Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Som?

Hvilke utfordringer tenker du på?

Og det kommer jo an på hva du mener med en kule .......

Hva i all verden kan ei kule være, ellers enn ei kule?

Ut fra det som de andre har skrevet i denne tråden, betyr det at det er noen forhold i verdensrommet og noen andre her. Så lenge vi er her på jorda (og det er jo de fleste), virker alt normalt fordi vi ikke er i verdensrommet. Og alle opplever at de bor på toppen av kula. 

Men sånn teoretisk sett er vi antipoder i forhold til dem som er på motsatt side av kula. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På side 776 linket jeg til dette bildet. Og du klarer å linke til et bilde som ikke har noen linje i vannet?

IMG_1526.JPG

Du, kan du fortelle meg hva disse små riplingene i overflaten på dette havet her er for noe?

Vet du hva vi kaller dem?

Som sagt, selv i ganske små rom ser vi liksom tendenser til at gulvet går oppover og taket går nedover. Det ser jeg allerede her jeg sitter nå, om jeg snur hodet til venstre.

Du glemte å legge merke til at sidene går innover.

Merkelig dette, sidene går innover. Inn mot midten? Kanskje det er det taket og gulvet også gjør, går inn mot midten? Kanskje ting som er lengere og lengere unna deg blir mindre og mindre og vil nærme seg midten jo lengere unna de er? Hemmmmmmm ..... :hmm:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som?

Hvilke utfordringer tenker du på?

Og det kommer jo an på hva du mener med en kule .......

Ut fra det som de andre har skrevet i denne tråden, betyr det at det er noen forhold i verdensrommet og noen andre her. Så lenge vi er her på jorda (og det er jo de fleste), virker alt normalt fordi vi ikke er i verdensrommet. Og alle opplever at de bor på toppen av kula. 

Men sånn teoretisk sett er vi antipoder i forhold til dem som er på motsatt side av kula. 

Håper at det ikke er ei kule der ute med mitt navn på seg.

Lenke til kommentar

Vel for alt jeg vet så tror du at vi sier at vi bor på en klinkekule? Eller et kulelager?

Kanskje en basket ball, ser ofte flatjordere bruke en sånn til å demonstrere hva vi alle er enig i er absurde ting.

Er det det du mener med en kule? En basketball?

Tja kanskje det? Hva er disse forholdene som vi har her som gjør at vi virker "normale" som vi ikke har hvis vi var uti verdensrommet?

Gjør som Baldrick, og riss navnet ditt inn i ei kule.  :grin2: 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Sola lager typisk en linje på vannet ved solnedgang, for da er den i en vinkel som er nærme vannet. Sola står høyere på bildet, som det er linket til. 

De har visst sett for mange cowboyfilmer. Her går det ei kula varmt...

Det er det samme om en kaller en planet for en kule eller en ball. 

Men når folk sier at "jorda er rund", kan det også bety en flat runding.

"Hva er disse forholdene som vi har her som gjør at vi virker "normale" som vi ikke har hvis vi var uti verdensrommet?"

Her spørres det som om spørreren ikke har greie på noe som helst. F.eks. at vi har luft å puste i, og atmosfære.  

Lenke til kommentar

Kan du kanskje forklare hvilke du mener er problematisk?

Og hvorfor er ikke det problematisk de hundrevis av gangene du må motsi deg selv hver gang du forklarer hvordan f.eks sola (ellrt hva som helst annet) fungerer i forskjellige forhold?

Ang "strekene" i vannet, legg merke til at det kun lyser på bølgene.

bølgene er nesten som små kuler som beveger seg og reflekterer lys.

Som dette:

44358.jpg

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne gangen skal jeg bare legge all uenighet til side og bare være morsom sammens med deg, så ikke ta det ille opp.

Gjør som Baldrick, og riss navnet ditt inn i ei kule.  :grin2: 

Ha ha! Det var akkurat denne jeg tenkte på de jeg skrev det.

Jeg tar ikke noe av det du skriver ille opp, så bare stå på :) .

Sola lager typisk en linje på vannet ved solnedgang, for da er den i en vinkel som er nærme vannet. Sola står høyere på bildet, som det er linket til. 

De har visst sett for mange cowboyfilmer. Her går det ei kula varmt...

Det er det samme om en kaller en planet for en kule eller en ball. 

Men når folk sier at "jorda er rund", kan det også bety en flat runding.

"Hva er disse forholdene som vi har her som gjør at vi virker "normale" som vi ikke har hvis vi var uti verdensrommet?"

Her spørres det som om spørreren ikke har greie på noe som helst. F.eks. at vi har luft å puste i, og atmosfære.  

Du burde se flere cowboyfilmer ;) .

Lenke til kommentar

Kan du kanskje forklare hvilke du mener er problematisk?

Og hvorfor er ikke det problematisk de hundrevis av gangene du må motsi deg selv hver gang du forklarer hvordan f.eks sola (ellrt hva som helst annet) fungerer i forskjellige forhold?

Ang "strekene" i vannet, legg merke til at det kun lyser på bølgene.

bølgene er nesten som små kuler som beveger seg og reflekterer lys.

Som dette:

Det har ikke noe å si for jordas form, om tusenvis av små bølgetopper er parallelle om gangen, på et fullstendig flatt vann

Dere må da forstå at det i utgangspunktet er enklere med en skiveverden med et dekke over, enn med en ball som spinner seg gjennom universet. 

Du har blitt fortalt før om utfordringene til en slik ball; hvordan fungerer atmosfæren like ved siden av et vakuum, hvordan fungerer blodomløpet til skapningene på ballen, osv osv. hvordan kan en bevege seg til en annen vinkel på kula uten å merke forskjell... Ja, vi har vært gjennom dette og mye mer tidligere her. 

"Du burde se flere cowboyfilmer  ;) ."

Tviler på det.. selv om det sikkert er mange gamle jeg ikke har sett. Begynte å lure på om dette var en typisk partykveld, der mange sitter på vorspiel. Men nei, det er en mandagskveld. Så er det vel helgefylla som ennå sitter igjen hos flere av dere :)

Her er en beboer av sydlige strøk, som strever med å tilpasse seg kroppsholdningen til de nordlige strøk av balljorda. 

leaningwoman.jpg

Også et vanlig problem for presidenter på reise. 

article-2058408-0EB2B07800000578-206_634

En sann beretning om vanskene med skjevhet etter å ha reist langt:

A1SLOuFvJUL.jpg

Lenke til kommentar

Det har ikke noe å si for jordas form

Helt korrekt, så hvorfor bringer du da opp dette som et eksempel som beviser at jorden er flat?!???!

Og ikke er du ærlig nok til å innrømme at det ikke gjør det, selv om du selv sa "Det har ikke noe å si for jordas form"

Igjen, tsk tsk tsk. :nei:

Dere må da forstå at det i utgangspunktet er enklere med en skiveverden med et dekke over, enn med en ball som spinner seg gjennom universet.

Ved første øyekast så kan det kanskje virke enklere. Men når du studerer det nøyere så begynner man å legge merke til at det er utrolig mye flatjord hypotesen rett og slett ikke kan forklare pga naturen til flathet er.

Den kan ikke forklare hvorfor vi ser ting gå ned over horisonten, den kan ikke forklare hvorfor solen og månen går ned over horisonten, den kan ikke forklare hvorfor solen beholder samme størrelse fra soloppgang til midt på dagen til solnedgang uansett hvor du er i verden, den kan ikke forklare hvorfor stjernene roterer rundt Polaris, samtidig med at stjernene i sør roterer rundt et punkt mot sør, den kan ikke forklare hvorfor det finnes 24 timers sol på Antarktis i en 3-4 måneders periode (avhengig hvor man oppholder seg), den kan ikke forklare hvorfor planetene - som også er rund btw men merkelig nok er ikke jorden det av eller annen grunn - beveger seg slik de gjør, etc etc etc ..........

Det er en hel myriade av forskjellige ting som flatjord "modellen", som gir perfekt mening med en rund planet som går i bane rundt solen sammens med de andre planetene.

Du har blitt fortalt før om utfordringene til en slik ball; hvordan fungerer atmosfæren like ved siden av et vakuum

Gravitasjon holder partiklene sammen inn mot senter av planeten.

hvordan fungerer blodomløpet til skapningene på ballen, osv osv.

Wha .... blodomløpet??! What the fuck are you on, and can I have some?!? :wow:

Hva pokker angår blodomløpet til en skapning, med formen på kloden å gjøre?!? :lol:

hvordan kan en bevege seg til en annen vinkel på kula uten å merke forskjell... Ja, vi har vært gjennom dette og mye mer tidligere her.

Akkurat samme årsak som gjør at vann kan forme seg rundt en "kule". Fordi gravitasjon virker inn mot midten, ikke "nedover under kula". Dette er du helt garantert blitt korrigert på tidligere. Om ikke her, så et eller annet sted på internet ..... ganske sikkert i hvert fall.

Og hvis ikke, anse deg som fortalt hvordan gravitasjon på en rund "kule" egentlig fungerer.

Jeg bør ikke se i fremtidige poster at du går tilbake til den samme gamle stråmannsversjonen igjen.

Endret av JTHammer
Lenke til kommentar

"Hva pokker angår blodomløpet til en skapning, med formen på kloden å gjøre?!?  :lol:" 

Psst.. hvis skapningene er opp-ned. Vi tåler ikke å være opp-ned for lenge. I teorien, hvis en person er opp-ned på balljorda og står på hodet, så snur vedkommende seg faktisk til riktig vei...  :hmm:

"Nja, for å være bergenser må du være av minst 4. generasjon. "

Kanskje noe i det. I "Nasjonen Bergen" på tvvest.no jager de til og med strilene ut fra Bergen. En noe humoristisk framstilling det da, men mistenker samtidig at de viser sine innerste drømmer i den serien.

Lenke til kommentar

Psst.. hvis skapningene er opp-ned. Vi tåler ikke å være opp-ned for lenge. I teorien, hvis en person er opp-ned på balljorda og står på hodet, så snur vedkommende seg faktisk til riktig vei...  :hmm:

Ned er retningen mot gravitasjonssentrum. To personer på hver sin side av kloden står begge oppreist, såfremt bena går mot bakken og hodet går mot luften.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke helt sammenhengen... Når en står på stranda og ser på solnedgangen, ser det ut som havet går oppover, og det ser ut som båter på vei utover beveger seg sakte oppover mot horisonten. Og ofte er det en synlig linje av sollys helt fra sola, og like inn til stranda.

"Stiger" havet hvis du legger ansiktet helt nedpå overflaten?

Lenke til kommentar

"Hva pokker angår blodomløpet til en skapning, med formen på kloden å gjøre?!?  :lol:" 

Urch, hva var det jeg akkurat sa rett under det du siterer meg på igjen?

Her, la meg minne deg på det.

"Og hvis ikke, anse deg som fortalt hvordan gravitasjon på en rund "kule" egentlig fungerer.

Jeg bør ikke se i fremtidige poster at du går tilbake til den samme gamle stråmannsversjonen igjen."

Og hva er det det første du gjør? Rett tilbake til stråmannsversjonen.

Skammelig.

Hva er det biber'n sier om å lyve?

Eller er det OK så lenge det er for bebi Jesus.

OK, en gang til så kanskje du leser denne gangen.

Det er ingen "riktig vei" eller "opp-ned" på en "kule" som jorden (med mindre man gjør som cuadro sier, stpr på hodet). Gravitasjon virker innover mot midten av "kulen", og ikke "nedover" til "under" "kulen".

Endret av JTHammer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her, la meg minne deg på det.

"Og hvis ikke, anse deg som fortalt hvordan gravitasjon på en rund "kule" egentlig fungerer.

Jeg bør ikke se i fremtidige poster at du går tilbake til den samme gamle stråmannsversjonen igjen."

OK, en gang til så kanskje du leser denne gangen.

Det er ingen "riktig vei" eller "opp-ned" på en "kule" som jorden (med mindre man gjør som cuadro sier, stpr på hodet). Gravitasjon virker innover mot midten av "kulen", og ikke "nedover" til "under" "kulen".

Si meg, ligger det en trussel i dette her? Hvis jeg nok engang ikke godtar dette tøvet om gravitasjon, vil du gjøre nøyaktig hva?

HotelPapa:

"Stiger" havet hvis du legger ansiktet helt nedpå overflaten?"

Hva mener du selv? Det er vinter nå... 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...