke til denne videoen fra Sverige med prestene?" Det er ikke nytt for de som har fulgt med på artikler i Vårt Land, og lignende. Her er videoen: Dette er det verste jeg har sett og hørt på lang tid! Her er nok et eksempel for hvordan KJV oversetter feil: "The children gather wood, and the fathers kindle the fire, and the women knead their dough, to make cakes to the queen of heaven, and to pour out drink offerings unto other gods, that they may provoke me to anger." Kontra ESV: "The children gather wood, the fathers kindle fire, and the women knead dough, to make cakes for the queen of heaven. And they pour out drink offerings to other gods, to provoke me to anger." Var i siste delen av filmen og derav litt gratis påfyll for maxRPM. Kan du fortsatt nekte for at jeg har rett i min argumentasjon om katolikkene og kirken, ArveSynden? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 (endret) De på ISS er i mine øyne trukket i tråden, som Pinocchio så vokser nesene deres og vikler seg mang en gang i den åpenbare videotriksingenJeg prøver igjen, da det blir ignorert hver eneste gang. Hva med den fysiske ISS-stasjonen man kan se med enkle metoder med egne øyne når den passerer Norge? Har selv sett denne. https://www.dagbladet.no/nyheter/na-kan-du-se-denne-suse-over-himmelen/69664847/amp Endret 12. mars 2019 av CaZpeR 2 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Bare slik at dette er avklart. Jeg tror ikke frimurerne har skrevet bibelen for sin gud. Derimot tror jeg de har omskrevet King James' versjon og perversiert den. Det er altfor mange unike eksemplarer av bibelen til at den kan være fiktiv. Husk at protestantene virkelig ikke likte hva katolikkene drev med. Kan du linke til denne videoen fra Sverige med prestene? Dette bevise i såfall hva jeg har hevdet om at kirken er fullstendig rasert. Den transkjønnede ideologi er ordentlig farlig siden den ufarliggjør pedofili ved at man skal lære barn om seksuell orientering. Dette trenger ikke barn vite om før de er i slutten av tenårene. Hadde jeg hatt barn i skolepliktig alder ville jeg tatt dem ut av skolen inntil pensum ble forandret. Dette gjelder forøvrig barnehager også, da samme vanvittige ideologi blir innprentet der. Som om barn ikke er forvirret nok fra før av. Sykt! Enormt provoserende! Ved å ikke lære barn om seksualitet så legger man heller til rette for pedofili. Barn som ikke vet bedre kan heller ikke si ifra at noe er galt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå