nebrewfoz Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Men Tesla bodde vel på hotel helt til han døde mener jeg også å ha fått med meg. Bra bragd å få til i seg selv bare det. Alle kan bo på hotell dersom noen andre er villige til å betale regningen. Fra 1934 til Teslas død var det i praksis Westinghouse Company som betalte for rommet på Hotel New Yorker. Alle patentene til Tesla hadde utløpt, så han hadde ingen inntekter, og - klok av skade - ingen var villige til å finansiere forskningen hans, for ingen visste om han kom til å forske på det han hadde sagt han skulle forske på, eller om han kom til å følge et innfall i en helt annen retning. Både Einstein og Tesla gjorde sine banebrytende arbeider i relativt ung alder, men Einsteins siste år ble mer verdige enn Teslas. Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Så du deler inn befolkningen ift. IQ om de tror jorda er flat eller rund. Her feiler du igjen; Tesla trodde jorden var flat og jeg vil veldig gjerne se at du argumenterer for at han ikke hadde tilstrekkelig IQ. Istedet lo han regelrett av slike som deg fordi dere ikke forstår at det er kun en teori som kun gir mening i eget hodet + krydret med litt fri fantasi som romskip, aliens etc. Her kommer du med en avledningsmanøver og en påstand, nemlig at Tesla trodde at jorda var flat. Du kommer med påstanden, så da er det du som må dokumentere den. Derfor: Hvor er beviset for at Tesla trodde at jorda var flat? (Og nei, å si at Tesla var kristen er ikke et bevis.) Dessuten - det krever faktisk en spesielt form for dumhet å faktisk tro at jorda er flat, og klare å ignorere alle de åpenbare bevisene for en rund jord. Kan godt hende du er akademisk smart, men ville aldri satt deg til å bygge noe som helst fordi du mangler kapasitet for logikk. Du skriver "at den er 'diktert' av en allmektig gud faller på sin egen urimelighet". Du som ateist kan ikke fornekte at teorien om big bang måtte nødvendigvis være skapt av noe. Big bang-teorien sier ingenting om tiden før ca 1e-43 sekunder etter "noe" skjedde. Hva som skjedde før det sier ikke teorien noe om, og den prøver ikke heller (selv om noen prøver å filosofere over temaet). Innfører man en gud får du bare en uendelig regresjon: Hvor kom guden som skapte universet fra, og hvor oppholdte denne guden seg, om ikke i universet? Ble guden skapt av en gudegud? Og denne av en gudegudegud? Og den igjen av en gudegudegudegud? Og så videre i det uendelige. Ble den første gudegudegude[...]gudeguden til av intet? Men altså, om Bibelen ble diktert av Gud, må man kunne forutsette at den er perfekt, og ikke har noen feil eller selvmotsigelser. Vel, det finnes mange feil og selvmotsigelser i Bibelen, og den er ikke entydig (men må tolkes i så stor grad at de som tror på boka aldri har klart å bli enige om hva som faktisk står der). Altså er den ikke perfekt. Ingenting oppstår av seg selv. Se over. De som tolker bibelen dit hen at den har interne selvmotsigelser og direkte feil forstår bare ikke hva det snakkes om. Tygger haren drøv? Om det ble avklart at kristendommen (bibelen) er den virkelige sannheten, ville du da tro på den? Som jeg har sagt før vet jeg ikke hva som skulle til for at jeg skulle tro på noen gud. Dersom denne guden er allvitende og allmektig vet hun akkurat hva som skal til for at jeg skulle begynne å tro. Denne guden, om den eksisterer, har (så langt) valgt å ikke gi meg det jeg eventuelt skulle trenge for å bli overbevist. Dette vil uansett ligge utenfor min kontroll, og det er derfor heller ikke mitt problem. 8 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Hvorfor er dette relevant? Hitler kunne kommet opp med formelen og det hadde ikke spilt noen rolle. Formelen snakker for seg selv, uavhengig hvem som kom opp med den. Så kan du ikke bare spare oss alle mye bortroting med tid å legg fram "gotchya"-argumentet du tror du har her? Selvsagt er dette relevant. Hvem? Legg også merke til at jeg har lagt til "at sea level". Det burde være et hint. Dem sier det til og med i videon, men det går dem fullstendig hus forbi, for dem er alt for opptatt til å følge en historievinkel enn å stoppe opp og stille spørsmålet hvorfor. THIS INVESTIGATION WOULD NOT BE REQUIRED IF THERE WAS PROOF FOR 1. ROTATION OF EARTH 2. GRAVITY 3. BODIES OF WATER DISPLAYING ANYTHING OTHER THAN LEVEL ON THEIR SURFACE. 4. MEASURABLE CURVATURE. THESE ARE THE FOUR KEY NECESSARY CLAIMS FOR A GLOBE. PROOF IS WHAT WE REQUIRE. An important piece of the puzzle stripped naked and explained in a clear way with correct meanings applied to the words we are taught to believe in. Sophistry is used to make us look the other way, whilst mathematics - the doctrine of ratio and mensuration (of quantities) - manipulates the meaning of nature's ratios of substances by introducing special units and redefining spatial relationships. We are schooled to accept mathematics as a proof of anything. Blatant nonsense, since a definition is neither true nor false, its simply a definition. Your video is a great example of all these things :-) A gas pressure is inversely proportional to its volume by constant temperature. A uniform and consistent natural law, individually, experientially verifiable by all sentient beings. A self-evident truth upon which we rely daily, apply in lived life and that is (correctly) universally accepted by all. How can we ever forget that we have a beating pump and a lung-sack, and that we survive within a pressurised system of real substances, every second of our life. Why are explanations of reality not explained using this but by invoking magical gravity devoid of substance? Academia is taught to deny/ignore/overlook that there must be a real body (the Subject of the sentence) of a certain Quantity, with certain Qualities (the Object of the sentence), and to which Boyle's law actually applies. lol; In Academia you learn concepts that deny the existence of a subject (of a sentence); that deny the need for a real physical body whose quality or property it is. Damn that missing trivium :-) As a mutual friend would say: Show me it ! Show me it ! If you can't produce the substance and the practical demonstration, get tae fuck. Preferring to forget direct reality in favour of nonsense born from philosophical idealism, (sorry I mean pure pish), the academics are still scared to come out to play, Scared because they know they can only lose when reasoning against common sense. Scared to face reality and meet it head on, because then they would need to take responsibility for their actions. Tough titty I say, about time they all got real. Akkurat, som TwfA sa; de tilpasset fortellingen for å passe med profetiene. En folketelling under romertiden kartla hvor folk faktisk bodde (- slik at romerne kunne kreve inn skatt fra dem -), og det var derfor ingen grunn for J&M til å dra til Betlehem. Jesus ble nok født i Nazareth og vokste opp i Nazareth og som evangeliene forteller, det var der han begynte å samle folk rundt seg. Alt omkring Jesu fødsel og tidlige liv ble diktet opp lenge etter han var død, og det meste av det han skal ha gjort mens han levde er nok også fri fantasi skapt av fanatikere. Du kunne ha vært en av dem, hadde du bare vært litt bedre til å skrive. Du fornekter bevisene, dette betyr ikke at de forsvinner av den grunn. Skjønt du argumenterer vel for at dette helt tilfeldig faller sammen med bibelen. Tenk at vi som mener jorden er flat har beviser om at boken vi tror på er korrekte og dere globere har en teori som ikke kan bevises. Dere er sterke i troen må jeg si. Ja, jeg har sett det mange ganger. Det har feil vinkler, det har feil avstander, og du får ingenting av det vi lett kan måle og observere av sola til å stemme med det. Med andre ord det kart som er enkelt beviselig feil. https://www.youtube.com/watch?v=OY-zXGdwfoo Nå beviser du at du ikke aner hvordan disse kompassene virker. Et kompass lagd for oss, virker fint i Australia, på samme måte som et sør-kompass virker fint her - siden begge har en nål som legger seg parallellt med det sør-nord-gående magnetfeltet. Det er ikke noe fundamentalt forskjellig mellom disse kompassene, slik du hentyder til. Og ja, jeg har en kollega som driver aktivt med orientering, så jeg har sett og prøvd kompass for sørlige halvkule. Det er fullt brukbart her, du må bare holde det litt på skrå for at kompassnålen ikke skal skrape ned i bunnen på kompasshuset. Da er det jo en forskjell. Kartet er helt feil. Vinkler, avstander og størrelser. I tillegg er det umulig å tegne inn solas bane som stemmer med det vi måler. Når det helt grunnleggende er feil, gidder jeg ikke bruke tid på resten. Alt stemmer jo. Til og med tidspunktene. Hvem stikker av fra debatten nå? Takk for å bevise nok en gang at du ikke bryr deg om at detaljene i det du poster er beviselig feil. Du påstår at kartet du postet var korrekt mhp solas bane, men klarer ikke å vise til en eneste detalj i solas bane på kartet som stemmer med virkeligheten. Men jeg kan gjøre det lett: Vis meg posisjonen til sola på et gitt tidspunkt i løpet av året (du kan velge) på kartet ditt, som stemmer med det vi kan måle i virkeligheten. Og da mener jeg virkelig at det skal stemme, ikke være sånn ca. rett hvis du kaster et blikk ut uten å måle noe. Vis meg ett eneste slikt punkt på kartet ditt som stemmer, og jeg vil bli imponert. Problemet ditt er at du ikke klarer, for du bryr deg ikke om at detaljene i kartet ditt er totalt feil. Se svarene over. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Du påstår at alt stemmer, men kan ikke vise konkret til det, fordi det ikke stemmer. Jeg kan også påstå at jeg er Kongen av Danmark. Det betyr ikke at det er sant. Det finnes forresten bevis for alle 4 punktene du nevner, men det fornektes av FEere. At jorden er rund er ikke en teori, det er fakta. Flat jord er en teori. En som med enkelthet motbevises. Endret 8. mars 2019 av Benbjo 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Du fornekter bevisene, dette betyr ikke at de forsvinner av den grunn. Skjønt du argumenterer vel for at dette helt tilfeldig faller sammen med bibelen. Tenk at vi som mener jorden er flat har beviser om at boken vi tror på er korrekte og dere globere har en teori som ikke kan bevises. Dere er sterke i troen må jeg si. Det er ikke snakk om bevis - det er snakk om fortellinger som det ikke finnes andre bevis for enn fortellingen selv. Grunnen til at dette faller sammen med bibelen er at det er der fortellingen står. At en bok finnes er ikke bevis for at det som står i den er historisk riktig. (Jeg trodde vi hadde vært igjennom dette mange nok ganger nå.) At byen Jerusalem er nevnt i bibelen er ikke bevis for at resten av det som står der er sant. Forøvrig finnes det plenty bevis for globen og plenty bevis for at flatjordsmodellen må være feil. Hvorfor ser det ut som at stjernehimmelen roterer forskjellig vei i Norge og i Sør-Afrika, igjen? Globe-modellen sier at det er fordi globen roterer og fordi Norge ligger på den nordlige halvkule og Sør-Afrika på den sydlige halvkule. Hvordan forklares dette på en flat jord, igjen? Og hvorfor er det ingen rotasjon av stjernehimmelen når man står på ekvator og ser rett opp? Der farer stjernene over himmelen fra øst mot vest, og de bruker ca. 24 timer "på en runde", dvs. før de dukker opp igjen. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 THIS INVESTIGATION WOULD NOT BE REQUIRED IF THERE WAS PROOF FOR 1. ROTATION OF EARTH 2. GRAVITYDet faktum at ting øker farten er et bevis på at en kraft påvirker. Slik oppførsel er fysisk umulig uten ytre påvirkning. 3. BODIES OF WATER DISPLAYING ANYTHING OTHER THAN LEVEL ON THEIR SURFACE. 4. MEASURABLE CURVATURE. THESE ARE THE FOUR KEY NECESSARY CLAIMS FOR A GLOBE. PROOF IS WHAT WE REQUIRE. An important piece of the puzzle stripped naked and explained in a clear way with correct meanings applied to the words we are taught to believe in. Sophistry is used to make us look the other way, whilst mathematics - the doctrine of ratio and mensuration (of quantities) - manipulates the meaning of nature's ratios of substances by introducing special units and redefining spatial relationships. We are schooled to accept mathematics as a proof of anything. Blatant nonsense, since a definition is neither true nor false, its simply a definition. Your video is a great example of all these things :-)Kun sophistry. A gas pressure is inversely proportional to its volume by constant temperature. A uniform and consistent natural law, individually, experientially verifiable by all sentient beings. A self-evident truth upon which we rely daily, apply in lived life and that is (correctly) universally accepted by all. How can we ever forget that we have a beating pump and a lung-sack, and that we survive within a pressurised system of real substances, every second of our life.Mer sophistry. Why are explanations of reality not explained using this but by invoking magical gravity devoid of substance? Academia is taught to deny/ignore/overlook that there must be a real body (the Subject of the sentence) of a certain Quantity, with certain Qualities (the Object of the sentence), and to which Boyle's law actually applies. lol; In Academia you learn concepts that deny the existence of a subject (of a sentence); that deny the need for a real physical body whose quality or property it is. Damn that missing trivium :-)Fortsetter med sophistry. As a mutual friend would say: Show me it ! Show me it ! If you can't produce the substance and the practical demonstration, get tae fuck. Preferring to forget direct reality in favour of nonsense born from philosophical idealism, (sorry I mean pure pish), the academics are still scared to come out to play, Scared because they know they can only lose when reasoning against common sense. Scared to face reality and meet it head on, because then they would need to take responsibility for their actions. Tough titty I say, about time they all got real.Og avslutter med sophistry. Jeg har ingen aning hva denne teksten hadde som formål. Har du? I så fall, forklar gjerne. 5 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Siden lufttrykk brukes som argument for at jorden må være kapslet inn og rommet ikke finnes kan dette være en god referanse: Vi vet av målinger at Mount Everest ligger på rundt 33% av trykket ved havnivå - eller så. Noe man kan se av grafen også. Til dette følger to spørsmål: 1. Hvis man fortsetter grafen videre mot høyre, hva vil trykket være ved 50.000 meter? 100.000 meter? 2. Hvor lavt må trykket være for at man skal si det er vakuum? Man skal være bra sveiseblind om man ikke ser at uansett hvor lavt man setter trykket for å kalle det "rommet" så vil kurven komme dit ved en eller annen høyde. Endret 8. mars 2019 av fokkeslasken Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Her kommer du med en avledningsmanøver og en påstand, nemlig at Tesla trodde at jorda var flat. Du kommer med påstanden, så da er det du som må dokumentere den. Derfor: Hvor er beviset for at Tesla trodde at jorda var flat? (Og nei, å si at Tesla var kristen er ikke et bevis.) Dessuten - det krever faktisk en spesielt form for dumhet å faktisk tro at jorda er flat, og klare å ignorere alle de åpenbare bevisene for en rund jord. Det er ikke mulig tro at jorda er rund og samtidig tro Gud's ord. Hele boka igjennom handler om at jorda ikke kan rotere ift. dette temaet. Ser du ikke noe problem for en som tror Gud's ord, at vedkommende skal akseptere, matematiske formler som bunner i djevelens tall? I tillegg kan dette ikke bevises. Du kan velge tro på at teorien stemmer og synes noen at en matematisk formel er tilstrekkelig, har ikke jeg noe problemer med å respektere dette. Tesla fortale at Einstein tok feil og Einstein har tilsynelatende innrømmet at Tesla var verdens smartest mann. Sier det igjen for evt. "historiebøker"; Newton, Darwin og Einstein var frimurere. Det som er åpenbare beviser for deg er like åpenbare argumenter i mot for dem som tror jorden er flat. Da kan jeg argumentere for at det kreves en spesiell for for dumhet for at man faktisk kan tro jorda er rund. Uansett oppsummerer man dette slik; en av leirene er blitt forledet og det betyr ikke at man er dum selv om man har gått på limpinnen. Dessverre tror jeg konsekvensene blir mye større om det blir klargjort at jorden er flat ettersom det er veldig mange mennesker som har viet livet sitt til arbeid ved globeteorien som utgangspunkt og kanskje identifiserer seg selv slik. Big bang-teorien sier ingenting om tiden før ca 1e-43 sekunder etter "noe" skjedde. Hva som skjedde før det sier ikke teorien noe om, og den prøver ikke heller (selv om noen prøver å filosofere over temaet). Innfører man en gud får du bare en uendelig regresjon: Hvor kom guden som skapte universet fra, og hvor oppholdte denne guden seg, om ikke i universet? Ble guden skapt av en gudegud? Og denne av en gudegudegud? Og den igjen av en gudegudegudegud? Og så videre i det uendelige. Ble den første gudegudegude[...]gudeguden til av intet? Men altså, om Bibelen ble diktert av Gud, må man kunne forutsette at den er perfekt, og ikke har noen feil eller selvmotsigelser. Vel, det finnes mange feil og selvmotsigelser i Bibelen, og den er ikke entydig (men må tolkes i så stor grad at de som tror på boka aldri har klart å bli enige om hva som faktisk står der). Altså er den ikke perfekt. Akkurat. Dette må være skapt av noe. Selv om jeg langt i fra har en forklaring på hvorfor Gud skapte verden, har jeg ingen problemer med å forstå hvorfor enkeltindividet vil selv opphøye seg til denne statusen. Slik kan man rettferdiggjøre sine egen handlinger selv om man vet at de bryter alt av etikk og moral. Siden dette er diagnosen som kan settes på tilnærmet samtlige politikere, prester (siden de formidler at de kan gi tilgivelse og frelse) og monarker/presidenter, er det ingen tvil om at narsissistisk sosiopat, er den mest dekkende beskrivelsen. Husk at Jesus lover oss evig liv om vi følger Han. Bibelen er perfekt, akkurat slik Gud er. Derimot er vi mennesker alt annet enn perfekte. Ta utgangspunkt i de 10 bud. Om samtlige mennesker fulgte disse til punkt og prikke ville man ikke hadd behov for et juridisk system (dette er korrupt og burde avskaffes med at man virkelig holdes ansvarlig av sine likemenn). Man ville ikke hadd tjuveri, drap, utroskap etc. For at det i det hele tatt skulle bli noen som finner veien til himmelen måtte Gud ofre sin egen sønn, for din - min - alle andre, sin skyld. Om ikke det er ekte kjærlighet og en maktdemonstrasjon i at Gud er perfekt, vet ikke jeg hva mer du forlanger. Om du klarer noen gå ustraffet om de bryter med din etikk og moral er du i alle fall et bedre menneske enn meg. Tygger haren drøv? Mangel på forståelse kan utfolde seg i mange forskjellig former. Som jeg har sagt før vet jeg ikke hva som skulle til for at jeg skulle tro på noen gud. Dersom denne guden er allvitende og allmektig vet hun akkurat hva som skal til for at jeg skulle begynne å tro. Denne guden, om den eksisterer, har (så langt) valgt å ikke gi meg det jeg eventuelt skulle trenge for å bli overbevist. Dette vil uansett ligge utenfor min kontroll, og det er derfor heller ikke mitt problem. Håper virkelig dette ikke betyr hva jeg tror det betyr. Siden du bruker benevnelsen "hun" i stedet for "Han". Uansett er det ditt valg og jeg kan ikke annet en råde deg til at du burde tenke deg om to ganger. Kan kun snakke for egen del; 5 til 30 år siden og du ville fortalt meg at jeg skulle begynne tro på Gud ville du fått meg til å le godt. At Herrens veier er uransakelige og mystiske kan jeg bekrefte. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Siden lufttrykk brukes som argument for at jorden må være kapslet inn og rommet ikke finnes kan dette være en god referanse: Vi vet av målinger at Mount Everest ligger på rundt 33% av trykket ved havnivå - eller så. Noe man kan se av grafen også. Til dette følger to spørsmål: 1. Hvis man fortsetter grafen videre mot høyre, hva vil trykket være ved 50.000 meter? 100.000 meter? 2. Hvor lavt må trykket være for at man skal si det er vakuum? Man skal være bra sveiseblind om man ikke ser at uansett hvor lavt man setter trykket for å kalle det "rommet" så vil kurven komme dit ved en eller annen høyde. Jeg er rimelig sikker på at du kan få ut den matematiske formelen for den kurven der og korrelere det til tyngdekraften om man ønsker. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Håper virkelig dette ikke betyr hva jeg tror det betyr. Siden du bruker benevnelsen "hun" i stedet for "Han". Uansett er det ditt valg og jeg kan ikke annet en råde deg til at du burde tenke deg om to ganger. Kan kun snakke for egen del; 5 til 30 år siden og du ville fortalt meg at jeg skulle begynne tro på Gud ville du fått meg til å le godt. At Herrens veier er uransakelige og mystiske kan jeg bekrefte. Og her har du beviset: 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Akkurat. Dette må være skapt av noe. Selv om jeg langt i fra har en forklaring på hvorfor Gud skapte verden, har jeg ingen problemer med å forstå hvorfor enkeltindividet vil selv opphøye seg til denne statusen. Slik kan man rettferdiggjøre sine egen handlinger selv om man vet at de bryter alt av etikk og moral. Siden dette er diagnosen som kan settes på tilnærmet samtlige politikere, prester (siden de formidler at de kan gi tilgivelse og frelse) og monarker/presidenter, er det ingen tvil om at narsissistisk sosiopat, er den mest dekkende beskrivelsen.Ok. Husk at Jesus lover oss evig liv om vi følger Han.Og om vi ikke følger ham er det evig pine. For det er jo ikke psykotisk på noen måte. Endret 8. mars 2019 av fokkeslasken 4 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Newton, Darwin og Einstein var frimurere. Jeg vet ikke om dette er sant, og hvis det er det forstår jeg ikke hva det har med saken å gjøre. Du, derimot, er en terraplanist, så hvordan kan vi tro på noe av det du skriver? Du, som mener at hele bibelen er full av forklaringer på at jorda ikke kan rotere? Jeg tror det går rundt for deg - på mer enn én måte. 5 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 @AnArv: Du kan jo skaffe deg denne simulatoren her og fortelle oss hva du synes etterpå. Lar seg sikkert kjøpe for en slikk og ingenting på Steam powered eller et liknende sted: 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Kan kun snakke for egen del; 5 til 30 år siden og du ville fortalt meg at jeg skulle begynne tro på Gud ville du fått meg til å le godt. At Herrens veier er uransakelige og mystiske kan jeg bekrefte. Var det konspirasjonsteorier som fikk deg inn i religion, eller ble du religiøs før du "oppdaget" at jorda er flat? 3 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Nå beviser du at du ikke aner hvordan disse kompassene virker. Et kompass lagd for oss, virker fint i Australia, på samme måte som et sør-kompass virker fint her - siden begge har en nål som legger seg parallellt med det sør-nord-gående magnetfeltet. Det er ikke noe fundamentalt forskjellig mellom disse kompassene, slik du hentyder til.Da er det jo en forskjell. God dag mann. Økseskaft. Fint at du tydelig viser at du ikke forstår det med kompass, og ikke har noe argument. Kartet er helt feil. Vinkler, avstander og størrelser. I tillegg er det umulig å tegne inn solas bane som stemmer med det vi måler. Når det helt grunnleggende er feil, gidder jeg ikke bruke tid på resten. Alt stemmer jo. Til og med tidspunktene. Hvem stikker av fra debatten nå? Takk for at du nok en gang poengterer at du ikke bryr deg det spøtt om at flatjordkartet ditt er beviselig feil på alle detaljer. Kartet du viser har feil avstand Oslo-Bergen i forhold til andre avstander, og totalt feil avstand Sydney-Perth eller Sydney-Cape Town. Kartet du viser har tider for soloppgang og solnedgang som ikke stemmer med det du, jeg og alle andre kan se hver dag. Kartet du viser har en sol som kommer og går i andre retninger enn det alle kan se og måle. Og du bare "Alt stemmer jo." uten å tørre å se på en eneste av detaljene jeg nevner. Jeg forundrer meg stadig over at du så åpenlyst viser at du ikke bryr deg om kartet er riktig og sant, eller helt feil, bare at det er flatt. 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Og om vi ikke følger ham er det evig pine. For det er jo ikke psykotisk på noen måte. Siden det ikke er tvang inne i bildet kan du absolutt ikke definere dette som psykotisk. Man blir fortalt hvordan starten var, historien i mellom og hvordan slutten vil bli. Dermed er det opp til hver enkelt om de finner dette troverdig. Siden du blir tilgitt for alt det gale du har gjort ville ikke noen i en psykotisk tilstand kunne foretatt seg noe slik. Da ville man heller handlet i affekt og straffet vedkommende. Gud forstår hvorfor vi synder og dermed er det opp til oss selv om vi vil ha Hans tilgivelse. Jeg vet ikke om dette er sant, og hvis det er det forstår jeg ikke hva det har med saken å gjøre. Du, derimot, er en terraplanist, så hvordan kan vi tro på noe av det du skriver? Du, som mener at hele bibelen er full av forklaringer på at jorda ikke kan rotere? Jeg tror det går rundt for deg - på mer enn én måte. Du fikk meg til å le. Ordentlig, så du skal ha kred for kreativiteten Angående frimurere er de satanister og derav gjør alt hva de kan for at Gud skal bli motarbeidet. Derav mener jeg det absolutt ikke er uvesentlig at disse tre er frimurere. Man kan heller ikke fornekte at for inntil ca. 120 år siden trodde majoriteten av vitenskapsmenn på Gud. Hvorfor kan ikke en vitenskapsmann tro på Gud? Dere tror på en teori og anser Gud som en slik. Ingenting kan bevises annet enn at vi alle vet at noe må ha skapt dette. Ta en titt på deg selv og din egen kropp, hvor finjustert du er og hvilken enorm kapasitet hjernen din har. At noen seriøst kan argumentere for at dette har utviklet seg fra fiskene og at man ikke er skapt akkurat slik, er helt ubegripelig fra mitt ståsted. Se kraniet ditt og den komplekse strukturen dette har. Selv om vi ligner mest på sjimpansene med 98,8% er det allikevel ca. 30 millioner genetiske forskjeller. For at man skal sette dette litt i perspektiv. Forskjellen mellom kvinner og menn er 6500. Alle vet hvor forskjellig disse to kjønnene er! Gjør deg opp din egen mening. Kan hverken omvende eller overbevise deg om noe som helst. Forøvrig siden jeg sluttet med den norske helgefylla har rotasjonen gitt seg du. Kan også ha en sammenheng med at begge beina er godt plantet på jorda og at jeg derav er "jordet" skikkelig. Var det konspirasjonsteorier som fikk deg inn i religion, eller ble du religiøs før du "oppdaget" at jorda er flat? Har aldri trodd at jorda var rundt. Syntes dette var svada som barn, likte ikke science fiction filmer slik mange av vennene mine gjorde og har heller ikke forandret seg med årene. Har rett og slett aldri gitt mening for min del. Hvordan jeg oppdaget Gud's ord kan bare han vite for jeg var virkelig prototypen du ville satt huset ditt på at aldri ville gå den veien. Konspirasjonsteoriene er det jødene som er bak, i den virkelige formen, siden de avviste Jesus. Se bare hvordan de har tuklet med historielinjen med Noah's ark, tårnet i Babel og pyramidene for at dette skal stemme overens med deres versjon, slik at Jesus ikke kunne være frelseren. Slik djevelen gjør dette blir det reversert slik at de som ser etter sannheten blir stemplet som konspirator. De aller fleste takler ikke dette siden man har det store flertallet i mot seg. Derav er det en utrolig effektiv måte å stoppe motstanderen. Hva som kanskje kan være bekymringsverdig er at det slippes hele tiden små drypp av sannheter og dette er neppe tilfeldig. Nå er det aller viktigste at man klarer sette hvite opp mot svarte i USA og hvite mot muslimer i Europa. Derav mister folk fokuset på hva som er viktig og "slummen" anført av Hollywood er helt åpen om at de drikker blod og har sataniske ritualer. Se bare hvilke filmer som blir sluppet til voksne og barn, halftime i Superb Owl og musikkvideoer fra Katy Perry, Maron5 etc. Kjendiser som bruker alle mulige sataniske symboler, inkl. Messi og Ronaldo som blir omtalt som g.o.a.t. Alt dette for at vi ikke skal avsette regjeringer og ta makten tilbake til folket. I stedet vil kontanter forsvinne, jobber vil forsvinne, husene vil bli tatt vekk fra folk og man blir overvåket ned til minste detalj. Se bare SmartMeter; de vet når du er hjemme eller ikke! Da kaoset er komplett vil marxist-kommunismen komme inn som en reddende "engel" og sørge for at alle har husrom, garantert inntekt (ikke slik at du kan leve, men eksistere) og mat du kan spise (som er GMO-produsert) slik at du blir feit og syk. Hvor mye motstand kan en feit person yte kontra en som er frisk og sunn. Logikken følger over alt. Alt bunner ned i; mener du Erna Solberg, regjeringen og politiet kan ta bedre vare på dine interesser og beskytte deg mot omverdenen eller er du den som kan ta disse avgjørelsene best for din egen del? Hvorfor skal du betale for at noen har påført seg selv livsstilssykdommer fordi de ikke kan kontrollere seg selv? Er ikke alltid politet kun minutter unna når sekundene teller? God dag mann. Økseskaft. Fint at du tydelig viser at du ikke forstår det med kompass, og ikke har noe argument. Jeg forstår veldig godt hvorfor man trenger to kompass om den NH er 90º og den SH er ~70º. Som du forklarte kan du bruke det fra Australia her om du justerer litt på dette. Sannsynligvis det samme der om du om du bruker et fra Norge. Takk for at du nok en gang poengterer at du ikke bryr deg det spøtt om at flatjordkartet ditt er beviselig feil på alle detaljer. Kartet du viser har feil avstand Oslo-Bergen i forhold til andre avstander, og totalt feil avstand Sydney-Perth eller Sydney-Cape Town. Kartet du viser har tider for soloppgang og solnedgang som ikke stemmer med det du, jeg og alle andre kan se hver dag. Kartet du viser har en sol som kommer og går i andre retninger enn det alle kan se og måle. Og du bare "Alt stemmer jo." uten å tørre å se på en eneste av detaljene jeg nevner. Jeg forundrer meg stadig over at du så åpenlyst viser at du ikke bryr deg om kartet er riktig og sant, eller helt feil, bare at det er flatt. De påstandene du tar utgangspunkt i krever at du tror jorden er rund med alle de beregningene dette har medført. Tror du noen er smarte nok til at de kan ha manipulert disse tallene om det hadde bestemt seg for at vi skulle villedes? I biblen er det snakk om de fire vinder og disse kan ha blitt benyttet i hvordan man kan forlede om man flyer mye lengre avstander på kortere tid enn fortalt. Det eneste jeg gjerne skulle ha avklart er Antarktis. Hvorfor er det kun et firma som arrangerer turer dit (150 nettsider med samme eier) og han var i det Amerikanske forsvaret tidligere. En tilbakemelding hos et av disse stedene fortalte at de hadde sett isbjørn der. Såvidt jeg vet er det kun nordpolen som har dette. Hvorfor blir passasjerene fraktet med militærfly slik at de ikke kan se ut? Var det du TomWaitsForAlice som snakket om at det tok kun et par timer i mellom Norge og Canada med fly? Om det evt. var noen andre; kan du fortelle hvilken flyplass dere tok av fra og landet ved? Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Og avslutter med sophistry. Jeg har ingen aning hva denne teksten hadde som formål. Har du? I så fall, forklar gjerne. De "bevisene" holder ikke mål og det vet du utmerket godt selv også. Teksten har som formål det samme som Tesla sa. Det er beskrevet nydelige matematiske formler, men uten forankring i virkeligheten. Folk og kanskje viktigere; vitenskapsmenn, har tatt de for sannheter uten at de virkelig tenker seg om. Opplest og vedtatt. Akkurat som i religion. Se bare hva katolikkene har klart gjøre med over 1 milliard mennesker i den katolske kirke. "Kristne" mennesker tilber satan. Katolikkene lagde Islam, hvor de også tilber satan. De hevder til og med at prester kan frelse og tilgi!! Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Nok en gang skriver du bare piss! Du kan reise til Antarktis med hurtigruta hvert år. Og du trenger ikke noen spesiell tillatelse. Båten går fra Sør-Amerika. Og som jeg har nevnt tidligere var mine foreldre på en slik tur for akkurat to år siden. Lenke til kommentar
7RQE101Q Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Sidekomentar Bibelen er perfekt, akkurat slik Gud er. Derimot er vi mennesker alt annet enn perfekte. Ta utgangspunkt i de 10 bud. Om samtlige mennesker fulgte disse til punkt og prikke ville man ikke hadd behov for et juridisk system (dette er korrupt og burde avskaffes med at man virkelig holdes ansvarlig av sine likemenn). Man ville ikke hadd tjuveri, drap, utroskap etc. For at det i det hele tatt skulle bli noen som finner veien til himmelen måtte Gud ofre sin egen sønn, for din - min - alle andre, sin skyld. Om ikke det er ekte kjærlighet og en maktdemonstrasjon i at Gud er perfekt, vet ikke jeg hva mer du forlanger. Om du klarer noen gå ustraffet om de bryter med din etikk og moral er du i alle fall et bedre menneske enn meg. Du er klar over at bibelen ettertykelig sier at DU skal dømmens til evig pinsel for brudd på de ti bud, samt brudd på en hel del av de andre lovtekstene som er i GT. Du slipper ikke unna guds straff og du selv vill bli straffet ifølge dine egen utsagn. De ti bud er, i forhold til bibelen, tilbakevirkende i straff, og du har selv inrømet å ha brutt minst et av dem (mistenker flere av dem). Og når det kommer til praktisk bevis, siden du ikke tror på det du ikke selv kan føle og ta på, hvorfor tar du ikke en liten reisetur for å oppdage deg selv og reise til "jordens 4 hjørner". Kan jeg anbefale følgende reiserute; Norge - Frankfurt Frankfurt - johanesburg, sør afrika Johanesburg - perth Perth - sydney Syney - santiago, chile Santiago - frankfurt Frankfurt - Norge Alle flyturene over er direkteruter også kan du ta solobservasjoner og stjerne observasjoner på hver mellomlanding. Du kan da med letthet bevise at kart og tereng ikke henger samme med en rund jord og du vill da ha alle de fysiske bevis du trenger for å bevis at jorda er flat. Hvis du gjør det og fremskafer nevnte bevisene så skal jeg og alle de andre her skifte mening ganske så raskt skal du se. Edit, rettet keyboard feil Endret 8. mars 2019 av 7RQE101Q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå