Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Du kan nekte forstå hva du vil for meg. Om du heller ikke ser sammenhengene er det også i orden. Helt uvesentlig, da ingen kan tvinge deg. Om kristendommen ble gjort kjent at den virkelig eksisterte, ville du blitt kristen da?

Kom med konkete beviser, så kan vi diskutere hva Tesla mente. I all hovedsak alle kristne er i stor grad enige i at jorden er runde, så at Tesla var kristen betyr at han statistisk sett mente jorden er rund :)

Ellers er jeg ikke i tvil om at kristendommen eksisterer, ganske kjent er krisendommen også. Men jeg er fortsatt ikke kristen.

Men ja, om en eller annen gud blir bevist vitenskaplig så er det jo ikke så mye å tro på lengre, da vet man. Slik som at jorden er rund, det er dokumentert fakta.

Men uansett sitter ikke Tesla med fasiten her, hva han mener er egentlig uvesentlig. Det gjelder både om han mente den var rund, firkantet, dildoformet eller flat..

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom med konkete beviser, så kan vi diskutere hva Tesla mente. I all hovedsak alle kristne er i stor grad enige i at jorden er runde, så at Tesla var kristen betyr at han statistisk sett mente jorden er rund :) Dette kan du umulig verifisere. 

Ellers er jeg ikke i tvil om at kristendommen eksisterer, ganske kjent er krisendommen også. Men jeg er fortsatt ikke kristen.

Men ja, om en eller annen gud blir bevist vitenskaplig så er det jo ikke så mye å tro på lengre, da vet man. Slik som at jorden er rund, det er dokumentert fakta. Du har en teori du tror på. Ingen har enda bevist den utover en matematisk formel. Om jeg forstår deg riktig ville du blitt kristen om noen kunne gitt et svar som ikke kunne utfordres og da fungerer det aller viktigst; Hjertet! De aller fleste ateister vil fortsatt fornekte og da sitter ikke "problemet" i mellom ørene. Alle som har levd en liten stund vet at det er utrolig mange idiotiske og morsomme ting man kan foreta seg som gir kortvarig lykke, hvor langtidseffekten er fullstendig fraværende. Siden de aller flest er på konstant lykkejakt, selv langt oppe i årene, har flere enn tidligere mistet perspektivet på hva som faktisk betyr noe. Derav viser du at du ser etter sannheten og ikke har skylapper for eventuelle framtidige hendelser som kan fastslå at den "ene siden har rett". Om vi kommer til å oppleve at dette i vår tid er uvisst. Uansett er det spennende og ikke minst interessant. Den som lever får se.

Men uansett sitter ikke Tesla med fasiten her, hva han mener er egentlig uvesentlig. Det gjelder både om han mente den var rund, firkantet, dildoformet eller flat.. Poenget var at ArveSynden mente mangel av IQ var felles for alle som tror at jorden er flat. Tesla hadde sikkert sine mangler han også, men IQ var definitivt ikke et av problemområdene. 

Lenke til kommentar

Du kan bevise formen flere måter helt selv, om du er interessert :)

Det er noe alle kan gjøre, men det krever ett minimum av kunnskap.

Det er bevist såpass at du selv kan observere ISS(til og med uten kikkert), med litt kunnskap kan du også kalkulere avstand og størrelse på ISS.

Lenke til kommentar

Et typisk eksempel på det er jo Jesu fødsel. Familien bodde i Nasareth, men ettersom profetien sa at Messias skulle bli født i Betlehem, måtte de "finne på noe" slik at Maria kunne føde i Betlehem.

Matthew explains that after Jesus' birth in Bethlehem (fulfilling the prophecy in Micah 5:2), his family fled to Egypt to avoid the killing of infants by Herod the Great (fulfilling the prophecy in Jeremiah 31:15). After Herod died, God told the family to return (fulfilling the prophecy in Hosea 11:1). Because Herod's son also had a bad reputation, they decided to return to their previous residence in Nazareth. This doesn't fulfill one particular prophecy, but several obscure ones hint at it.

Matthew 2:23 points out that this move fulfilled prophecies. But notice that Matthew is not quoting one particular prophet, he is giving a general summary of what multiple prophets have said. The name Nazareth might be derived from the Hebrew word for “branch.” There are numerous prophecies concerning the Messiah being called the Branch, such as Isaiah 11:1. The best case, however, is that the region of Galilee had a poor reputation (John 7:52) and the town of Nazareth had an even poorer reputation (John 1:46). The Hebrew word netzer, from which Nazareth is derived, refers to the small twigs that are worthless (Isaiah 14:19John 15:21). Such was deemed an appropriate name for a small village of little use. There are several prophecies dealing with people despising the Messiah, such as Isaiah 53:2-3 and Psalms 22:6. The Messiah's coming from a despised area was foretold in Isaiah 9:1-2. It is possible that Matthew is stating that by coming from Nazareth the foundations for Jesus’ eventual rejection were being laid.

Lenke til kommentar

Bare svar på spørsmålet. Hvem?

Hvorfor er dette relevant? Hitler kunne kommet opp med formelen og det hadde ikke spilt noen rolle.

Formelen snakker for seg selv, uavhengig hvem som kom opp med den.

Så kan du ikke bare spare oss alle mye bortroting med tid å legg fram "gotchya"-argumentet du tror du har her?

Her er det mørte natta altså :)

Skylappene og ørepluggene kom kjapt frem igjen ser jeg. :p

Ble det for vanskelig å kontre? ;)

Lenke til kommentar

post-507394-0-10469800-1551947160_thumb.png

Eller video:

Korrekt, det er så stor forskjell mellom de 2 punktene. Men flerfers glemmer alltid å stille spørsmålet hvorfor?

Istedenfor, så turer de av gårde med kunnskapsløsheten sin og en overkompensert overbevisning at eventyret deres er korrekt som om de har noe som motbeviser virkeligheten.

Spørsmål: Hva er trykkforskjellen mellom disse to røde punktene?

post-507394-0-36258200-1551946904_thumb.png

Eller disse to?

post-507394-0-80260900-1551946904_thumb.png

Eller disse tre?

post-507394-0-39277200-1551946905_thumb.png

Hvorfor er det forskjell mellom disse punktene?

Hvorfor, hvis jorden er flat og i et trykkammer, synker trykket rundt deg jo høyere opp fra bakken du flytter deg?

Hvorfor er det 1013mbar ved havoverflaten, mens det er 337mbar på toppen av Mount Everest?

Hvis vi var i et trykkammer ville trykket vært tilnærmet likt overalt. Så hvorfor er det da trykkforskjeller jo høyere opp du flytter deg? Altså lavere trykk jo høyere du er?

Legg også merke til at jeg har lagt til "at sea level". Det burde være et hint. Dem sier det til og med i videon, men det går dem fullstendig hus forbi, for dem er alt for opptatt til å følge en historievinkel enn å stoppe opp og stille spørsmålet hvorfor.

Endret av JTHammer
  • Liker 5
Lenke til kommentar

All tilgjengelig informasjon om Tesla viser at han ikke var freemason (hvilket Newton, Darwin og Einstein) var. Hvor han regelrett håner Einstein sin teori og de som støtter den. Ikke var han kirkegjenger heller som kanskje har en sammenheng med at kirken er korrupt. Han evnet noe veldig få klarer; tenke helt selvstendig.

Han var også forelsket i en due og trodde man kunne lese tanker via netthinnen. Én god tanke validerer ikke alle andre tanker. I religion kanskje, men ikke innen vitenskap.

attachicon.gifTesla quote i.png

Tesla tar feil?

Han tar hvertfall feil i dag, da relativitet har blitt bevist. Siden du ikke tror på satellitter kan kanskje Hafele-Keating eksperimentet fra 1971 være av interesse.

Ikke nødvendigvis, nei.

Objektet må være stort nok for at du skal kunne se det gå over horisonten til det forsvinner.

Ingenting har endret seg, det er bare du som ikke vil forstå.

Det er rart med det hvordan ting kan være ute av synet av flere grunner. Det kan være verdt å merke seg at utvetydige bilder av båter som forsvinner over horisonten utelukkende er av store båter.

Det er rart med det.

Man skal ikke tro sine egne øyne mao?

Du kan ikke alltid stole på øynene dine nei. Helt korrekt.

Som tidligere sagt: Du ser alltid nesen din. At man aldri legger merke til den burde si litt om hvor selektiv hjernen er. Hjernen "hjelper" deg der den finner det fornuftig. Helt uten å spørre deg om lov eller fortelle deg at den gjør det.

Nei, det er ikke feil. Jeg synes fortsatt det er rart at du (AnArv) ikke bryr deg om at de beviselige faktaene som avstander, vinkler og solas bane ikke stemmer med flat jord.

Syntes du egentlig det?

Sist jeg sjekket eksisterer kristendomen, men om en tror på innholdet er en annen sak.

Her er en jeg tror på like mye som alle de andre bibelhistoriene. Når sant skal sies finner jeg denne hendelsen mer troverdig.

(en haug med bilder)

Ingen påstår gravitasjon forhindrer vann fra å gå over i gassform.

Se det. Der falt vel hele rekken med bilder fra hverandre.

Vel... Om du ikke kan dokumentere at det er hva vitenskapen påstår, da. Hvis ikke, da har du nettopp forsøkt å slå ihjel en stråmann, fugleskremsel og tinnmannen med en alt for stor stokk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Matthew explains that after Jesus' birth in Bethlehem (fulfilling the prophecy in Micah 5:2), his family fled to Egypt to avoid the killing of infants by Herod the Great (fulfilling the prophecy in Jeremiah 31:15). After Herod died, God told the family to return (fulfilling the prophecy in Hosea 11:1). Because Herod's son also had a bad reputation, they decided to return to their previous residence in Nazareth. This doesn't fulfill one particular prophecy, but several obscure ones hint at it.

Matthew 2:23 points out that this move fulfilled prophecies. But notice that Matthew is not quoting one particular prophet, he is giving a general summary of what multiple prophets have said. The name Nazareth might be derived from the Hebrew word for “branch.” There are numerous prophecies concerning the Messiah being called the Branch, such as Isaiah 11:1. The best case, however, is that the region of Galilee had a poor reputation (John 7:52) and the town of Nazareth had an even poorer reputation (John 1:46). The Hebrew word netzer, from which Nazareth is derived, refers to the small twigs that are worthless (Isaiah 14:19John 15:21). Such was deemed an appropriate name for a small village of little use. There are several prophecies dealing with people despising the Messiah, such as Isaiah 53:2-3 and Psalms 22:6. The Messiah's coming from a despised area was foretold in Isaiah 9:1-2. It is possible that Matthew is stating that by coming from Nazareth the foundations for Jesus’ eventual rejection were being laid.

Akkurat, som TwfA sa; de tilpasset fortellingen for å passe med profetiene.

En folketelling under romertiden kartla hvor folk faktisk bodde (- slik at romerne kunne kreve inn skatt fra dem -), og det var derfor ingen grunn for J&M til å dra til Betlehem. Jesus ble nok født i Nazareth og vokste opp i Nazareth og som evangeliene forteller, det var der han begynte å samle folk rundt seg. Alt omkring Jesu fødsel og tidlige liv ble diktet opp lenge etter han var død, og det meste av det han skal ha gjort mens han levde er nok også fri fantasi skapt av fanatikere. Du kunne ha vært en av dem, hadde du bare vært litt bedre til å skrive.

Lenke til kommentar

Her er en jeg tror på like mye som alle de andre bibelhistoriene. Når sant skal sies finner jeg denne hendelsen mer troverdig.

https://www.youtube.com/watch?v=nXeTsWGPT0w

Intresant at du bringer den historien, fordi det var historien om de 10 bud som først fikk meg først til å tvile på kristendomen. Å slakte venner og familie er liksom ikke helt kristent i mine øyne.

I det hele tatt er det gamle testamentet ganske så brutalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette argumentet skjønner jeg ikke en gang. Sier du at flatjordere ikke klarer å bruke korrekte grader? Uansett endrer ikke det på to fakta:

1. Globemodellen stemmer perfekt med alt vi kan måle og observere (avstander, vinkler, sola, etc.)

2. Det eksisterer ingen flatjordmodell som stemmer med det vi kan måle og observere.

Og jeg legger til: Det er ikke engang teoretisk mulig å få det vi kan måle av sola til å passe på en flat jord, men det bryr du deg ikke om.

Se kartet som ble vedlagt i en tidligere post.

Ja, jeg har sett det mange ganger. Det har feil vinkler, det har feil avstander, og du får ingenting av det vi lett kan måle og observere av sola til å stemme med det. Med andre ord det kart som er enkelt beviselig feil.

Der ser du at NH og SH ikke er identisk. Og derav tror jeg dette kan forklare hvorfor man trenger to forskjellige kompasser, samt hvorfor dette er av betydning ettersom de som har forsøkt er besatt av at det skal bli 90º hver vei. Ser man at den SH er vesentlig kortere enn 90º totalt kan man trolig justere korrekt.

Nå beviser du at du ikke aner hvordan disse kompassene virker. Et kompass lagd for oss, virker fint i Australia, på samme måte som et sør-kompass virker fint her - siden begge har en nål som legger seg parallellt med det sør-nord-gående magnetfeltet. Det er ikke noe fundamentalt forskjellig mellom disse kompassene, slik du hentyder til.

Og ja, jeg har en kollega som driver aktivt med orientering, så jeg har sett og prøvd kompass for sørlige halvkule. Det er fullt brukbart her, du må bare holde det litt på skrå for at kompassnålen ikke skal skrape ned i bunnen på kompasshuset.

Du må forsøke å lese hva jeg skriver:

1: Konkrete detaljer som avstander, vinkler, klokkeslett for solopp/nedgang osv. finnes ikke i bibelen. Det er derfor naturlig nok ingen feil å påpeke.

2: De detaljene av denne typen som finnes i Gleason er beviselig feil sammenlignet med det vi kan måle og observere.

Så billig slipper du ikke unna. Her må du henvise til sidetallene og forklare hva Gleason tar feil i.

Kartet er helt feil. Vinkler, avstander og størrelser. I tillegg er det umulig å tegne inn solas bane som stemmer med det vi måler.

Når det helt grunnleggende er feil, gidder jeg ikke bruke tid på resten.

Jeg synes fortsatt det er rart at du ikke bryr deg om at de beviselige faktaene som avstander, vinkler og solas bane ikke stemmer med flat jord.

Her vises flere detaljer og hadde du sett ordentlig på kartet ville du sette dette selv med bl.a. solas bane.

Takk for å bevise nok en gang at du ikke bryr deg om at detaljene i det du poster er beviselig feil. Du påstår at kartet du postet var korrekt mhp solas bane, men klarer ikke å vise til en eneste detalj i solas bane på kartet som stemmer med virkeligheten.

Men jeg kan gjøre det lett: Vis meg posisjonen til sola på et gitt tidspunkt i løpet av året (du kan velge) på kartet ditt, som stemmer med det vi kan måle i virkeligheten. Og da mener jeg virkelig at det skal stemme, ikke være sånn ca. rett hvis du kaster et blikk ut uten å måle noe.

Vis meg ett eneste slikt punkt på kartet ditt som stemmer, og jeg vil bli imponert. Problemet ditt er at du ikke klarer, for du bryr deg ikke om at detaljene i kartet ditt er totalt feil.

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så billig slipper du ikke unna. Her må du henvise til sidetallene og forklare hva Gleason tar feil i.

Det er lettere å si hva kartet har rett i.

Ethvert punkts avstand til nordpolen er korrekt, samt vinklene mellom disse stedene sett fra kun nordpolen. Alt annet er feil.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Siden flat jord bare eksisterer som en formel, hvordan klarer en da å fly fra Sør afrika til australia på tiden som stemmer med en rund jord og ikke en flat jord? Eller mener du også at alle kart er feil og triometri er en løgn?

https://www.finn.no/reise/flybilletter/resultat?tripType=roundtrip&requestedOrigin=JNB.METROPOLITAN_AREA&requestedDestination=PER.AIRPORT&requestedDepartureDate=15.06.2019&requestedReturnDate=23.06.2019&cabinType=economy&numberOfAdults=1&openOverlay=SA2800615-SA2810623

Edit: hvis du lurer på hvorfor det tar 2 timer lengre å fly fra australia og til sør afrika så vet jo "alle" at det tar kortere tid å fly NEDOVER til australia en OPPOVER hjem igjen...

(Håper du tokk spøken, men frykter du ikke gjorde det)

Endret av 7RQE101Q
Lenke til kommentar

Ja, Einsteins generelle relativitetsteori ble bevist av Arthur Stanley Eddingtons ekspedisjon til øya Principe på vestkysten av Afrika allerede i 1919. Men på den tiden var vel Tesla både pengelens og venneløs og mest opptatt av å mate duene.

Dere får fram et vesentlig poeng her. Det at selv smarte folk som Tesla kan ha ting å bli stemplet for. Det blir vanskelig å forestille seg helt hva Tesla opplevde med den duen. Det er det jo kun Tesla som kunne sagt noe om.

Jeg synes det er dårlig å bruke det mot han, gitt alle de bidrag som Tesla ga verden. Men, jeg forstår jo at det blir dratt fram nå når noe religiøst forsøkes å festes til Tesla. Men, jeg tror egentlig dere synes Tesla var en veldig fin vitenskapsmann når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar

Dere får fram et vesentlig poeng her. Det at selv smarte folk som Tesla kan ha ting å bli stemplet for. Det blir vanskelig å forestille seg helt hva Tesla opplevde med den duen. Det er det jo kun Tesla som kunne sagt noe om.

Jeg synes det er dårlig å bruke det mot han, gitt alle de bidrag som Tesla ga verden. Men, jeg forstår jo at det blir dratt fram nå når noe religiøst forsøkes å festes til Tesla. Men, jeg tror egentlig dere synes Tesla var en veldig fin vitenskapsmann når det kommer til stykket.

Tesla var en briliant man, men desverre som mange andre briliant menn (og kvinner) så følger der en dose galskap. Han har gjort mye for verden, men ikke alt han gjorde var like briliant. Når en fremhever han som ufeilbar så trekker en da frem de mindre flaterende historiene.

Lenke til kommentar

Så kan man forsøke å definere hva galskap er for noe da. Umulig, da alle har et eller annet. Det er rett og slett vanskelig å sette en norm for normal.

Det at Tesla pratet med en due ser ikke jeg så alvorlig på. Folk prater da til hunden sin og slikt.

Det er jo heller ikke helt unaturlig at ens følelsesliv blir rotet godt i når man må tåle slike ekle folk som Thomas Edison og mange av de nedturer som Tesla også opplevde.

Tesla ble nok litt høy på seg selv, for han var jo virkelig brilliant. Og når verden rundt han plutselig kunne skifte sånn mening. Tesla skulle jo aldri ha revet kontrakten, men tatt minimum 1 cent eller noe tilsvarende lite i datidens pengemålestokk for hver hestekraft produsert. Da kunne han fortsatt levd godt uten å bekymre seg for all nedturene som skulle komme.

Men Tesla bodde vel på hotel helt til han døde mener jeg også å ha fått med meg. Bra bragd å få til i seg selv bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...