Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, trådstarter kom allerede i begynnelsen med en annen video som oppklarer det, videoen om tregartneren (Baumgartner).

Problemet er at dere ikke tar problemstillingen seriøst, som jeg heller ikke gjorde inntil nylig.

But now I'm free...
:):rofl:

Og til dere som sier; kjøp deg en rakett, eller en varmluftsballong. Hvor mange er det som gjør det, da? Kjøp deg en rakett, joda veldig troverdig. Legg også merke til at stripene på himmelen etter fly alltid er snorrette. I teorien kan det skyldes at vi står like under dem, men vi står da ikke alltid like under disse flysporene på himmelen. :nei:

Hvordan skjedde dette? Jeg hadde aldeles ikke planer om å bli en flat jord-troende. Aldeles ikke. Men det var slik at jeg hørte sånn halvveis på et langt vitnesbyrd, der ei dame etter mange år fant ut at hun bare hadde vært en overflatisk kristen. Det var nesten litt komisk sa hun, for hun lærte dette gjennom youtube. Hun fant kanalene til "Bullet of truth and Erica", og hun begynte å se på deres videoer. Hun tok kontakt med begge, og begge to svarte på hennes henvendelser. Dermed søkte jeg også opp youtube-kanalen Bullet of truth, og hørte der på en video om hvilke tegn man bør ha på å være en kristen, blant annet å fornekte seg selv og å misjonere videre til andre.

MEN så gikk jeg videre til andre videoer hos dem, og endte der opp med en video om NASA. Jeg skjønte ikke helt poenget med videoen - trodde virkelig vedkommende at jorda var flat? Sånn på virkelig? Hvem latterliggjorde hvem? Men det gjorde at jeg begynte å få litt mer åpne ører for temaet. Og begynte å delta i denne tråden, som jeg tidligere kanskje hadde sett, men oversett fordi jeg anså den som uvesentlig.

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

En amatør-rakett greier ikke å unnslippe gravitasjonen til jorden, så det ville vært å kaste pengene i dass uansett. M.m man har jævlig peiling da, legger raketten i en roll å skyter den ut i en bue slik at man kan nå hastigheten. Men da begynner det å ligne NASA, og da er man Elite. Kanke være lett å tro på en flat jord, mye å tenke på gitt :p

Lenke til kommentar

Kanke være lett å tro på en flat jord, mye å tenke på gitt :p

Er jo ikke det, er lite faktisk.

Jorden er flat, alle beviser mot er manipulerte/løgn fra eliten.

Alt for er sant, uavhengig av hva og hvordan.

Slipper å tenke selv, undersøke noe osv ;)

Lenke til kommentar

Kjøp deg en rakett og se selv, sier jeg bare.

Det trenger man ikke for det kan gjøres betydelig billigere, som denne karen som ble oppringt av NASA.

Der lurte man på om han hadde bygget seg en rakett.

Bildene han tok trenger man bare legge et A4 ark langs jordhorisonten på, for å se den åpenbare krummingen. Har man problemer med dette bør man besøke Specsavers og en velrenommert psykiater for akutt mental hjelp.   

Lenke til kommentar

Gjelder ikke det å ha respekt for andre brukere også i denne tråden? Tråden er ikke startet under "Humor".

Jøss. Har du virkelig blitt overbevist om at jorden er flat, og at hele tilværelsen din er en konspirasjon av denne såkalte "Eliten"?

Lenke til kommentar

Det trenger man ikke for det kan gjøres betydelig billigere, som denne karen som ble oppringt av NASA.

Hva eksakt betyr at Nasa ble "overhalet"? Betyr det at de ble forbikjørt? Det kan skyldes at Nasa selv aldri har vært så langt ute i rommet.... Egentlig ser jeg ikke noen spesielt stor krumning der, særlig ikke hvis man ser nærmere på horisonten.

Lenke til kommentar

Gjelder ikke det å ha respekt for andre brukere også i denne tråden? Tråden er ikke startet under "Humor".

Jøss. Har du virkelig blitt overbevist om at jorden er flat, og at hele tilværelsen din er en konspirasjon av denne såkalte "Eliten"?

Så du tror ikke jeg har blitt overbevist om det? Tror ikke at hele min tilværelse dermed er en konspirasjon, men dette gjør jo at en bør lete etter andre interessante bedrag i hverdagen. Vi burde alle kjøpe T-skjorter med "I've been fooled again...!" på, i stor skrift.

Lenke til kommentar

Heisann. Beklager fraværet. Og da blir der for mye å svare på. Tror ikke jeg orker å gå inn på datering av jorden med Fokkeslasken, det får vi ta i tråden om evolusjon. Skal se om jeg besvarer de andre motsvarene hans.

Glem alt jeg har sagt tidligere om hvorfor solen forsvinner i horisonten. Bygninger ser ut til å mangle sine bunner. Her er forklaringen.

Man trenger et flatt bord. Et forstørrelsesglass. Og et ark med noen bygninger tegnet på.

Her er eksperimentet.

https://youtu.be/aZZzxSpxSCI

Har tidligere postet om nyhetsreporteren som har sagt om bildet av Chicago skyline som var tatt fra andre siden av innsjøen slik at det skulle være umulig å se. Så sier han "this is a mirage". Dette har han fått mye pes for fra flatjordere som har emailet han om at det er fordi jorden er flat. Og da har denne nyhetsreporteren laget et vitenskapelig intervju et år etter hendelsen. Her er intervjuet.

https://youtu.be/fICSVa-eVHo

Lenke til kommentar

Etter min mening er flat jord en av mange påstander basert på ignoranse som er med på å skape et verdens syn der fornuft og logikk er erstattet med irrasjonell tro, altså ting som ikke fører med seg noe godt med mindre det blir fremmet som underholdning på et lerret.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...