Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sier du det ja. Vel da leser du fanden på veggen. Eller rett og slett bare feil. Beklager om jeg formulerte meg utydelig.

Aklla: Har flere ganger fått inntrykk av at du mistolker mot bedre vitende. Et annet eksempel er her (og mitt spørsmål to innlegg etter)

Det i eksempelet ditt var jo ikke til deg engang, men innlegget under ditt, det er også derfor jeg ikke svarte deg etterpå.

Mulig jeg misstolker, men når jeg leser innlegget ditt om paaske på nytt virker det fortsatt som du støtter han, selv om du ikke sier det ordrett.

 

 

Allright. Men det forekommer meg merkverdig at du leser det der som at jeg "støtter paaske".  

 

Nesten like merkverdig som at Paaske er overbevist om at jorden er rund, hvis han faktisk har en generell utdannelse over gjennomsnittet.

En ren refleksjon altså bare fra sidenlinjen, hvis det sier deg noe.

 

Den dagen jeg tror/er fullt overbevist i denne saken, kan jeg love at du får vite det og hva jeg i såfall vil støtte.

Verre var det ikke ( Tror hvertall Soseks forsto såpass)

Lenke til kommentar

Nesten like merkverdig som at Paaske er overbevist om at jorden er rund, hvis han faktisk har en generell utdannelse over gjennomsnittet.

 

Bakgrunn i filosofi og samfunnsfag fra Universitetet i Bergen.

Yogalærerutdannelse ved Swami Janakananda

Undervist i yoga og meditasjon siden 1980

Startet i 1985 Yogasenteret i Stavanger.

Artikkelforfatter og deltaker i offentlig debatt i aviser og presse.

Utgiver og redaktør av Yoganytt (1992-2005)

Utgiver og redaktør av det astrologiske fagtidsskriftet, Zodiac.(2006-2007)

Astrologisk fagredaktør i magasinet Medium.

Praktiserende astrolog – mer info her.

Utgitt boken: Praktisk Astrologi

Arrangerer Alternativmessen i Stavanger.

Studerer tradisjonell Advaita Vedanta

 

 

Dette er hva Paaske skriver selv, det nærmest han kommer utdannelse er jo "Bakgrunn i filosofi og samfunnsfag fra Universitetet i Bergen."

Aner ikke hva han mener med det "bakgrunn i", men han har etter det han selv sier ingen utdannelse i det hele tatt..

 

Klarer du kanskje å grave frem hvilken høy utdannelse han har?

Jeg finne ringen utdannelse, verken på google eller bloggen hans..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mest til info, til alle :)

Men, du skrev:

Men det hadde vært greit å få dette avklart overfor de som behøver det avklart. C. Paaske feks. En "høyt utdannet" person med universitetsgrad.

Altså at han har en universitetsgrad.
Noe han ikke har ut fra det jeg kan se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strengt tatt har vel alle som har et eller annet vekttall fra universitet eller høyskole, en høyere utdannelse. Og det virker jo som han har et eller annet vekttall innen samfunnsfag eller religion. 

 

Men vi var tidligere enige om at bakgrunnen hans totalt sett ikke er så veldig imponerende. Selv sier han det viser at han ikke er tapt bak en vogn. Og personlig vil jeg gi ham litt rett i det... Tross alt mener dere også at det var greske filosofer som tenkte seg fram til mange gode ideer. 

 

Når en ikke skjønner et uttrykk som fanden på veggen eller tapt bak en vogn, er det greit å google, eller spørre på språkforumet. Ved å google "fanden på veggen", ser en med en gang hva det betyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så du sitter liksom litt på gjerde, når det kommer til om jorda er flat eller ikke? 

Ja du kan på en måte si det.

 

Men, som også ble nevnt i samme innlegg, ser jeg det som mest sannsynlig at den er rund.

 

Dette har jo ikke noe med sannsynlighet å gjøre, dette er et rent 100% faktum. Men jeg lurer på hva som får deg til å tvile på dette? Særlig i dag, med så mye teknologi vi har som, ikke bare beviser at jorda er rund, men som også er avhengig av at jorda er rund

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv sier han det viser at han ikke er tapt bak en vogn.

Han kom selv frem til den konklusjonen om seg selv?

Går du inn på lukket psykriatisk avdeling og snakker med den personen som virker galest der, så kommer denne personen høyst sannsynlig frem til konklusjonen om at h*n verken er psykisk syk eller tapt bak en vogn :)

 

Hva man selv mener om seg selv er ikke alltid riktig og skjeldent relevant.

Selv undrer jeg mer på hvorfor han selv har tatt opp problemstillingen om at han selv er tapt bak en vogn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

matteus skrev:

"men jeg lurer litt på om ikke Jesus står på min side her, "

 

Stadig flere blir klar over at Bibelen er en flat jord-bok. En bok som tar det for gitt at verden er flat og har en himmel som er utspent som et telt. Mens i den moderne verden tar omtrent alle det for gitt at jorda er rund (en ball) .

 

Ærlig talt, skjønte du ikke hva jeg skrev? Les en gang til. Når det er sagt, kom med et UTOLKET sitat fra bibelen der det står at jorda er flat. Ikke at det betyr noe forresten. At stadig flere blir klar over at bibelen er ei flatjordbok, er for meg bare et bevis på at mennesket stammer fra et dyr jeg ikke vil nevne navnet på. Det kunne jo bli fornærmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en ikke skjønner et uttrykk som fanden på veggen eller tapt bak en vogn, er det greit å google, eller spørre på språkforumet. Ved å google "fanden på veggen", ser en med en gang hva det betyr.

Hvis du henviser til mitt spørsmål: "Hva er å lese fanden på veggen?", så er det direkte relatert posten det var skrevet under. Om å uttrykke seg utydelig. Ordtaket her å male fanden på veggen. Kanskje like greit å ikke slenge rundt seg med ordtak en tydeligvis ikke kan selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var i samme gate som "jeg er ikke akkurat dum".

Ingen mener de selv er dumme, det er andre som mener det :)

At man selv påpeker at man selv har vurdert seg selv og selv konkludert med at man er smart/ikke dum betyr ihvertfall i mine øyne veldig lite.

Men det er vel på siden av selve temaet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var i samme gate som "jeg er ikke akkurat dum".

Ingen mener de selv er dumme, det er andre som mener det :)

At man selv påpeker at man selv har vurdert seg selv og selv konkludert med at man er smart/ikke dum betyr ihvertfall i mine øyne veldig lite.

Men det er vel på siden av selve temaet..

 

Enn hvis VG har intervjuet deg og kalt deg supersmart da? :p

Lenke til kommentar

Men Festus er jo en mann! Er du ... transe, widewanka?  :wee:

 

Æsj. Tro hva du vil.. Og jeg ville kanskje hete hagen jeg også, akkurat som deg...!  :green:

 

 

Videoen viser at FN-kartet med Nordpolen i sentrum, har bakgrunn i gamle kart. Og sagn om et magnetisk fjell der. Hvordan skulle ellers alle kompassene av metall dras mot det samme stedet, om det ikke var et magnetisk fjell der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...