Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Flat earth guru ute med ny musikkvideo. Veldig informativ om hva flat jordere tror. Denne er om satelitter.

Ugh, finnes det noen videoer av folk som er litt mer artikulere og med i alle fall snev av utdannelse, og ikke bare hjernedøde sørstats-hippier?

 

Jeg har en mistanke om at det er ironisk og at fyren bare latterliggjør flatjordere. Sangene er hjertfall veldig artige, dyktig fyr sånn sett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mye rart! Hvem kjeftet på husbonden sin? Hvor har du dette i fra? Er dette bare tatt rett ut av hodet ditt?
Muligens/kanskje/tviler/sannsynligvis/tror/mener.....


OMG!!



EDIT: Hva kan du om vikingtiden i det heletatt? Og er du klar over hvor lite historikere kan om denne tiden? Menneskene i skandinavia var notorisk dårlige til å skrive ned ting som skjedde

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Selvsagt ikke. Sannsynligvis var det vikinger som ytret ønske om å desertere fra en sjøferd, eller som kjeftet på sin husbond. Og som muligens ble henrettet på stedet.

I teorien kan noen ha hatt tanker som de ikke ytret, og som derfor ikke ble oppdaget.

Personlig tviler jeg på at noen av oldtidsmenneskene tenkte at verden var en ball.

Så det du mener her er altså bare tull?

Ettersom du mener de kan ha ytret seg men ikke blitt skrevet ned?

 

Eller mener du ingen kan ha ytret seg?

Imponerende å snu sin mening 180 grader på minutter..

Lenke til kommentar

Disse tingene er ikke direkte uviktige, men vi må holde oss til den kunnskapen vi er ment å ha idag.

"Er ment å ha"? Hva betyr egentlig det? Er vi tilbake til kunnskapens tre, som du av en eller annen grunn bare sluttet å snakke om?

Hvor tar du dette fra? Kan du nevne noen ting vi ikke skal kunne? Hvorfor skal vi ikke kunne det?

Dette virker mer som opportunt for deg å si slik at du ikke behøver sette deg inn i det.

 

Selvsagt kan jeg tippe på hva svarene er, men det blir ikke noe annet enn tipping.

Derfor bruker vi vitenskap slik at vi slipper denne evinnelige gjettingen.

 

På samme måte som vitenskapen engang har tippet på hvor langt borte sola må være i et verdensrom med store avstander, og siden har de klart å holde seg til dette "svaret".

Dette er jo rent historisk feil. Skal du påstå noe kan du som et minimum sette deg inn i materien først. Avstanden til solen har blitt revidert mange ganger.

Men etter at man fikk kraftig radar så har målingene (nei, vi gjetter ikke) blitt meget nøyaktige, og vi har et svar i dag som virker vanskelig å gjøre mer nøyaktig med den teknologi vi besitter.

 

Som forsåvidt er imponerende,

Og direkte feil.

 

men om flatjordere klarer å enes om noen matematiske verdier og hva jordas søyler er lagd av, hvorfor skulle dere bli imponerte av dem når de ikke har noen troverdighet i forskermiljøer?

Hvis dere kan vise at det er mer enn bare rent gjettverk vil jeg bli meget imponert, og det vil nok resten av verden også.

Men hvis det stiller i samme klasse som "mikrobølger (telefon og TV) sendes med bakketårn for refleksjon i atmosfæren", da vil det bli latterliggjort. Og det smertelige er at dere ikke engang skjønner hvorfor - uansett hvor mange ganger det forklares for dere.

 

Dere skriver bare for å trette meg ut. Så dere deretter kan juble over at det ikke er noen flatjordere som har svart her på flere dager eller uker.

Det tviler jeg på. De fleste skriver nok i håp om å se en flat jorder ta til seg kunnskap bare en eneste gang. Så langt nærmer tråden seg 650 sider og vi håper enda på at dette skal skje.

Om ikke annet er vi tydeligvis optimister.

 

Ikke alltid man skal ha fordommer mot oldtidsmennesker og sørstatsfolk!

Det lønner seg ikke.

 

Et argument for at oldtidsmenneskene hadde rett, er at de alle var enige og at de var først ute.

Så det å være først ute er av betydning? Da vil jeg anbefale at du ikke setter deg inn i endel religioner som fantes før kristendommen. Ikke at jeg tror du ville gjort det uansett, men uansett ville det ikke bugne vel for boken din da man fort ser at kristendommen ikke var først ute med noe som helst. Kristendommens gud kan spores tilbake til soltilbedning, i tilfellet du ikke visste det. Derfra fikk stjernetegnene betydning også i kristendommen. Du vill ekanskje finne det interessant å sette deg inn i sammenkoblingen mellom engler og stjernetegn. Men nok om det. Du er vel ikke en synder som meg som faktisk høster av kunnskapens tre.

 

Hvorfor har vi tatt dativ ut av norsk språk? Vi hadde det jo før, og de visste jo best da de var først ute.

 

Kjøre biler på biogass er ondskap? Bensinen kom først. Det er den vi burde bruke.

 

Vaske hender før operasjoner? Bare tull. Tidligere visste de at det ikke var nødvendig. Vi burde gjøre som dem.

 

Og at det generelt er mye rimeligere at vi bor på en flate enn på en ball (hvis man ikke er for hjernevasket til å se det).

Nei, det er det ikke.

 

 

Hvordan vet du alle var enige?

Ellers ble man gjerne hengt, brent på bålet eller halshugget om man var uenig i viktige ting på den tiden..

Nåja... du mener det kan ha vært en og annen vikingtræl som var uenig i at Yggdrasil var et tre i sentrum av den flate jorda?

 

Hvorfor ikke? Syntes du kristendommen burde ha monopol på slik oppførsel? Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke alltid man skal ha fordommer mot oldtidsmennesker og sørstatsfolk!

Det lønner seg ikke.

 

Et argument for at oldtidsmenneskene hadde rett, er at de alle var enige og at de var først ute.

Og at det generelt er mye rimeligere at vi bor på en flate enn på en ball (hvis man ikke er for hjernevasket til å se det).

 

https://i.ytimg.com/vi/LkLCe-hAVRM/hqdefault.jpg

Med det argumentet må du også holde fast på at miasma-teorien for sykdom er den korrekte, og at alt vi vet om medisin i dag er feil. Samtidig må du også anerkjenne trepanering og årelating som anerkjente behandlingsmetoder der vi ellers ville brukt smertestillende medikamenter, antibiotika, cellegift, etc.

 

Eller kan du kanskje gå med på at mye gammel kunnskap (eller rettere sagt "kunnskap") er feil og har blitt erstattet av ny og korrekt kunnskap etterhvert som vår kunnskaps- og erfaringbase har blitt større og bedre?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Et argument for at oldtidsmenneskene hadde rett, er at de alle var enige og at de var først ute.

 

Hvis jeg sier meg enig i at oldtidsmenneskene hadde rett fordi alle var enige og at de var først ute så er kristendommen totalt 100% usann og feil. Det du gjorde nå var å spotte og forkaste Bibelen, Gud og kristendommen.

 

Du er herved ikke kristen lengre! Gratulerer :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Hvordan vet du alle var enige?

Ellers ble man gjerne hengt, brent på bålet eller halshugget om man var uenig i viktige ting på den tiden..

 

Nåja... du mener det kan ha vært en og annen vikingtræl som var uenig i at Yggdrasil var et tre i sentrum av den flate jorda?

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Yggdrasil

 

Har du nå plassert vikingetiden til oldtiden? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I teorien kan noen ha hatt tanker som de ikke ytret, og som derfor ikke ble oppdaget. 

Personlig tviler jeg på at noen av oldtidsmenneskene tenkte at verden var en ball.

Eratostenes regnet seg frem til at jorden ville ha en omkrets på om lag 252 000 stadier ca 250 år før Kristus.

Hvis du leser denne artikkelen på Wikipedia ser du også flere andre kjente filosofer fra oldtidens Hellas som trodde jorden var kuleformet.

 

Mener du fortsatt at alle oldtidsmennesker trodde jorden var flat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse tingene er ikke direkte uviktige, men vi må holde oss til den kunnskapen vi er ment å ha idag. Selvsagt kan jeg tippe på hva svarene er, men det blir ikke noe annet enn tipping.

Det har du rett i. Når du ikke baserer meningene dine på kunnskap, blir det tipping.

 

På samme måte som vitenskapen engang har tippet på hvor langt borte sola må være i et verdensrom med store avstander, og siden har de klart å holde seg til dette "svaret".

...og her tar du totalt feil. Vitenskapen baserer tallene på det vitenskapsmenn klarer å kalkulere og måle, og så justerer man tallene etterhvert som man får bedre kalkulasjoner og mer nøyaktige målinger. Ingen tipping innblandet der.

 

Jeg skjønner hvorfor du skriver det, du vet at dere flatjordere driver med vill, kunnskapsløs tipping uten målinger og kontroll, og derfor er det vanskelig for deg å forstå at andre faktisk driver med forskning som kan måles og verifiseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en som hevder å være artist(maler,kunstner).

I videoen påstår han at månen ikke kan være en sfære, og at jorden ikke kan være en sfære som skyggelegger en annen sfære. Grunnet skyggeleggingen ved måneformørkelser.

Kan godt hende han har rett i og med jeg tror jorden er flat. Men for dere blir vel dette bare tullball. Gir meg noe å tenke over ved supermåneformørkelsen som er om et par dager midt på dagen rundt 11-17 som jeg forsto tiden det skulle skje på onsdag.

Lenke til kommentar

http://www.himmelkalenderen.com/2018/01/maneformorkelse31jan2018/

 

Det er følgelig bare nord i landet, i praksis fra Sør-Troms og nordover, at man kan oppleve (deler av) den totale fasen, som starter kl 13:51 og slutter kl 15:08. Selv helt nord i Norge vil Månen stå svært lavt på himmelen under totaliteten, så det er avgjørende å ha fri horisont mot nordøst.

 

Etter kl 15:08 dukker mer og mer av måneoverflaten fram idet Månen glir ut av Jordas helskygge. Man kan tydelig se at jordskyggen er buet – for øvrig et godt bevis på at planeten vår er rund, om noen skulle være i tvil. Denne delvise fasen, som absolutt er verdt å få med seg, avsluttes kl 16:12. Merk at den penumbrale fasen («halvskyggefasen») til slutt er vanskelig å få øye på ettersom Månen ikke blir spesielt mye mørkere enn vanlig.

 

:D Endret av Hotel Papa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan godt hende han har rett i og med jeg tror jorden er flat.

Ærlig talt, du må da selv se at dette ikke er en begrunnelse i det hele tatt? Dette er konfirmasjonsbias, og sirkelargumentasjon.

 

Men for dere blir vel dette bare tullball.

Ja, med en slik argumentasjonsrekke, så er det bare tullball. "A kan være riktig, fordi jeg tror B og B underbygger A". B -> A -> B

 

Verken A eller B er underbygget. Ta deg en bolle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...