Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Blikkstille vann i en liten innsjø er forresten også et bevis på at verden ikke er en spinnende ball.

Nei, dette er bare et bevis på at Newtons lover, som har vært allment kjent i flere århundrer, ligger utenfor din fatteevne.

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger du har kommet med argumenter av typen "Jeg forstår ikke fysikk, så da må det være umulig", men det er mange, og de er like dumme hver gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

pendelen viser at jordan roterer.

"Det er akkurat det NASA og Eliten vil at du skal tro. Om det kom for en dag at jorda faktisk er flat ville de miste ansikt, det vil bli børskrakk, og aerospace-industrien ville ligge i ruiner."

 

:ermm: 

 

 

??? Jeg har sett en Focault-pendel med mindre egne øyne, og bekreftet selv at den var fullstendig fri for menneskelig påvirkning til tross for at den endret retning i løpet av dagen.

 

Hvordan i huleste forklarer du (som mener Jorden er flat) at en Focault-pendel endrer retning?

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

"Det er akkurat det NASA og Eliten vil at du skal tro. Om det kom for en dag at jorda faktisk er flat ville de miste ansikt, det vil bli børskrakk, og aerospace-industrien ville ligge i ruiner."

 

:ermm:

Hvordan i huleste forklarer du (som mener Jorden er flat) at en Focault-pendel endrer retning?

 

 

Kan jeg inkassere noen ikke-tilsiktede trollepoeng nå?

 

Edit: Eller tok jeg en Poe?

Endret av Arve Synden
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

"Det er akkurat det NASA og Eliten vil at du skal tro. Om det kom for en dag at jorda faktisk er flat ville de miste ansikt, det vil bli børskrakk, og aerospace-industrien ville ligge i ruiner."

 

:ermm:

Hvordan i huleste forklarer du (som mener Jorden er flat) at en Focault-pendel endrer retning?

 

 

Kan jeg inkassere noen ikke-tilsiktede trollepoeng nå?

 

Edit: Eller tok jeg en Poe?

 

Så blått på bildet ditt, og tenkte ikke over noe ytterligere.

 

Du kan absolutt inkassere noen trollepoeng :D

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Har allerede blitt klarlagt at jeg mener at Mjøsa er flat, dere mener ikke det. 

Dere ser en kurve på bilder som jeg ikke ser en kurve på. 

 

En Foucault-pendel settes igang av menneskelige krefter, siden er det vel noe magnetisme. Legg merke til at den beveger seg over en flat, liggende sirkel (en pannekake). 

 

"Når du er ute og kjører i en bil, og vinduene og dørene er lukket, merker du da vinden utenfor?"

 

Her har vi denne bilen igjen... hvorfor sammenligne jordas atmosfære med en bil som har tak av stål?

Kanskje fordi den ekte verden har et tak av stål som Gud har rullet ut?

Lenke til kommentar

slasken skrev:

"Jeg kan jo da si akkurat det samme til deg. En slik lang refleksjon er umulig på en flat jord."

 

Det er nettopp på en flat jord en slik lang, linjerett refleksjon er forventet. Forbauser meg at du ikke ser det.

 

Hvis vi er enige om at Mjøsa er flat på tvers, hva er da uenigheten?

 

Flatjordere hevder ikke at innsjøer må være grunne. 

Lenke til kommentar

Jeg laget en kjempe-enkel strek på kartet her. Om du står ved vannkanten og kikker på over, si mot noen som står i andre enden. Vil du se denne personen da?

EDIT: Du kan få lov til å bruke den sterkeste kikkerten eller til og med et teleskop om du vil

UHcco97.png
 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...