Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor svarer du ikke på det jeg skriver? :(

Hva er det jeg ikke har svart deg på? Sydpolpunktet? Der er et sydpolpunkt. En stålkule opp på en rød og hvit stang. De fleste som drar dit. Reiser på ski fra et fast startsted i Antarktis sør for sør amerika. Om startstedet er en annen plass på en flat jord, vil de som går sørover på kompasset aldri nå frem til denne stålkulen de har landemerket som sydpolpunktet. Jarle andhøy prøvde. Men blei forhindret av at mannskapet hans ga ham en merkelig beskjed om at forlater den trygge havn. Og når han kom tilbake var de sunket.

Lenke til kommentar

Venter også på svar rundt dette med fasene til Venus som illustrerer - med et middelmådig teleskop - at jorden og planetene går i bane rundt solen.

Jeg kan ikke gi deg mer svar enn at månen også har faser. Venus er en mindre lyskilde med faser. Solen kanskje i samband med den magnetiske nordpol gir dem faser. De er alle i mindre skala på en flat jord. Elektromagnetisme er svaret på en flat jord og himmelen. Ikke gravitasjon og fusjon.

Om det er sant at jorden er flat må man tenke i totalt nye baner. Elektromagnetisme kan også være grunnen til varmen fra solen. Og jeg har en plasmaball hjemme og en sparepære jeg har vist til venner at om jeg slår på plasmaballen og setter pæren nærme så vil sparepæren lyse. Sterker dess nærmere jeg er. Om den er litt ifra. Så lyser halve pæren. Mer svar kan ikke jeg gi deg. Håper det blir bedre svar senere. Forstår at dere ikke vil tro flat jord for det er absurd etter 500 år med annen lære. Men se litt dypere på NASA og dem. Så finner dere ut de lyver og trikser.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

 

Hvorfor svarer du ikke på det jeg skriver? :(

Hva er det jeg ikke har svart deg på? Sydpolpunktet? Der er et sydpolpunkt. En stålkule opp på en rød og hvit stang. De fleste som drar dit. Reiser på ski fra et fast startsted i Antarktis sør for sør amerika. Om startstedet er en annen plass på en flat jord, vil de som går sørover på kompasset aldri nå frem til denne stålkulen de har landemerket som sydpolpunktet. Jarle andhøy prøvde. Men blei forhindret av at mannskapet hans ga ham en merkelig beskjed om at forlater den trygge havn. Og når han kom tilbake var de sunket.

 

Når det gjelder å reise til sydpolpunktet på en flat jord, så går det an bare fra sør amerika der de fleste starter sine ekspedisjoner til sydpolpunktet. De har et startpunkt fra Antarktis der og følger kompasset sydover. Om jorden er flat. Då går det ikke an fra sør for Australia eller sør for Afrika. Forstå det den som kan. Så om det går an da er jorden definitivt ikke flat og jeg må vri hodet rundt det jeg forstår av perspektiv nå. For det jeg har lært av perspektiv nå er at jorden er flat.

 

Åja, så det er dét som er grunnen til at Jarle og Samuel feilet? De reiste fra New Zealand og kunne dermed aldri nå polpunktet, selv om de var inne på isen med kurs mot sydpolen? Er det forskjell på å reise til Ross havet og Mcmurdo basen om man starter i Sør Amerika eller på New Zealand? Du kan jo prøve å gjette på hvor Mcmurdo basen ligger :)

 

Du svarte heller ikke på det jeg skrev om kartprojeksjon og hvorfor kartet inne i flyet er "flatt". Edit: Finn gjerne en film som debunker måten vi lager kart på og som hele verden navigerer etter.

 

Slik er det sydpolen ser ut, og som du ser, så kan man nå polpunktet fra flere retninger. Dog handler det i noen tilfeller om å ta den letteste og korteste veien, ikke gjør livet vanskelig for deg selv. 

antartica_map.gif

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

 

Venter også på svar rundt dette med fasene til Venus som illustrerer - med et middelmådig teleskop - at jorden og planetene går i bane rundt solen.

Jeg kan ikke gi deg mer svar enn at månen også har faser. Venus er en mindre lyskilde med faser. Solen kanskje i samband med den magnetiske nordpol gir dem faser. De er alle i mindre skala på en flat jord. Elektromagnetisme er svaret på en flat jord og himmelen. Ikke gravitasjon og fusjon.

Om det er sant at jorden er flat må man tenke i totalt nye baner. Elektromagnetisme kan også være grunnen til varmen fra solen. Og jeg har en plasmaball hjemme og en sparepære jeg har vist til venner at om jeg slår på plasmaballen og setter pæren nærme så vil sparepæren lyse. Sterker dess nærmere jeg er. Om den er litt ifra. Så lyser halve pæren. Mer svar kan ikke jeg gi deg. Håper det blir bedre svar senere. Forstår at dere ikke vil tro flat jord for det er absurd etter 500 år med annen lære. Men se litt dypere på NASA og dem. Så finner dere ut de lyver og trikser.

 

 

Jøss. En lyskilde med faser, der altså f.eks. en halv stjerne er lyst opp om gangen? 

Kan jeg spørre hvilket grunnlag du har for disse...spekulasjonene dine?

 

Dette var jo også observasjoner som ble gjort av utallige mennesker hundrevis av år før noe NASA.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Må være ganske mye som flyr rundt der oppe.

 

Hvor mange timer sollys har australia pr dag på det meste?

Australia går over ca 3 av 24 lengdegrader, altså, om man sier de har sollys 6 av de da man tross alt har fra solen titter opp til den går ned, så skulle de hatt maks 6 timer i døgnet og 16 timer natt.

 

Eller hvordan funker det?

 

Flat_earth.png

Lenke til kommentar

Forstår at dere ikke vil tro flat jord for det er absurd etter 500 år med annen lære. Men se litt dypere på NASA og dem. Så finner dere ut de lyver og trikser.

 

Vi har visst at jorda er sfærisk langt lengre enn 500 år. Det ble bekreftet gjennom målinger for ~2300 år siden. Det er dog snart 500 år siden den første jordomseilingen fant sted, i regi av Ferdinand Magellan. Hva de har med NASA å gjøre er for meg en gåte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han var grunnleggeren av "Eliten" vel? Det må du vel skjønne, Illumunati og alt det der :p

Ikke meningen å trolle, sorry :)


Interessant at dette med Australia blir tatt opp igjen, han kom ikke med noe godt svar på dette sist, lurer på om han har funnet ut hvordan Australia.

Så da kan jeg spørre deg MaxRPM. Hvor kommer sola opp når det er vår-/høstjevndøgn når jorda er flat? La oss ta for oss to steder på 23. september, vi bruker Oslo og Cape Town som referanse. Kan du med flat jord-modellen fortelle meg i hvilken nøyaktig himmelretning (grader) soloppgangen kommer på begge disse stedene, 23. september 2016?

Nå er jeg spent 

Lenke til kommentar

 

De fleste som drar dit. Reiser på ski fra et fast startsted i Antarktis sør for sør amerika. Om startstedet er en annen plass på en flat jord, vil de som går sørover på kompasset aldri nå frem til denne stålkulen de har landemerket som sydpolpunktet

Ler så jeg griner her...   :) Er det dummeste jeg har lest i dag og står nok som en klar vinner på det dummeste jeg har lest hele uka også...

 

Jeg kjenner personlig en amerikaner sdom har reist, i en atom drevet ubåt, fra Norge og under pol isen på nordpolen til de kom ut i stredet mellom alaska og russland... Så dette blir for dumt Maxi... Prøv å ta til deg litt soleklar lærdom istedenfor å fordumme det på stupide videoer om du klarer det.. Jorden er selvsagt ikke flat, det ville vært en umulighet rett og slett..

Lenke til kommentar

Må være ganske mye som flyr rundt der oppe.

 

Hvor mange timer sollys har australia pr dag på det meste?

Australia går over ca 3 av 24 lengdegrader, altså, om man sier de har sollys 6 av de da man tross alt har fra solen titter opp til den går ned, så skulle de hatt maks 6 timer i døgnet og 16 timer natt.

 

Eller hvordan funker det?

 

Flat_earth.png

Om dere ikke ser videoene som forklarer det meste så vet ikke jeg om jeg orker å forklare. For jeg orker kanskje forklare litt. Men dere må undersøke mer selv.

http://www.sacred-texts.com/earth/za/za26.htm

 

Her forklares det dag natt og sesonger på en flat jord.

Jeg vet hva elektromagnetisme er. En kombinasjon av elektrisitet og magnetisme. Best forklart hvordan himmelen og stjernelys og sol og måne virker på en flat jord.

Man kan også avgi kraftig varme med hjelp av elektrisitet og magnetisme. Men det er ikke synlig for øyet. Nikola tesla kunne skyte elektrisitet gjennom kroppen uten at det påvirket ham den gang han ville gi fri elektrisitet til alle men ble stoppet av J.P Morgan. En Elite person.

Hotel papa. Undersøk mer flat jord. Orker ikke å svare deg. Du setter deg ikke i noen videoer tydeligvis om du spør de spørsmål du spør om. Jeg vet om Antarktis på en globe. Og flat jord folk går gjennom desse problemstillingene. Bare å se videoene jeg har postet.

Lenke til kommentar

Jeg har undersøkt nok, takk... Nok til at jeg føler jeg er på grensen til å bli gal av frustrasjon. Ser pokker meg flatjordfolk over alt nå! Selv ved filmen her er det noen lavpanner som forpester kommentarfeltet:

 

https://www.youtube.com/watch?v=mvxQSxu_PHE

 

Jeg har også sett alle videoene du har postet, hvor samtlige ikke holder mål. Jeg beklager, men etter alle disse årene hvor jeg har hatt matematikk, fysikk og andre ingeniørfaglige emner på skolen, så ser jeg ikke hvordan jeg skal klare å "åpne øynene og innse at jorden er flat". Det strider mot absolutt alt jeg har lært gjennom alle mine år på skolen.

Alt for mye livsviktig teknologi er hundreogti prosent avhengig av at jorden faktisk er rund. Men dette neglisjerer du som om det skulle være den største selvfølgen! Og du baserer din tro på noe hvem som helst kan lage.. Dét er skummelt det!

 

Kan du svare på ett siste spørsmål, så skal jeg love å ikke plage deg mer?

Hvordan funker dette med været på en flat jord? Høytrykk og lavtrykk roterer jo som følge av en rotasjon de blir utsatt for. Hvordan vil dette funke på en flat jord? (film?)

 

Edit: kjenner du eller vet du om en høyt utdannet person som mener jorden er flat? Og da snakker jeg ikke en utdannelse innen teologi.

 

 

Så ja... hvis noen vet hvor jeg sender en søknad til eliten, pm me!

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

 

Må være ganske mye som flyr rundt der oppe.

 

Hvor mange timer sollys har australia pr dag på det meste?

Australia går over ca 3 av 24 lengdegrader, altså, om man sier de har sollys 6 av de da man tross alt har fra solen titter opp til den går ned, så skulle de hatt maks 6 timer i døgnet og 16 timer natt.

 

Eller hvordan funker det?

 

Flat_earth.png

Om dere ikke ser videoene som forklarer det meste så vet ikke jeg om jeg orker å forklare. For jeg orker kanskje forklare litt. Men dere må undersøke mer selv.

http://www.sacred-texts.com/earth/za/za26.htm

 

Her forklares det dag natt og sesonger på en flat jord.

Jeg vet hva elektromagnetisme er. En kombinasjon av elektrisitet og magnetisme. Best forklart hvordan himmelen og stjernelys og sol og måne virker på en flat jord.

Man kan også avgi kraftig varme med hjelp av elektrisitet og magnetisme. Men det er ikke synlig for øyet. Nikola tesla kunne skyte elektrisitet gjennom kroppen uten at det påvirket ham den gang han ville gi fri elektrisitet til alle men ble stoppet av J.P Morgan. En Elite person.

Hotel papa. Undersøk mer flat jord. Orker ikke å svare deg. Du setter deg ikke i noen videoer tydeligvis om du spør de spørsmål du spør om. Jeg vet om Antarktis på en globe. Og flat jord folk går gjennom desse problemstillingene. Bare å se videoene jeg har postet.

Men med en flat jord, så går det ikke med vårjevndøgn. Ser du på kartet ditt hvorfor det ikke går? Tenk litt på himmelretningen sola står opp på vårjevndøgn. Fra Oslo til Cape Town skiller det kun 2 grader ved en rund jord, og vi kan se at det stemmer. Hvordan går det an, når ved en flat jord så skal sola ved vårjevndøgn stå i sørvest i Norge, mens i Cape Town så står solen opp i nordvest? Ser du problemet ditt nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om dere ikke ser videoene som forklarer det meste så vet ikke jeg om jeg orker å forklare. For jeg orker kanskje forklare litt. Men dere må undersøke mer selv. http://www.sacred-texts.com/earth/za/za26.htm

Her forklares det dag natt og sesonger på en flat jord.

 

Du trenger bare forklare hvordan australia, sør-afrika og sør-amerika kan ha 16 timers sollys hver i løpet av 24 timer, men være så langt unna hverandre at solen ikke klarer å lyse opp noe av det samtidig.

Snakker vi 3-4 soler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om dere ikke ser videoene som forklarer det meste så vet ikke jeg om jeg orker å forklare. For jeg orker kanskje forklare litt. Men dere må undersøke mer selv. http://www.sacred-texts.com/earth/za/za26.htm

Her forklares det dag natt og sesonger på en flat jord.

 

Du trenger bare forklare hvordan australia, sør-afrika og sør-amerika kan ha 16 timers sollys hver i løpet av 24 timer, men være så langt unna hverandre at solen ikke klarer å lyse opp noe av det samtidig.

Snakker vi 3-4 soler?

In the Cook's Strait Almanack for 1848, it is said:

 

"At Wellington, New Zealand, December 21st, sun rises 4 h. 31 m., and sets at 7 h. 29 m., the day being 14 hours 58 minutes. June 21st, sun rises at 7 h. 29 m., and sets at 4 h.

 

p. 121

 

[paragraph continues]31 m., the day being 9 hours and 2 minutes. In England the longest day is 16 hours 34 minutes, and the shortest day is 7 hours 45 minutes. Thus the longest day in New Zealand is 1 hour and 36 minutes shorter than the longest day in England; and the shortest day in New Zealand is 1 hour and 17 minutes longer than the shortest day in England."

Lenke til kommentar

 

Om dere ikke ser videoene som forklarer det meste så vet ikke jeg om jeg orker å forklare. For jeg orker kanskje forklare litt. Men dere må undersøke mer selv. http://www.sacred-texts.com/earth/za/za26.htm

Her forklares det dag natt og sesonger på en flat jord.

Du trenger bare forklare hvordan australia, sør-afrika og sør-amerika kan ha 16 timers sollys hver i løpet av 24 timer, men være så langt unna hverandre at solen ikke klarer å lyse opp noe av det samtidig.

Snakker vi 3-4 soler?

 

Og hva med midnattssol på sørpolen?
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor svarer du ikke på det jeg skriver? :(

Hva er det jeg ikke har svart deg på? Sydpolpunktet? Der er et sydpolpunkt. En stålkule opp på en rød og hvit stang. De fleste som drar dit. Reiser på ski fra et fast startsted i Antarktis sør for sør amerika. Om startstedet er en annen plass på en flat jord, vil de som går sørover på kompasset aldri nå frem til denne stålkulen de har landemerket som sydpolpunktet. Jarle andhøy prøvde. Men blei forhindret av at mannskapet hans ga ham en merkelig beskjed om at forlater den trygge havn. Og når han kom tilbake var de sunket.

Når det gjelder å reise til sydpolpunktet på en flat jord, så går det an bare fra sør amerika der de fleste starter sine ekspedisjoner til sydpolpunktet. De har et startpunkt fra Antarktis der og følger kompasset sydover. Om jorden er flat. Då går det ikke an fra sør for Australia eller sør for Afrika. Forstå det den som kan. Så om det går an da er jorden definitivt ikke flat og jeg må vri hodet rundt det jeg forstår av perspektiv nå. For det jeg har lært av perspektiv nå er at jorden er flat.

Åja, så det er dét som er grunnen til at Jarle og Samuel feilet? De reiste fra New Zealand og kunne dermed aldri nå polpunktet, selv om de var inne på isen med kurs mot sydpolen? Er det forskjell på å reise til Ross havet og Mcmurdo basen om man starter i Sør Amerika eller på New Zealand? Du kan jo prøve å gjette på hvor Mcmurdo basen ligger :)

 

Du svarte heller ikke på det jeg skrev om kartprojeksjon og hvorfor kartet inne i flyet er "flatt". Edit: Finn gjerne en film som debunker måten vi lager kart på og som hele verden navigerer etter.

 

Slik er det sydpolen ser ut, og som du ser, så kan man nå polpunktet fra flere retninger. Dog handler det i noen tilfeller om å ta den letteste og korteste veien, ikke gjør livet vanskelig for deg selv.

antartica_map.gif

Hadde du sett videoene som du har sagt så er det mange ganger nevnt at man ikke kan reise til det såkalte sydpolpunktet de har satt opp denne stålkulen om man ikke starter fra et fast sted sør for sør amerika. Det er til og med nevnt av en nyhetsreporter som sier at denne stålkulen ikke er plassert midt på sydpolpunktet, men at sydpolpunktet er litt lenger unna. Sikkert fordi vanlige skigåere som vil ta en Antarktisferie som koster skjorta ser at kompasset ikke vender nord om de går litt lenger sør enn denne stålkulen.

 

Når det gjelder merkator kartet og sånt. Flyruter har en buet rute på et firkanta merkator kart. Men på et flat jord kart er desse flyrutene rett frem og korteste vei. Jeg har sett noen flyruter og tar frem globusen og en tråd. Og merker meg at flyrutene er lenger enn om jeg strekker tråden rett frem på en globus. Ja jeg kan bue tråden litt. Men det gjør ikke distansen kortere. Buen på flyrutene er lenger enn hva jeg kan bue tråden på globusen.

Her er noen videoer som viser denne buen er rett frem på et flat jord kart. Og alle desse stoppene flyene tar er rett frem på et flat jord kart enn den lange omveien det er på en globus.

 

https://youtu.be/Y5hvT8PBhto

 

Og her

 

https://youtu.be/yNVgzk3tbl0

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

In the Cook's Strait Almanack for 1848, it is said:

"At Wellington, New Zealand, December 21st, sun rises 4 h. 31 m., and sets at 7 h. 29 m., the day being 14 hours 58 minutes. June 21st, sun rises at 7 h. 29 m., and sets at 4 h.

p. 121

[paragraph continues]31 m., the day being 9 hours and 2 minutes. In England the longest day is 16 hours 34 minutes, and the shortest day is 7 hours 45 minutes. Thus the longest day in New Zealand is 1 hour and 36 minutes shorter than the longest day in England; and the shortest day in New Zealand is 1 hour and 17 minutes longer than the shortest day in England."

Jaha?

Hvordan forklarer løsningen dette problemet?

Lenke til kommentar

Hadde du sett videoene som du har sagt så er det mange ganger nevnt at man ikke kan reise til det såkalte sydpolpunktet de har satt opp denne stålkulen om man ikke starter fra et fast sted sør for sør amerika. Det er til og med nevnt av en nyhetsreporter som sier at denne stålkulen ikke er plassert midt på sydpolpunktet, men at sydpolpunktet er litt lenger unna. Sikkert fordi vanlige skigåere som vil ta en Antarktisferie som koster skjorta ser at kompasset ikke vender nord om de går litt lenger sør enn denne stålkulen.

 

Når det gjelder merkator kartet og sånt. Flyruter har en buet rute på et firkanta merkator kart. Men på et flat jord kart er desse flyrutene rett frem og korteste vei. Jeg har sett noen flyruter og tar frem globusen og en tråd. Og merker meg at flyrutene er lenger enn om jeg strekker tråden rett frem på en globus. Ja jeg kan bue tråden litt. Men det gjør ikke distansen kortere. Buen på flyrutene er lenger enn hva jeg kan bue tråden på globusen.

Her er noen videoer som viser denne buen er rett frem på et flat jord kart. Og alle desse stoppene flyene tar er rett frem på et flat jord kart enn den lange omveien det er på en globus.

 

https://youtu.be/Y5hvT8PBhto

 

Og her

 

https://youtu.be/yNVgzk3tbl0

Jeg må si at jeg har fått lært en del av denne diskusjonen, så helt bortkastet er det jo ikke å holde på. Så takk for det, har lest meg opp på mange ekspedisjoner jeg ikke har hørt om, til og med sett dokumentaren til Aleksander Gamme (anbefales!). 

 

Du er klar over at flere ekspedisjoner har tatt seg til sydpolpunktet fra ander steder på kontinentet enn fra Ross havet/Mc murdo? 

 

The coldest journey, Walking with the wounded, Commonwealth Trans-Antarctic Expedition ++ 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Antarctic_expeditions

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Samveldets_trans-antarktiske_ekspedisjon

 

http://www.arctictrucks-experience.com/antarctica

 

http://7summits-club.com/newssections/all_1/newssection_112_1/item_2689/

 

Her har til og med vår egen landsmann laget en dokumentar på 1t om hans tur/retur til sydpolpunktet fra Hamlet inlet:

https://tv.nrk.no/serie/ut-i-naturen/dvna20001712/13-10-2013

 

Sier du at alle disse er bare er noen turer som er diktet opp? Sier du til meg at de lyver? 

 

Angående filmene dine:

 

Hvis man tegner en rett strek på et merkatorkart, så vil det bli til en del av en storsirkel på et sphere. Den første filmen din debunker seg selv, som flere av de andre filmene du har postet også har gjort.

Se her: 

 

Jeg etterlyser mer detaljerte filmer som matematisk beviser at jorden er flat. Det holder rett og slett ikke med dårlige bilder som er redigert i paint. Jeg skulle også likt å høre fra noen erfarne piloter og sjømenn som påstår at jorden er flat! 

 

Hva angår direkte flyturer som ikke eksisterer, så kan dette ha noe med tilbud/etterspørsel? Hvorfor skulle et flyselskap sette opp en rute de ikke tjener penger på? 

 

Jeg har selv stått på broen om bord på et containerskip og regnet ut forskjellen på å selge rett fram ( holde konstant samme kurs) eller seile etter en storsirkel. Jeg har sett med egne øyne, hvor mye drivstoff og tid man sparer på å seile etter "en buet linje" framfor en rett linje (i den virkelige verden). Du har kanskje også gjort det? 

Endret av Hotel Papa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sett med egne øyne, hvor mye drivstoff og tid man sparer på å seile etter "en buet linje" framfor en rett linje (i den virkelige verden). Du har kanskje også gjort det? 

Selvsagt, han har sett en mengde videoer som forklarer hvorfor det du har sett med egne øyne ikke stemmer, av folk som heller ikke har sett dette med egne øyne og som ikke aner hva de snakker om...

 

Å ha en agenda som støttes av hva man vil tro er en farlig kombinasjon, noe alle trådene til maxi oser av... Han skjønner ikke dette selv, han gjentar bare det han har sett på video fordi hans agenda tilsier at dette er riktig... 

 

Og ja, vi har alle lært noe i denne tråden, først og fremst hvor farlig det er når man følger agendaer fremfor fakta.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...