Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo rusle opp på broen på båten du er på og spørre om du kan få se et storsirkelkart. Kanskje de til og med kan vise deg hvordan man relativt lett kan regne ut forskjellen i avstanden mellom det ene og det andre.

Det kan jeg, men usikker på hvordan jeg skal begrunne det. "Øhm nei, du skjønner, det er en kar her som tror at jorda er flat" -----> hele brua ler av meg :p

Lenke til kommentar

Tid for sol over alt på en flat jord har med avstand ifra solen. Solen sirkulerer ganske nært over hodet på Australia om vinteren.

Midnattsol i Antarktis tror jeg ikke på. Da får det poppe opp flere videoer av dette enn bare en eller to videoer gjort av ukjent person. Totalt mørke i juni kan jeg tro da solen er for langt unna til å sole noen steder på Antarktis på en flat jord fordi solen sirkulerer nærmere nordpolen. I desember vil nok antarktis få sollys men ikke lenge nok til at det blir samme forholdene som i nord om sommeren. Sikkert derfor Antarktis er mer islagt enn Arktis.

Litt vansklig å forstå på en spinnende globe modell da solen skal være 5 000 000 kilometer nærmere jorden i desember enn i juni.

Det er umulig på en flat jord at der skal være midnattsol da solen er for langt unna.

Dette forklarer ikke hvordan australia, sør-afrika og sør-amerika kan ha 16 timers sollys på en dag, men samtidig er sirkelen solen tar så stor at solen måtte kutte hastigheten sin drastisk for å få 16 timers lys på ett av stedene, noe som igjen ville ført til de andre stedene får enda mindre sollys.

Lenke til kommentar

 

Tid for sol over alt på en flat jord har med avstand ifra solen. Solen sirkulerer ganske nært over hodet på Australia om vinteren.

Midnattsol i Antarktis tror jeg ikke på. Da får det poppe opp flere videoer av dette enn bare en eller to videoer gjort av ukjent person. Totalt mørke i juni kan jeg tro da solen er for langt unna til å sole noen steder på Antarktis på en flat jord fordi solen sirkulerer nærmere nordpolen. I desember vil nok antarktis få sollys men ikke lenge nok til at det blir samme forholdene som i nord om sommeren. Sikkert derfor Antarktis er mer islagt enn Arktis.

Litt vansklig å forstå på en spinnende globe modell da solen skal være 5 000 000 kilometer nærmere jorden i desember enn i juni.

Det er umulig på en flat jord at der skal være midnattsol da solen er for langt unna.

Dette forklarer ikke hvordan australia, sør-afrika og sør-amerika kan ha 16 timers sollys på en dag, men samtidig er sirkelen solen tar så stor at solen måtte kutte hastigheten sin drastisk for å få 16 timers lys på ett av stedene, noe som igjen ville ført til de andre stedene får enda mindre sollys.
Linken jeg ga deg viser at James cook som var i new zealand hadde 14 timer lys og når mørket kommer så kommer det meget fort og natten er meget kald. Tell syv breddegrader vekk fra new zealand og syv breddegrader andre veien der solen er rett over. Det funker med tanke på avstand. Men lenger sør enn dette så må det vær kortere soldager.

 

Når det gjelder direkte billetten. Så kan du se at direkte flyet ikke går dirkete. Men mellomlander for påfylling selv om man bestiller direkte billett.

https://youtu.be/bP_iaI-NVKQ

 

Ja jeg skal se flight radar om den går tvers over sjøen. De flat jordere som har fulgt med dette sier at flyet forsvinner fra radaren ikke langt fra land og dukker opp igjen når den nærmer seg destinasjon i desse sørlige flyrutene. Jeg har tenkt å sjekke ut dette selv for å se om det er sant. Så takk for linken.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

MaxRPM,

 

Den ruta som er nevnt over har forresten akkurat forlatt Sør Afrikanske luftrommet. Du kan følge ruta her:

https://www.flightradar24.com/SAA222/a8cf9ce

 

Hvor ender de opp på en flat jord, om de flyr rett over havet, slik ruta går nå?

Her kan du se ruta fra forrige dagen: https://www.flightradar24.com/data/flights/sa222/#a8a1936

Forklar denne er du snill?

 

Prøvde linken. Når forlot flyet sa du. Flightradar vil ikke finne den

Lenke til kommentar

 

MaxRPM,

 

Den ruta som er nevnt over har forresten akkurat forlatt Sør Afrikanske luftrommet. Du kan følge ruta her:

https://www.flightradar24.com/SAA222/a8cf9ce

 

Hvor ender de opp på en flat jord, om de flyr rett over havet, slik ruta går nå?

Her kan du se ruta fra forrige dagen: https://www.flightradar24.com/data/flights/sa222/#a8a1936

Forklar denne er du snill?

Prøvde linken. Når forlot flyet sa du. Flightradar vil ikke finne den

 

Fikk ikke linken til å funke jeg heller gitt

Prøv denne, så velger du hvilke dager du vil i fra listen:

https://www.flightradar24.com/flight/sa222

 

Den som står som "Delayed" er den som går nå :)

 

EDIT: Ser nå at den ikke går før om en time ca, så den ruta jeg fikk opp var fra dagen før. Men du kan jo kikke på de også mens du venter på at flyet skal ta av :)

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er godt mulig flyet er utenfor rekkevidde når det krysser atlanterhavet. Slik som Malaysia Airlines Flight 370 var da det forsvant. Du har et tilsvarende opplegg for båter, Marinetraffic. Der er også båtene til tider utenfor rekkevidde. (bruker AIS)

 

Ser man på flyturen her kan det se ut som at det mister kontakt med radar eller hva nå flightradar benytter seg av et stykke ut på havet. 

 

Hvis jeg vinner i lotto i kveld, så skal jeg spandere en billett på deg maxRPM. Den aktuelle flighten mellom Johannesburg og Saõ Paulo flyr direkte, ingen mellomlanding for å tanke! 

 

 

Har du sett på de trans antarktiske turene jeg linket til, maxRPM? 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

 

Så fordi den er laget av en ukjent person, så er den ikke gyldig? Hvem skal lage den for at den skal være ekte i deres øyne?

Jeg lette litt etter svar på dette, men fant absolutt ingenting annet enn nøyaktig hva maxRPM skrev for noen få poster siden, hvor han sier han ikke tror på at det er midnattssol på sørpolen.

Så når man ser videoer som denne over så forstår man veldig godt hvordan det er komplett umulig å tro på flat jord uten å være konspirasjonsteoretiker. For bevisene som ikke stemmer med flat jord finnes, ergo må de være fabrikerte for at ens verdensbilde skal henge sammen. Selv de bevisene basert på grunnleggende fysikk man kan teste selv er fabrikert. Sistnevnte er kanskje det som sjokkerer meg mest.

Lenke til kommentar

Selv de bevisene basert på grunnleggende fysikk man kan teste selv er fabrikert.

 

Ja, får benytte sjansen til et fånyttes bump. Max, hvordan går det med å sjekke om horisontkurven man ser dersom man står på en ball må fortsette i samme vinkel dersom beskueren snur seg på nevnte ball? Som sagt, du kan lett sjekke selv, trenger kun en ball og dine egne øyne, eventuelt et kamera om du er litt fjong på det.

Endret av El-Ateisten
Lenke til kommentar

Venus har nå grei bevegelse på en himmelen, mars er litt festligere ;)

 

2014-2016-mars-retrograde-earth-night-sk

 

Jupiter også.

retrograde_mars_tezel_2007-2008.jpg

 

Solen går rundt, venus beveger seg rundt solen, mens mars og jupiter altså beveger seg slik som bildene over, må være litt av en mekanikk som styrer alt dette oppe i skyene ;)

 

 

 

Ekstra gøy er det om man ser hvordan alle planerene beveger seg på himmelen.

 

post-27317-0-57709100-1470249463_thumb.png

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ja jeg skal se flight radar om den går tvers over sjøen. De flat jordere som har fulgt med dette sier at flyet forsvinner fra radaren ikke langt fra land og dukker opp igjen når den nærmer seg destinasjon i desse sørlige flyrutene. Jeg har tenkt å sjekke ut dette selv for å se om det er sant. Så takk for linken.

Flight Radar har en begrensning på antall fly du kan se samtidig. Men om du taster inn et spesifikt flightnummer så kan du følge dette uten at det blir borte.
Lenke til kommentar

 

Ja jeg skal se flight radar om den går tvers over sjøen. De flat jordere som har fulgt med dette sier at flyet forsvinner fra radaren ikke langt fra land og dukker opp igjen når den nærmer seg destinasjon i desse sørlige flyrutene. Jeg har tenkt å sjekke ut dette selv for å se om det er sant. Så takk for linken.

Flight Radar har en begrensning på antall fly du kan se samtidig. Men om du taster inn et spesifikt flightnummer så kan du følge dette uten at det blir borte.

 

 

Mister man ikke kontakten med flyet hvis det feks krysser et stort hav? Slik som dette, så har det en stiplet bane midt ute på Atlanterhavet: https://www.flightradar24.com/IBE6025/a8cfe84

Lenke til kommentar

 

 

Ja jeg skal se flight radar om den går tvers over sjøen. De flat jordere som har fulgt med dette sier at flyet forsvinner fra radaren ikke langt fra land og dukker opp igjen når den nærmer seg destinasjon i desse sørlige flyrutene. Jeg har tenkt å sjekke ut dette selv for å se om det er sant. Så takk for linken.

Flight Radar har en begrensning på antall fly du kan se samtidig. Men om du taster inn et spesifikt flightnummer så kan du følge dette uten at det blir borte.

 

 

Mister man ikke kontakten med flyet hvis det feks krysser et stort hav? Slik som dette, så har det en stiplet bane midt ute på Atlanterhavet: https://www.flightradar24.com/IBE6025/a8cfe84

 

Jo, det kan man gjøre. Hvertfall for real-time. Og som du ser så er det sågar stiplet linje på land for dette flyet. Men at Flight Radar ikke vet betyr ikke at ingen vet. Flight Radar baserer seg på ganske spesifikke data, og er på langt nær alt vi vet om et fly.

Mitt forslag var hovedsaklig basert på at et fly på FR kan komme og gå mellom hver oppdatering basert på at det er en begrensning på antallet som vises på skjermen.

 

Det FR ikke har informasjon om er for eksempel GPS posisjon til enhver tid. Dette er noe flyet alltid vet, og som lagres kontinuerlig. Men nok om det...

 

EDIT: Dette viser litt av problemet med at man forsøker å bevise noe på tynt grunnlag: Det ser slik ut på Flight Radar, derfor er jorden flat...

Jeg mener - finnes det virkelig en eneste person der ute i verden som tror at det finnes fly i luften vi ikke vet hvor er på en eller annen måte? Vi snakker 80 tonn som flyr i 800 km/t. Vi snakker ikke akkurat om at 1001-1002-1003 regelen funker her.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selv de bevisene basert på grunnleggende fysikk man kan teste selv er fabrikert.

 

Ja, får benytte sjansen til et fånyttes bump. Max, hvordan går det med å sjekke om horisontkurven man ser dersom man står på en ball må fortsette i samme vinkel dersom beskueren snur seg på nevnte ball? Som sagt, du kan lett sjekke selv, trenger kun en ball og dine egne øyne, eventuelt et kamera om du er litt fjong på det.

 

Du forstår det at du spør en som tror på magiske kameralinser om å forklare et fysisk fenomen, ikke sant?

 

EDIT: Eller at selvsamme tror det finnes en grense for perspektiv som stopper deg fra å se mer enn 4,5km avstand. Vel og merke - om du ikke står i andre etasje. Da kan man se lengre. Perspektiv plutselig lar deg se lengre. Er ikke fysikk gøy? Selv absolutter lar seg endre om man vil.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Venus har nå grei bevegelse på en himmelen, mars er litt festligere ;)

 

2014-2016-mars-retrograde-earth-night-sk

 

Jupiter også.

retrograde_mars_tezel_2007-2008.jpg

 

Solen går rundt, venus beveger seg rundt solen, mens mars og jupiter altså beveger seg slik som bildene over, må være litt av en mekanikk som styrer alt dette oppe i skyene ;)

 

 

 

Ekstra gøy er det om man ser hvordan alle planerene beveger seg på himmelen.

 

image.png

Dette fungerer fint på en flat jord. Tycho Brahe mente at solen gikk i bane rundt jorden og planetene i bane rundt solen. Dette ville samsvare med det man så på himmelen av retrograde motion. Ergo. Dette funker fint på en flat jord der solen går i bane rundt jorden og "planetene" går i bane rundt solen. Dette er et urverk skapt av Gud. Jeg har lært at stjernetegnene jomfruen til løven er en historie om Jesus. Nå i desember 2016 skal visst Jupiter gå inn i Jomfruens tegn. I mageregionen. Og gå i retrograd bevegelse i cirka 40 uker der. Og i september 2017 skal den gå ut igjen. Og i de dagene skal Mars Merkur og Venus være over hodet på Jomfruens tegn. Og månen skal være ved hennes føtter. Og solen også over hodet.

I Johannes åpenbaring 12 vers 1 nettopp dette fenomenet vi vil se på himmelen september 2017.

Jesus snakker om menneskesønnens tegn vil åpenbare seg i Matteus kapittel 24.

 

Det er litt søkt med flightradar som ikke viser flyruten over de store hav. Det kan bety at flyruten skjules og det vises er bare begynnelse og slutt og man kan dra en bue av flyruten etterpå som passer på en klode.

Hotel papa. Ja jeg kikket på lenkene. De viste en god del antall ekspedisjoner til den Antarktiske is. Men ikke til sydpolenpunktet. Om man kan dra til sydpolpunktet ved å følge kompasset sør fra Australia Afrika også. Ja da må jorden være en klode. Skulle gjerne visst fra noen jeg kjenner personlig om der er midnattsol i Antarktis. Det skal være der i 3 måneder samme som her oppe om sommeren. Jarle andhøy har vært der. Cecilie skog. Om de bekrefter midnattssolen. Ja da må jeg avslå flat jord.

Synes Jarle andhøy har fått mye pes fra myndighetene om å seile der nede. Han fikk ikke en gang avslutte sin siste tur som skulle seile fra sør amerika til sør Afrika. Hadde han gjort det og det ikke hadde tatt lange tiden som det vil gjør på en klode. Så er det for meg en bekreftelse på en klode. Men om han hadde fått avsluttet. Og det hadde tatt lengre tid en planlagt så ville det vært merkelig. Har lest litt om seilas der i sør. Og de fleste som prøvde å seile Antarktis rundt omkom på sin ferd. Bare i senere tid har dette gått. Noe som kan fortelle meg at dette er oppdiktet av Elite folk. Vendee Globe seilaset. De seiler fra Frankrike og ned til Antarktis rundt og tilbake til Frankrike. Kan ikke de bare lage et seilas som går fra sydspissen av sør amerika, gå i havn i sør Afrika. Seile videre til havn i Australia og videre der igjen til havn i sør amerika. Hvorfor starte fra Frankrike. Bare rikmannsfolk som kan ta denne turen uten stopp som kan jukses med ruten.

Lenke til kommentar

Alle tegn tyder jo på at jorden er rund, men gud har gjort det slik på den flate jorden så skal alt være som om den er rund?

f.eks det med planeter, hvorfor skulle gud få planeter til å bevege seg slik?

På en rund jord er det jo helt logisk, men på en flat jord kan jeg ikke se hvordan noe skal kunne gå frem og tilbake slik.

 

Men igjen, du har jo esset ditt, gud gjør ditt og gud gjør datt. guden din flyr vel rundt med alle planetene frem og tilbake i sirkler og opp og ned slik at det skal se ut som om de går rundt solen.

 

 

Alt funker jo når man tror mer på magi enn logikk, fornuft, egne observasjoner og all kjent vitenskap.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...