Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva mener DU søylene står på? Jeg har hørt mange forskjellige forklaringer og er interessert i å høre hva du mener de står på.

Dette er ikke noe superavansert spørsmål, ikke engang et vanskelig et, de må stå på noe.

 

Så han Paaske har objekter skapt av eliten for å "parodiere" vitenskapen? Dette lukter kjøpt og betalt av eliten!  :hmm:

 

 

Ufattelig.. det er ikke sikkert at jeg har noen mening om hva søylene står på i det hele tatt. Hvis du ser på den hebraiske kosmologien, går ikke den lengre enn å tegne at jorda står på søyler. 

 

 

Så hvordan holder de jorden seg stabil? Magi? Voodoo? 

Kan ikke si at jorden står på søyler, for "Det bare er sånn".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av grunnene til at planeter er sfæriske er at tyngdekraften blir så kraftig at all masse trekkes sammen til den "mest kompakte" formen, hvorfor har ikke dette skjedd med jorda vår når det har skjedd med Venus, Mars, Jupiter, Saturn, Neptun, Uranus, Merkur, Pluto, og Sola?

 

Ifølge flatjordere er ikke planetene planeter, men vandrende stjerner som riktignok kan sees i teleskop. 

Men disse store og små stjernene finnes over oss under glasskuppelen.

 

Angående søyler, går jeg ut fra det som står i Bibelen. Eller illustrasjoner av den hebraiske kosmologi. Såvidt jeg vet vil det ikke hjelpe noe å spekulere på hva som kan være utenfor det verdensbildet. Jeg vil ikke gjøre deg noen tjeneste ved å spekulere på det.

Lenke til kommentar

Ifølge flatjordere er ikke planetene planeter, men vandrende stjerner som riktignok kan sees i teleskop. 

Men disse store og små stjernene finnes over oss under glasskuppelen.

Og det faktum at det er helt andre stjerner man ser på den nordlige og sydlige halvkule, som stemmer perfekt med globen vår og vinklene der - men ikke passer med flat jord i det hele tatt, hvordan forklarer du det igjen?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En av grunnene til at planeter er sfæriske er at tyngdekraften blir så kraftig at all masse trekkes sammen til den "mest kompakte" formen, hvorfor har ikke dette skjedd med jorda vår når det har skjedd med Venus, Mars, Jupiter, Saturn, Neptun, Uranus, Merkur, Pluto, og Sola?

 

Ifølge flatjordere er ikke planetene planeter, men vandrende stjerner som riktignok kan sees i teleskop. 

Men disse store og små stjernene finnes over oss under glasskuppelen.

 

Angående søyler, går jeg ut fra det som står i Bibelen. Eller illustrasjoner av den hebraiske kosmologi. Såvidt jeg vet vil det ikke hjelpe noe å spekulere på hva som kan være utenfor det verdensbildet. Jeg vil ikke gjøre deg noen tjeneste ved å spekulere på det.

 

La oss anta at Merkus, Venus, Mars, Jupiter, Saturn, Neptun, og Uranus er stjerner da, tyngdekraften vil fortsatt ha trukket sammen disse til kuleformede objekter.

 

Siden du er så glad i YouTube har jeg funnet en spilleliste jeg vil anbefale deg å se: https://www.youtube.com/playlist?list=PL8dPuuaLjXtPAJr1ysd5yGIyiSFuh0mIL

Dette er sannsynligvis helligbrøde for deg som mener Jorden er flat, men det kan hjelpe deg å forstå hvordan vi som mener Jorden er en kule tenker.

Spesifikt kan jeg anbefale episode 4: "Moon phases", men de aller fleste av videoene der vil hjelpe deg med å forstå hvordan vi som mener jorda er kuleformet tenker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De tror jo ikke på tyngdekraft heller..

Hvorfor viser vekta at jeg veier mindre når jeg er på fjellet enn ved sjøen da?

 

 

Bare fordi det er sånn?

Også er alle vekter tuklet med av NASA for å stemme med tyngdekraft og rundjord konspirasjonen.

Samme gjelder forresten GPS.. eller Globe-earth Proto Solution som NASA egentlig døpte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De tror jo ikke på tyngdekraft heller..

Hvorfor viser vekta at jeg veier mindre når jeg er på fjellet enn ved sjøen da?

 

 

Bare fordi det er sånn?

Også er alle vekter tuklet med av NASA for å stemme med tyngdekraft og rundjord konspirasjonen.

Samme gjelder forresten GPS.. eller Globe-earth Proto Solution som NASA egentlig døpte det.

 

Hva om jeg lager min egen fjærvekt da? Du trenger jo bare et metallrør som du vikler ståltråd rundt...

Lenke til kommentar

 

Også er alle vekter tuklet med av NASA for å stemme med tyngdekraft og rundjord konspirasjonen.

Samme gjelder forresten GPS.. eller Globe-earth Proto Solution som NASA egentlig døpte det.

Hva om jeg lager min egen fjærvekt da? Du trenger jo bare et metallrør som du vikler ståltråd rundt...

 

Man kan ikke gjøre ting selv. Selv har jeg feilet i å få flat jorderene i denne tråden til å se på en ball. Også oppgaven om å se på en lampe via et speil har feilet.

En gang jeg sa at det kroppen merker med gravitasjon er der den hindres fra å falle. Altså du merker hvor du er i kontakt med stolen du sitter på. Ikke noe annet. Legg armen på bordet og du kjenner kontakten med bordet grunnet at bordet stopper deg fra å falle. Løft armen, og du kjenner ingenting der bordet var.

Dette er effekter som ble betvilt at var slik.

Du vet det er motstand mot å gjøre eksperimenter når man nekter å løfte armen fra bordet eller se i et speil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Også er alle vekter tuklet med av NASA for å stemme med tyngdekraft og rundjord konspirasjonen.

Samme gjelder forresten GPS.. eller Globe-earth Proto Solution som NASA egentlig døpte det.

Hva om jeg lager min egen fjærvekt da? Du trenger jo bare et metallrør som du vikler ståltråd rundt...

 

Man kan ikke gjøre ting selv. Selv har jeg feilet i å få flat jorderene i denne tråden til å se på en ball. Også oppgaven om å se på en lampe via et speil har feilet.

En gang jeg sa at det kroppen merker med gravitasjon er der den hindres fra å falle. Altså du merker hvor du er i kontakt med stolen du sitter på. Ikke noe annet. Legg armen på bordet og du kjenner kontakten med bordet grunnet at bordet stopper deg fra å falle. Løft armen, og du kjenner ingenting der bordet var.

Dette er effekter som ble betvilt at var slik.

Du vet det er motstand mot å gjøre eksperimenter når man nekter å løfte armen fra bordet eller se i et speil.

 

 

Vel.. det er ikke alltid at ting man gjør selv matcher med youtube filmene om den flate jord.. altså er det lite vits i å gjøre ting selv.

Lenke til kommentar

Etter lange diskusjoner skjønner jeg ganske mye av hvordan "dere" tenker. 

 

Det å lene seg på noe beviser at vi bor på en balljord?

Oi... Flatjordere tror ikke på lenestoler?? Dagens mystiske nyhet.

 

Om stjernene over sydlige kontinenter: Glasskuppelen kan gjenspeile stjernene. 

Legg merke til at astrolaber viser de sydlige kontinentene som på et flat jord-kart. Dvs mye større enn på en globus. 

Kompasser og lignende skal holdes slik at en forestiller seg at jorda er flat. Dvs flatt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...