fokkeslasken Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Jeg får nok servert mye kritisk sans imot alt dette fra dere. Det er vanskelig å bevise noe 100 prosent. Men er ikke det greit å se begge sider av saken da? Men med all denne sensuren som nå pågår av «fake news» så vil kanskje verden bare få presentert den ene siden. Om det blir satt veldig hardt ned på. Vil du ikke finne det muffens. Eller vil du fryde deg over at flat jordere ikke får ytre seg lenger? Klart det er interessant å høre om det. Men hvertfall for meg er det mer interessant i lys av gruppedynamikk og sosiale aspekter. Som vitenskap faller det helt klart igjennom med absolutt ingen matnytte. Og så langt spår jeg en transformering av flat jord bevegelsen på linje med scientologi. Nok en religion vil bli født fra dette som påstår seg å basere seg på vitenskap. Nok en sosiopat med talegaver og null skrupler for å suge penger av folk vil ta skrittet helt ut når rette vedkommende tar tak i det og ser at man tjener for lite penger på facebook-grupper og youtube-videoer. De virkelige pengene er i tiende, og da må man registrere en ny kirke. Endret 8. januar 2018 av fokkeslasken 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Fordi det har vært et repeterende tema her: 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 Fordi det har vært et repeterende tema her: https://www.youtube.com/watch?v=iSe_R87kF6U Forstod ikke helt hva han mente om iss hadde en lekkasje om der var noe farlig eller ikke. Om han mente det ikke var så farlig, da har han samme mening som Don Pettit som ble spurt om hva som skjer hvis man får en lekkasje i tetningen av kuppolaen. Ja da får man en lekkasje sier han. Da tetter vi den bare, ikke så farlig. Og så husket jeg at noen her inne sa at det er nok med gaffateip og gummihansker til å gå ut i verdensrommets vakuum. Høres ikke farlig ut i det hele tatt. https://youtu.be/HkaCn5IqDv8 Her er enda en video med forklaring fra flat jord Bob og Jeran om hvor farlig vakuum kan være med de nyteknologiske tynne hanskene de bruker idag. Ikke rart de må ha tynne hansker når de må ut å fikse på den blekkboksen. Men er ikke dermed sagt at de beskytter mot vakuumet som vil ha luften i drakten din. Og de snakker også om en vakuumforseglersekspert som mener på at iss trenger utskiftning av tetningsringer oftere enn de er i stand til. Har hørt det intervjuet og vil si meg enig uten å ha hørt nasa sine forklaringer. Virker bare helt logisk det han sier. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Det vil ta litt tid før overtrykket (på innsiden av ISS) vil utligne seg med utsiden, avhenging av størrelsen på hullet selvsagt. Jo nærmere man er utlignet, jo lengre tid tar det. Å få en lekkasje trenger ikke være krise, om man har utstyr til å fikse det. Eksemplet på dette kan du uansett finne til det daglige, om du kikker deg rundt litt 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Og de snakker også om en vakuumforseglersekspert som mener på at iss trenger utskiftning av tetningsringer oftere enn de er i stand til. Har hørt det intervjuet og vil si meg enig uten å ha hørt nasa sine forklaringer. Virker bare helt logisk det han sier. Men kan du noe som helst om det selv? Du vet tilsynelatende ikke hva vakum er engang. "Men er ikke dermed sagt at de beskytter mot vakuumet som vil ha luften i drakten din." Ellers har de så klart kit for å tette lekasjer. Du kan lese om det her: https://www.quora.com/If-the-International-Space-Station-had-a-small-air-leak-what-would-the-astronauts-do Men jada, vet, "fake!!11" Endret 8. januar 2018 av aklla 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg får nok servert mye kritisk sans imot alt dette fra dere. Det er vanskelig å bevise noe 100 prosent. Men er ikke det greit å se begge sider av saken da? Men med all denne sensuren som nå pågår av «fake news» så vil kanskje verden bare få presentert den ene siden. Om det blir satt veldig hardt ned på. Vil du ikke finne det muffens. Eller vil du fryde deg over at flat jordere ikke får ytre seg lenger? Klart det er interessant å høre om det. Men hvertfall for meg er det mer interessant i lys av gruppedynamikk og sosiale aspekter. Som vitenskap faller det helt klart igjennom med absolutt ingen matnytte.Og så langt spår jeg en transformering av flat jord bevegelsen på linje med scientologi. Nok en religion vil bli født fra dette som påstår seg å basere seg på vitenskap. Nok en sosiopat med talegaver og null skrupler for å suge penger av folk vil ta skrittet helt ut når rette vedkommende tar tak i det og ser at man tjener for lite penger på facebook-grupper og youtube-videoer. De virkelige pengene er i tiende, og da må man registrere en ny kirke. Penger er helt klart et tema for flat jordere som mener Eliten kan suge til seg penger gjennom romfartsteknologi de påstår å utvikle, produsere og gjennomfører. Når de ikke kan suge til seg så mye penger lenger gjennom utlån av fantasipenger fordi inflasjonen blir for høy og kan kollapse over dem selv, og krig ikke kan blir for stor fordi folk flest har blitt fredelige og materialisme har stagnert fordi folk har fått nok, ja da kan man ty til hvitvasking av skattepenger gjennom fantasiprodukt som koster trilliarder men kan jukses til for noen få millioner. Men klart går det litt penger i ekte forskning. De prøver sikkert i min tro fortsatt å bryte gjennom noe ugjennomtrengelig 100 kilometer eller så der oppe. I deres sinn så ser dere for dere turer til Mars trillioner av kilometer unna. I mitt sinn så strever de med å komme seg bare over 100 kilometer over bakken. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Fordi det har vært et repeterende tema her: https://www.youtube.com/watch?v=iSe_R87kF6U Forstod ikke helt hva han mente om iss hadde en lekkasje om der var noe farlig eller ikke. Om han mente det ikke var så farlig, da har han samme mening som Don Pettit som ble spurt om hva som skjer hvis man får en lekkasje i tetningen av kuppolaen. Ja da får man en lekkasje sier han. Da tetter vi den bare, ikke så farlig. Man kan ikke kategorisk si at en lekkasje er farlig, noe mer enn man kan si at en bilkollisjon er farlig. Med bil går det fra øyeblikkelig død til skader man ikke engang gidder reparere. Det er ikke noen forskjell med en lekkasje i et trykkammer. Det som er farlig er mangel av trykk og oksygen. Om lekkasjen bruker en uke på å slippe ut all luften, så tror jeg nok de skal rekke å reparere. Dersom lekkasjen bruker kun 10 sekunder, da er det nok slutt for alle som ikke allerede har på trykkdrakt når ulykken skjer. Og så husket jeg at noen her inne sa at det er nok med gaffateip og gummihansker til å gå ut i verdensrommets vakuum. Høres ikke farlig ut i det hele tatt.Kun én atmosfæres trykk er ikke veldig mye. Og du kan klare å lage en trykktank for det hjemme med kun teip. Den vil ikke være vanskeligere å pumpe opp enn at du kan gjøre det med en sykkelpumpe. Så lite trykk er det snakk om. En stor forskjell ute i verdensrommet er at man vil også helst ha bevegelige ledd, samt være skuddsikker for mikrometeoritter og strålingsskjermet for solen. Da holder det ikke med teip og sykkelpumpe lenger. Men skal man henge seg opp i trykket slik det virker som dere gjør så er nok det det minste problemet med en slik drakt. Her er enda en video med forklaring fra flat jord Bob og Jeran om hvor farlig vakuum kan være med de nyteknologiske tynne hanskene de bruker idag. Ikke rart de må ha tynne hansker når de må ut å fikse på den blekkboksen. Men er ikke dermed sagt at de beskytter mot vakuumet som vil ha luften i drakten din.Vi snakker trykkforskjell på 1 bar. Det er da ikke veldig mye. Endret 8. januar 2018 av fokkeslasken Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Penger er helt klart et tema for flat jordere som mener Eliten kan suge til seg penger gjennom romfartsteknologi de påstår å utvikle, produsere og gjennomfører. Når de ikke kan suge til seg så mye penger lenger gjennom utlån av fantasipenger fordi inflasjonen blir for høy og kan kollapse over dem selv, og krig ikke kan blir for stor fordi folk flest har blitt fredelige og materialisme har stagnert fordi folk har fått nok, ja da kan man ty til hvitvasking av skattepenger gjennom fantasiprodukt som koster trilliarder men kan jukses til for noen få millioner. Men klart går det litt penger i ekte forskning. De prøver sikkert i min tro fortsatt å bryte gjennom noe ugjennomtrengelig 100 kilometer eller så der oppe. I deres sinn så ser dere for dere turer til Mars trillioner av kilometer unna. I mitt sinn så strever de med å komme seg bare over 100 kilometer over bakken. Ville ikke denne løgnen gå i kraftig underskudd mtp antall ansatte de må ha verden over som lyver for de og hvor mye de må bruke på å opprettholde løgnen? Det må jo være mange, mange millioner av personer som blir kjøpt og betalt av NASA, og alle må jo få ett betydelig beløp for å holde på løgnen. Pluss alle systemene de må holde oppe, f.eks satelitt-telefon som ikke funker betyr at de må dekke hele verden med basestasjoner, selv midt ute i havet. Det samme med GPS, vi snakker jo om hundrevis av milliarder i årlige utgifter på vedlikehold. Det ville vært ett enormt taps-prosjekt. 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Har du noensinne dykket, maxrpm? Gjerne med tørrdrakt? Konseptet er ikke veldig ulikt Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Penger er helt klart et tema for flat jordere som mener Eliten kan suge til seg penger gjennom romfartsteknologi de påstår å utvikle, produsere og gjennomfører.Hva med forskjellige kristne samfunn/evangelister som opp gjennom historien har suget til seg veldig mye mer penger gjennom lovnader om frelse/tilgivelse/helbredelse. Denne pengesugingen er i en helt annen (langt større) skala enn NASAs budsjetter. Ser du dermed på dette som et tilsvarende mye større problem også? Og hva med alle youtuberne som suger til seg penger ved å lage stadig nye tullevideoer om flat jord? Det er vel et tema for dere om dere skal stole på noen som beviselig tjener penger på å få dere til å se og spre det? ...eller er det bare tema når den skjulte NASA-eliten muligens tjener penger, og ikke når den åpenbare kristne eliten gjør det? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg hadde ikke tid til å lese gjennom over 600 sider, men kan jeg spørre hva som er under jorden, dersom den er flat? Noe må vel være både under, over og ved siden av. Eller er det bare uendelig med stein? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Skilpadde hele veien til bunnen.. 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Disse folkene har uansett mange penger, men gps kan faktisk brukes i stor utstrekning. Men at det ikke fungerer nede ved Antarktis. Noe som kan være årsaken til at en del seiler seg bort i de områdene. "men kan jeg spørre hva som er under jorden, dersom den er flat? " Trolig jordas søyler, som må være veldig tjukke. Det store dyp, og masse stein, muligens dødsriket under vår verden i henhold til det gamle hebraiske verdensbildet. Ift gamle forestillinger, kunne en se flammer fra helvete når det var vulkanutbrudd?? Margit Sandemo har jo vært ganske opptatt av et sted på Island, Dimmuborgir som skulle være en åpning som den falne engelen Lucifer kunne komme opp av. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Er det fakta eller fantasi at gps ikke fungerer ved Antarktis? Evt kilde? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Er det fakta eller fantasi at gps ikke fungerer ved Antarktis? Evt kilde? Eh.. da Math Powerland var på ei hytte med Nasa og strømmen gikk, fortalte de ham at gps ikke virker borte ved Antarktis. Pluss, at folk seiler seg bort i disse områdene. Og vips, to kilder Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Kilde? At du forteller det er slik er ingen kilde. 9 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) GPS er ikke optimalt over polene pga banene som satelittene ligger i. Over polene har de en veldig dårlig vinkel. Skrev om det i prosjektoppgaven min på universitetet. Så vidt jeg husker hadde jeg et par resultater hvor det var <4 satelitter innen rekkevidde (4 kreves for x,y,z og tidsforskyvning). Endret 8. januar 2018 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 GPS er ikke optimalt over polene pga banene som satelittene ligger i. Over polene har de en veldig dårlig vinkel. Skrev om det i prosjektoppgaven min på universitetet. Så vidt jeg husker hadde jeg et par resultater hvor det var <4 satelitter innen rekkevidde (4 kreves for x,y,z og tidsforskyvning). Noen grunn til at disse ikke går i bane jevnt fordelt over hele verden, inkl polene? Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Vi snakker trykkforskjell på 1 bar. Det er da ikke veldig mye. For romdraktene som er i bruk på ISS er det snakk om enda mindre trykk. Siden vår atmosfære er ca 78% nitrogen kan man redusere trykket ved å fjerne nitrogen. Dette går bra så lenge partialtrykket til oksygen er omtrent det samme som hva kroppen vår er vant til. Derfor er trykket inne i en romdrakt ca 0,29 atm. Altså under 1/3 av vanlig atmosfæretrykk. Lavere trykk inne i drakten gjør også at draktene ikke blir så stive, og dermed blir enklere å manøvrere. https://en.wikipedia.org/wiki/Extravehicular_Mobility_Unit#Specifications https://en.wikipedia.org/wiki/Space_suit Endret 8. januar 2018 av Arve Synden 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Dette gir mening (sikkert for aklla også), da det er svært likt som dykking i tørrdrakt i prinsippet Takk for info, Arve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå