Capitan Fracassa Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Blikkstille vann i en liten innsjø er forresten også et bevis på at verden ikke er en spinnende ball.Nei, dette er bare et bevis på at Newtons lover, som har vært allment kjent i flere århundrer, ligger utenfor din fatteevne. Jeg vet ikke hvor mange ganger du har kommet med argumenter av typen "Jeg forstår ikke fysikk, så da må det være umulig", men det er mange, og de er like dumme hver gang. 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Hvis du bor i nærheten av Oslo eller Trondheim kan man ta seg en tur til Blindern eller Gløshaugen, og se på pendelen montert i taket på Fysikkbygningen eller Realfagbygget, pendelen viser at jordan roterer. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Teknisk museum i Oslo har også en vanntank som viser krumninga til jorda Endret 23. januar 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Fake. Det er simulert slik at det skal se sånn ut. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Ok.. Hva med Mjøsa da? Hvor mye skiller det fra den ene enden til midten og over til enden? Eller litt enklere, hvor høy er Mjøsa? Er den flat? Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 pendelen viser at jordan roterer. "Det er akkurat det NASA og Eliten vil at du skal tro. Om det kom for en dag at jorda faktisk er flat ville de miste ansikt, det vil bli børskrakk, og aerospace-industrien ville ligge i ruiner." Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) pendelen viser at jordan roterer. "Det er akkurat det NASA og Eliten vil at du skal tro. Om det kom for en dag at jorda faktisk er flat ville de miste ansikt, det vil bli børskrakk, og aerospace-industrien ville ligge i ruiner." ??? Jeg har sett en Focault-pendel med mindre egne øyne, og bekreftet selv at den var fullstendig fri for menneskelig påvirkning til tross for at den endret retning i løpet av dagen. Hvordan i huleste forklarer du (som mener Jorden er flat) at en Focault-pendel endrer retning? Endret 23. januar 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Der tror jeg du gikk på en liten en du 1 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) "Det er akkurat det NASA og Eliten vil at du skal tro. Om det kom for en dag at jorda faktisk er flat ville de miste ansikt, det vil bli børskrakk, og aerospace-industrien ville ligge i ruiner." Hvordan i huleste forklarer du (som mener Jorden er flat) at en Focault-pendel endrer retning? Kan jeg inkassere noen ikke-tilsiktede trollepoeng nå? Edit: Eller tok jeg en Poe? Endret 23. januar 2018 av Arve Synden 5 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) "Det er akkurat det NASA og Eliten vil at du skal tro. Om det kom for en dag at jorda faktisk er flat ville de miste ansikt, det vil bli børskrakk, og aerospace-industrien ville ligge i ruiner." Hvordan i huleste forklarer du (som mener Jorden er flat) at en Focault-pendel endrer retning? Kan jeg inkassere noen ikke-tilsiktede trollepoeng nå? Edit: Eller tok jeg en Poe? Så blått på bildet ditt, og tenkte ikke over noe ytterligere. Du kan absolutt inkassere noen trollepoeng Endret 23. januar 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Tror dere må gi Widewanka litt tenketid på å finne opp absurde forklaringer på de forrige spørsmålene. Men må innrømme at det stuntet var underholdende. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Har allerede blitt klarlagt at jeg mener at Mjøsa er flat, dere mener ikke det. Dere ser en kurve på bilder som jeg ikke ser en kurve på. En Foucault-pendel settes igang av menneskelige krefter, siden er det vel noe magnetisme. Legg merke til at den beveger seg over en flat, liggende sirkel (en pannekake). "Når du er ute og kjører i en bil, og vinduene og dørene er lukket, merker du da vinden utenfor?" Her har vi denne bilen igjen... hvorfor sammenligne jordas atmosfære med en bil som har tak av stål? Kanskje fordi den ekte verden har et tak av stål som Gud har rullet ut? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Helt utrolig at det skal være så vanskelig å ta den sammenlikningen mellom jord og bil... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Hva er det igjen, Mjøsa er ca 150+meter høy? Det er høyere enn Tyholt-tårnet det. Hvordan kan du "mene" noe om det? Det er ikke noe du kan ha en mening om Har du foressten vært ved Mjøsa noen gang? 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Men det er veldig lett å se over til andre sida av Mjøsa. Har vel tatt tog forbi. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Kanskje fordi den ekte verden har et tak av stål som Gud har rullet ut? Gud finnes ikke. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 slasken skrev: "Jeg kan jo da si akkurat det samme til deg. En slik lang refleksjon er umulig på en flat jord." Det er nettopp på en flat jord en slik lang, linjerett refleksjon er forventet. Forbauser meg at du ikke ser det. Hvis vi er enige om at Mjøsa er flat på tvers, hva er da uenigheten? Flatjordere hevder ikke at innsjøer må være grunne. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Jeg laget en kjempe-enkel strek på kartet her. Om du står ved vannkanten og kikker på over, si mot noen som står i andre enden. Vil du se denne personen da?EDIT: Du kan få lov til å bruke den sterkeste kikkerten eller til og med et teleskop om du vil Endret 23. januar 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå