Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Mener du å påstå at dette ikke er en dokumentar om anakondaene i Amazonas-jungelen?

Tror ikke jeg har sett den videoen, men har sett klipp tidligere av Minaj som gjør meg sikker på at videoen består av nærbilder av vrikking av "private parts", noe som er best å stå over. Og anakonda sikter til tilbedelse av Slangen, eller djevelen.

Selv gamle meg visste dette. Kunnskap er makt. Les mer enn bare Bibelen. Du kunne jo lært noe.

Anakonda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Alle vet at mennesker ikke har vært på Venus. "

Men når de ser en video fra landing på Venus, vil de komme i tvil. 

Så du mener vi har vært på venus ettersom du har sett en falsk film derifra?

Men ikke på ISS, der er alt falskt..

Du drar noen underlige konklusjoner noen ganger...

Noen ganger..?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I klartekst, det jeg mener om Venus er at den ikke eksisterer som en stor planet, men som noe vi kan se på himmelhvelvingen. Og i tillegg er den/det gjort til et hedensk symbol på gudinnen Venus. 

Ville vise at folk lett kan lures til å tro på utforskning av verdensrommet, selv om det bare er filmtriks. 

Lenke til kommentar

I klartekst, det jeg mener om Venus er at den ikke eksisterer som en stor planet, men som noe vi kan se på himmelhvelvingen. Og i tillegg er den/det gjort til et hedensk symbol på gudinnen Venus. 

Ville vise at folk lett kan lures til å tro på utforskning av verdensrommet, selv om det bare er filmtriks.

Hvem, utenom du, er det som har latt seg lure av filmen?
Lenke til kommentar

Ok skjønner.

Lenke til kommentar

I klartekst, det jeg mener om Venus er at den ikke eksisterer som en stor planet, men som noe vi kan se på himmelhvelvingen.

Det har vi skjønt. Du tror på de villeste ting, helt uavhengig av observerbare fakta, og dette er en til av mange slike tulleting du tror på.

Og der feilet du totalt. Du har på ingen måte vist at folk lett lar seg lure til å tro at det er mennesker på Venus.

At det finnes mennesker som tror på de villeste tulleting vet vi, det beviser du ved hvert innlegg du kommer med. Det er dermed sikkert noen få som lar seg lure til å tro at mennesker har vært på Venus også.

Men det endrer ikke på det faktum at svært mange mennesker på jorda foretrekker faktisk, observerbar og etterprøvbar kunnskap - deriblant kunnskap om verdensrommet. At du og noen andre foretrekker sagn og eventyr endrer ikke dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje festus kan forklare hvorfor disse videoene er feil?

Hvis en klarer å se bort fra alle frekkhetene, blasfemien, og fortellerens overdrevne selvsikkerhet, kanskje....

Det er et godt poeng ved FN-flagget at Antarktis ikke er med. Math Powerland stod foran tilhørerne, pekte på flagget og sa: "It has no Antarctica." Og tilhørerne lo. Men... hva betyr det at Antarktis ikke er med? Det er noe de er opptatt av, det er vel det eneste området som har en slik internasjonal avtale (treaty). På flagget markeres Antarktis med en romersk laurbærkrans. 

Forsvunne båter? Vel... Vi vet ikke hva som skjedde med båten og folkene til Jarle Andhøy. Det er ikke lov å ferdes lengre sør enn en viss breddegrad uten formell tillatelse. 

Merkelige dimensjoner på kartet er det helt sikkert en løsning på. 

Vi kan se de nærmeste fjellene fra det fjellet vi står på, men det er for langt å se til fjellene som er lengre borte.

Siden vi liker å nevne Paaske, har Christian Paaske vært i Goa i India, i januar. Og har sett enda to fb-grupper, Flat Earth Sweden (Platt Jord Sverige), og Selskapet jorden er flat. 

Lenke til kommentar

Kanskje festus kan forklare hvorfor disse videoene er feil?

Hvis en klarer å se bort fra alle frekkhetene, blasfemien, og fortellerens overdrevne selvsikkerhet, kanskje....

Det tror jeg du klarer :)

Hvis du ikke klarer å følge tankegangen betyr det jo at du ikke er istand til å motbevise at jorda er rund.

Eller sagt på en annen måte: hvis du ikke klarer å motbevise dette, og likevel påstår det er feil, har du ingenting å gjøre på et diskusjonsforum.

Det er et godt poeng ved FN-flagget at Antarktis ikke er med. Math Powerland stod foran tilhørerne, pekte på flagget og sa: "It has no Antarctica." Og tilhørerne lo. Men... hva betyr det at Antarktis ikke er med? Det er noe de er opptatt av, det er vel det eneste området som har en slik internasjonal avtale (treaty). På flagget markeres Antarktis med en romersk laurbærkrans.

Hva så? Noe må befinne seg sør for Sør-Amerika, det er jo bare å seile ned.

Forsvunne båter? Vel... Vi vet ikke hva som skjedde med båten og folkene til Jarle Andhøy. Det er ikke lov å ferdes lengre sør enn en viss breddegrad uten formell tillatelse.

Se fra 3:53 i videoen, der nevnes det blant annet at FN må til enhver tid ha ca 10 000 patruljebåter (med mannskap) for å forhindre at noen seiler til sydpolen.

Dette blir minst 30000 årsverk ute på sjøen, hvordan finansieres dette?

Hvis det ikke er 10 000 patruljebåter som overvåker kysten før man kommer til Antarktis, hvordan hindres spenningsjegere å seile ned dit? Hvorfor er det ingen som poster på youtube at de ikke så det de forventet å se ved å delta på en ekspedisjon som dette?

For den saks skyld, hvis Antarktis ikke eksisterer, hvor kommer pingvinene fra?

Merkelige dimensjoner på kartet er det helt sikkert en løsning på.

Løs det er du grei, vi som tror jorden er rund klarer det nemlig ikke :)

Vi kan se de nærmeste fjellene fra det fjellet vi står på, men det er for langt å se til fjellene som er lengre borte.

Hva hvis jeg bruker kikkert?

Lenke til kommentar

bshagen: (du skrev ikke noe som jeg kunne sitere), han sier at de kunne ha lagt til stjerner dersom de jukset. Men kunne de det?

Egentlig har vi vel ikke sett ballrunde stjernekart, de stjernekartene som deles ut er flate. Eller i atlas er det to stjernekart, ett for nordlige deler og et for sydlige deler av verden. Flate som pannekaker siden de er i en bok. 

Noreng:

Trolig er ikke havområdene midt mellom New Zealand og Chile maksimalt bevoktet. Men "alle" reiser til New Zealand dersom de skal til Sydpolen, og det ville kreve mer av en seiler å reise direkte sydover, midt mellom to kontinenter. 

Pingviner kan eksistere, også på en stor antarktisk sirkel. 

men konsulterer du en som Conspiracies by Hans, vil han sikkert si at pingviner er oppdiktede. Han sier at mange dyrearter er svindel, og at en ikke skal tro noe som en har lært på skolen. Vel, det er da overraskende hvis en aldri lærte noe nyttig på skolen. 

Kanskje slike filmer blir lagd for å avskrekke oss fra å seile ned i sydhavet? Men det må helt sikkert være risikofylt, også. 

Endret av festus haggen
Lenke til kommentar

Trolig er ikke havområdene midt mellom New Zealand og Chile Stillehavet maksimalt bevoktet. Men "alle" reiser til New Zealand dersom de skal til Sydpolen, og det ville kreve mer av en seiler å reise direkte sydover, midt mellom to kontinenter.

Hvorfor er det vanskelig å seile rett syd? Alt du trenger å gjøre er å seile direkte syd fra Fransk Polynesia, selv ikke på en flat jord vil det være vanskelig.

Pingviner kan eksistere, også på en stor antarktisk sirkel.

Hvor???

men konsulterer du en som Conspiracies by Hans, vil han sikkert si at pingviner er oppdiktede. Han sier at mange dyrearter er svindel, og at en ikke skal tro noe som en har lært på skolen. Vel, det er da overraskende hvis en aldri lærte noe nyttig på skolen.

Hvis du ikke kan tro på noe du lærer på skolen, hvordan kan du navigere på internett? Du lærer jo tross alt både alfabetet og staving på skolen (med mindre man er barnegeni).

Men tilbake til videoen:

6:42 snakkes det om avstander, hvorfor stemmer ikke avstandene på kartet dere sverger til med virkeligheten?

9:54 hvor er flyene som flyr 1750 km/t?

14:36 hvorfor merker du ikke at et fly som flyr vestover svinger konstant mot høyre?

EDIT:

1. Jeg legger forøvrig merke til at du ikke kan forklare hvor resten av patruljebåtene som ikke befinner seg i den sørlige delen av Stillehavet befinner seg, det er fortsatt mer enn 7000 båter du ikke klarer å bortforklare som skal patruljere områdene mellom Sørishavet og Stillehavet.
  2. Ei heller hvorfor man ikke kan se andre fjell om man bruker kikkert.

Skal jeg anta at du ikke kan forklare dette?

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

bshagen: (du skrev ikke noe som jeg kunne sitere), han sier at de kunne ha lagt til stjerner dersom de jukset. Men kunne de det?

Egentlig har vi vel ikke sett ballrunde stjernekart, de stjernekartene som deles ut er flate. Eller i atlas er det to stjernekart, ett for nordlige deler og et for sydlige deler av verden. Flate som pannekaker siden de er i en bok. 

Du svarer jo ikke på det han sier, skjønner du ikke hvorfor dette ikke er mulig å se stjerner der med dette kameraet de har brukt? Er dette noe du må ha inn med en teskje?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...