Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Selv de bevisene basert på grunnleggende fysikk man kan teste selv er fabrikert.

Ja, får benytte sjansen til et fånyttes bump. Max, hvordan går det med å sjekke om horisontkurven man ser dersom man står på en ball må fortsette i samme vinkel dersom beskueren snur seg på nevnte ball? Som sagt, du kan lett sjekke selv, trenger kun en ball og dine egne øyne, eventuelt et kamera om du er litt fjong på det.

Du forstår det at du spør en som tror på magiske kameralinser om å forklare et fysisk fenomen, ikke sant?

 

EDIT: Eller at selvsamme tror det finnes en grense for perspektiv som stopper deg fra å se mer enn 4,5km avstand. Vel og merke - om du ikke står i andre etasje. Da kan man se lengre. Perspektiv plutselig lar deg se lengre. Er ikke fysikk gøy? Selv absolutter lar seg endre om man vil.

Denne 4,5 km distansen tok jeg fra en forsker som ikke tror på flat jord som forklarte at man vil se like langt på en flat jord som på en klode.

De hauger på seg med videoer nå som viser folk som tar frem kameraet og zoomer inn på bygninger og fjell og land som burde være langt under kurven.

https://youtu.be/qCFoC3JelSc

 

Om du står helt ned på bakken. Ja da tror jeg vår levende jord som vil avgi varme enten fra sjø eller land vil gjøre det du ser langt unna nok til å skjule de første meterene, skvulpende bølger vil gjøre det verre for det som er lenger unna enn de skvulpende bølgene som er nærmere om man er lavt ned på bakkenivå. Kommer du høyere opp. Så vil det være mindre forstyrrelse.

Men passer det ikke med kurven deres så sier dere at lysbøying er deres magi. Hva med nattestid. Funker lysbøying da også? Seilere kan se fyrlys mye mye lenger unna enn hva kurven vil tilsi du kan. Det skal vel bli forbudt med for sterke fyrlys snart slik det ble forbudt med for sterke laser lys.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle jorden være flat når ingen andre planeter er flate egentlig? Blir jo bare tull å tro sånt... 

De/han mener jo at andre planeter ikke finnes, det er jo egnetlig en nødvendighet.

 

Vi VET i dag at vi ikke hadde hatt gravtitasjon på denne planeten om den ikke var rund... Men det er vel guds magi som holder oss nede på bakken da antar jeg...

 

Dette understreker bare mitt motto, "Hold deg unna negative folk, for de har et problem for enhver løsning" . Alt som ikke stemmer med maxi's "teori" har en annen absurd "forklaring"... 

 

Skjønner bare ikke behovet for å tvinge seg til å tro på en flat jord når ALT vi har funnet tilsier at jorden er sfærisk... Det er det eneste som gir noen faktisk mening. Gravitasjon, at alle andre observerbare planeter og stjerner er sfæriske... Men det blir jo håpløst å overtale en som fornekter absolutt ALT av fakta da, ser den.. 

Lenke til kommentar

Når du sier levende jord, mener du at den faktisk lever? Altså, føler smerte, tenker osv?

 

Vi VET i dag at vi ikke hadde hatt gravtitasjon på denne planeten om den ikke var rund... Men det er vel guds magi som holder oss nede på bakken da antar jeg...

Jepp, alle problemer du klarer å finne med flat jord løses enten med løgn eller magi :)

Det er slikt det har blitt løst til nå, ser ingen grunn til at maxRPM skulle endre dette.

 

Med løgn og magi som sine eneste støttespillere kan man tro alt er sant og finne/lage beviser for det.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

 

Med løgn og magi som sine eneste støttespillere kan man tro alt er sant og finne/lage beviser for det. 

Ja magi vet vi jo er virkelig så....  :p

 

Blir litt som kreasjonister dette, de også bare hopper til neste "problem" i vitenskapens teorier fordi løgn og magi "løser" alle deres forklarings problemer... gud gjorde det og hvem trenger vel å forklare mer da? Selv om man ikke kan forklare en dritt med å blande inn gud...

 

ER det noe rart at jeg kaller religiøse for uærlige og løgnaktige egentlig... Det er jo det de er når de aldri klarer å forholde seg til empirisk fakta men MÅ juge og være uærlige for å opprettholde standpunktene sine.. 

Lenke til kommentar

Klart de er, men fakta er vel at de holder seg til det helt enkle. Fakta er vanskelig å forholde seg til noen ganger, når man leser om kvantefysikk osv så sliter jo jeg også. Men i stedet for å prøve å forstå så gjør noen det enkelt, magi.

 

Sorte hull er vanskelig, dermed magi.
Tyngdekraft er vanskelig, så man bruker magi i stedet. I jernalderen skrev en tilfeldig fyr at jorden er flat, så alt som ikke stemmer for at en jord er flat er magi.
Veldig enkelt :)

 

Dette går igjen i stort sett alle lignende konspirajsonsteorier, veldig, veldig enkel tankegang og tilpasser alt til å passe dette.

 


Det er vel en grunn til at nærmest ingen høyt utdannede er dypt kristne og ingen av de jeg har lest om på facebook som tror på flat jord er oppegående nok til å klare å sørge for sitt eget levebrød.


Ho ho, dette må jo bare være en god troll-jobb. De fleste som er medlem av Flat earth society og lignende er jo det bare på kødd.
De fleste er nok med bare på kødd, men så vidt jeg kan skjønne er det mange som tror på det også. Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det går nok an å tro på slike ting, men det blir såpass utenfor en forstandig tenkemåte at det blir en tydelig indikasjon på personlighetsforstyrrelser slik som Schizotypi. Her er noen av trekkene til scizotypal personlighetsforstyrrelse:

 

avvikende oppfatninger eller magisk tenkning som påvirker atferd, og som er i strid med subkulturelle normer

 

mistenksomhet eller paranoide ideer

 

tvangsmessig grubling uten indre motstand, ofte med innhold av dysmorfofobisk, seksuell, eller aggressiv art

 

uvanlige sanseopplevelser, inkludert somatosensoriske (kroppslige) hallusinasjoner/illusjoner, depersonalisering eller derealisering

 

Ikke det at å ha avvikende oppfatninger i seg selv er et sykdomstegn. De mest intelligente menneskene bryter jo ofte med "normalen" og fra det som er etablert og vedtatt. Men da bør man ha vektige argumenter på sin side. 

Lenke til kommentar

Det er litt søkt med flightradar som ikke viser flyruten over de store hav. Det kan bety at flyruten skjules og det vises er bare begynnelse og slutt og man kan dra en bue av flyruten etterpå som passer på en klode.

Hotel papa. Ja jeg kikket på lenkene. De viste en god del antall ekspedisjoner til den Antarktiske is. Men ikke til sydpolenpunktet. Om man kan dra til sydpolpunktet ved å følge kompasset sør fra Australia Afrika også. Ja da må jorden være en klode. Skulle gjerne visst fra noen jeg kjenner personlig om der er midnattsol i Antarktis. Det skal være der i 3 måneder samme som her oppe om sommeren. Jarle andhøy har vært der. Cecilie skog. Om de bekrefter midnattssolen. Ja da må jeg avslå flat jord.

Som så mye annet her i verden, så finnes det en logisk forklaring på det :)

 

Link: https://www.flightradar24.com/how-it-works - No ads-b radar = no coverage

 

Enda en nyttig lenke: http://forum.flightradar24.com/threads/7419-No-coverage-above-Atlantic-Ocean?p=50898&viewfull=1#post50898

 

Så nei, flyruten skjules ikke slik at selskapet i etterkant kan gå inn i lage en buet flyrute. 

 

 

Så bra du så linkene min, men hva med turen til Aleksander Gamme da? Han gikk vel til sydpolpunktet, eller? 

Du har jo åpenbart ikke brukt tid på å lese det som står på lenkene? Såvidt jeg kan se, så har de fleste trans antarktiske turene gått gjennom sydpolpunktet, hva er ellers vitsen med å dra på tur dit? Se på all isen? Arctic truck er sikkert sykt gira på å dra en haug med biler ned dit, bare for å kjøre litt rundt på isen... 

 

Så hvis Jarle Andhøy bekrefter at det er midnattsol i Antarktis, da er du villig til å tro at jorden er rund? Aleksander Gamme da? Så du dokumentaren hans forresten? Dette ble nesten for lett.. BRB

 

 

By the way maxRPM - har du hørt om Volvo Ocean Race og gamle Whitbread? De har vel krysset det som krysses kan av hav. 

I 2014/2015 hadde de en ganske saftig kryssing, leg 5 som gikk fra New Zealand til Brasil:

 

Team Vestas Wind, som var min favoritt, havarerte dessverre underveis på leg 2. Men vinnertiden til Abu Dhabi Ocean Racing var på 18 dager 23t og 30min (leg 5 - Auckland til Itajai). Distansen de hadde tilbakelagt ved mål var 7287 nautiske mil, som er 13495km. 

http://www.volvooceanrace.com/en/route/10_Auckland-Itajai.html

 

volvo-ocean-race-boat-map-lg.jpg

Endret av Hotel Papa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er litt søkt med flightradar som ikke viser flyruten over de store hav. Det kan bety at flyruten skjules og det vises er bare begynnelse og slutt og man kan dra en bue av flyruten etterpå som passer på en klode.

Hotel papa. Ja jeg kikket på lenkene. De viste en god del antall ekspedisjoner til den Antarktiske is. Men ikke til sydpolenpunktet. Om man kan dra til sydpolpunktet ved å følge kompasset sør fra Australia Afrika også. Ja da må jorden være en klode. Skulle gjerne visst fra noen jeg kjenner personlig om der er midnattsol i Antarktis. Det skal være der i 3 måneder samme som her oppe om sommeren. Jarle andhøy har vært der. Cecilie skog. Om de bekrefter midnattssolen. Ja da må jeg avslå flat jord.

Som så mye annet her i verden, så finnes det en logisk forklaring på det :)

 

Link: https://www.flightradar24.com/how-it-works - No ads-b radar = no coverage

 

Enda en nyttig lenke: http://forum.flightradar24.com/threads/7419-No-coverage-above-Atlantic-Ocean?p=50898&viewfull=1#post50898

 

Så nei, flyruten skjules ikke slik at selskapet i etterkant kan gå inn i lage en buet flyrute.

 

 

Så bra du så linkene min, men hva med turen til Aleksander Gamme da? Han gikk vel til sydpolpunktet, eller?

Du har jo åpenbart ikke brukt tid på å lese det som står på lenkene? Såvidt jeg kan se, så har de fleste trans antarktiske turene gått gjennom sydpolpunktet, hva er ellers vitsen med å dra på tur dit? Se på all isen? Arctic truck er sikkert sykt gira på å dra en haug med biler ned dit, bare for å kjøre litt rundt på isen...

 

Så hvis Jarle Andhøy bekrefter at det er midnattsol i Antarktis, da er du villig til å tro at jorden er rund? Aleksander Gamme da? Så du dokumentaren hans forresten? Dette ble nesten for lett.. BRB

 

 

By the way maxRPM - har du hørt om Volvo Ocean Race og gamle Whitbread? De har vel krysset det som krysses kan av hav.

I 2014/2015 hadde de en ganske saftig kryssing, leg 5 som gikk fra New Zealand til Brasil:

 

Team Vestas Wind, som var min favoritt, havarerte dessverre underveis på leg 2. Men vinnertiden til Abu Dhabi Ocean Racing var på 18 dager 23t og 30min (leg 5 - Auckland til Itajai). Distansen de hadde tilbakelagt ved mål var 7287 nautiske mil, som er 13495km.

http://www.volvooceanrace.com/en/route/10_Auckland-Itajai.html

 

volvo-ocean-race-boat-map-lg.jpg

Flight radar sin unnskyldning kan godt være teknologi oppdiktet som det med å skyte raketter langt ut i universet. GPS finnes kanskje ikke. Og derfor er det vansklig å tracke noe midt ut på havet. Bare det er langt nok fra land.

Aleksander Gamme hadde sitt utgangspunkt fra Hercules Point. Det er det de fleste ekspedisjoner starter for turister. Jarle andhøy dro fra et annet sted og ble stoppet. Ja skulle likt å sett arctic truck bli en massiv turisme. Hva koster denne turismen. Hva koster det å gå på ski fra Hercules Point til sydpolpunktet? De er overpriset til de grader. Volvo Ocean race. Litt likt vendee globe. Hvorfor dra fra Spania. Og hva skal man i Dubai etter sør Afrika. New zealand til sør amerika er jo et godt stykke på en flat jord. Men det går an å ta en snarvei ved å gå nordøst til man kommer nærmere nord amerika for deretter å gå sør-øst

Lenke til kommentar

Flight radar sin unnskyldning kan godt være teknologi oppdiktet som det med å skyte raketter langt ut i universet. GPS finnes kanskje ikke. Og derfor er det vansklig å tracke noe midt ut på havet. Bare det er langt nok fra land.

Aleksander Gamme hadde sitt utgangspunkt fra Hercules Point. Det er det de fleste ekspedisjoner starter for turister. Jarle andhøy dro fra et annet sted og ble stoppet. Ja skulle likt å sett arctic truck bli en massiv turisme. Hva koster denne turismen. Hva koster det å gå på ski fra Hercules Point til sydpolpunktet? De er overpriset til de grader. Volvo Ocean race. Litt likt vendee globe. Hvorfor dra fra Spania. Og hva skal man i Dubai etter sør Afrika. New zealand til sør amerika er jo et godt stykke på en flat jord. Men det går an å ta en snarvei ved å gå nordøst til man kommer nærmere nord amerika for deretter å gå sør-øst

GPS finnes og det kan du lett teste med din egen smarttelefon, hvis du har en. Som nevnt på forrige side av fokkeslasken, så betyr ikke en "blindsone" på flightradar24 at flyet ikke vet hvor det er. Det betyr bare at teknologien flightradar24 baserer sin side på, ikke dekker det området flyet er i. Derfor jeg linket deg til et forum, der en person sier følgende: 

 

 

 

I'm in the Outer Hebrides and have had issues with my antenna for the last few months. Sometimes I would only get aircraft within 10 miles and after some messing with the connections that increased to 70 miles but it still wasn't good. 

I replaced the antenna this week and found the old one had water inside it. The new one is now giving a range of up to 200 mile into the North Atlantic again so I hope that makes a small difference to what you're seeing.

 

Pilotene vil til enhver tid vite hvor på jorden de er. 

 

Så du mener en tur til Antarktis skal være billig, hvor går grensen der egentlig? Er Mt. Everest en hoax bare fordi det er svindyrt å bestige den?

Tror du det er billig å frakte utstyr og eventuelt biler med fly ned til Antarktis? For ikke å snakke om forsikringer som skal hjelpe ved en evt redningsaksjon. 

Kan det være en enkel og logisk grunn til at mange ekspedisjoner starter der de gjør....? Slik som terreng, landingsplass til fly, distanse osv. Hvorfor ikke bare se dokumentaren? Jeg har allerede brukt godt over en time på å se filmer du har postet. 

 

Edit: Se her http://antarcticachallenge.com/announcement/2011-kngs/ Arctic trucks satte verdensrekord, raskeste overland fra Novo - sydpolen og tilbake. De har til og med bilde av at de er ved kula. Seriøst maxRPM, kan du ikke bare godta at man kan nå sydpolen fra flere steder enn kun Ross shelf? Ulvang og Co gikk vel fra Hvalbukta for å følge gamle fotspor ved 100års jubileet. 

 

Jarle måtte returnere fordi han fikk beskjed om at Berserk var meldt savnet (sendt ut et distress signal). Årsaken til hvorfor de forlot trygg havn og valgte å seile ut i en varslet storm vil man nok aldri få svar på.. Men det var neppe for å hindre Jarle og Samuel i å nå sydpolpunktet og dermed motbevise flatjord-samfunnet. GPS er forresten en sentral del av flere av dagens EPIRB enheter som brukes til nettopp å sende ut slike signaler. Hvordan skal ellers hovedredningssentralen vite hvor folk er, når de sender ut en nødmelding? Hvordan finner man egentlig posisjonen sin på en flat jord? :hmm:

 

Jeg vil gjerne høre ditt forslag til hvorfor de seiler innom Spania og Dubai? Og hvorfor var de innom Gøteborg, hvem gidder å seile disse storhavsseilerne til den lille byen Gøteborg? 

Endret av Hotel Papa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Selv de bevisene basert på grunnleggende fysikk man kan teste selv er fabrikert.

Ja, får benytte sjansen til et fånyttes bump. Max, hvordan går det med å sjekke om horisontkurven man ser dersom man står på en ball må fortsette i samme vinkel dersom beskueren snur seg på nevnte ball? Som sagt, du kan lett sjekke selv, trenger kun en ball og dine egne øyne, eventuelt et kamera om du er litt fjong på det.

Du forstår det at du spør en som tror på magiske kameralinser om å forklare et fysisk fenomen, ikke sant?

 

EDIT: Eller at selvsamme tror det finnes en grense for perspektiv som stopper deg fra å se mer enn 4,5km avstand. Vel og merke - om du ikke står i andre etasje. Da kan man se lengre. Perspektiv plutselig lar deg se lengre. Er ikke fysikk gøy? Selv absolutter lar seg endre om man vil.

Denne 4,5 km distansen tok jeg fra en forsker som ikke tror på flat jord som forklarte at man vil se like langt på en flat jord som på en klode.

De hauger på seg med videoer nå som viser folk som tar frem kameraet og zoomer inn på bygninger og fjell og land som burde være langt under kurven.

Videoen debunker jo seg selv. Store deler av byggene etc. befinner seg jo langt under horisonten, akkurat som forventet...

 

Men passer det ikke med kurven deres så sier dere at lysbøying er deres magi. Hva med nattestid. Funker lysbøying da også? Seilere kan se fyrlys mye mye lenger unna enn hva kurven vil tilsi du kan. Det skal vel bli forbudt med for sterke fyrlys snart slik det ble forbudt med for sterke laser lys.

Lysbrytning er da et godt kjent fenomen. Nok et fenomen du kan teste hjemme forøvrig. Alt du trenger er en klar glassbolle, litt vann og hvilken som helst gjenstand oppi bollen. 

Endret av Milmo
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selv de bevisene basert på grunnleggende fysikk man kan teste selv er fabrikert.

Ja, får benytte sjansen til et fånyttes bump. Max, hvordan går det med å sjekke om horisontkurven man ser dersom man står på en ball må fortsette i samme vinkel dersom beskueren snur seg på nevnte ball? Som sagt, du kan lett sjekke selv, trenger kun en ball og dine egne øyne, eventuelt et kamera om du er litt fjong på det.
Du forstår det at du spør en som tror på magiske kameralinser om å forklare et fysisk fenomen, ikke sant?

 

EDIT: Eller at selvsamme tror det finnes en grense for perspektiv som stopper deg fra å se mer enn 4,5km avstand. Vel og merke - om du ikke står i andre etasje. Da kan man se lengre. Perspektiv plutselig lar deg se lengre. Er ikke fysikk gøy? Selv absolutter lar seg endre om man vil.

Denne 4,5 km distansen tok jeg fra en forsker som ikke tror på flat jord som forklarte at man vil se like langt på en flat jord som på en klode.

De hauger på seg med videoer nå som viser folk som tar frem kameraet og zoomer inn på bygninger og fjell og land som burde være langt under kurven.

Videoen debunker jo seg selv. Store deler av byggene etc. befinner seg jo langt under horisonten, akkurat som forventet...

Men passer det ikke med kurven deres så sier dere at lysbøying er deres magi. Hva med nattestid. Funker lysbøying da også? Seilere kan se fyrlys mye mye lenger unna enn hva kurven vil tilsi du kan. Det skal vel bli forbudt med for sterke fyrlys snart slik det ble forbudt med for sterke laser lys.

Lysbrytning er da et godt kjent fenomen. Nok et fenomen du kan teste hjemme forøvrig. Alt du trenger er en klar glassbolle, litt vann og hvilken som helst gjenstand oppi bollen.

Kurven finnes ikke.

Her kan du se de fleste flat jord argumenter

https://youtu.be/zGc7Xd6HP54

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...