Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se de første minuttene av denne 6 minutter videoen. Og du kan se dette ikke er vanlig glitching.

Jeg vet det preller av som vann på gåsa, men jeg kan forklare slik at hvertfall de andre skjønner hva som skjer.

Som jeg forklarte forrige gang du begynte med kompresjonsproblematikk så er komprimert video lagret ved å kun lagre forskjellen fra bilde til bilde, samt at man gjerne setter et tak på hvor stor forskjell man tillater lagret. Dette da små tall kan lagres tettere enn store tall.

Mengden informasjon som fjernes bestemmer kompresjonsraten, og jo mer man fjerner jo mindre likt det opprinnelige bildet får man når man gjenskaper bildet. Når så det neste bildet skal gjenskapes så gjøres dette på basis at det forrige gjenskapte bildet, og slik akkumuleres feilene og bildene blir dårligere og dårligere for hvert bilde man gjenskaper. For å motvirke denne effekten lagres ved gjevne mellomrom et komplett ukomprimert bilde. Det som har skjedd der ser ut til at deler av et slikt bilde har falt ut, og dermed får man ikke denne rene oppfriskingen av bildestrømmen.

Dekompresjonsalgoritmen fortsetter likevel som om bildet har blitt vist, og fortsetter å regne ut neste bildet som om alt er fryd og gammen. Man ser denne effekten i alt som beveger seg i bildestrømmen. Derfor ser du det her på personene og de objektene på høyre side som også beveger seg litt.

Mer bevegelse, mer feil. Ingen bevegelse, ingen feil. Bare sjekk filmen selv. Du vil se at ting som skulle vært en del av den grønne skjermen også får feil, men ikke fullt så mye da de ikke beveger seg så mye.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har sett så mange videoer av iss nå og analysene av dem. Har sett litt filmteknikk og hvordan det kan brukes til å forfalske at de er på iss. Og det er lettere lyve foran kamera hvis du tar den helt ut, med å være hengende i vaier og har «duping delight» ansiktsuttrykket. De har jo en iss Mock up i Houston. Men for være hengende i vaier så trenger de bare å filme denne mock up-en og bruke green screen teknologi istedet.

https://youtu.be/oo3btAFI0O0

Se de første minuttene av denne 6 minutter videoen. Og du kan se dette ikke er vanlig glitching.

Men kan du noe om å analysere filmer?

Hjelper ikke å analysere noe man ikke kan noe om, noe du tilsynelatende ikke kan ut fra det du skriver og ettersom du ikke kjenner til kompresjon.

Men du analyserer jo ikke det tekniske, men innholdet.

Vil du se denne patchen så se 37 minutt og 25 sekund ut i den forrige videoen jeg postet.

Du vet du kan bestille egne patcher selv, så kan de se ut som akkurat det du vil?

Hvor vises det at NASA bruker slike patcher?

Men vet du ikke bryr deg om slike "detaljer", så lenge noen kan si NASA bruker de så tror du vel på det, selv om ingen noen gang har sett det..

post-27317-0-67534400-1515240696_thumb.png

(Dette bildet alene er vist nok beviser for at NASA bruker slike)

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil du se denne patchen så se 37 minutt og 25 sekund ut i den forrige videoen jeg postet.

Du vet du kan bestille egne patcher selv, så kan de se ut som akkurat det du vil?

Men vet du ikke bryr deg om slike "detaljer", så lenge noen kan si NASA bruker de så tror du vel på det, selv om ingen noen gang har sett det..

attachicon.gifSkjermbilde2.PNG

Jeg tenkte akkurat det samme når jeg så de. Produsenten av videoen virker jo mer enn bare litt villig til å referere til visuelle bevis. Men disse merkelappene var visst ikke viktig å dokumentere hvor var sett hen. Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Jeg har sett så mange videoer av iss nå og analysene av dem. Har sett litt filmteknikk og hvordan det kan brukes til å forfalske at de er på iss. Og det er lettere lyve foran kamera hvis du tar den helt ut, med å være hengende i vaier og har «duping delight» ansiktsuttrykket. De har jo en iss Mock up i Houston. Men for være hengende i vaier så trenger de bare å filme denne mock up-en og bruke green screen teknologi istedet.

https://youtu.be/oo3btAFI0O0

Men kan du noe om å analysere filmer?

Hjelper ikke å analysere noe man ikke kan noe om, noe du tilsynelatende ikke kan ut fra det du skriver og ettersom du ikke kjenner til kompresjon.

Men du analyserer jo ikke det tekniske, men innholdet.

Skjermbilde2.PNG

Tenkte den patchen kunne få deg interresert til å lese sider som denne

https://vigilantcitizen.com/vigilantreport/top-10-most-sinister-psyops-mission-patches/

I og med at mange av patchene viser desse romfartsrakettene og frimureri og latinske ord som vi eier verden og den slags kan få en til å lure hvilke folk står bak makten.

Analysen min er det store og hele bildet jeg har dannet. Håper dere en gang kan se hvorfor jeg tror som jeg tror. De forklarer desse stjernene som helt fantastiske å se på. Men hvorfor får ikke vi se det. Og hvorfor sier noen som for eksempel Neil Armstrong at han ikke kunne se hverken stjerner og planeter.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hvorfor du tror som du tror, men grunnlaget for troen er direkte feil. Hadde du hatt kritisk sans begge veier så ville du ikke hatt tilhørighet til noen av sidene antar jeg. Å ikke tro på "eliten" er greit nok, men å ikke se at flatjorderne og "elitemotstanderne" ikke er et fnugg bedre er trist.

Gudstroen din er irrelevant sånn sett da det baserer seg på andre ting, forhåpentligvis.

Kritisk sans går begge veier!!!!!

Lenke til kommentar
5 håndgripelige beviser på at jorden er rund    Jorden er flat. Det påstår en liten gruppe mennesker hardnakket selv om vitenskapsfolk i over 2000 år har samlet bevismateriale for det motsatte. Her får du fem indiskutable sannheter som beviser at jorden er kulerund. 
14. desember 2017 av Rikke Jeppesen 

Selv om vitenskapsfolk i mer enn 2000 år har samlet beviser for at hjemplaneten vår er kulerund, finnes det fortsatt noen som hardnakket påstår at jorden er flat.

En av dem har i de siste par månedene fått oppmerksomhet i internasjonale medier, fordi han vil sende seg selv opp i en hjemmelaget, dampdrevet rakett for å bevise sin tvilsomme teori.

Det krever imidlertid ikke mer enn sunn fornuft å bekrefte jordens runde form. Her får du fem håndgripelige beviser.

1.  BEVIS: Jorden kaster en rund skygge på månen

maneformorkelse-hlwr2bjha74ZGhzlq1yzbQ.j

For mer enn 2000 år siden beskrev Aristoteles et av de mest håndfaste bevisene på at planeten vår har form som en kule. 

Han påpekte at jorden kaster en rund skygge på månen under en måneformørkelse. Under formørkelsen står jorden rett mellom solen og månen, og derfor avslører skyggen formen på kloden vår. 

Hvis jorden var flat, ville den kaste en rett skygge på månen.

2.  BEVIS: Du kan se lenger jo høyere du klatrer opp 

Har du noensinne undret deg over hvorfor utkikkspunkter alltid er plassert så høyt oppe som mulig? Selv om du befinner deg på en båt, der trær og hus ikke skygger for utsynet? 

Forklaringen ligger i jordens runde form. 

Du kan nemlig se lenger høyt oppe fordi jordens krumming skaper en bedre vinkel. 

jordenskurve-kypXjjPT2ZAnTiF2NX5IQQ.jpg?
© Moriel Schottlender

3.  BEVIS: Vi har tidssoner

tidszoner-RIFQJTOosQ9ea00ugSJ9_Q.jpg?aut
© Shutterstock

Når klokken er tolv en vinterdag i Norge og solen står høyest på himmelen, er klokken 6 om morgenen i New York – her har ikke solen stått opp enda. 

I Sydney er klokken på 10 om kvelden, og solen har for lengst gått ned. 

Vi har tidssoner fordi solen lyser på én side av jorden av gangen. Hvis du plasserer en ball foran en lommelykt, kan lyskjeglen bare treffe én side av ballen, mens den motsatte siden vil forbli i mørke. 

De såkalte «flat-earters» tror at solen henger over oss og bare lyser opp ett avgrenset område av gangen, men da ville vi kunne se lyskjeglen fra himmelen, selv om vi ikke sto rett under lyset. 

Tidssonene illustrerer derfor at jorden er rund og at den roterer omkring sin egen akse. 

4.  BEVIS: Du kan se skip dukke opp i horisonten

horisonten-ve83f0slbbe4DTiV7uM4ww.jpg?au

Hvis du noensinne har stirret ut mot horisontlinjen fra en strand, har du kanskje lagt merke til at ikke bare toner frem fra horisonten. 

Det ville de gjøre hvis jorden var flat. 

Derimot ser det ut som om de oppstår fra havet. Det er enda et bevis på at du betrakter en del av en kurvet overflate – og ikke en flat tallerken. 

5.  BEVIS: Bilder fra verdensrommet 

jordkurve-pBBhHhACFJg5WfCCkloIfg.jpg?aut
© NASA

Satellitter, sonder og romferder har i over et halvt århundre knipset bilder av planeten vår. 

Alle viser at jorden har en krum overflate. De som har vært langt nok unna, har fotografert hele menneskehetens bolig – alle viser en kulerund jordklode.

(Sakset fra Illustrert Vitenskap)

• Liker 1
Lenke til kommentar

https://vigilantcitizen.com/vigilantreport/top-10-most-sinister-psyops-mission-patches/

I og med at mange av patchene viser desse romfartsrakettene og frimureri og latinske ord som vi eier verden og den slags kan få en til å lure hvilke folk står bak makten.

Og verken din egen video eller linken over har ett eneste bilde av disse merkelappene i bruk. For alt vi vet er dette merker noen har bestilt på internet for å lure folk.

Jeg går ut ifra at du vet at slikt kan bestilles kjapt på internet kun ved å sende et bilde av hva man vil ha på merket.

Så frem til du viser disse i bruk er dette intet annet enn noen som lurer deg/dere trill rundt.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finn bilder av det som faktisk er i bruk, man kan som sagt bestille de selv.

Hvor har fotografen fått de fra? Slike offisielle merker brukt av nasa selv deles jo ikke ut til alt og alle...

Og jeg vil gjette at ingen har tilgang på alle NASA-merker som om det var potetgull slik at de kan ta bilder som dette:

astronaut_patches01a.jpg

Sakset fra maxRPM's link

Ikke engang kulepenner og stifter på et lager for kontorrekvisita behandles slik av et firma.

Nei, her er det nok andre som har sett det nødvendig å fabrikere bevis.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Et spørsmål. Ikke at jeg tror mer på flat-jord av den grunn, det bare virker litt pussig:

Hvorfor har FN et flat-jord emblem som logo? C. Paaske nevner det ofte som et av "bevisene" på at vi holdes for narr.
Skjønner ikke helt det der. Betyr det noe, eller er det bare en tilfeldighet? :ninja:

Det vil være ganske rart om jorden er flat. Det strider mot all fornuftig logikk, at en samlet verdensorganisjon med NASA i spissen, skulle fabrikere alt det vi er blitt belært.
Ja jeg er klar over at man kan teste forskjellig ut selv. Det gidder ikke jeg gjøre, for det er ikke så viktig for meg personlig om jorden er flat eller rund, at jeg orker bruke fysisk tid på det. Har viktigere ting å ta meg av. Familie som trenger hjelp og litt av hvert.
Man mener vel at bevisene man kan teste ut selv også da er misvisende, en slags illusjon altså. Uansett, andre får gjøre den jobben.
Men det hadde vært greit å få dette avklart overfor de som behøver det avklart. C. Paaske feks. En "høyt utdannet" person med universitetsgrad. Hallo.. Er det mulig, hvis saken er så fiskesuppe som Aklla, cuadro m.fl mener? Flat jord er latterlig tull pr definisjon? Intelligente utdannede personer må jo vite bedre.
Tiden får vise. Enn så lenge setter jeg pengene på at den er rund, men kommer ikke til å gå på ryggen om NASA en dag står fram og sier den er flat.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og verken din egen video eller linken over har ett eneste bilde av disse merkelappene i bruk. For alt vi vet er dette merker noen har bestilt på internet for å lure folk.

Jeg går ut ifra at du vet at slikt kan bestilles kjapt på internet kun ved å sende et bilde av hva man vil ha på merket.

Så frem til du viser disse i bruk er dette intet annet enn noen som lurer deg/dere trill rundt.

Da har ikke du scrollet langt nok ned

Lenke til kommentar

Kan du ikke poste bildet her? Har sett alle bildene, ingen viser noe i bruk av noe.
Men du tenker kanskje at noen sier de har vært i bruk regnes som det samme?

Men det hadde vært greit å få dette avklart overfor de som behøver det avklart. C. Paaske feks. En "høyt utdannet" person med universitetsgrad. Hallo.. Er det mulig, hvis saken er så fiskesuppe som Aklla, cuadro m.fl mener? Flat jord er latterlig tull pr definisjon? Intelligente utdannede personer må jo vite bedre.
Jeg er ingeniør(nei, jeg tuller ikke), hjelper det? Endret av aklla
Lenke til kommentar

Da har ikke du scrollet langt nok ned

Jeg var helt ned til kommentarene uten å ha sett det. Post det her da så vi kan få se, for jeg finner det ikke.
Lenke til kommentar

Jeg er ingeniør(nei, jeg tuller ikke), hjelper det?

Er ikke sikker hva du mener med det. Men har ikke sagt jeg trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...