Thoto79 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Om man hadde ett håp om å motta en ærespris eller havne i Guinnes ved å returnere hjem etter denne ferden med fersk dokumentasjon som beviser jordas fasong, så er det fare for at skuffelse venter her Endret 26. mai 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Om man hadde ett håp om å motta en ærespris eller havne i Guinnes ved å returnere hjem etter denne ferden med fersk dokumentasjon som beviser jordas fasong, så er det fare for at skuffelse venter her For 500 år siden, kanskje. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Om man hadde ett håp om å motta en ærespris eller havne i Guinnes ved å returnere hjem etter denne ferden med fersk dokumentasjon som beviser jordas fasong, så er det fare for at skuffelse venter her For 500 år siden, kanskje. Da hadde det vanket kransekake på den reisende helten! Lenke til kommentar
hardstein2 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 bibelen sa først at jorden var rund Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 bibelen sa først at jorden var rund En bibelen kan ikke snakke 1 Lenke til kommentar
hardstein2 Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Bibelen gjenspeiler imidlertid ikke slike fantasifulle, uvitenskapelige oppfatninger som eksisterte på den tiden da den ble skrevet, men den sier ganske enkelt: Gud brer norden ut over det øde rom, han henger jorden på intet, Ja for over 3000 år siden bemerket bibelen med rette at jorden ikke har noe synlig fundament, noe som er i samsvar med de lover for gravitasjon og bevegelse som menneskene er blitt kjent med et langt senere tidspunkt. Enkelte skippere i gammel tid fryktet til og med for at de skulle seile utfor kanten på den flate jorden. Men i og med at kompasser kom i bruk og andre forbedringer ble gjort, ble det mulig å foreta lengre reiser på havet. Disse oppdagelsesreisene sier et annet oppslagsverk viste at jorden var rund, ikke flat, slik de fleste hadde trodd. Men lenge før det ble foretatt noen slike sjøreiser, ja, for omkring 2700 siden sa bibelen: Jehova troner over jordens krets ( sirkel ) g de som bor der, er som gresshopper. ( Jes 40:22) Det hebraiske ordet chugh som her er oversatt med krets eller sirkel, kan også bety kule. Andre oversettelser sier derfor jordkloden og den runde jord. Bibelen sa det som var riktig Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Lykke til med å tolke Bibelen i riktig retning uten allerede å vite hva som er rett. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) "Bibelen sa det som var riktig" Ja hurra meg far! Hva sier bibelen om f.eks. "Orbital mechanics"? Endret 27. mai 2016 av Sjulimann Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 "Bibelen sa det som var riktig"Ja hurra meg far! Hva sier bibelen om f.eks. "Orbital mechanics"? Mye det samme som den sa om gravitasjon. 2 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Aha... Ingenting med andre ord! Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Aha... Ingenting med andre ord!Gratulerer! Du har vunnet en brødrister. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Weeeee! Bare send din adresse, DNA kode, og stamtre til følgende adresse, og brødristeren i all sin herlighet blir din! Religiøsitet ingen affekt, om ikke din religiøsitet affekteter din evne til å lese adresser. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Religiøsiteten er ingen problem, jeg bare beamer min addresse over til deg via mine ateistiske tanke-overføringsenhet-antenner, Se til at ingen kristne er i nærheten når du mottar signalene. Endret 27. mai 2016 av Sjulimann Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Religiøsiteten er ingen problem, jeg bare beamer min addresse over til deg via mine ateistiske tanke-overføringsenhet-antenner, Se til at ingen kristne er i nærheten når du mottar signalene.I like you, dude! You're funny! Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Kan ikke dere bare poste noen videoer som dere mener gir oss realiteten for at jorden er rund og spinner rundt solen som igjen går rundt en galakse i et rom av milliarder av galakser. Hvor troverdig er det? Bare fordi noen for 500 år siden mente det, så var det faktum, man regnet resten av universet på? Her er en annen video som jeg mener vil bevise Nasa som lurer sinnet vårt med filmtriks som blir nedskrevet som faktum og historie og verste av alt, vitenskap. De landet på månen med et fartøy som krasjlandet på jorden, et sted 300 000 kilometer fra jorden hadde de kalkulert at månens overflate var trygg å lande på selv om andre vitenskapsmenn mente overflaten skulle være dekket av flere meter myk grunn. Alt som går opp kommer ned igjen, men neida, kalkuleringer fra "vitenskapsmenn" gjor at det var berre å sende noe langt nok opp, så ville det gå i bane rundt jorda. Science fiction, og ikke fakta sier jeg. Hvorfor vil drivstoffrakettene gå til bakken igjen og ikke romfergen som bærer med seg flere tonn materiale til å bygge en internasjonal romstasjon? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Vi er alt for opptatte med å le av videoene du poster til å svare. Såvidt jeg klarer å holde meg bevisst her nå faktisk. Mangler oksygen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Drivstofftanken faller av før de er ute av tyngdekraften og faller dermed mot bakken. Fergen fortsetter videre og faller dermed ikke ned da den kommer utenfor der det er tyngdekraft. Noen for 500 år siden sa det ja, og det har blitt bevist utallige ganger etter det. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Jeg vil anbefale deg å spille Kerbal Space Program. Du lærer faktisk overaskende mye! Alt som går opp kommer ned igjen, men neida, kalkuleringer fra "vitenskapsmenn" gjor at det var berre å sende noe langt nok opp, så ville det gå i bane rundt jorda. Science fiction, og ikke fakta sier jeg. Vel, for å forstå hvorfor noe kan gå rundt jorden, så må du først akseptere at jorden er rund. Men hvis det er i boks, så foregår oppskytingen omtrent slik: Raketten skytes først oppover veldig langt (de skyter først opp for å bli kvitt det tykkeste laget av atmosfære (= luftmotstand). I en viss høyde vendes raketten gradvis mot horisonten for å bygge opp nok horisontal fart til å ende opp i bane rundt Jorden. Hvorfor vil drivstoffrakettene gå til bakken igjen og ikke romfergen som bærer med seg flere tonn materiale til å bygge en internasjonal romstasjon? Fordi drivstoffrakettene (de 2 hvite rakettene på siden av romfergen) bærer romfergen til en såkalt "sub-orbital" - bane (De 2 kanonkulene som ikke endte med å gå rundt jorden i forrige bilde). På toppen av denne banen koples de av, og romfergen gasser på videre til en "fullkommen orbit". (Enkelt fortalt) Endret 27. mai 2016 av Sjulimann 1 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Bare fordi noen for 500 år siden mente det, så var det faktum, man regnet resten av universet på? Alvorlig talt, hva for tull er det nå du har hørt på. Skjerp deg. Hvorfor vil drivstoffrakettene gå til bakken igjen og ikke romfergen som bærer med seg flere tonn materiale til å bygge en internasjonal romstasjon? Tyngdekraften avtar med avstand fra (sentrum av) gravitasjonsfeltet. Romferga har flere rakettmotorer (og drivstofftanker) enn de som slippes først. Motorene som er bak på selve romferga drives av den store tanken i midten. Romferga fortsetter å akselerere (med mindre luftmotstand og lavere tyngdekraft), mens SRB-ene slippes når de er tomme for drivstoff. Dette for å spare vekt og dermed drivstoff på resten av ferden. Mer vekt gjør at mer kraft trengs for å motarbeide tyngdekraften, og dermed mer drivstoff. Har flat jord-gjengen kommet på en modell for gravitasjon på den flate jorda, mon tro? Hvordan ser det ut under overflata? Hvordan er massen fordelt? Kan ikke dere bare poste noen videoer som dere mener gir oss realiteten for at jorden er rund og spinner rundt solen som igjen går rundt en galakse i et rom av milliarder av galakser. Hvor troverdig er det? Det er bare flat jord-gjengen, som tror det lurer konspirasjoner bak enhver institusjon som er i stand til å produsere vitenskapelige beviser, som har så store problemer med å akseptere de lassevis med fotografiske beviser vi har, nå som vi faktisk har vært ute i rommet. Vektløshet viser at man har kommet seg langt unna jordas gravitasjonsfelt (merk også smykke, klær, hår, vann i lufta, alt løst utstyr og ikke minst utsikt til jorda). Følgende er ikke mulig i noe kammer eller Zero-G-fly vi har på jorda: https://www.youtube.com/watch?v=bhGydridbEA Klarer man slikt, kan man også sende sonder rundt omkring, og da finner man fort ut hvordan resten av solsystemet i grove trekk ser ut. En god del vet man selvsagt allerede fra astronomiske observasjoner. Igjen er det ikke noen vits med forklaringer, hvis alt blir avfeid som konspirasjoner og forfalskninger. Sånn kan du holde på til evig tid, vet du. Hva er det som får deg til å tro så mye mer på ymse youtubere enn de tusenvis av vitenskapsfolk som ellers måtte vært en del av konspirasjonen? For ikke å snakke om de millioner på millioner av mer og mindre vanlige mennesker som jobber med ting der det er trivielt å innse at vi bor på en kuleformet planet (f.eks. piloter, landmålere (<-- edit: la til link her), skyttere). Det øvrige ligger det mye matematikk og fysikk bak, som støttes av observasjoner. Les f.eks. om rødforskyvning (redshift) av lys, så er du bedre rustet til å forstå hvordan man vet at universet utvider seg. Forslaget om å spille Kerbal Space Program er et godt et, da får du sett og følt selv hvordan ting fungerer i og rundt et gravitasjonsfelt på en kuleformet planet. Så kan du også prøve og se hvordan romferga fungerer hvis du bygger noe lignende (noen raketter/drivstofftanker som slippes tidlig, andre som blir med hele veien). Og sist men ikke minst – slik ville det sett ut fra ISS hvis den var ekte og jorda virkelig var rund. https://www.youtube.com/watch?v=UceRgEyfSsc Endret 27. mai 2016 av Imsvale 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå